WIADOMOŚCI

Manor zgodnie z planem
Manor zgodnie z planem
Prace nad pierwszym samochodem zespołu Manor Grand Prix idą zgodnie z planem - podwozie będzie gotowe już pod koniec listopada, a testy odbędą się w lutym.
baner_rbr_v3.jpg
Tak przynajmniej uważa projektant samochodu Nick Wirth, którego firma Wirth Research nawiązała współpracę z Manorem.

"Już składamy części do makiety samochodu, a pierwsze podwozie jest już budowane i powinno być gotowe w czasie czterech czy pięciu tygodni. Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani testami zderzeniowymi i przez to przewiduję, że pierwszy samochód będzie w stanie rozpocząć jazdy na torze na początku lutego."

Wirth przyznał, że Manor najprawdopodobniej rozpocznie na końcu stawki, jednak dzięki zmianom regulaminów zespół będzie miał szansę na walkę o lepsze pozycje.

"Zaczniemy z tyłu, ale mamy nadzieję, że będziemy przed innymi nowymi ekipami. Potem zaczniemy cisnąć stałe ekipy. Nowe regulaminy w tym roku wymieszały stawkę w porównaniu do sezonu 2008, a przyszłoroczne regulaminy ponownie będą się różnić i będą wymagać równie różnych samochodów - szczególnie jeśli chodzi o większe zbiorniki paliwa, większą wagę, opony, aerodynamikę..."

"Ten zestaw zmian nie powinien być niedoceniany, gdyż oznacza, że ciągle będzie miejsce na niespodzianki. Jeśli reguły na 2010 rok byłyby takie same, jak w tym, bardzo bym się obawiał, ale tak nie jest."

Co ciekawe, samochód Manor Grand Prix zostanie w pełni zaprojektowany i zbudowany bez użycia tunelu aerodynamicznego.

"Nie korzystamy z tunelów aerodynamicznych. Rozwijamy aerodynamikę w pełni opierając się na komputerze z systemem CFD. Nie będziemy nawet dnia w tunelu aerodynamicznym, nawet na test."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

22 KOMENTARZY
avatar
owadd

07.10.2009 13:47

0

Samochód F1 bez testów w tunelu aerodynamicznym?? Ciekawe....Komputerowe modele nie zawsze dokładnie odzwierciedlają rzeczywistości ponieważ nie biorą pod uwagę wszystkich czynników.


avatar
Voight

07.10.2009 13:49

0

CDF zamiast tunelu? No dosyć ryzykowne. Ale myślę że i tak będą przed STR czy Williamsem


avatar
alien111

07.10.2009 13:50

0

Miło czytać, że nowe zespoły dają sobie radę ;)


avatar
pjc

07.10.2009 13:52

0

Coś mi się wydaje,że ten zespół będzie outsiderem. Oby Wirth stworzył dobrą konstrukcję bo inaczej znowu będziemy mieli do czynienia z takim "cudem" jak Simtek z 1994r.


avatar
prolim

07.10.2009 13:57

0

Obstawiam, że wszystkie nowe zespoły będą od 1,5sec do 2sec na kółku wolniejsze od starych teamów.


avatar
walerus

07.10.2009 14:01

0

najwyżej po starcie pojedzie w innym kierunku....


avatar
arecki__

07.10.2009 14:05

0

Planowanie przyszłości na wywracaniu regulaminu do góry nogami i Może-Akurat-Nam-Się-Uda nie wróży im najlepiej. Niemniej, powodzenia.


avatar
Janosoprano

07.10.2009 14:12

0

@6aWalerus-hehe-ale fakt-bez tunelu to moze byc dziwnie.To mi sie nie podoba-tyle niewiadomych,mlodzi koerowcy,zeby nie bylo mega dzwonow.Ale zycze im dobrze.


avatar
redlum

07.10.2009 14:12

0

obym się mylił - ale nie chciałbym aby w przyszłym roku po 5-10 okrążeniach byłoby trzeba dublować zawodników z nowych teamów


avatar
Kadet

07.10.2009 15:45

0

Tiaaa, nowe niespodzianki - np. dyfuzor siedmiopoziomowy :)


avatar
quick B

07.10.2009 16:20

0

YYYyyyyyyyy???????!!!!!!!!!!!?!?!?!?!?!? Bez tunelu aero dynamicznego? Wiele zespołów mimo iż cały czas siedzi w tunelu i na komputerach to i tak nie zawsze budują coś dobrego. Byłem pełen wiary w ten zespół ale będe bardziej sceptyczny.


avatar
prolim

07.10.2009 17:24

0

Będą się uczyć jeździć rowerem przez symulację komputerową xP. Powodzenia! Dla mnie to po prostu brak kasy, nie wiem po co dopuszcza się teamy, które nawet na tunel aerodynamiczny nie mają kasy... F1 to kasa, kasa i jeszcze raz kasa, tylko to się liczy, a te teamy to będą ubodzy krewni, którzy są by zapełnić tło na zdjęciu rodzinnym.


avatar
Dr Prozac

07.10.2009 18:00

0

Ciekawe posunięcie. CFD to narzędzie które wykorzystuje obecnie każdy konstruktor w F1. Z tym że nie słyszałem o takim który by nie korzystał równocześnie z tunelu. Symulacje komputerowe nie są doskonałe. Mam nadzieje że to nie okaże się grubym błędem który popełniali już inni w przeszłości (np Lola w latach 90tych. Z tym że ich do przyspieszenia planów zmusili zdaje się sponsorzy). Też myślę że nowe teamy będą grubo wolniejsze od obecnych na początku. Mało prawdopodobne żeby przeskoczyły kogoś, chyba że jakiś inny team gruby błąd popełni na poziomie projektu. Mam jednak nadzieje że nie bedzie lipy ;)


avatar
BMWbmw

07.10.2009 21:18

0

To jakby rysowali patykiem po ziemi....


avatar
walerus

07.10.2009 21:26

0

a może CFD zostanie pierwszym kierowcą w zespole...?


avatar
RoninRonin

07.10.2009 21:45

0

Nie wiadomo czy się śmiać czy płąkaż z tych nowych zespołów ...


avatar
AlMastar

07.10.2009 22:36

0

a jak w przyszłym sezonie będzie z testami ? będą dozwolone ?


avatar
prolim

08.10.2009 00:13

0

Manor nie będzie testować... Mają CFD w końcu... xD


avatar
piotrek74

08.10.2009 07:42

0

pierwszy wirtualny bolid -mam nadzieje że danych nie mają z ALBERTA


avatar
kuniklo

08.10.2009 10:11

0

ale i tak sa super bo USF1 to pewnie w ogóle bolidu nie zbuduje tylko będą symulować wyścig w CFD i potem nam powiedzą które miejsce zajęli


avatar
Dr Prozac

09.10.2009 14:56

0

Jak na razie USF1 przechodzi pozytywnie inspekcje FIA więc nie byłbym taki pewny że boilidu nie zbudują. Odnośnie testów to na ta chwile ma być tak jak w obecnym sezonie - czyli dozwolone tylko w przerwie miedzy sezonami. Imho powinni zrobić ze dwie sesje testowe dla wszystkich tak zorganizowane że nie trzeba transportować bolidów itp (np zostają na torze po weekendzie wyścigowym). Nie byłoby tak drogo, teamy miałyby wygodniej. Można byzrobić ją tylko dla trzecich kierowców


avatar
Skoczek130

09.10.2009 15:36

0

To dobrze. Mam nadzieje, ze postepy beda trwaly nadal! :))


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu