WIADOMOŚCI

  • 30.07.2009
  • 7116
FOTA chce zmian w kwalifikacjach
FOTA chce zmian w kwalifikacjach
Po informacjach dotyczących odejścia BMW z Formuły 1 pozostali producenci samochodów zdecydowali się podjąć kroki mające na celu uatrakcyjnić zawody.
baner_rbr_v3.jpg
Po ogłoszeniu decyzji BMW sekretarz generalny FOTA - Simone Perillo poinformował, iż rozpoczęły się prace które mają doprowadzić do „zaangażowania fanów i poprawy spektaklu wyścigów.”

Wczoraj w mediach pojawił się pomysł mówiący o wprowadzeniu 3 bolidu w zespole, niektórzy uważają także, że FOTA chce zmian w formacie kwalifikacji – FOTA prawdopodobnie będzie chciały, aby podczas kwalifikacji bolidy były wypuszczane na tor kolejno grupami: jednocześnie jechało by 5 bolidów walczące o uzyskanie jak najlepszego czasu, z czego dwa najszybsze przechodziłyby do następnego etapu walcząc o wyższe pozycje. Oficjalnie nie potwierdzono jednak tych informacji.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

38 KOMENTARZY
avatar
WooQash

30.07.2009 12:49

0

Nierozumiem :/


avatar
karolVTEC

30.07.2009 12:51

0

hehe... czyli szykują coś w rodzaju NFS'a :P


avatar
Punksnotdead

30.07.2009 12:53

0

1. WooQash: Ja też ;d


avatar
del

30.07.2009 12:55

0

No bolidy wypuszczane grupami, w grupie po 5 bolidów, 2 najszybsze "przechodzą dalej."


avatar
Piotrek15

30.07.2009 12:55

0

przywrócić system jednego okrążenia i będzie świetnie ;) Nie pamiętam w jakich latach to było, ale oglądało się miło. Jeżdżono wtedy na oparach tak?


avatar
rsobczuk

30.07.2009 12:57

0

Proste. Jest 20 bolidów. Startują 5-tkami (nie wiem na jakich zasadach mają być przydzielane do tych 5-cio bolidowych grup) w 4 zespołach. 2 najlepszych będzie się ścigało o najlepsze pozycje (top 10). Z tych 4 grup będzie 8 bolidów walczących o najlepsze pozycje (coś w stylu ostatniej częsci Q3). Pozostali albo będą mieli czasy takie jak uzyskali i wystartują wg tych czasów, albo będą walczyli o pozycje od 9 do 20tej. Coś w tym stylu chyba.


avatar
rsobczuk

30.07.2009 12:58

0

MIało byc TOP8 w nawiasie.


avatar
daro151

30.07.2009 12:58

0

no dobra w pierwszej startujacej piatce jada 2 browny 2 red bulle i jedno ferrari i co dalej ? brown na 2 pierwszych pozycjach i przechodzi dalej ? i w finale walcza o PP z Force Ninja :P i Buemim ?:P hehehe


avatar
anode

30.07.2009 13:03

0

8. podejrzewam ze taki system zblizony bylby do zasad playoff np w NBA. czyli pierwszy sciga sie z ostatnim kierowca ze stawki, drugi z przedostatnim itd generalnie chodzi o to zeby faworytow jak najbardziej odseparowac od siebie.


avatar
Punksnotdead

30.07.2009 13:07

0

Lipne to. Lepiej jest jak jest ;]


avatar
rsobczuk

30.07.2009 13:07

0

Mi się wydaje, że powinny wrócić poprzednie systemy kwalifikacji. Można przejechać 1 okrążenie na oparach i już. Kwalifikacje 2 dniowe - sobota + niedziela rano.


avatar
strong1

30.07.2009 13:22

0

A na jakich prawach miałyby być trzy bolidy? Chyba nie wszyscy dadzą radę tyle zbudować? A może to tylko nowinka dla starych wyjadaczy,albo wyłącznie Ferrari i McLarena,aby zastąpić BMW.Jeśli tak to może będzie to zaprzeczenie tej nierówności,którą proponował Max,ale rażąca nierówność szans.No i szczególnie w kontekście liczenia punktów do konstruktorów 3 kierowca byłby jedynie pomocnikiem lidera.Jak nie team orders poprzez stystem medalowy to wprowadzany przez FOTĘ.No chyba,że chodzi o jazdy piątkowe,ale to też wszyscy powinni startować z rónych pozycji.


avatar
daveron

30.07.2009 13:24

0

podoba mi sie ten pomysl.


avatar
strong1

30.07.2009 13:29

0

Z równych pozycji miało być,a nie z różnych.


avatar
Kofi

30.07.2009 13:29

0

Jeśli będą mieli tylko jedno okrążenie to najlepszy czas i tak będzie mieć ten co wystartuje pierwszy :/ Co innego gdyby wyprzedzanie było łatwiejsze w tedy tak ale teraz?


avatar
Lizak

30.07.2009 13:44

0

Powienno byc tak jak kiedys. Max mozna 12 okr zrobic w qualau i na oparach tak jak kiedys


avatar
bartidaff

30.07.2009 13:50

0

powinno być punktowanie pole position tak jak to jest w innych seriach...


avatar
kedar9315

30.07.2009 14:16

0

moim zdaniem 3 bolidy z każdego team'u to będzie tłok na torze a z tą sesją kwalifikacyjną to też nie powinni jej zmieniać w tej kwesti FOTA nie ma racji


avatar
kasiex78

30.07.2009 14:22

0

Trzeci bolid w teamie - i to tyle jeśli chodzi o OSZCZĘDNOŚCI w F1... Poza tym kwestia kwalifikowania się mnie się też nie podoba - to już chyba lepszy system KO ze skoków narciarskich. Zgadzam się z przedmówcami, którzy mówili o starych czasach i najlepszym okrążeniu na oparach i nowych gumach.


avatar
Budyn_F1

30.07.2009 14:44

0

To mi sie podoba moze byc ok.


avatar
modzias

30.07.2009 14:57

0

Rewelacja! System pucharowy! Jestem za!


avatar
Piotre_k

30.07.2009 15:03

0

Głupi pomysł. Nie da się tak podzielić samochodów, żeby było w miarę sprawiedliwie, okaże się, że odpadające bolidy z najszybszej grupy będą miały lepsze czasy niż awansujące z grupy słabszej. Chociaż jako sposób na wymieszanie stawki na starcie sprawdziłoby sie na pewno. Nie podoba mi się to "uatrakcyjnianie" za wszelką cenę.


avatar
zig-zag

30.07.2009 15:06

0

jakos nie bardzo rozumiem jak to by sie mialo odbywac, lepiej zeby bylo jak jest ale podzielic kierowcow na 2 grupy zeby sie na torze nie korkowało


avatar
fezuj

30.07.2009 15:20

0

Nie jest to głupie o ile będą się liczyć tylko najlepsze czasy i na ich podstawie ustali się kolejność startową.


avatar
niza

30.07.2009 15:34

0

Nie chce mi się wierzyć w te 3 bolidy, bo po pierwsze nie każdy team na to było by stać, a po drugie nie może tak być, że jak już coś, to te 3 bolidy będą mieć tylko "najbogatsi", a po trzecie to w 2010 roku mamy jak na razie 12 zespołów, więc zakładając, że każdy wystawi 3 bolidy to robi się ich znowu trochę za dużo ;P A co do samego tego pomysłu, to raczej to jest na razie tylko "pomysł", nawet nie jest wyjaśnione na jakiej zasadzie dobierane były by te grupy. Chłopaki w FOTA coś kombinują, i dobrze, byle by nie przedobrzyli


avatar
kuczek

30.07.2009 15:54

0

ja rowniez uwazam ze jest dobrze tak jak jest bedzie wiecej temow wiec bedzie fajnie nie potrzebny jest 3 bolid (chociaz to by była szansa dla Kubicy w ferrari )


avatar
Ra-v

30.07.2009 16:50

0

do dupy... byloby dobre gdyby wszyscy dysponowali identycznymi bolidami... Czemu zawsze chca zmieniac cos co jest dobre...


avatar
ForceIndia

30.07.2009 16:58

0

Zgadzam się co z niektórymi fajnie by było gdyby była zasada jednego okrążenia na oparach,wtedy by sie działo,jeden błąd i już słaby czas,pamiętam kiedyś jak tak jeździli było naprawde emocjonująco


avatar
Kadet

30.07.2009 17:02

0

Jak zmieniać to na całego - powinni zrobić losowe miejsca startowe i dać np. 10 kółek na uzyskanie lepszych pozycji, oczywiście wystartowaliby z tą sama ilością paliwa.


avatar
m.o.n.i.k.a

30.07.2009 17:42

0

Mogliby startować piątkami, ale lepiej jakby o kolejności startowej decydowały czasy a nie zajęte miejsca bo wtedy byłaby to żenada.


avatar
Cwirs

30.07.2009 17:56

0

Nie czytalem komentarzy, wiec pewnie juz mnie ktos ubiegl, ale 5 sie nie sprawdza. Bo na jakiej zasadzie beda wybierac te 5 aut ? moze top 5 klasyfikacji i 3 mocnych odpada ? co za bez sens


avatar
Dagmara_W

30.07.2009 18:26

0

zmiany za zmianami,, ale jakos tez duze skrzudla i kers mialu uatrakcyjnic wyscigi a tu nic.. mogli by zrobvic probe takich kwalifikacji.. ale moze byc ciekawie.. nie wiadomo


avatar
kumahara

30.07.2009 18:56

0

Pomysł raczej niezbyt dobry, lepiej jak jedno okrążenie na oparach.


avatar
marbo1234

30.07.2009 21:39

0

bardzo dobry pomysl tylko musi byc bardziej wyrownana stawka


avatar
ipkuser

30.07.2009 23:27

0

nie przesadzajcie z tym, że nie było by ich na 3 bolid stać.. zbudowanie kolejnej kopii nie jest aż tek drogie jak się wydaje ( w stosunku do innych kosztów w F1)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu