WIADOMOŚCI

Toyota rozważa odejście z F1
Toyota rozważa odejście z F1
Toyota została pierwszym zespołem, który poinformował o możliwości wycofania się z Formuły 1 wraz z końcem sezonu, jeśli FIA nie zmieni reguł na 2010 rok.
baner_rbr_v3.jpg
Po wprowadzeniu limitu budżetów i dania swobody technologicznej ekipom, które wprowadzą 40 milionowe budżety, część zespołów zaczęła się zastanawiać nad sensem dalszych startów. Prezydent Toyoty John Howett przyznał, że jego ekipa nie chce startować według nowych zasad.

"Z perspektywy Toyoty jest wiele obaw, które naprawdę potrzebują wyjaśnienia zanim zaangażujemy się na przyszłość. Chcemy tu być. Wierzymy, że byliśmy dobrym obywatelem w środowisku Formuły 1, ale musimy myśleć długo i ciężko nad tym co chcemy robić w przyszłości."

Zespoły mają czas na decyzję do 29 maja, choć istnieje szansa, że będą mogły ją podjąć trochę później. Howett przyznał, że Toyota nie wyśle zgłoszenia do końca tego miesiąca.

"Zgodnie z regułami, które zostały opublikowane, nie możemy wysłać naszego zgłoszenia. Powiedziałbym, że raczej nie dołączymy (do F1 2010) dopóki coś znacznie się nie zmieni."

Członkowie Stowarzyszenia Zespołów Formuły 1 (FOTA) przedyskutowali możliwość zbojkotowania zgłoszeń na sezon 2010 roku, by osiągnąć taki limit budżetu, który będzie akceptowalny dla wszystkich. Co więcej, jak informuje Autosport, Ferrari poważnie zastanawia się nad przyszłością poza Formułą 1, gdyż Luca di Montezemolo jest wściekły zarówno z ograniczenia budżetu, jak i sposobu, w jaki został on wprowadzony.

Toyota uważa, że poza Formułą 1 jest wiele serii wyścigowych, w których może się pojawić. Japoński producent był zresztą łączony z powrotem do Le Mans, gdzie startował do 1999 roku.

"Wierzę, że jest wiele innych aktywności, które możemy podjąć" - stwierdził Howett. "Jesteśmy zespołem sportów motorowych i uważam, że nie jesteśmy przeciwni oszczędzaniu, nie jesteśmy szczególnie przeciwni limitowi budżetu, jednak zależy jak będzie to zarządzane."

"Chcemy pozostać w Formule 1, ale musimy zacząć rozważać gdzie są najlepsze alternatywy i przedyskutować z innymi zespołami producenckimi, jakie mają zdanie i jakie intencje."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

30 KOMENTARZY
avatar
krz08

09.05.2009 15:41

0

BMW. Ferrari teraz Toyota, szykuje się niezły strajk


avatar
Ra-v

09.05.2009 15:45

0

i bardzo dobrze bo te ograniczone budzety są chore... niech kazdy wydaje ile chce albo ile moze bez zadnych ulg regulaminowych dla biedakow..


avatar
ewerti

09.05.2009 15:46

0

FOTA powinno zrobić własny cykl i odsunąć się od FIA...


avatar
jawiemwszystko

09.05.2009 15:53

0

mieliby racje, ale teraz niech sie zajmą Hiszpanią


avatar
pz0

09.05.2009 15:57

0

I bardzo dobrze. Wywalić wszystkie zespoły fabryczne. Będziemy mieli znowu zdrową i ciekawą F1. Fabryczne zespoły są wściekłe, bo wszystkich łoi Jakiś Brawn na spółkę z niskobudżetowym RedBullem. Jeszcze niech dołączy do nich Mercedes to będzie komplet.Niech sobie te cztery zespoły założą własną serię wyścigową i niech sie kiszą we własnym sosie. Jestem pewien że nikt więcej so nich nie dołączy, no może jeszcze Hondzia ich zasili, przecież oni też z upodobaniem trwonili każde pieniądze.


avatar
orinocoPL

09.05.2009 15:59

0

ferrari mówilo to samo pare dni temu. zacytuje ptactwo wodne: bernie-sp...j dziadu!


avatar
orinocoPL

09.05.2009 16:02

0

pz0-tu nie chodzi o to czy fabryczne czy nie tylko o to, ze robi sie dyktat który na dluzsza mete, bez wzgledu czy zamiary sa sluszne czy nie, nie wyjdzie f1 na dobre. osobiscie zgodzilbym sie na ograniczenia budzetowe ale na wyzszym poziomie niz proponowane. pozdro.


avatar
fezuj

09.05.2009 16:11

0

Coś mi się wydaje że 29 maja może być sądnym dniem w historii F1 a efekt może być taki że zamiast 26 bolidów na starcie w 2010 może ich być niej niż w tym roku :(


avatar
prolim

09.05.2009 16:22

0

W definicji f1 są wpisane wielkie pieniądze i splendor. Poza tym ograniczenie kosztów to ograniczanie bazy tych zespołów nad którą pracowali przez wiele lat, jak chociażby ferrari. Wg mnie, Ci co dużo wydają, dużo mają, więc im nie grozi zapaśc. A Ci co nie mają nie wydają więcej niż mają, a Brawn i RB udowodniły, że można sobie radzic bez pieniędzy.


avatar
bazi22

09.05.2009 16:33

0

No i ciekawe jak będzie wyglądała f1 bez zespołów fabrycznych. Zwłaszcza, że wszystkie te niefabryczne zespoły i tak korzystają z badań prowadzonych w zespołach fabrycznych (poprzez korzystanie z ich silników, skrzyń biegów). Jakoś nikt inny nie chce/nie potrafi dostarczyć odpowiednich silników dla F1.


avatar
nowyziomal

09.05.2009 16:37

0

RB wcale nie jest taki biedny a Brawn to efekt obrzymich funduszy zainwestowanych przez Honde


avatar
nowyziomal

09.05.2009 16:39

0

Bazi22 silniki i skrzynie mają być standardowe a jeżeli mają być tanie to mogą być produkowane przez FSO na Zeraniu


avatar
mkente

09.05.2009 16:48

0

Naprawdę nie rozumiem kurdupla i tego, co on wyrabia. Przecież F1 to zespoły i kibice, a te zasady, które on wprowadza nie podobają się ani jednym, ani drugim. Nie dziwię się, że zespoły rozważają odejście - niech odejdą i nie uczestniczą dalej w tym cyrku. Jest tyle innych serii wyścigowych. Sam zaczynam się bardziej interesować WTCC, ChampCar i IndyCar.


avatar
dziarmol@biss

09.05.2009 16:50

0

7. orinocoPL- masz w zupełności absolutnej rację . Mosley wraz z Berniem usiłują zaprowadzić dyktaturę pod hasłem >>"a po nas to choćby i potop"<


avatar
Skoczek130

09.05.2009 16:59

0

Coś mi się zdaje, że Toyota spiknęła się z Ferrari i wybrała ten sam sposób prowokacji, co "czerwoni". Oczywiście tylko spekuluje, ale nie sądzę, by chcieli odejść z F1. Chociaż z drugiej strony znając Japońców, wszystko jest możliwe. Mam jednak nadzieje, że pierwsza opcja jest prawdziwa.


avatar
Skoczek130

09.05.2009 17:00

0

@pz0 - chyba nie mówisz poważnie...


avatar
nowyziomal

09.05.2009 17:04

0

Oto załóżenia FIA na sezon 2011 1.10 z 18 eliminacji rozgrywanych na Bliskim Wschodzie przy sztucznym świetle 2.16 Zespołów 3.System medalowy indywidualny i konstruktorów brak jakichkolwiek punktów 4.2 członowy wyścig SPRINT 20%długości obecnego GP w systemie medalowym dlazawodników SZTAFETA 40% obecnego GP zawodnik nr1 z danej ekipy robi maksymalnie 25% i przekazuje pałeczke w boksie drugiemu tutaj obowiązuje system medalowy dla konstruktorów 5 Brak tankowania oraz zmiany opon na jednym komplecie zawodnik musi ukonczyć 2 konkurencje w razie opadów deszczu zawodnik raz może zmienić tylko tylne koła przy czym robić to może tylko jeden mechanik jaki będzie przydzielony przez FIA na całe zawody. 6 Budżet zespołu 20mln funtów wraz z wynagrodzeniami oraz kosztem transportu. 7.Całkowity zakaz testowania na torze oraz w tunelach aerodynamicznych symulacje mogą być prowadzone raz w miesiącu na komputerze klasy PC dostarczonym i zaplombowanym przez FIA. 8Brak piątkowych treningów 9.15min Sobotniej sesji treningowej oraz 3*15min kwalifikacje po treningu i kwalifikacjach obowiązują te same opony w wyścigu. 10 Standardowy silnik V8 2400ccm ograniczony do 15tys rpm 11 Standardowa 6-biegowa skrzynia biegów 12 Standardowe zawieszenie 13 Standardowe tylne skrzydło podniesione o dodatkowe 10cm i zwężone do 600mm 14 Standardowy KERS o wadze 50kg 15Minimalna waga 625Kg 16Minimalna waga kierowcy 67,5Kg


avatar
orinocoPL

09.05.2009 17:08

0

17. nowyziomal-przerazasz mnie... chyba zaczne ogladac szachy.


avatar
astrostar

09.05.2009 17:09

0

Panowie tu trzeba czytać między wierszami. Myślę, że pomysł z budżetem to recepta FIA na skłócenie zespołów. Po co? Może FIA będzie w przyszłości chciało przeforsować zmiany które przyniosą im większe korzyści. A silna (jednomyślna) FOTA może w tym przeszkodzić. Natomiast sam pomysł ograniczenia budżetu nie jest taki zły. Za wydanymi dużymi pieniędzmi nie zawsze idą dobra wyniki (patrz poprzednie sezony Hondy). Moje marzenie na dziś: FIA ugina się pod naciskiem FOTA i podnosi limit. Wszyscy się w nim mieszczą i rozwijają bolidy bez chorych ograniczeń.


avatar
orinocoPL

09.05.2009 17:13

0

19-dokladnie, zdaje sie ze byla propozycja na 80mln-moim zdaniem bardziej sensowna kwota.


avatar
nowyziomal

09.05.2009 17:31

0

A teraz wersja proekologiczna FIA na sezon 2012 1.14 z 18 eliminacji rozgrywanych na Bliskim Wschodzie przy sztucznym świetle 1a Tylko jeden kierowca wyścigowy i jeden testowy ktory będzie jeździł w sztafecie 2.20 Zespołów po jednym bolidzie każdy ze względu na zbyt dużą ilość spalin 3.System medalowy indywidualny i konstruktorów brak jakichkolwiek punktów 4.2 członowy wyścig SPRINT 15%długości obecnego GP w systemie medalowym dlazawodników SZTAFETA 30% obecnego GP zawodnik nr1 z danej ekipy robi maksymalnie 20% i przekazuje pałeczke w boksie drugiemu, który przesiada się bo jedzie tylko jeden bolid tutaj obowiązuje system medalowy dla konstruktorów 5 Brak tankowania oraz zmiany opon na jednym komplecie zawodnik musi ukonczyć 4 wyścigi w razie opadów deszczu zawody zostają przerwane aż do ustapienia opadów ze wzdlędu na ochrone żab i ślimaków 6 Budżet zespołu 10mln funtów wraz z wynagrodzeniami oraz kosztem transportu. 7.Całkowity zakaz testowania na torze oraz w tunelach aerodynamicznych symulacje mogą być prowadzone raz na kwartał na komputerze klasy PC dostarczonym i zaplombowanym przez FIA. 8 Brak piątkowych treningów 9.Brak sobotniej sesji treningowej oraz 15min kwalifikacje rozgrywane 30min przed wyścigiem. 10 Standardowy silnik V6 2400ccm ograniczony do 12tys rpm 2 jednostki na cały sezon 11 Standardowa 5-biegowa skrzynia biegów 2 jednostki na cały sezon 12 Standardowe zawieszenie 13 Standardowe tylne i przednie skrzydło tylnei zwężone do 500mm przednie poszerzone o 300mm 14 Brak mechaników kierowca testowy musi przejsc szkolenie w zakresie mechaniki 15 Standardowe eko paliwo dostarczane przez McDonalds


avatar
orinocoPL

09.05.2009 17:39

0

21. nowyziomal-przezuce sie chyba lucznictwo...


avatar
Ramzes39

09.05.2009 18:05

0

Ferrari, BMW, Toyota i kto jescze będzie chciał rozpoczna nową serię wyścigową Formula Unlimited. Zero ograniczeń...........


avatar
felek08

09.05.2009 22:02

0

a teraz zasady na sezon 2013 1.17z18 eliminacji rozegrane na bliskim wschodzie lub w azji oczywiscie przy sztucznym świetle zeby widownia w europie sie wyspała 2.Szef zespołu jako kierowca 3.20 zespołow , wszystkie prywatne w tym 18 z Ameryki 4.2 wyscigi na 1/4 mili i jeden sprint czyli 5% z normalnego wyscigu 5.całkowity zakaz tankowania można zatankować raz w sezonie 6.budżet zespołu 1mln 7.zakaz testów na torze w tunelu i na komputerze 8.brak jakich kolwiek treningów 9.5 minutowe kwalifikacje rozgrywane 10 min przed wyscigiem 10.standardowy silnik R4(rzędowy)o pojemnosci 1600cc produkowany przez FSO 1 jednostka na caly sezon 11.standardowa skrzynia 4 biegowa od Fiata 126p jedna na caly sezon 12.standardowe zawieszenie kupione na złomie od Syrenki 13.tylne skrzydlo zwęzone o 30cm i podwyższone o 30 14.tylne skrzydlo poszezone o 50cm i obnizone tak że trze o asfalt 15.mechanika zajmuja sie kibice 16.poczwórny dyfuzor 17.hamulce bebnowe od fiata 126p 18.do wyboru system KERS albo silnik (na jedno wyjdzie to ma 80 koni i to) 19.waga kierowcy 50kg 20.mandaty za przekroczenie prędkości


avatar
walerus

09.05.2009 23:20

0

buuuuuuu...


avatar
roofi121

10.05.2009 11:13

0

24.felek mandaty to będą od 80km/h bo więcej chyba tym samochodem nic nie wyciągną he he


avatar
felek08

10.05.2009 12:47

0

walerus-buczec to se mozesz na pastwisku


avatar
sven

10.05.2009 16:38

0

Grabi sobie FIA, oj, grabi...


avatar
skidmarks

28.01.2010 14:44

0

California w tle :D


avatar
ipkuser

29.01.2010 00:25

0

ale w jakim zimnym kolorze.. chyba po to żeby nie odwracać uwagi od bolidu


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu