WIADOMOŚCI

Button najszybszy na torze pod Barceloną
Button najszybszy na torze pod Barceloną
Jenson Button po raz kolejny zaskoczył obserwatorów ostatniej przed sezonem, grupowej sesji testowej na torze pod Barceloną, uzyskując na koniec dnia najlepszy rezultat. Brytyjczyk jako jedyny złamał barierę 1 minuty i 20 sekund, uzyskując czas 1:19,127. Bolid BGP001 był szybszy o przeszło sekundę od F60 Felipe Massy, który dzisiaj był drugi.
baner_rbr_v3.jpg
Dzisiaj pogoda w Hiszpanii była nieco gorsza niż wczoraj, gdyż przez większość dnia słońce było schowane za chmurami. Po południu niebo nad torem rozjaśniło się, ale dla kierowców i inżynierów najważniejsze było to iż tor przez cały dzień był suchy, co pozwoliło zawodnikom przejechać sporo kilometrów.

Niecałe 5 setnych sekundy stracił do Felipe Massy Robert Kubica, który dzisiaj za kierownicą F1.09 zmienił Nicka Heidfelda. Polak przejechał dzisiaj łącznie 109 okrążeń bez żadnych problemów technicznych. Rano zespół BMW przeprowadził kilka symulacji związanych bezpośrednio z wyścigami, tak aby poprawić współpracę między kierowcą, a zespołem obsługującym w boksach. Jeszcze przed przerwą obiadową Polak przetestował różne ustawienia mechaniczne i aerodynamiczne bolidu wraz z porównaniem opon. Pod koniec dnia Kubica wykonał kilka próbnych startów.

„Dzisiejszy dzień był bardzo produktywny” mówił po testach Robert Kubica. „Wypróbowaliśmy wiele różnych rozwiązań, których z powodu złej pogody nie byliśmy w stanie sprawdzić podczas ubiegłotygodniowego testu w Jerez. Oczywiście naszym głównym celem było dzisiaj wykonanie wielu ocen pod względem nadchodzącego Grand Prix Australii.”

0,2 sekundy za Polakiem dzień zakończył Timo Glock, który wyprzedził Fernando Alonso. Hiszpan ku uciesze kilkuset fanów zgromadzonych na torze przejechał dzisiaj 107 razy tor Catalunya.

Szósty czas dnia wykręcił Sebastian Vettel. Niemiec stracił jednak przeszło 2 sekundy do najszybszego okrążenia Jensona Buttona. Tuż za najmłodszym zwycięzcą wyścigu GP znalazł się inny Niemiec- Nico Rosberg z Williamsa.

Stawkę zamykali Giancarlo Fisichella (Force India), Sebastien Buemi (Toro Rosso) oraz Lewis Hamilton (McLaren). O ile forma dwóch pierwszych nie zaskakuje, o tyle McLaren podczas ostatniej sesji testowej przed startem sezonu 2009 próbuje stawiać jakąś zasłonę dymną. Zespół z Woking na testy w Barcelonie przygotował nowe przednie skrzydło oraz nową płytę podłogową, a czasy uzyskiwane podczas jazd próbnych przez kierowców tej stajni tylko potwierdzają ich bezwartościowość.

Dzisiejszy dzień ponownie był czterokrotnie przerywany czerwonymi flagami. Najpierw kłopoty miał Felipe Massa, a później Lewis Hamilton i dwukrotnie Sebastian Vettel. Lewis Hamilton podczas dzisiejszej sesji testowej dość mocno rozbił nowego MP4-24, jednak mechanicy zespołu szybko uwinęli się z naprawą maszyny.

Jutro ostatni dzień testów pod Barceloną.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

109 KOMENTARZY
avatar
Shotgun

12.03.2009 02:44

0

Mam czasem takie wrażenie, że Lewis zamiast koncentrować się na jeździe, to myśli o tej swojej śpiewającej laluni. A potem bolid rozbity...


avatar
Voight

12.03.2009 07:06

0

... ale w tym roku pewnie wykupili auto casco


avatar
Novy

12.03.2009 09:10

0

Ja nie wierze w te czasy Brawn GP. Moim zdaniem czasy zrobione co najmniej na oparach... ( jesli np. zabardzo nie zredukowali masy - przeciez teraz tego nikt nie sprawdza ) a po to zeby znalesc sponsorow....


avatar
Hermaan

12.03.2009 09:42

0

W pełni zgadzam sie z Novym,bolid naprade musiał byc odchudzony aby wykrecic czas o 1 s lepszy od Massy


avatar
Wierna Robert

12.03.2009 11:09

0

Robert super a McLaren.....cóż, coś chyba jest na rzeczy. Niech już będzie koniec marca :-)


avatar
Hermaan

12.03.2009 11:16

0

Rosberg ładny czasik strzelił:)


avatar
pz0

12.03.2009 11:47

0

kamil6761 - oprócz tych bolidów w Ferrari Brawn może się jeszcze poszczycić dwoma mistrzowskimi konstrukcjami w Benettonie. I to właśnie Benetton bardziej świadczy o potędze Brawna. To Brawn zrobił z beznadziejnego Tolemana (ówczesny odpowiednik dzisiejszego ForceIndia, a może nawet gorzej) mistrzowski zespół. Ross pojawił się w Benettonie w 1991roku, pierwsza jego konstrukcja to bolid z 1992, a już w 1994 jego bolid zrobił mistrza. Dorobek moim zdaniem imponujący. Adrian w porównaniu z Rossem nie bardzo ma się czym poszczycić. Już w momencie przejścia Rossa Brawna do Hondy przewidywałem że Honda od 2009 będzie się prezentowała zupełnie inaczej niż dotychczas. Byłem nie raz już za to wyśmiewany, jednak wiedziałem, że ten facet weźmie Japończyków za ryj i zagoni hołotę do solidnej roboty. Honda miała wszystko co potrzeba poza człowiekiem z jajami, który to wszystko poukłada no i oczywiście projektanta, który wie co to bolid F1. Odszedł Nakamoto, wywalili Fry i teraz ten zespół ma wszelkie papiery żeby coś znaczyć. Co do wyników w testach. jeżeli zespół chce mieć dobry wynik, to nie jest konieczne jakieś nadzwyczajne odchudzanie bolidu, wystarczy że podniosą obroty silnika do powiedzmy 18500rpm i już jest mocniejsza jednostka. W czasie testów jest to dozwolone. Co do wyników McLarena też jest możliwe że zdjęli obroty do powiedzmy 1600rpm i nie ma bata żeby Mclaren miał konkurencyjne czasy, nawet jeżeli będzie jeździł na pustym zbiorniku.


avatar
pz0

12.03.2009 12:01

0

jednak Fry pozostał w zespole :/


avatar
ptasior

12.03.2009 12:05

0

@niedz, @elin - przekonaliście mnie ;) ale co do tych "dzieciaków" w McLarenie - Kovalainen już taki młody nie jest, ma tyle lat co Alonso ;)


avatar
elin

12.03.2009 12:06

0

pz0- zgadza się, Nick Fry nie tylko, że pozostaje udziałowcem Brawn GP to również jego dyrektorem generalnym ...


avatar
Hermaan

12.03.2009 12:13

0

Kamil6761 nie zgadzam sie z toba tylko w kwesti Mclarena.W jakim celu było by obnizanie obrotow?w celu oszukania konkurencji co do czasow?Czym wieksze obroty tym wieksze przyspieszenie i predkosc a tym samym wiecej danych jak zachowuje sie bolid przy maksymalnych osiągach.Nie chce mi sie wierzyc aby Mc czekał do samego konca z pokazaniem na co bolid naprawde stac.Zasłony dymne kazdy stosuje ale nie wtakim stopniu,tak mi sie wydaje.Problem z bolidem na pewno mają,ale czy az tak powazny aby ich skreslac z pozycji pretendenta na mistrza-Wątpie.Pozdrawiam


avatar
dick777

12.03.2009 12:14

0

pz0, nie wierzę w zwiększanie lub ograniczanie obrotów, o którym piszesz, a wcześniej ktoś inny przed tobą. Testy nie są po to, aby grać w infantylną gierkę z pozostałymi zespołami, kto kogo oszuka, ale żeby przetestować w bolidzie wszystko, co potrzeba. Jedyny sposób na ukrywanie swojego potencjału, bo głównie o to chodzi, to jeżdżenie z większą ilością paliwa. W ten sposób ukrywa się potencjał i jednocześnie zbiera wartościowe dane. Jeżdżenie z większymi niż dozwolone obrotami lub z zaniżonymi jest bez sensu, ponieważ zebrane w ten sposób dane są mało użyteczne w rozwoju bolidu. Bardziej wierzę w to, że McLaren popełnił jakiś błąd podczas budowy bolidu, aniżeli w to, że cały czas zwodzi pozostałych.


avatar
Hermaan

12.03.2009 12:16

0

dick777-o to samo nam chodziło.Pozdr..


avatar
robtusiek

12.03.2009 12:26

0

Moze i to Brawn GP na oparach ale 1s... Napewno Brawn GP w tym roku bedzie lepiej sobie radzic niz zeszloroczna HONDA, jestem o tym przekonany. A co do Robcia to mam kawaleczek tekstu:"Kubica nie przywiązuje uwagi do czasów: - Dobrze czuję się w bolidzie - mówił ostatnio. - Zimowe testy zaczęliśmy lepiej niż w zeszłym roku. Nie mieliśmy poważnych problemów, choć w pewnych kwestiach mogłoby być lepiej. Ale pracujemy nad tym i jestem całkiem spokojny o przyszłość - mówił." czyli badzmy spokojni.


avatar
pz0

12.03.2009 12:32

0

Ja nie twierdzę ze tak jest z obrotami, ja tylko twierdzę że to jest możliwe, zwłaszcza w przypadku BrawnGP (dla pozyskania kasy). Nie muszą to być koniecznie obroty silnika, może wykorzystywali KERS w większym stopniu niż to jest dopuszczalne, może więcej razy zmieniali kąt przedniego skrzydła? Bardziej bezsensowne jest jeżdżenie ze zbyt lekkim bolidem jak to większość sugeruje.Możliwe że McLaren zwyczajnie totalnie zawalił obecną konstrukcję, może popełnili jakiś gruby błąd w ogólnych założeniach. Zauważcie, że McLaren podczas obecnych testów nie robi specjalnie dużo okrążeń 1 dzień 90, 2 dzień 88, 3 dzień 86, dzisiaj na tą chwilę Hamilton znowu ma najmniejszą ilość okrążeń. Inaczej mówiąc forma McLarena jest zupełną niewiadomą.


avatar
hho

12.03.2009 12:49

0

racja pz0, HAM jak na razie zrobił dziś trzy razy mniej kółek niż Robert. Myślę, że McLaren raczej nie tnie w ch...a, ale rzeczywiście ma problem z dociskiem tylnej osi.


avatar
rafam

12.03.2009 13:02

0

Na f1wm jest wywiad z alonso z którego można sie wiele dowiedzieć. Brawn GP jest moim faworytem. I nie pierd... że to tylko testy.


avatar
piotrek74

12.03.2009 13:04

0

chodź nie przepadam za MCL to uważam że ściemniają i klasę pokażą na ostatnich testach .Cały ostatni sezon pokazywali się jak są szybcy (na każdych testach) i na pierwszym Gp Bmw pokazało różki dlatego teraz robią swoje bez podnoszenia poprzeczki .i zdradzania osiągów, a tylne skrzydło na pewno w sejfie leży i czeka na ostatni dzień testów


avatar
hho

12.03.2009 13:11

0

Hmm, jednak nie sądzę, że czekają ze wszystkim na ostatnią minutę. Powtórzę pytanie za planet-f1: Jaka jest prognoza pogody na przyszły tydzień (w Jerez)? BrawnGP? Stawiam, że będą czarnym koniem 2009


avatar
walerus

12.03.2009 13:15

0

widać po czasach ogromnre rezerwy innych zespołów poza pierwszym.


avatar
Shallan

12.03.2009 13:49

0

@piotrek74 skoro nowe skrzydło ma generować taki sam docisk, jak stare (z którym testują do tej pory) - skąd te problemy?


avatar
panicz1992

12.03.2009 14:04

0

@pz0 "Nie muszą to być koniecznie obroty silnika, może wykorzystywali KERS w większym stopniu niż to jest dopuszczalne, może więcej razy zmieniali kąt przedniego skrzydła" - co do KERS-u to na pewno nieprawda, poniewaz brawn jezdzi oficjalnie bez tego systemu. Nawet gdyby jezdzili na oparach i niedowazonym bolidem to i tak ich czasy sa imponujące o niezawodnosci (sa to pierwsze ich testy) juz nie wspominajac.


avatar
daav

12.03.2009 14:08

0

I kto to mówił że to gówno nie tempo???I


avatar
Dagmara_W

12.03.2009 14:46

0

no brawon dla gpbrown, ferrari pozycja ktora jest dla nich Kubica dzieki Bogu juz nie ma usterek moze sobie boliid przygotowac, mclaren zaskakaujaco nisko alentesty testami nikt nie ppkazuje 100% sil.. fajnie ze stawka sie wyruwnuje, oj jeszcze dwa tyyg i bedzie nasze swieto drodzy kibice. pozdro 4 all, Robert BMW do boju !!! wierze w was


avatar
jwpfenix

12.03.2009 14:49

0

kubica dobrze jeździ


avatar
NanaP

12.03.2009 15:35

0

BMW co rok robi postępy. W zeszłym sezonie postanowili, że wygrają choć jedno GP i tak się stało. W tym chcą zdobyć tytuł mistrza świata - kto wie? Może tak się stanie. A wracając do testów - myślę, że Brawn GP nie będzie liczyło się w walce o pierwsze miejsca. To pewnie tylko taki chwyt reklamowy, aby zdobyć sponsorów. Zadziwia forma McLarena. Nie wiem, czy oni po prostu robią zasłonę dymną, czy naprawdę z ich bolidem jest tak źle...


avatar
panicz1992

12.03.2009 15:45

0

tak zeby jeszcze tylko podgrzac atmosfere przed pierwszym wyscigiem ;> http:// www. youtube. com/ watch?v=4pb40zPXeqw


avatar
hipcio

12.03.2009 15:53

0

panicz1992 fajny filmik, żeby tak było podczas GP


avatar
tt16

12.03.2009 15:58

0

panicz1992- swietny filmik, a masz moze start Roberta, albo chociaz Nicka??


avatar
tt16

12.03.2009 16:07

0

http:// www. youtube.com/ watch?v=rA4lXqC2pBc&NR=1 tutaj jest filmik z probnymi startami.


avatar
fezuj

12.03.2009 16:17

0

Robert jak na razie jest szósty - Kubica -BMW Sauber F1.09-1:20.740 +1.474 zrobił 102 kółka, prowadzi Barrichello -BGP 001 1:19.266 89 okrażeń


avatar
fezuj

12.03.2009 16:22

0

R. Barrichello szaleje już wykręcił- 1:19.196 !!


avatar
hipcio

12.03.2009 16:25

0

tt16 fajny filmik


avatar
Sin1818

12.03.2009 16:29

0

mclaren bardoz slabo


avatar
elin

12.03.2009 17:04

0

Sin1818- jeśli TAK napiszesz po wyścigu, to będzie to coś znaczyć, ale po zwykłych testach, to raczej marna ciekawostka ...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu