Frank Williams powiedział, że znaczące cięcia kosztów i zmiany regulaminów wprowadzone przez FIA i FOTA (Stowarzyszenie Zespołów Formuły 1) uratowały jego zespół.
Ekipa z Grove była jedną z najbardziej zagrożonych w obliczu kryzysu finansowego. Brak wsparcia producenta oraz kłopoty finansowe i odejście kilku sponsorów spowodowały, że Williams stanął przed wizją upadku.Jednakże pomimo odejścia firm Baugur (wskutek upadku islandzkiej ekonomii), Petrobras i Lenovo, Frank Williams traktuje zmiany jako świeży start dla jego ekipy.
"Biorąc pod uwagę presję finansową, konsekwentnie wprowadzane zmiany redukujące koszty są bardzo korzystne" - powiedział w rozmowie z 'Financial Times'.
"Musimy mieć zyski. By odnosić sukcesy i być pewnym utrzymania się w tym biznesie musimy odnosić sukcesy finansowe. Dlatego też musimy mieć zyski każdego roku. Traciliśmy przez ostatnie dwa-trzy lata, ale mamy rezerwy i zasoby, by sobie z tym poradzić."
Jak informuje jednak 'Financial Times', zespół Williams F1 dostał 14.5 miliona funtów od Berniego Ecclestone, co pomogło zespołowi w czasie kryzysu. Jak wyjaśnia jednak szef FOM, to tylko należność za podpisanie Porozumienia Concorde.
"To tylko przedpłata. Oni mają prawo do otrzymania zapłaty ze względu na podpisanie Porozumienia Concorde. Powiedzieliśmy, że zapłacimy im już teraz."
26.01.2009 09:43
0
Renault, Williams, do tego jeszcze Toyota zle sie dzieje w F1, mozliwe ze to bedzie ostatni sezon F1. Wiec ogladajmy i oby Robert wykorzystal szanse:\
26.01.2009 10:38
0
Kryzys finansowy ? Jaki kryzys ja sie pytam ... temat rozdmuchany za bardzo, wietrzę w tym interes waznych ludzi na calym swiecie. Wiekszy kryzys się urodził z zasianej paniki - głupi globalny ogranizm. Poza tym nie bedzie trwał wiecznie wiec nie ma co się obawiać ze f1 zniknie. Najtrudniejszy bedzie obecny sezon ; w nastepnym wszystko wróci do normy. Pozdrawiam
26.01.2009 11:20
0
Wierzę, że uda im się przeżyc ten kryzys. Zawsze radzili sobie ze wszystkim, więc mam nadzieje, że teraz też tak będzie.
26.01.2009 13:29
0
Zeby tak BMW dostalo troche kasy od Berniego.
26.01.2009 14:36
0
Wiliams to klasyka F1 - opoka, tradycja i co tam jeszcze chcecie.....
26.01.2009 14:53
0
bhc, masz całkowicie rację. Pieniądze się nie dematerializują. Ten tak zwany kryzys to tylko przepływ pieniędzy z jednych rąk do drugich.
26.01.2009 15:28
0
@bhc: Też się z tobą zgodzę. Kryzys został rozdmuchany przez media na tyle, że ludzie zaczęli panikować. Inwestorzy zaczęli wycofywać się, ludzie tracić pracę, co sprawiło że mogą pozwolić sobie na mniej dóbr konsumpcyjnych, przez co firmy produkujące je tracą, wycofują się, robią cięcia etatów i tak spirala się nakręca... Gdyby nie to, kryzys pewnie by był, ale nie na tak wielką skalę...
26.01.2009 15:31
0
Frank Williams oszczędzał już chyba od jakiegoś czasu, skutkiem czego był poprzedni sezon.
26.01.2009 16:18
0
@jankiel00: A nie przyszło Ci do głowy, że po prostu Williamsowi brakuje wsparcia koncernu motoryzacyjnego? Tak jak Ferrari ma FIAta, McLaren Mercedesa, a Sauber ma BMW. Niestety w dzisiejszych czasach niezależny team nie ma lekko. Zresztą na potwierdzenie moich słów można zaobserwować, jak po rozwodzie z Beemką Williams porusza się w dół po równi pochyłej. Mam nadzieję że to co osiągnęli w 2008 roku to już było dno i że w przyszłym roku nie zejdą jeszcze niżej.
26.01.2009 16:22
0
@Budyn_F1: Nie martw się, oni też na pewno otrzymują swoją działkę od FIA. Zresztą, BMW na pewno trzyma się lepiej od Williamsa, w końcu dresom, którzy kupują ich auta, nie straszny żaden kryzys ;d Przynajmniej telefony tak szybko nie tanieją ;]
26.01.2009 17:39
0
@sivshy,BMW&dresy to stereotyp,w rzeczywistości rynek zbytu tych samochodów koncentruje się wśród zamożniejszej części ludzi,w Polsce jeżdżą nimi np.wysocy urzędnicy państwowi
26.01.2009 18:09
0
@sivshy - caps lock Ci nawala...
26.01.2009 18:43
0
Kto widział dresa kupującego nowe BMW?
26.01.2009 20:06
0
Ferrari nie ma FIATa. Jest całkowicie niezależne. pomoc FIATa ogranicza sie do tej małej reklamy na nadwoziu. Lotus też byl legendą i to wiekszą niż Williams
26.01.2009 21:33
0
nikt tu nie jest niezależny - wszyscy zależą od sponsorów i ich kasiorry....
26.01.2009 22:08
0
Z tymi dresami to przecież był żart, doskonale wiem że nie stać ich na nowe beemki ;] @Voight: A nie jest przypadkiem tak, że Ferrari należy do Fiata? Bo jeśli tak, to mimo że Fiat nie ma dużej reklamy na ich bolidzie, to jednak stoi za ferrari jego potencjał logistyczny... Pytam, bo kiedyś coś takiego słyszałem, ale nie jestem pewien czy nie zostałem przypadkiem wprowadzony w błąd. @walerus: Wiem, każdy jest zależny od sponsorów, jednak w tym kontekście "niezależny" to skrót myślowy, który oznacza team niepowiązany z żadnym koncernem motoryzacyjnym. Taka firma, która zajmuje się tylko i wyłącznie prowadzeniem teamu, nie jest potężnym koncernem, jak np, jak np Williams, Force India, czy byłe już Super Aguri. RBR i STR nie wliczam, bo za nimi stoi Red Bull, który wykłada cały hajs.
27.01.2009 02:14
0
85% akcji Ferrari należy do Fiata. Jednak Ferrari działa prawie zupełnie niezależnie w obrębie grupy Fiat.
27.01.2009 10:33
0
2009-01-26 18:43:13 asc-Ja widziałem tyle że to nie były zakupy w salonie a na ulicy i nie za gotówkę :-)
27.01.2009 13:02
0
Ten kryzys jest sztuczny, a został wywołany, by nakręcić gospodarkę, by ta za parę lat skoczyła do góry, a mediom kazano przekazać, że kryzys jest poważny(zwykła propaganda, manipulacja i sianie zamętu)niestety wielu ludzi przez ten zabieg straciło pracę, firmy się porozpadały, a ich właściciele stali się bankrutami, ale tak to jest, gdy najbogatsi decydują o tym co się dzieje na świecie i jak ten świat wygląda.
27.01.2009 15:03
0
2009-01-27 10:33:48 dziarmol@biss: HAHA :D Wygrałeś.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się