W dzisiejszych kwalifikacjach do Grand Prix Chin najlepszym kierowcą okazał się być Lewis Hamilton. Brytyjczyk był zdecydowanie najszybszy we wszystkich częściach kwalifikacji i ostatecznie wywalczył pole position. Za nim znaleźli się Kimi Raikkonen, Felipe Massa oraz Fernando Alonso.
W pierwszej części kwalifikacji obyło się bez większych niespodzianek. Najszybszy był Lewis Hamilton z McLarena. Brytyjczyk przejechał jedno okrążenie toru w Chinach w czasie 1:35.566. Z końca stawki w jutrzejszym wyścigu wystartuje tradycyjnie dwójka kierowców Force India, Jenson Button z Hondy, Kazuki Nakajima z Williamsa oraz David Coulthard. Do samego końca o awans do drugiej części kwalifikacji walczył Robert Kubica. Ostatecznie w tej części kwalifikacji Polak uzyskał 14 pozycję. Dobry czas udało się osiągnąć Sebastianowi Vettelowi – trzeci czas, oraz Fernando Alonso – czwarty czas. Również jego kolega z zespołu pojechał lepiej, niż zazwyczaj w tym sezonie – Brazylijczyk miał szósty czas sesji.W drugiej części kwalifikacji najszybciej na tor wyjechali Kimi Raikkonen i Timo Glock. Fin szybko osiągnął bardzo dobry rezultat, ale został on poprawiony przez Heikki Kovalainena i drugiego kierowcę Ferrari. Najlepszy czas podczas tego weekendu uzyskał Lewis Hamilton. Brytyjczyk ponownie był najszybszy, jedno okrążenie przejechał w czasie 1:34.947. Na 5 minut przed końcem sesji szybkie okrążenie przejechał Robert Kubica – ostatecznie pozwoliło ono jednak zająć dopiero 11 pozycję, więc kierowca BMW po wymianie opon zdecydował się wykonać jeszcze jedno pomiarowe okrążenie. Na drugim okrążeniu Kubica nie poprawił czasu i w ten sposób zakończył swój udział w kwalifikacjach znajdując się na 12 pozycji. W jutrzejszym wyścigu wystartuje jednak z 11 pola startowego, gdyż za poranną wymianę silnika ukarany został Mark Webber. Australijczyk został cofnięty na starcie o 10 pozycji.
W trzeciej części kwalifikacji, podobnie jak w dwóch poprzednich żaden z kierowców nie miał poważniejszych problemów z bolidem. Ostatecznie, najszybszy ponownie był Lewis Hamilton i to on w jutrzejszym wyścigu wyruszy z pole position. Kolejne dwa najszybsze czasy osiągnęli kierowcy Ferrari – Raikkonen przed Massą. Czwarty był Fernando Alonso, a piąty Heikki Kovalainen. Za nim znalazł się Mark Webber, który po dodaniu kary wyruszy z 16 pola startowego. Z 7 pola startowego pojedzie kolega Roberta Kubicy z zespołu BMW, Nick Heidfeld, za nim znalazła się jeszcze dwójka kierowców Toro Rosso, przedzielona Jarno Trullim z Toyoty.
Dziś pogoda sprzyjała kierowcom – nie padało, temperatura toru wahała się w okolicy 35 stopni, a temperatura otoczenia wynosiła około 28 stopni Celsjusza. Prędkość wiatru nie przekraczała 1 m/s.
Jutrzejszy wyścig rozpocznie się o godzinie 9:00 czasu polskiego.
18.10.2008 18:53
0
deszcu nie bedzie na 100000%. moze to i dobrze?! w koncu hamilton to mistrz nad mistrze w jezdzie po mokrym torze i by mogl wygrac...
18.10.2008 19:00
0
oby to 13 pole position Hama było pechowe dla niego. Ten nadęty bufon nie zasłużył sobie na tytuł - nie pisze dlaczego bo powody są takie jak w wielu postach. BMW kolejny raz pokazało ile warte są ich zapewnienia. Jutro zobaczymy czy ten poker z pogodą da jakiś rezultat
18.10.2008 19:00
0
2008-10-18 18:44:43 RoninRonin- czyli co? BMW to dyletanci? czy tak miała wyglądać pomoc dla Kubicy w walce o mistrza? fachowcy? czy niedorajdy? czy może sabotażyści?hehe zaraz się posypią gromy pozd.
18.10.2008 19:10
0
Widzę , że większości udzielił się paskudny humor ;/ Nie wiem ! Ale coś jest nie tak !! Coś zostało spartaczone i tyle ! Na jakieś tam przykrywki , to za bardzo "gówniane " osiągi Roberta ! Wystarczy zerknąć wstecz , a nabierzemy przekonania , że im bardziej BMW deklaruje pomoc Robertowi , tym bardziej Mu nie idzie . Daleki jestem od szukania jakichś tam teorii , a jedynie stwierdzam pewną analogię....... W bardzo smutnym , ale to bardzo smutnym nastroju czekam na jutrzejszy wyścig.... Jak to określić ?! Jeszcze nie zaczął , a już skończył ?!
18.10.2008 19:17
0
Kurkey: nie ma zadnego pokera z pogodą, jak i nie ma zadnych ustawien na deszcz. Prawda jest bolesna, kubek ma bolid, ktorym mozna podjechac do mcdonalda po kanapke, a nie scigac sie na torze. Martwi mnie jedynie to, jak on nim jutro pojedzie, bo do prowadzacych bedzie pewnie tracil 2-3 sek na okrazeniu. @dziarmol - mysle, ze troche nieudacznicy i troche pechowcy. Jednak mimo tych wszystkich malo optymistycznych prognoz na jutrzejszy wyscig zachowuje nadzieje na to, ze bedzie dobrze. W sporcie, tak jak w zyciu, wszystko sie moze wydarzyc. I nie raz bywa tak, ze dzis sytuacja wydaje sie beznadziejna, a jutro los odmienia sie i wszystko uklada sie w niespodziewany sposob po naszej mysli. Trzymam mocno kciuki za kubka, bo moze zdarzy sie cud
18.10.2008 19:49
0
2008-10-18 19:17:19 wegles - no nie wiem wszak czlowiek uczy się na własnych błędach, ale jak widać to nie działa w odniesieniu do BMWrak @obi216 podziwiam cię za tak bardzo stonowane wypowiedzi , ale podobnie myślimy tyle że ja walę bezpośrednio co o tym myślę , chyba mam bardziej porywczy charakter hehe i mimo wszystko do jutra może w lepszym humorze? pozdrawiam serdecznie
18.10.2008 20:01
0
@Marti sytuacja wyglada tak jak piszesz tj Kubica jest katem ogumienia co do tego nie ma dwoch zdan. Drugim z takimi umiejetnosciami jest Hamilton. O ile mozna to nazwac umiejetnoscia. Z drugiej strony tylko taktyka na jeden Pit moze okazac sie dla Kubicy zbawienna. WIec byc moze zespol splaszy skrzydelka kosztem przyczepnosci tak aby oponki wytrzymaly ten dystans- zobaczymy.@Dziarmol chociazby dlatego ze w Polsce jest wielu kibicow roznych kierowcow i im rowniez nalezy sie szacunek skoro nie mamy wyboru innego kanalu poniewaz Polsat ma monopol. Poza tym na problem dzisiejszego wyniku chociazby Roberta nalezy spojrzec szerzej tj ile w dotychczasowych wyscigach bylo przypadku a ile pracy BMW. Bo tu jest pies pogrzebany. Kubica wyraznie powiedzial ze zespol poszedl w kierunku agresywnego rozwoju bolidu, ktory jest jednym wielkim niewypalem-Niestety!
18.10.2008 20:08
0
Dlaczego zapanowały takie ponure nastroje. Ja już nie mogę się doczekać wyścigu. Zapowiada się niesamowicie pasjonująco. Hamilton, a zaraz za plecami ma 3 największych przeciwników: Raikkonen, Massa i na dokładkę Alonso, dopiero za nimi będzie pomoc dla Lewisa. Ciekawe jak będzie wyglądać GP. Czy Ferrari dogada się z Alonso? Czy stworzą jeden wielki zespół składający się z trzech bolidów? Oj, będzie się działo.... Kubica definitywnie odpadł z walki, ale to nie koniec świata. McLaren jest piekielnie mocny, ale okazuje się że Ferrari mu nie ustępuje, na dokładkę stare porachunki z Fernando. Już mi niemal ślinka cieknie.
18.10.2008 20:21
0
Dokładnie, obi216 - to już niestety koniec i jutro znowu będzie jedna wielka gorycz ;( Zastanawiam się, dlaczego w porannym treningu Robertowi poszło tak dobrze, a potem nagle znowu nie mógł prowadzić bolidu, dlaczego dokonano (dokonał) tak drastycznych zmian w ustawieniach w niewłaściwą stronę? Nie wiem jak się sprawował jego bolid podczas tej 3. sesji, czy też były uślizgi, gdyż jej nie widziałam, domniewam tylko, że napewno jechał lepiej jak w qualu. @ hot dog - właśnie z powodu morderczego dla opon stylu jazdy Roberta napewno nie zdecydują się na jeden postój. Jesli chodzi o rozwój bolidu: owszem, poszli nie do końca we właściwą stronę, tutaj sie zgodze, lecz trzeba przyznać, że w ten sposób pozbyli sie problemów z niezawodnością. Mimo nieoptymalnego bolidu i sporego pecha Kubek ma takze wiele szęścia, że na 2 wyscigi przed koncem ma jeszcze (teoretyczną) szansę na tytuł i ten tytuł mógłby zostać zdobyty, gdyby wcześniej nie utracił pewnych punktów. Niestety, to szczęście sie skonczyło. Jeśli Kimi ukończy te 2 ostatnie wyścigi to byc może pokona go w generalce ;/ ech.... co za gł.pi koniec sezonu, jak mnie wkurza ta sytuacja!!! :( pozdrówka dla Was Panowie ;-)
18.10.2008 20:23
0
>>szczęścia<<
18.10.2008 20:27
0
Smutne widzę komentarze. Ale cóż, po nocy przychodzi dzień. Jeszcze kiedyś będzie lepiej. A teraz, moje spóźnione typowania, co do strategii pierwszych pit stopów. Są one takie: (z tolerancją , około plus minus 2 kółka): Raikonen i Hamilton 16-17 kółek , Kovalainen, Massa (18-19) (z samych obliczeń wynikało 20-21 kółek, ale wg opinii obu kierowców Q3 było gorsze niż Q2, stąd korekta), Heidfeld 21, Alonso 17, Trulli i Vettel 25-26, Bourdais 30-32 (z wyliczeń 37 ale Bourdais narzekał na Q3). Toro Roso mocno dotankowane , podobnie jak w Japonii ?
18.10.2008 20:36
0
Hamilton mistrz!!;)
18.10.2008 20:38
0
leo_ jestem przekonany, że Hamilton zrobi troszkę więcej jak Kimi. Lewis miał niemal perfekcyjne okrążenie w Q3, w Q2 nie do końca.
18.10.2008 20:40
0
2008-10-18 20:01:43 hot dog - Czyli co? Włodzimierz Zientarski ma jakieś zdolności telepatyczne które każą innym widzom podzielać jego akurat pogląd na F1?To fakt że czasami "bajduży" 3 po 3 ale to nie powód żeby go obrażać a nasza znajoma userka miast ganić takie wypowiedzi pochwala w 100%( z obiektywizmem za pan brat?)
18.10.2008 20:46
0
dziarmol, wyobraź sobie że jednak większość widzów przyjmuje takie ''bajdużenie'', a czasami nawet ''bajdurzenie'' za jedyną prawdę. Na tej zasadzie działają reklamy, wcisnąć kit ludziom. I wyobtaź sobie że to działa!
18.10.2008 20:48
0
Kubica jest moze i dobry kierowca ale kompletnie nie wie jak ustawic auto.Wiem ze sa od tego inzynierowie i wykresy ale kierowca musi umiec przekazac co mu potrzeba by auto w 100% wspolpracowalo z kierowca.Przypomne tutaj moze poczatek kariery Schumachera w Ferrari kiedy to firma byla na dnie dosiadana przez Alesi i Bergera.Schumacher wraz z Ros Brown stworzyli machine nie do zatrzymania a sam Ros stwierdzil ze nikt inny nie rozumie auta tak jak Schumacher.Niestety tego brakuje Kubicy.Pewnie gdyby byl w MCM lub Ferrari miewalby lepsze wyscigi ale skonczylby jak KOV, albo kiedys Frentzen w mistrzowskim Williams i paru innych ktorzy mieli sprzet ale nie rozumieli co mowi do nich bolid
18.10.2008 20:58
0
@RoninRonin zgadzam sie w 100%.Ani Kubica ani BMW nie zasluguja na mistrza.BMW to partacze ktorzy tylko dzieki regularnej jezdzie Kubicy zaszli tak wysoko
18.10.2008 20:59
0
2008-10-18 20:48:17 koletz - A nie brałeś pod uwagę innej możliwości że to BMW ma w dupie uwagi Kubicy? może w Ferrari Kubica byłby nie do zatrzymania? tego na razie nie stwierdzimy- do jutra oby lepszego
18.10.2008 21:00
0
user dziarmol - uważam, że jedynie czego można by się przyczepić w wypowiedzi TOTTI'ego to wyraz "pajac" (ja np. nie wyraziłabym się tak ostro publicznie). Poza tym ma w zupełności rację :-) Moze jakbyś przez jakiś czas śledził transmisje w F1 na innej stacji niż polsat, to byś zrozumiał anty-Zientarów.
18.10.2008 21:06
0
koletz - wypiłeś czy co?????!!!! Nagle w/g Ciebie Kubica jeździ dobrze? Jeśli chodzi o Schumiego i jego ustawienia bolidu, to ci przyznaję rację, sama z nostalgią wspominam tamte czasy. Takiego formatu kierowcy jak Schumi nie ma już jednak w stawce :-)
18.10.2008 21:12
0
Wy to na wszystko macie wytlumaczenie byle wybielic Roberta.To juz jest fanatyzm
18.10.2008 21:13
0
2008-10-18 21:00:20 Marti - dorzuć jeszcze "zasyfiałego okularnika". Żeby wyrazić swoją opinię należy obrazić ? fajnie :-)
18.10.2008 21:14
0
Ja bym się nie czepiał określenia ,,pajac''. Bardzo dobrze pasuje przynajmniej do tego co słyszałem od Zientara. Moja wypowiedź nie jest jednak w pełni obiektywna bo ,,zaliczyłem'' tylko dwa studia, lecz przypuszczam, że w pozostałych zaprezentował podobną klasę. dziarmol to właśnie ,,dziecko Zientarskiego'' więc do niego nie dotrze inny punkt widzenia.
18.10.2008 21:17
0
dziarmol, dobrze że ty nie wyzywasz od pedałów, jak ktoś uznaje klasę Hamiltona.
18.10.2008 21:19
0
@Marti nigdy nie twierdzilem ze jest slaby kierowca.Pisalem ze nie ma jaj kalibru Hamiltona lub Schumachera.
18.10.2008 21:30
0
dziarmol - okularki mi nie przeszkadzają, sama często noszę. Tak jak pisałam: takie określenia nie są w moim stylu, więc nie będe nic "dorzucała".
18.10.2008 21:30
0
Ja nie wierze koletz sie KUBICUJE;-) tak dalej trzymac heheh dziarmol 3 po 3? czasem on na bierzaco bredzi. Chodzi o to aby zbudowac prawdziwe studio z prawdziwego zdarzenia. Wybacz ale z redaktorem zachwycajacym sie niejakim Sutilem bedzie zapewne trudno. Zdolnosci telepatycznych nie musi miec jednak zaklinania porazek innych kierowcow moglby sie wyzbyc.
18.10.2008 21:35
0
koletz - ja absolutnie nie wybielam Roberta stwierdzeniem, że nie ma obecnie w F1 takiego kierowcy jakim był Schumacher. Źle mnie zrozumiałeś. Schumi był dla mnie ewenementem i takim pozostanie. A twoje zdanie nt. Kubicy dobrze znamy, więc się teraz nie wykręcaj.
18.10.2008 21:40
0
Ja ci cos moge wkrecic
18.10.2008 21:52
0
Hamilton to świetny kierowca, uważam, że najbardziej utalentowany z obecnej stawki. Ma świetną technikę, a jego osiągnięcia z poprzednich serii są imponujące. Jedyną jego słabością jest psychika. Bardzo ważna w sporcie gdzie liczą się setne sekundy... Kubica natomiast jest takim samoukiem, talentem który sam dochodził do tego miejsca w którym jest teraz. I nie zgodzę się z Koletzem, że nie ma jaj. Czy widziałeś może nieoficjalne mistrzostwa świata formuły 3 na torze w Macao? Ktoś kto kocha wyścigi w takim miejscu nie może nie mieć JAJ.
18.10.2008 21:56
0
2008-10-18 21:30:07 Marti -tak ? to co , można teraz do ciebie pisać "zasyfiała okularnico"?i będzie ok?
18.10.2008 22:04
0
Wiecie co ja se tak mysle spekuluje i tak sobie tylko to napisze Fernado Alonso w pierwszym swoim pełnym sezonie zaja 6 miejsce w generalce tak jak Robert przed rokiem w drugim Fernado zaja 4 miejsce nom a w trzecim juz byl Mistrzem ja mysle chcialbym zeby tak sie stalo w przypadku Roberta:)A co do wypowiedzi do dzisiejszego dnia to powiem tylko tyle ze BMW poprostu sami sobie na zyczenie zawalil dwa tytuly mistrzowskie bo gdyby rozwijali caly czas bolid i w dobra strone to niemam zadnych watpliwosci ze Robert bylby Mistrzem i BMW takze.Pozdrawiam nom i trzymam kciuki jutro za Roberta!!!
18.10.2008 22:07
0
Z Zientarskim jest taki problem, że on wszystko opisuje tak pompatycznie. Daleko mu do takich dziennikarzy jak choćby Vicki Butler... Po prostu totalny brak obiektywizmu rzuca na kolana. Pamiętam jak był w programie u Wojewódzkiego. Kuba dał mu miniaturkę Poloneza i powiedział żeby porozpływał się nad tym "cudownym autem". I co zrobił Zientarski? Zrobił to co umie robić najlepiej... W Polsce brakuje dobrych dziennikarzy motoryzacyjnych, co niestety widać w Polsacie. Szkoda, że młody Zientarski miał ten wypadek, on z pewnością lepiej zastąpiłby ojca.
18.10.2008 22:21
0
@ koletz - jesteś żałosnym dupkiem @ dziarmol - nie przeginaj, cierpisz na nowe kompleksy? @ totalfun - uważam, że Mikołaj Sokół jest bardzo dobrym dziennikarzem. Młody Zientarski napewno nie plótł by aż takich bzdur jak jego ojciec, lecz rewelacyjnym prezenterem to on nie był.
18.10.2008 22:37
0
Sokół jest dobry, ale jest zbyt konkretny, aby pociągnąć program i mało reprezentatywny.... W sumie przypomniał mi się gościu, który komentuje żużel (taki loczek, z dziwnym akcentem) i robi wywiady dla polsatu na miejscu gp. To jest zdecydowanie dobry wybór.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się