WIADOMOŚCI

Dennis: Mercedes nie przejmie McLarena
Dennis: Mercedes nie przejmie McLarena
Szef McLarena Ron Dennis wykluczył możliwość pełnego przejęcia zespołu z Woking przez niemieckiego producenta samochodów, Mercedes-Benz.
baner_rbr_v3.jpg
Rok w rok pojawiają się plotki o przejęciu McLarena przez Mercedesa, który jest w posiadaniu 40 procent udziałów w ekipie. Dennis wykluczył jednak taką możliwość, nie mając nic przeciwko jeszcze większemu zaangażowaniu niemieckiej firmy.

"Nie. Nie widzę sensu. Rzeczy są dobre takie jak są. Co roku wspólnie dyskutujemy nasze plany i znajdujemy porozumienie."

Poza Mercedesem pozostali udziałowcy w McLarenie to: Bahrain Mumtalakat Holding Company (30 procent), Ron Dennis (15 procent) i TAG Group (15 procent).

Dennis wykluczył także możliwość zrezygnowania z posady szefa zespołu McLaren, choć przyznał, że rozważał taki krok na początku zeszłego roku.

"Na początku 2007 roku rozważałem mniejsze zaangażowanie w wyścigi, to prawda. Potem jednak stało się to co się stało i nie chcę odchodzić w takich warunkach. Wcześniej czy później coś się zmieni, gdyż mam zaplanowane inne projekty biznesowe."

"Nigdy jednak nie porzucę zespołu, a tylko zmienię swoją rolę. McLaren jest w mojej krwi i nie jestem pracownikiem, więc nikt nie może mnie wyrzucić."

Dennis uważa, że jego ewentualnym następcą powinien zostać dyrektor zarządzający McLaren F1, Martin Whitmarsh: "On ma więcej i więcej zadań, a pewnego dnia zostanie głową całej grupy Mclaren" - zapewnił Ron.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

26 KOMENTARZY
avatar
Master666

16.09.2008 14:05

0

Jednak moim zdaniem Mercedes w 10 lat powinien się wyrobić z wykupieniem McLaren'a :-)


avatar
Cesarz

16.09.2008 14:06

0

Mercedes sam stworzy swój bolid w najblizszych latach. BMW ma być lepsze?! Nein!! :D


avatar
karol

16.09.2008 14:10

0

i powstanie"nowy" zespół,jak bmw sauber?dobrz,że ferrari jest nie na sprzedaż


avatar
kempa007

16.09.2008 14:41

0

ferrari jest juz sprzedane Fiatowi ;-)


avatar
tomek83f

16.09.2008 14:50

0

Ron nie sprzeda swoich udzialow


avatar
karol

16.09.2008 15:17

0

kempa007,tak ferrari i fiat z różną intensywnością są razem od końca lat 60,chyba,ferrari jako marka samochodów spotrowych niewątpliwie w większości należy do fiata,a czy scuderia ferrari jest pod zarządem fiata to szczerze mówiąc nie wiem,pewnie powiązania są silne,ważne,że włoskie i najlepsze


avatar
Master666

16.09.2008 15:19

0

karol - Ale się interesujesz swoim teamem... Fiat bodajże w 1979 r. połączył się z Ferrari.


avatar
karol

16.09.2008 15:25

0

sądzę,że od 1969,enzo odsprzedał wtedy fiatowi połowę udziałów


avatar
Smyczek

16.09.2008 15:32

0

Ja trochę z innej beczki. Ktoś wie gdzie jest kalendarz pozostałych startów na ten rok?


avatar
karol

16.09.2008 15:34

0

pewnie w takim okienku WYŚCIGI po lewej.....


avatar
walerus

16.09.2008 15:36

0

jak coś znosi złote jajka to się od tego czegoś nie ucieka....


avatar
Voight

16.09.2008 15:37

0

Fiat wykupił większość udziałów po śmierci Enzo w '89 czy '90 jednak Ferrari jest w pełni autonomiczne. di Montezomolo został osobiście namaszczony przez Enzo jako następca. Scuderia tym bardziej nie ma nic wspólnego z fiatem. Ogranicza sie to tylko do loga Fiata na dziobie


avatar
Master666

16.09.2008 15:41

0

"Ogranicza sie to tylko do loga Fiata na dziobie" za które Fiat płaci 6 mln :-)


avatar
zu7

16.09.2008 17:14

0

To tylko pokazuje kto tam rządzi. Tzn. może nie do końca wiadomo kto, ale napewno są to jacyś Brytyjczycy a nie Mercedes.


avatar
Bmw-Sauber_fan

16.09.2008 17:25

0

ja jestem ciekaw skad dennis ma te 15%. dostal??? czy wykupil???


avatar
hotshots

16.09.2008 19:28

0

Bmw-Sauber_fan (Host: *.neoplus.adsl.tpnet.pl) Denid nie dostał, należało mu się - bodajże w latach 80-ch jego firma połączyła sie z McL czyli fuzja (+odkupienie części udziałow McL) - a potem kierownictwo tej stajni....


avatar
mlody.p

16.09.2008 19:31

0

(P)ennis ma tyle kasy że kupiłby nasze rodziny domy i samochody. Pewnie wykupił. A co do Ferrari to Fiat jest całkowitym włascicielem Ferrari lecz Scuderia Ferrari tak jak McLaren ma udziałowców m.in. od lat Marlboro.


avatar
Voight

16.09.2008 20:44

0

W tej chwili Ferrari ma ok 200 mln od Marlboro, Shella i reszty. Czy w tym kontekście 6 mln to dużo?


avatar
mario547

16.09.2008 21:12

0

GP Włoch – strategie doboru opon Scuderia Toro Rosso Sebastian Vettel : deszczowe – deszczowe – przejściowe Sebastien Bourdais: deszczowe – deszczowe – przejściowe Vodafone McLaren Mercedes Heikki Kovalainen: deszczowe – deszczowe – przejściowe Lewis Hamilton: deszczowe – deszczowe – przejściowe BMW Sauber F1 Team Robert Kubica: deszczowe – przejściowe Nick Heidfeld : deszczowe – przejściowe ING Renault F1 Team Fernando Alonso: deszczowe – przejściowe Nelson Piruet Jr: deszczowe – przejściowe Scuderia Ferrari Marlboro Felipe Massa : deszczowe – deszczowe – przejściowe Kimi Raikkonen: deszczowe – deszczowe – przejściowe Red Bull Racing Mark Webber: deszczowe – deszczowe – przejściowe David Coulthard: deszczowe – deszczowe – przejściowe Panasonic Toyota Racing Timo Glock: deszczowe – deszczowe – przejściowe Jarno Trulli: deszczowe – deszczowe – przejściowe AT&T Williams Kazuki Nakajima: deszczowe – przejściowe Nico Rosberg: deszczowe – deszczowe – przejściowe Honda Racing F1 Team Jenson Button: deszczowe – deszczowe – przejściowe Rubens Barrichello: deszczowe – przejściowe – średnie Force India Formula One Team Adrian Sutil: deszczowe – deszczowe – przejściowe – średnie Giancarlo Fisichella: deszczowe – nie ukończył


avatar
iRomek

16.09.2008 21:37

0

Oniet.pl


avatar
walerus

17.09.2008 11:52

0

rzeczywiście na temat...


avatar
Master666

17.09.2008 16:04

0

6 mln to dużo w kontekście loga Fiata na dziobie.


avatar
Master666

17.09.2008 16:45

0

Odnośnie sponsorów: Vodafone, firma obecna w Formule 1 od siedmiu lat, była w ubiegłym roku najczęściej pokazywanym sponsorem wyścigów samochodowych. Jeszcze w 2006 roku koncern zajął 6. miejsce w zestawieniu. Więcej czasu ekranowego zyskał dzięki porzuceniu zespołu Ferrari i rozpoczęciu sponsorowania McLarena. Stajnia okazała się zresztą bardzo dobrym wyborem dla swoich sponsorów. Aż pięciu z nich znalazło się w pierwszej 10 najczęściej pokazywanych marek. Vodafone było widoczne na ekranie przez 3 godziny, 58 minut i 18 sekund, czyli przez 11,5 procent czasu. Na drugim miejscu uplasowało się Marlboro (3 godziny, 45 minut, 42 sekundy i 10,3 procent czasu), które sponsoruje zespół Ferrari. Jeszcze w 2006 roku marka ta była na 1. miejscu. Trzecie miejsce przypadło Mercedesowi (stajnia Mclaren, 2 godziny, 19 minut, 17 sekund i 6,73 procent czasu antenowego), a czwarte Shellowi (Ferrari, 1 godzina, 25 minut, 33 sekundy i 4,17 procent czasu). Shell zanotował spadek z 3. pozycji w ubiegłym roku. To drugi, oprócz Marlboro, spadek na liście 10 najbardziej pokazywanych marek-sponsorów Formuły 1. Kolejne miejsca zajęły Bridgestone (różne stajnie), Hugo Boss (McLaren), Mobil 1 (McLaren), ING (Renault) i Red Bull (STR i Red Bull Racing), a na 10. pozycji uplasował się debiutant, firma Aigo (McLaren).


avatar
Seba86

18.09.2008 16:17

0

Master666 jak sie cytuje jakies informacje to wypada podać ich źródło a nie przytaczac jako swoje.


avatar
Master666

18.09.2008 20:13

0

Seba86 - Jeśli bym zacytował to bym podał źródło, ale pisałem sam opierając się na pewnych źródłach, których nie muszę podawać.


avatar
dziarmol@biss

20.09.2008 13:08

0

2008-09-16 15:41:56 Master666 - i tu się mylisz ponieważ Scuderia Ferrari należy do koncernu FIAT z dużą autonomią ale de facto wchodzi w skład FIATA


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu