Poniżej prezentujemy strategie doboru opon w GP Europy.
FerrariKimi Raikkonen: miękka - miękka - super miękka - DNF
Felipe Massa: miękka - miękka - super miękka
BMW Sauber
Nick Heidfeld: miękka - miękka - super miękka
Robert Kubica: miękka - miękka - super miękka
Renault
Fernando Alonso: miękka - DNF
Nelson Piquet: miękka - super miękka
Williams
Nico Rosberg: super miękka - miękka - miękka
Kazuki Nakajima: miękka - super miękka - super miękka
Red Bull
David Coulthard: miękka - miękka - super miękka
Mark Webber: miękka - super miękka
Toyota
Jarno Trulli: miękka - miękka - super miękka
Timo Glock: miękka - super miękka
Toro Rosso
Sebastien Bourdais: miękka - miękka - super miękka
Sebastian Vettel: miękka - miękka - super miękka
Honda
Jenson Button: miękka - super miękka
Rubens Barrichello: miękka - super miękka
Force India
Adrian Sutil: miękka - super miękka - super miękka - DNF
Giancarlo Fisichella: miękka - super miękka
McLaren
Lewis Hamilton: miękka - miękka - super miękka
Heikki Kovalainen: miękka - miękka - super miękka
24.08.2008 19:13
0
Renault Kimi Raikkonen: miękka - DNF Felipe Massa: miękka - super miękka a co to?????????
24.08.2008 19:17
0
popełniłeś błąd kempa007pod zespolem renault umieściłeś kierowców z ferrari . :-)
24.08.2008 19:17
0
LOL :P
24.08.2008 19:19
0
te opony powinny mieć nazwę g.....na- g.....na-super g.....na
24.08.2008 19:20
0
w ankiecie tez jest mały literowy błąd ("kieorwców") ale nie ma się co czepiać każdy się domyśli
24.08.2008 21:27
0
A mnie zastanawia jaki jest skład mieszanki gazów , jakiej używają Ferrari i McLaren do napełniania kół. Jak zapewne wielu wie , że właśnie skład tej mieszanki ma kluczowe znaczenie w stabilizacji ciśnienia w kołach podczas wyścigu >..
24.08.2008 22:54
0
Moze to troche głupie pytanie ale zasze zastanawiało mnie dlaczego opony są od dostawcy = bridgestone, a nie są produkowane przez poszczególne zespoły. Kazdy zespół ma swoją skrzynię biegów, hamulce, itd. a opony od dostawcy. to tak jakby wszyscy mieli tego samego dostawcę silników, czy innych części ???
25.08.2008 08:11
0
Powinni przywrócić własny dobór dostawcy opon. Gdyby tak było to automatycznie: Renault, Honda i BMW Sauber zmienili by na Micheliny.
25.08.2008 10:15
0
david22 tego to właściwie nikt nie wie. To jedna z bardziej bzdurnych decyzji FIA.jeszcze bodaj 2 lata temu można było jeździć na innych, teraz tylko Bridgestone i to na dokładkę rodzaj mieszanki również narzuca Bridgestone.Wcześniej było z reguły dwóch dostawców gumy, obecnie narzucony przez FIA tylko jeden. Nie rozumiem też przepisu o konieczności użycia obu rodzajów mieszanek w każdym GP a nie dowolnego wyboru spośród pełnej palety przez sam zespół.
25.08.2008 11:54
0
Powód jest prosty. KASA. Dajmy na to Ferrari. Hamulce- Brembo, Elektronika- Magnetti-Marelli, felgi-BBS, kierownica MoMo. Bez sensu jest tracić czas i pieniądze jeżeli można zlecić projekt komuś kto jest przystosowany do produkcji danego podzespołu. To tak jakby McLaren zajmował sie wytopem aluminium. Przepis z 2 mieszankami miał wymusić różnice w prędkościach
25.08.2008 14:55
0
dobra guma nie jest zła...
25.08.2008 20:50
0
michelin come back !!
25.08.2008 23:16
0
Kiedyś były goodyeary i nikt nie płakał więc po co lamentować ?
26.08.2008 12:26
0
Owszem, był czas że używano wyłącznie GoodYear. Lecz wtedy nikt nie zmuszał do stosowania dwóch mieszanek w jednym GP, można było wybrać sobie właściwą gumę, a nie narzuconą siłą przez firmę oponiarską.
27.08.2008 10:45
0
Żeby gumy były dobre, musi być konkurencja. Bez dwóch zdań. Bridgestone może teraz robić opony na "odwal się". Opracują mieszankę, jak będzie dobra-fajnie, a jak nie, to co, i tak nie ma alternatywy. Ale FIA bardziej zależy na uprawianiu polityki niż na dobru sportu.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się