WIADOMOŚCI

GP Europy - strategie doboru opon
GP Europy - strategie doboru opon
Poniżej prezentujemy strategie doboru opon w GP Europy.
baner_rbr_v3.jpg
Ferrari
Kimi Raikkonen: miękka - miękka - super miękka - DNF
Felipe Massa: miękka - miękka - super miękka

BMW Sauber
Nick Heidfeld: miękka - miękka - super miękka
Robert Kubica: miękka - miękka - super miękka

Renault
Fernando Alonso: miękka - DNF
Nelson Piquet: miękka - super miękka

Williams
Nico Rosberg: super miękka - miękka - miękka
Kazuki Nakajima: miękka - super miękka - super miękka

Red Bull
David Coulthard: miękka - miękka - super miękka
Mark Webber: miękka - super miękka

Toyota
Jarno Trulli: miękka - miękka - super miękka
Timo Glock: miękka - super miękka

Toro Rosso
Sebastien Bourdais: miękka - miękka - super miękka
Sebastian Vettel: miękka - miękka - super miękka

Honda
Jenson Button: miękka - super miękka
Rubens Barrichello: miękka - super miękka

Force India
Adrian Sutil: miękka - super miękka - super miękka - DNF
Giancarlo Fisichella: miękka - super miękka

McLaren
Lewis Hamilton: miękka - miękka - super miękka
Heikki Kovalainen: miękka - miękka - super miękka

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

15 KOMENTARZY
avatar
arcykarol

24.08.2008 19:13

0

Renault Kimi Raikkonen: miękka - DNF Felipe Massa: miękka - super miękka a co to?????????


avatar
dziarmol@biss

24.08.2008 19:17

0

popełniłeś błąd kempa007pod zespolem renault umieściłeś kierowców z ferrari . :-)


avatar
maka87-1991

24.08.2008 19:17

0

LOL :P


avatar
dziarmol@biss

24.08.2008 19:19

0

te opony powinny mieć nazwę g.....na- g.....na-super g.....na


avatar
maka87-1991

24.08.2008 19:20

0

w ankiecie tez jest mały literowy błąd ("kieorwców") ale nie ma się co czepiać każdy się domyśli


avatar
obi216

24.08.2008 21:27

0

A mnie zastanawia jaki jest skład mieszanki gazów , jakiej używają Ferrari i McLaren do napełniania kół. Jak zapewne wielu wie , że właśnie skład tej mieszanki ma kluczowe znaczenie w stabilizacji ciśnienia w kołach podczas wyścigu >..


avatar
david22

24.08.2008 22:54

0

Moze to troche głupie pytanie ale zasze zastanawiało mnie dlaczego opony są od dostawcy = bridgestone, a nie są produkowane przez poszczególne zespoły. Kazdy zespół ma swoją skrzynię biegów, hamulce, itd. a opony od dostawcy. to tak jakby wszyscy mieli tego samego dostawcę silników, czy innych części ???


avatar
Angulo

25.08.2008 08:11

0

Powinni przywrócić własny dobór dostawcy opon. Gdyby tak było to automatycznie: Renault, Honda i BMW Sauber zmienili by na Micheliny.


avatar
pz0

25.08.2008 10:15

0

david22 tego to właściwie nikt nie wie. To jedna z bardziej bzdurnych decyzji FIA.jeszcze bodaj 2 lata temu można było jeździć na innych, teraz tylko Bridgestone i to na dokładkę rodzaj mieszanki również narzuca Bridgestone.Wcześniej było z reguły dwóch dostawców gumy, obecnie narzucony przez FIA tylko jeden. Nie rozumiem też przepisu o konieczności użycia obu rodzajów mieszanek w każdym GP a nie dowolnego wyboru spośród pełnej palety przez sam zespół.


avatar
Voight

25.08.2008 11:54

0

Powód jest prosty. KASA. Dajmy na to Ferrari. Hamulce- Brembo, Elektronika- Magnetti-Marelli, felgi-BBS, kierownica MoMo. Bez sensu jest tracić czas i pieniądze jeżeli można zlecić projekt komuś kto jest przystosowany do produkcji danego podzespołu. To tak jakby McLaren zajmował sie wytopem aluminium. Przepis z 2 mieszankami miał wymusić różnice w prędkościach


avatar
walerus

25.08.2008 14:55

0

dobra guma nie jest zła...


avatar
dziarmol@biss

25.08.2008 20:50

0

michelin come back !!


avatar
Morte

25.08.2008 23:16

0

Kiedyś były goodyeary i nikt nie płakał więc po co lamentować ?


avatar
pz0

26.08.2008 12:26

0

Owszem, był czas że używano wyłącznie GoodYear. Lecz wtedy nikt nie zmuszał do stosowania dwóch mieszanek w jednym GP, można było wybrać sobie właściwą gumę, a nie narzuconą siłą przez firmę oponiarską.


avatar
sivshy

27.08.2008 10:45

0

Żeby gumy były dobre, musi być konkurencja. Bez dwóch zdań. Bridgestone może teraz robić opony na "odwal się". Opracują mieszankę, jak będzie dobra-fajnie, a jak nie, to co, i tak nie ma alternatywy. Ale FIA bardziej zależy na uprawianiu polityki niż na dobru sportu.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu