Firma z Mediolanu odhaczyła kolejny, przedostatni już sprawdzian przed wejściem w nową erę regulacyjną. Na torze w Meksyku pomagali jej Mercedes i Sauber.
Od początku 2025 roku Pirelli narzuciło mocne tempo testowania ogumienia na kolejny sezon, który będzie wiązał się z olbrzymimi zmianami w regulaminach technicznych. Włoska firma już zatwierdziła konstrukcje samego odświeżonego ogumienia, a ostatnie próby wykorzystuje na homologacje poszczególnych mieszanek, co musi uczyć do 15 grudnia.
W tym celu dłużej pozostała na Autodromo Hermanos Rodriguez, gdzie mogła liczyć na pomoc ze strony Mercedesa i Saubera. We wtorek jeździł Gabriel Bortoleto w tzw. mule opartym na modelu C45, a w środę Valtteri Bottas oraz Frederik Vesti w maszynie opartej na W16. Dla Fina była to prawdopodobnie ostatnia jazda w niemieckich barwach przed przejściem do Cadillaca.
Pogoda w żaden sposób nie przeszkadzała w testowaniu, a temperatura nawierzchni sięgała nawet 50 stopni Celsjusza. Dzięki temu cała trójka mogła skupić się na sprawdzaniu najbardziej miękkich mieszanek w przedziale C3-C6. Wykonywano przejazdy rozgrzewkowe, porównawczo-testowe, kwalifikacyjne oraz wyścigowe:
| Kierowca (zespół/dzień/pora dnia): |
Liczba okrążeń: | Najlepszy czas (na którym okrążeniu go uzyskano): |
|---|---|---|
| Gabriel Bortoleto (Sauber/wtorek/cały dzień) | 136 | 1:19.089 (45) |
| Valtteri Bottas (Mercedes/środa/rano) | 112 | 1:18.204 (109) |
| Frederik Vesti (Mercedes/środa/po południu) | 49 | 1:19.657 (41) |
Dla Pirelli była to ostatnia organizowana próba z wybranymi zespołami. Teraz na włoskiego producenta czeka jedynie posezonowy sprawdzian w ramach tradycyjnych testów w Abu Zabi. Te zaplanowano na wtorek 9 grudnia, a przypomnijmy, że 15 grudnia upłynie deadline homologacji poszczególnych mieszanek na przyszłoroczne zmagania.
© Pirelli


30.10.2025 18:10
0
sobie chyba
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się