WIADOMOŚCI

Silverstone zmodyfikowało sekcję pierwszego zakrętu po wypadku Zhou
Silverstone zmodyfikowało sekcję pierwszego zakrętu po wypadku Zhou
Tor Silverstone po ubiegłorocznym wypadku Zhou Guanyu zmodyfikował strefę wyjazdową w pierwszym zakręcie, pozbywając się w dużej mierze żwirowego pobocza.
baner_rbr_v3.jpg

Kolizja między Georgem Russellem i Pierrem Gaslym sprawiła, że ten pierwszy uderzył w bolid Alfy Romeo, który "dachował", a wpadając na żwirowe pobocze pałąk przeciw kapotażowy zadziałał jak pług i kompletnie został zniszczony.

Bolid chińskiego zawodnika przed barierami ochronnymi został podbity w powietrze i wylądował między siatką odgradzającą trybuny od toru, a samą bandą z opon.

Zhou został uwieziony w kokpicie na kilka chwil, ale szczęśliwie wyszedł z opresji bez szwanku. FIA dogłębnie przeanalizowała wydarzenia z toru Silverstone nakazując ekipom zmiany w konstrukcji pałąku nad głową kierowcy. Kolejne zmiany w tym obszarze mają zostać wprowadzone przed przyszłym sezonem.

Tor Silverstone również nie pozostał bierny w takich okolicznościach i przed kolejnym wyścigiem w tym roku zmodyfikował sekcję pierwszego zakrętu, pozbywając się w dużej części żwiru z pobocza.

Obecnie jest tam szeroki pas asfaltu, który ma umożliwić kierowcom skuteczniejsze wytracenie prędkości. Pułapka żwirowa znajduje się jedynie tuż przed bandami z opon.

"Przez zimę wykonaliśmy ogrom pracy" mówił Stuart Pringle, dyrektor zarządzający toru Silverstone. "Mamy tam ogromny kawałek asfaltu zamiast pułapki żwirowej."

"Chodzi o to, aby bolidy nie orały tego miejsca. To właśnie oranie stanowiło problem."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu