Przedstawiciele Renault od wielu miesięcy przekonują, że ich jednostka napędowa V6 turbo posiada osiągi porównywalne, jak nie lepsze, od wyników silnika Mercedesa, który w erze hybrydowej zdecydowanie dominuje.
Teraz do grona potwierdzających tę tezę dołączył James Key, nowy dyrektor techniczny McLarena. Brytyjski zespół po trzech latach nieudanej współpracy z Hondą połączył siły z Renault i obecnie jest jedynym odbiorcą ich silnika za wyjątkiem zespołu fabrycznego.
Mimo iż w hybrydowej erze silniki Renault nie spisywały się tak dobrze jak u schyłku ery V8, Key twierdzi, że w sezonie 2019 zaszły duże zmiany w tym temacie.
"Widzieliśmy, że Ferrari było nieco z przodu, ale konkurencyjność silników Renault była dość dobra i bardzo zbliżona do jednostek Mercedesa" mówił inżynier.
Sezon 2020 będzie ostatnim w ramach współpracy McLarena z Renault. Brytyjska ekipa potwierdziła już, że od sezonu 2021 powróci do współpracy z Mercedesem.
Key uważa, że w obliczu problemów jakie McLaren miał przy współpracy z Hondą, jest zadowolony z pracy z Renault.
"Jedną z pozytywnych rzeczy sezonu 2019 było to, że Renault dokonało oczywistego kroku do przodu i poprawiło prędkość na prostych. To stanowiło także część naszej poprawy" dodawał.
Key wierzy, że wszystkie silniki F1 są obecnie na podobnym poziomie.
"Czasy, w których silniki drastycznie się różniły zakończyły się w zeszłym roku."
18.02.2020 10:55
0
Przekonamy się na pierwszym wyścigu, na testach zespoły będą się ukrywać
18.02.2020 11:34
0
Już to słyszeliśmy :-)
18.02.2020 12:31
0
A świstak siedzi i zawija w te sreberka ;).
18.02.2020 13:36
0
Skoro Mclaren jest tak zadowolony ze współpracy z Renault, to ciekawe czemu z niej rezygnuje.
18.02.2020 15:03
0
Akurat Key nie ma obowiązku chwalenia Renault...tym bardziej że po tym sezonie idą do Mercedesa. Z tą mocą to może być prawda. Ale Mercedes daje inne korzyści np. większą niezawodność.
18.02.2020 16:27
0
Moc dająca prędkość na końcu prostej to jedno, ale to co wspomina Heytham1 czyli niezawodność + moment obrotowy + zużycie paliwa a może jeszcze dostępność mocy i momentu w szerszym zakresie obrotów to może robić dużą różnicę.
18.02.2020 18:46
0
Egzekli, zresztą pisząc "silnik" ciekawe czy ma na myśli sam silnik spalinowy czy cały zespół wraz z hybrydą...
18.02.2020 19:12
0
Ten koleś nie ma żadnego interesu aby chwalić Renault więc uszanujmy jego zdanie bo więcej wie i bliżej jemu prawdy niż Wam/Nam.
18.02.2020 21:04
0
Moze Pan Key i nie ma zadnego interesu aby chwalic Renault, ale w fabryce Mercedesa tez nie byl i nie widzial osiagow silnika na hamowni. Poza tym, grupa Renault przezywa kryzys. Oficjalnie mowia o 143mln euro deficytu i ogladaja sie na wsparcie finansowe ze strony rzadu. Kto wie czy to nie ostatni sezon Renault w F1, bo ten sezon zapowiada sie gorzej niz 2019 a Pani Clotilde Delbos niechetnie patrzy na projekt F1.
18.02.2020 23:27
0
no ale porównuje nowy silnik renault do silnika mercedesa z zeszłego roku bo do nowego jeszcze nie ma możliwości. a mercedes też się rozwija
19.02.2020 10:16
0
@10 przepraszam a w którym miejscu jest napisane że porównuję nowy silnik Reno do starego silnika Merca bo nie doczytałem? czy to może tylko Twoje domysły? Ten pan nie ma żadnego powodu aby chwalić Reno wręcz przeciwnie
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się