Francuski zespół pokazał swoją nową maszynę, którą chciałby, według zapowiedzi, zbliżyć się do pierwszej trójki w mistrzostwach świata.
Renault zorganizowało swoją prezentację w Enstone. Rozpoczęła się ona o 12:30 polskiego czasu, ale nie była transmitowana. Na godzinę 15:30 zaplanowany jest jednak czat z kierowcami, który będzie pokazany na żywo na Facebooku.1977 to 2019. Every line. Every curve. Using the most advanced technology available, and improving year on year. Breaking new grounds. All leading to today.
? Renault F1 Team (@RenaultF1Team) February 12, 2019
Here is the 2019 Renault F1 Team challenger. Here is the R.S.19.
???? in partnership with @Microsoft#RSspirit pic.twitter.com/4axmZVAe0Y
Francuski zespół ma wielkie ambicje przed sezonem 2019. Marcin Budkowski deklarował, że zbudowano całkowicie nowy bolid i z poprzedniego zachowało się tylko wspomaganie kierownicy.
Duża zmiana zaszła także w składzie kierowców, ponieważ do ekipy dołączył Daniel Ricciardo, który zdążył już udowodnić swoją wartość w Formule 1, siedmiokrotnie stając na najwyższym stopniu podium.
Mniej więcej 20 minut po rozpoczęciu prezentacji, w fabryce odsłonięto maszynę i opublikowano grafiki w internecie.
"Czujemy się gotowi, czujemy, że to odpowiedni czas, aby pokazać wam to nad czym w tle pracowaliśmy przez ostatnie trzy lata i jesteśmy z tego ogromnie dumni" mówił szef zespołu, Cyril Abiteboul.
"Chodząc po fabryce w Enstone czuć pasję i oddanie do wyścigów."
"Pierwszą fazą planu, jak widzieliście, była regeneracja. Zobaczycie, że praktycznie każdy obszar fabryki został poprawiony, jeżeli nie kompletnie zmieniony. Zaczynając od aparatury tunelu aerodynamicznego, produkcji, czystego pokoju, stanowisk garażowych. Każdy najmniejszy szczegół został poprawiony, abyśmy mogli rywalizować na takim samym poziomie jak najlepsi."
"W Viry [fabryka zajmująca się silnikami F1] mieliśmy nieco bardziej taktyczne podejście, zaangażowaliśmy nowych ludzi, nowe wyposażenie w najbliższych tygodniach przybędzie. Mam na myśli najnowocześniejszą hamownię, która będzie kompatybilna ze zmianami przepisów na sezon 2021, a także zupełnie nowy budynek, który powstanie w 2020 roku."
"Mamy nadzieję, że do 2020 roku powinniśmy się tam przenieść z działem silnikowym. W Enstone zainwestowaliśmy wiele pieniędzy, teraz będziemy inwestowali w Viry."
Zespół Renault sukcesywnie powraca do formy. Po odkupieniu upadającej po rządach Genii Capital ekipy Lotusa, sezon 2016 ukończył na 9 miejscu, rok później był już 6., a w zeszłym roku 4. Teraz francuska ekipa liczyć będzie na powrót na podium, a pomóc jej w tym ma nowy skład kierowców.
12.02.2019 13:07
0
Co my tu mamy względem R.S.18: pochylenie nieziemskie w kierunku przedniej osi, bardzo ładnie wyprofilowane przednie skrzydło (chyba najbardziej mi odpowiada z dotychczasowych zaprezentowanych samochodów) i mocniejsze upakowanie silnika (szerokość w tylnej części na rzucie z góry robi wrażenie). Więcej nie widać, bo nie robi się tego na prezentację.
12.02.2019 13:15
0
Co tu dużo mówić, wygląda świetnie
12.02.2019 13:15
0
Co tu dużo mówić... Jest piękny. Najładniejszy bolid z tych wszystkich które do tej pory pokazano. Mam nadzieję że będzie także bardzo szybki.
12.02.2019 13:20
0
Co tu dużo mówić, Williams mógłby się uczyć...
12.02.2019 13:25
0
Piękny bolid, mam nadzieje, że także szybki i niezawodny, super kierowcy (no może jeden kierowca ;)), ... no i cóż, liczę na top 3.
12.02.2019 13:27
0
No i tak wygląda bolid na który chce się patrzeć bez względy na osiągi. Nie ma jednak co ukrywać, Renówki już od dawna przodują pod tym względem. Śliczna osa.
12.02.2019 14:09
0
W końcu kto jest szefem zespołu Renault Sport Formula One Team: Pan Abiteboul czy Pan Budkowski?
12.02.2019 14:19
0
@7 Szefem zespołu jest Abiteboul.
12.02.2019 14:20
0
Super malowanie, w sumie nie różni się wiele od zeszłorocznego ale wygląda ładnie. Żółty kolor ma się świetnie do szerokiego uśmiechu Daniela, mam nadzieję że nie będzie on schodził z jego twarzy w tym sezonie. Na temat aerodynamiki nie ma się co za wiele wypowiadać bo jak każdy inny zespół Renault nie pokazuje tu za wiele zmian w stosunku do zeszłego roku. @7 Kruk Budkowski pełni rolę dyrektora technicznego.
12.02.2019 14:29
0
@8 i @9 Yhmy...Dzięki.
12.02.2019 14:30
0
Mam nadzieję, że Ricciardo objedzie tym bolidem Verstappena przy kilku okazjach :)
12.02.2019 14:45
0
Dużo czerni w tych trzech prezentacjach poza Toro Rosso bardzo ładny bolid jak i pozostałe dotychczas zaprezentowane
12.02.2019 14:52
0
Mógłby ktoś znający się podać różnice zaprezentowanych bolidów i naniosl na siebie grafiki?
12.02.2019 15:04
0
@13. WDrake Śledź kanał "Echa padoku" na youtube.
12.02.2019 15:08
0
Bardzo ładny bolid jak poprzednie ja nadal czekam na Ferrari..
12.02.2019 15:24
0
Coś pięknego, robi niesamowite wrażenie, mam tylko nadzieję że będzie tak samo dobrze jeździł jak wygląda, trzymam kciuki
12.02.2019 15:57
0
@13 Najbardziej rzucająca się w oczy różnica to moim zdaniem to, ja wysoko podniesiony jest tył bolidu (coś na wzór Red Bulla). Do tego zupełnie inaczej rozwiązane są boczne wloty powietrza. W zeszłorocznym bolidzie były bardzo proste. Teraz są na wzór Ferrari. Bardzo ciasno upakowany jest silnik i skrzynia biegów. Widać dużą różnicę w tym miejscu. Teraz pokrywa silnika jest bardzo mocno podcięta. Do tego oczywiście bolid różni od zeszłorocznego wyższe tylne i bardzo szerokie przednie skrzydło.
12.02.2019 16:01
0
Jak co roku ładny bolid. Trzymam kciuki aby udalo sie pokonać Red Bulla .
12.02.2019 16:06
0
Fajnie się czyta komentarze na pewnym psychoblogu, jaki bolid Renault jest brzydki w porównaniu do Williamsa.
12.02.2019 16:47
0
Bolid Renault od kilku lat nie wiele różni się malowaniem do wcześniejszych modeli. Nie jest takie złe choć bardziej podoba mi się bolid Haasa. Co do walki o czołowe miejsca to tak jak napisane w artykule bolid jest zaprojektowany prawie w całości od nowa więc dużo może się wydarzyć. Może będzie szybki i walczyć o 3 miejsce, a może być do bani i zamykać stawkę tak jak robił to Williams w roku ubiegłym. Wszystko okaże się podczas testów no i pierwszych wyścigów.
12.02.2019 19:05
0
Piękna maszyna super kolory.....
12.02.2019 19:58
0
To co oglądamy to przede wszystkim prezentacje malowania na bolidach z ubiegłego roku z zamontowanym skrzydłem w specyfikacji 2019. Na razie Haas poza konkurencją jeżeli chodzi o kolory. Na drugim biegunie niestety Williams ze swoim rozmemłanym nie wiadomo co. Ale! Nie kolor ma jeździć. Kiedy Force India zaprezentowało różowy to się w głowie nie mieściło, ale jednak.... wzbudzali sympatię. W zasadzie to Force India może nas jeszcze zaskoczyć kolorkami. Red Bull będzie konserwatywnie nudny z wieeeeelkimi logówkami, Ferrari czerwone, Mercedes bezbarwnie srebrny ze morskimi wstawkami, McLaren pomarańczowo papajowaty a Alfa biała. Tak zawodowego malowania jak kiedyś miał McLaren Mercedes Vodafone nie ma co oczekiwać. Dobrze, że Alfa i Williams nie poszli równocześnie w biały.
12.02.2019 20:31
0
Wydaje mi się, że to marzenie ściętej głowy, przynajmniej w najbliższym czasie, ale chciałbym, żeby Daniel utarł nosa zarówno RB jak i Maxowi. Mam wrażenie, że mają bardzo stabilny i solidny skład z potencjałem, czego nie da się powiedzieć o Racing Point, czy Haas. Budkowski zrobi różnicę, Ghosn nie obetnie budżetu, tylko jeszcze ten Cyryl mi nie pasuje do kompletu.
12.02.2019 21:32
0
Jeśli patrzymy na bolid Tororoso to kształtem Renault poszło w inną stronę co wygląda na lepsze, szybsze? Jakby bardziej zbity i zbalansowany z przodu coś jak Ferrari z 2015 roku na tle innych bolidów. Malowanie hmmm. Z roku na rok coś zmieniali a tu klapa. Najnudniejsze malowanie bo praktycznie to samo a nie czekaj wróc Tororoso słabsze jeszcze. Tutaj ludzie nie są oburzeni mimo iż to jest kopia z zeszłego roku. Będzie dobry sezon.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się