WIADOMOŚCI

FIA "dopatrzyła się" nowego zakrętu na torze Red Bull Ring
FIA "dopatrzyła się" nowego zakrętu na torze Red Bull Ring
Formuła 1 przed Grand Prix Austrii postanowiła zmienić sposób numeracji zakrętów na torze Red Bull Ring, aby był on zgodny z tym jaki stosuje się w MotoGP.
baner_rbr_v3.jpg
Od czasu powrotu toru Red Bull Ring (dawny A1 Ring) do kalendarza mistrzostw świata F1 w 2014 roku obiekt ten zdaniem FIA składał się z tylko 9 zakrętów.

Było to sprzeczne z numeracją jaka obowiązywała w MotoGP, które uważało, że tor ten ma 10 zakrętów. Dodatkowy łuk znajduje się między zakrętami 1 i 2, a który do tej pory w Formule 1 był uważany z prostą część toru.

W tym roku FIA potwierdziła jednak, że dodatkowy łuk między pierwszym i drugim zakrętem toru również zostanie postrzegany jako zakręt.

Ciasny nawrót tworzący do tej pory zakręt numer 2 nazwany Remus, od tego roku będzie nosił numer 3, a tor Red Bull Ring będzie oficjalnie składał się z 10 zakrętów.

FIA potwierdziła również, że powiększy odstęp między pomarańczowymi krawężnikami, które w zeszłym roku doprowadziły do wielu uszkodzeń bolidów.

Krawężniki te zostaną zamontowane na wyjściu z zakrętów numer 6, 9 oraz 10, ale odstęp między nimi będzie teraz wynosił 3,2 metra.

W zakrętach numer 4, 7 i 8 przed tegorocznym wyścigiem powiększono bandę z opon, a na barierce oddzielającej zjazd do alei serwisowej od toru zainstalowano dodatkowe bariery Tecpro po tym jak w zeszłym roku Daniił Kwiat szczęśliwie minął to miejsce na centymetry.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

3 KOMENTARZE
avatar
Januszf1

05.07.2017 17:36

0

Prosta to prosta a nie zakręt.


avatar
Miki42

05.07.2017 19:25

0

Poszerzyć asfalt na prostej dodać szykanę i już mają dwa zakręty jak nic jak im mało zakrętów na torze


avatar
Blazefuryx

07.07.2017 04:30

0

1. Ale to rzeczywiście nie jest prosta, bo pomiędzy dawnym zakrętem 1 a 2 znajdują się dwa łuki. Zresztą rozróżnia się zwykłą prostą, czyli odcinek toru, gdzie faktycznie jest on w 100% prosty, a także prostą z punktu widzenia bolidu/pojazdu, czyli taki odcinek toru, który pokonuje się z wciśniętym maksymalnie pedałem gazu, i w zakres takiej "prostej" mogą wchodzić de facto te części toru, które zawierają zakręty. Świetnym przykładem takiej "prostej" jest odcinek od zakrętu 2 do 4 na Monzie, gdzie pomiędzy nimi jest oczywiście inny zakręt, ale cały odcinek i tak pokonuje się z wciśniętym gazem do końca, a kierowcy często mówią, że to po prostu "prosta".


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu