Zespół Renault w tym roku zamierza wdrożyć nową generację hybrydowego układu ERS, który odpowiada za odzysk energii kinetycznej oraz cieplnej w bolidzie Formuły 1.
Francuski producent potwierdził już, że pracuje nad zupełnie nową architekturą silnika V6 turbo, gdyż doszedł do wniosku iż poprzednia osiągnęła już wszystkie możliwości rozwoju.Na kilka tygodni przed pierwszymi zimowymi testami F1 dyrektor zarządzający Renault Sport, Cyril Abiteboul, zdradza dalsze szczegóły nowej konstrukcji silnika.
„W tym roku chcemy potwierdzić nasze odrodzenie jeżeli chodzi o sytuację silnikową” mówił. „Miniony rok był pod tym względem fantastyczny, a teraz musimy to potwierdzić.”
„Zamierzamy opracować zupełnie nową architekturę silnika spalinowego, a także wdrożymy po raz pierwszy drugą generację systemu odzyskiwania energii ERS.”
Francuskie silniki oprócz bolidów fabrycznego zespołu znajdą się również w autach Red Bulla oraz Toro Rosso, które po rocznej przerwie zdecydowało się powrócić do współpracy z Renault.
Gruntowne zmiany w układzie ERS Renault możliwe są dzięki nawiązaniu bliższej współpracy z firmą Infiniti, która w zeszłym roku zdecydowała się rozstać z Red Bullem i nawiązać współpracę z Renault.
Transfer technologii umożliwił Enstone ograniczenie zlecania wykonywania usług na zewnątrz fabryki, co pozwala na szybsze dokonywanie zmian i większą kontrolę nad końcowym produktem.
15.01.2017 22:22
0
Niech kombinują... na razie Merc i długo długo nic.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się