WIADOMOŚCI

Jerez - dzień #3 - Wurz najszybszy
Jerez - dzień #3 - Wurz najszybszy
Alexander Wurz okazał się najszybszym kierowcą podczas ostatniego dnia testów na hiszpańskim torze Jerez, gdzie w tym tygodniu osiem zespołów F1 testowało nowinki technologiczne przed zbliżającymi się wyścigami. Austriak był jedynym zawodnikiem, który zszedł dzisiaj z czasem poniżej 1 minuty i 20 sekund.
baner_rbr_v3.jpg
Drugi rezultat dnia odnotował Robert Kubica, który do Alexa Wurza stracił niecałą 0,1 sekundy. Na trzecim miejscu dzień zakończył Pedro de la Rosa, który ponownie powrócił za kierownicę MP4-22. Hiszpański kierowca testował dzisiaj nowe elementy aerodynamiczne i okazał się najbardziej pracowitym kierowcą na torze, przejeżdżając łącznie 111 kółek.

Dzisiejszych testów nie przerwano ani razu, a temperatura powietrza przekraczała 30 stopni Celsjusza. W takich warunkach 5 czas wykręcił Rubens Barichello z Hondy, która po wczorajszym mało efektywnym teście wprowadziła drobne zmiany aerodynamiki w bolidzie Brazylijczyka.

Najmłodszy kierowca na torze w Jerez- Sebastian Buemi powrócił za kierownice bolidu Red Bull i po 68 okrążeniach mógł pochwalić się dobrym, piątym czasem, który był niecałe 0,4 sekundy gorszy od lidera dzisiejszej tabeli.

Zarówno Jarno Trulli, jak i Heikki Kovalainen mieli dzisiaj problemy techniczne. Włoch stracił cenny czas rano z powodu wycieku oleju, a Fin miał problemy ze skrzynią biegów, a popołudniu w jego bolidzie trzeba było wymienić silnik.

Tabele z wynikami zamykał dzisiaj Takuma Sato, który dla zespołu Super Aguri przejechał imponującą liczę 108 okrążeń.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

93 KOMENTARZY
avatar
xcores

26.07.2007 18:16

0

Kurz najszybszy!!?? Dlaczego nie kubek -.-


avatar
przesio

26.07.2007 18:24

0

Wlasnie dlaczego nei Kubek. zabraklo szczescia by BMW pokazalo sie z jescze lepszej strony. Ze stac ich nieraz na zwyciestwo :P chociarz w kwalifikacjach


avatar
przesio

26.07.2007 18:26

0

im mniej kolek robert jezdzi lepiej ?? Dziwne :D


avatar
barteks2

26.07.2007 18:34

0

Brawo Kubek!


avatar
gorlin

26.07.2007 18:40

0

xcores i przesio- brak mi słów do takich komentarzy jak Wasze. Dlatego nic nie napisze- szkoda czasu. PS- poczytajczie sobie na czym polegają takie testy i do czego służą. Pozdrawiam.


avatar
wert

26.07.2007 18:46

0

szkoda że na koniec Robertowi skończył się silnik może było by trochę lepiej. Podobno wykonali cały dzisiejszy program a to jest najważniejsze.


avatar
mati_09

26.07.2007 19:06

0

no i znów Robert odwalił kawał dobrej roboty :) pozdro


avatar
Khey F1 fun

26.07.2007 19:06

0

S. Buemi dla mnie zaskoczenie dnia, nieźle się zapowiada nastolatek. BMW wykonało swój program i to jest też świetna wiadomość.


avatar
Disi

26.07.2007 19:13

0

Kubica zanotował swój najlepszy czas na 7 okrążeniu...a miał ich 92. Gorsze teamy często leją mało paliwa i starają się uzyskać najlepsze czasy aby jakoś "zabłysnąć" w mediach...możliwe że i teraz nalali Wurzowi paliwa na 5 kółek i tak wyjechał...albo ściął szykanę. Z naszego punktu widzenia najważniejsze jest-jeśli mamy porównywać czasy-że Kubica był szybszy niż Pedro de la Rosa jeżdżący szybszym bolidem...do tego zrobił więcej kółek...ale to tylko testy


avatar
Supek

26.07.2007 19:22

0

Jeszcze sie nie przyzwyczailiście do dobrych miejsc Williams'a i Red Bulla w treningach? Jakoś podczas Q i wyścigu wszystko wraca do normy, tak więc ja bym do tego wagi nie przykładał. Mnie jednak zainteresowalo cos innego...ostatnie testy tylko Kubica, teraz jak narazie tylko Kubica...chyba jasno pokazująca sytuacja kto w tym team'ie odwala czarną robotę jeśli chodzi o ulepszanie bolidu...w ciagu dnia pokonuje dystanse dwoch wyscigow, mam troche obaw aby nie zlapal jakiejs glupiej kontuzji plecow jak Heidfeld...przeciez on tez nie jest ze stali, choc po wypadku moznaby tak pomyslec...niech Vettel i Heidfeld tez sie troche pokreca i daja innym odetchnac.


avatar
przesio

26.07.2007 19:31

0

gorlin ty zle mnie zrozumiales. Przecierz to byl zart. Chyba kazdy wiedzial a ty nie dlatego byl znak :P wiesz wogule co znacza te znaki te minki?? Brak slow to idealne okreslenie o tobie.


avatar
wegles

26.07.2007 19:35

0

czy ktos z Was wie, co dzisiaj testowal Robert?


avatar
Supek

26.07.2007 19:37

0

Wegles....ja sie nie znam za bardzo ale chyba bolid ..:p ;)


avatar
wegles

26.07.2007 19:39

0

Supek: dzieki :) na f1.v10 nadali, ze pracowal nad ustawieniami bolidu pod katem najblizszych wyscigow i ze znalazl kilka interesujacych rzeczy


avatar
Supek

26.07.2007 19:43

0

Hehe...fajnie , że udało mi sie Ciebie sprowokować bo pewnie bym sie nie dowiedział...:)


avatar
wegles

26.07.2007 19:47

0

Supek: prosze bardzo :) na f1technical info, ze zespol bmw wykonal caly program a testy pozwolily odnalezc kilka ciekawych rozwiazan


avatar
Kazik

26.07.2007 19:55

0

W/g oficjalnej strony BMW zespół testował nowe elementy zawieszenia oraz nowe komponenty aero.Testowano też różne rodzaje set-up-u przed zbliżającymi się wyścigami.


avatar
wegles

26.07.2007 19:59

0

Kazik: dzieki. Fajnie, ze Robert testowal w SPA i jerez. Widac, ze dobry bolid to wypadkowa dobrego inzyniera i dobrego kierowcy


avatar
Cahir

26.07.2007 20:03

0

Mam takie przemyslenie. Ciekawym faktem jest, ze ostatnie dwie serie testow jezdzi w BMW tylko Kubica. Niby Vettel mial jezdzic, ale przez niego bmw nie pojechalo w ogole pierwszego dnia. Z czego to wynika? mozliwosci jest kilka. 1. Nick zajety jest nowym dzieckiem a Sebastian sprawami transferowymni o ktorych glosno, a w bmw szefostwo jest wyrozumiale i daje luz kierowca, kubica nie ma nic na glowie, wiec jezdzi. Ta wersja wydaje mi sie jednak malo prawdopodobna, bo chyba jednak praca nad rozwojem samochodu dla kierowcy wyscigowego powinna byc najwazniejsza. Mogliby jezdzic chociaz po 1 dniu. 2. To co powyzej plus mozliwosc, ze i Nick i Sebastian opuszcza wkrotce zespol, dlatego nie sa potrzebni do dalszego rozwoju i poznawania nowych rozwiazan tj TC. 3. Kubica poprostu jest oficjalnie najlepszym testerem i nie ma sensu korzystac z innych. I moze stad tez te zlosci Nicka? Nie wiem ktora z wersji jest najbardziej prawdopodobna


avatar
wegles

26.07.2007 20:14

0

Cahir: mozliwe, ze Vettel byl zajety sprawami transferowymi, ale Glock nie. Czemu wiec nie jezdzil w 1 dniu testow? Nick jest zajety Joda. To prawda, ale w czasie testow w SPA nie bylo Jody. Odpowiedz nasuwa sie jedna: Robert wykonuje te prace najlepiej. Potrafi przekazac iznzynierom wiele cennych wskazowek nt. zachowania bolidu i moze nawet sugeruje im ciekawe rozwiazania


avatar
reikorp

26.07.2007 20:40

0

o właśnie! o to chodzi, że RK jest the best. i sam na pewno chce jeździć jak najwięcej. takie zachowanie jest mocno premiowane co pokazuje przykład MSC. nic, tylko cieszyć mordę:D


avatar
marekmlk

26.07.2007 20:56

0

Jest: W takich warunkach 5 czas wykręcił Rubens Barichello, a powinno być: W takich warunkach 4 czas wykręcił Rubens Barichello A poza tym to dobrze, że Kubica dużo jeździ, na pewno mu to nie przeszkodzi.


avatar
Disi

26.07.2007 20:56

0

Supek-nie masz racji IMO :) Kubica jeździł w SPA ponieważ Nick chciał uniknąć ryzyka odnowienia bolu pleców...w Jerez jeździ ponieważ Nick chciał spędzić czas z rodziną i nowym synkiem...to są tłumaczenia OFICJALNE jakie można znaleźć w sieci. NIEOFICJALNE są takie że Kubica jest świetny w testach ponieważ ma genialną wiedzę o procesach zachodzących na torze i w bolidzie. Nie jest to więc "odwalanie roboty" tylko raczej efekt zaufania jakim BMW darzy Roberta...pamiętajmy że na testach zbiera się najważniejsze informacji więc musi je zbierać ktoś kto wie "o co chodzi". Robert zawsze wie co się dzieje z bolidem i co należy zmienić aby zachowywał się lepiej.


avatar
Disi

26.07.2007 20:57

0

Dokładnie wegles-masz racje.


avatar
Maxter

26.07.2007 20:59

0

Trzeba przyznać ze patrząc na ostatnie treningi to Super Aguri pracuje najintensywniej. Niestety nie idzie to w parze z wynikami...


avatar
Disi

26.07.2007 21:00

0

Poza tym- im więcej jeździ Robert tym lepiej dla niego! Bolid jest niejako ustawiany pod niego-nie wspomnę o tym że jako pierwszy Robert ma szansę przyzwyczaić się do nowych ustawień/komponentów co może tylko procentować w wyścigach.


avatar
milosz

26.07.2007 21:32

0

Dokładnie Disi , trening czyni mistrza.


avatar
obi216

26.07.2007 22:08

0

Wszystko to , o czym piszecie jest niewątpliwie prawdą . Ale osobiście obawiam się by u Roberta nie wystąpił efekt przetrenowania. Robert dysponuje niebagatelną kondycją fizyczną , jak mało kto uwielbia przebywać w kokpicie ( najlepiej czynnie ) . Jednak , żeby nie nastąpiło zmęczenie materiału ! Jak przysłowie pszczół mówi - " Paskudny ( lub złośliwy ) furman to i najlepszego konia zajeździ " > O ! I wcale tu nie do śmiechu ! He. Pozdrówka


avatar
skoczek

26.07.2007 22:33

0

Tak trochę z innej beczki.Czy wiecie , dlaczego TRU i RSC zajmują kiepskie miejsca w wyścigach?Przez zozrzutność.Za każdym razem,gdy zjeżdżają na tankowanie,wołają :" Do pełna proszę ! " A co,zarabia się,to i na pełny zbiornik starcza. :):):)


avatar
rob......

26.07.2007 22:47

0

Obi skąd ci to przychodzi do głowy. Jeżdżą 2 dni a ty wypisujesz pierdoły że się przetrenuje. Ma młody organizm przez następne 2 tygodnie będzie siedział co najwyżej za kierownicą osobówki, a co do do testów czy ktoś może zauważył że jeżdżą tylko młodzi kierowcy(Kubica,Hamilton,Kowolainen) z 1 czwórki? Kubica jest napewno dobrym testerem ale po co szukacie sensacji? Ale taki już polski kibic Pozdrawiam


avatar
gorlin

26.07.2007 23:42

0

przesio, nie tłumacz się głupio. Twoja wypowiedź mnie zirytowała więc napisałem co myślałem. Wiem co to są emotikony, ale z twojego pisma nic nie wynika, bo tyle w nim błędów. Następnym razem zwróć uwagę na ortografię i składnię to może Cię wszyscy zrozumieją. Tschuss.


avatar
pyma

27.07.2007 00:05

0

może kubica nie powinien jeździć na testach tak dobrze bo na zawsze pozostanie tym robolem do odwalania czarnej roboty a smietankę będą spijać niemcy, wiadomo przecież ze nowe komponenty i udoskonalenia wprowadzić sie nie da do obydwu bolidów i z tych polepszonych ustawień i tak na następnym GP skorzysta szwab


avatar
pyma

27.07.2007 00:05

0

może kubica nie powinien jeździć na testach tak dobrze bo na zawsze pozostanie tym robolem do odwalania czarnej roboty a smietankę będą spijać niemcy, wiadomo przecież ze nowe komponenty i udoskonalenia wprowadzić sie nie da do obydwu bolidów i z tych polepszonych ustawień i tak na następnym GP skorzysta szwab


avatar
mateo_f1

27.07.2007 00:16

0

gorlin: krytykujesz innych a sam robisz blad... Tschüß


avatar
yantar

27.07.2007 01:44

0

pryma ale bzdury. RK na dobra sprawe musi tak robic, jak sie nie ma mocnych plecow to jedyne czym mozesz zaimponowac innym to umiejetnosciami i praca. Nie tylko my analizujemy i patrzymy na to co robi. Szefostwo innych zespolow tez go obserwuje, dzis BMW jest trzecie za sezon dwa moze byc roznie i zajac miejsce Toyoty jesli zle wypadnie konstrukcja bolidu w sezonie. A okreslenia typu szwab to wiesz.. narazie dzieki tym "szwabom" mamy RK w F1.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu