WIADOMOŚCI

BMW: nie ma powodów do zmian
BMW: nie ma powodów do zmian
Szef zespołu BMW Sauber, dr Mario Theissen, po niedzielnym wyścigu na torze Sakhir delikatnie zainsynuował swoje plany co do przyszłego składu jego teamu.
baner_rbr_v3.jpg
W ostatnich tygodniach pojawiły się plotki o rzekomych kontaktach menadżera Nicka Heidfelda z zespołem Toyoty oraz Hondy. Heidfeld podpisał trzyletni kontrakt z bawarskim zespołem z klauzulą mówiącą o opcji na ostatni, trzeci sezon startów.

Niemiecki reprezentant BMW Sauber swoimi wypowiedziami w mediach chciał uzyskać jak najszybszą odpowiedź zespołu co do planów na przyszłość. Po kolejnym udanym dla Nicka Heidfelda wyścigu o GP Bahrajnu, Mario Theissen powiedział: „Z perspektywy Nicka lub BMW, nie ma żadnego powodu do zmian.” Szef teamu podkreślił jednak, że oficjalne potwierdzenie składu nastąpi dopiero pod koniec sezonu.

Zapytany przez dziennikarzy o swoje plany związane z Toyotą i Hondą, Quick Nick z uśmiechem na ustach odparł: „Gdybym był szefem, podpisałbym ze sobą kontrakt.”

Po ostatnim z serii za oceanicznych wyścigów zespół BMW Sauber przygotowuje nowy pakiet aerodynamiczny, który zadebiutuje w bolidzie F1.07 już w następnym wyścigu.

Mario Theissen powiedział: „Chcemy jeszcze bardziej zmniejszyć różnicę do dwóch zespołów przed nami. Wtedy mistrzostwa będą jeszcze bardziej ekscytujące.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

41 KOMENTARZY
avatar
Smola

17.04.2007 17:14

0

Wypuszczenie Heidfelda z BMW bylo by bledem... i to niewybaczalnym bledem. Z niecierpliwoscia czekam na GP Hiszpanii. Jestem bardzo ciekawy, jak bedzie spisywal sie bolid Kubicy w stosunku do bolidu Heidfelda. Ponoc, Robert jechal z otwarta klapka do wlewu paliwa. A jak wiedomo, w samochodach F1, nawet minimalna szczelina w ciaglosci struktury bolidu (a zarazem w elementach aerodynamicznych) powoduje znaczne spowolnienie samochodu i problemy ze sterowaniem. Nie wiem jak inni, ale ja nadal wierze, ze Robert stanie w koncu na podium w tym sezonie. Mamy polaka w F1 i naet gdyby nie osiagal wiekszych sukcesow, powinnismy sie cieszyc, ze mamy na kogo popatrzec w GP. kiedy Robert przyszedl do F1, ogladanie tego sportu stalo sie diametralnie odmienne - oczywiscie na korzysc :-) pozdrawiam


avatar
mariomario

17.04.2007 18:31

0

szef BMW wspmina o nowym pakiecie mogło być tak że Robert zamiast pracować nad ustawieniami i niezawodnością swojego bolidu poświęcał zresztą ograni8czony czas na testy poszczególnych elementów a-dynamicznych, a i pytanko czy w zastępczym bolidzie też jest ruchoma płyta Gratylacje dla Roberta za udanyn występ i tak wiem że jego możliwości są bezdyskusujne to tylko kwestja czasu zobaczycie


avatar
arek.jan

17.04.2007 18:32

0

Robert w bolidzie równie szybkim jak bolid Nicka ma podium niemal w kieszeni, tylko kwestia taka że jakiś problem będzie miał zawsze z bolidem, bo jakiś mechanik z BMW zawsze się znajdzie który "ulepszy " bolid Kubicy. Obym się mylił i te wszystkie usterki były po prostu zbiegiem okoliczności.


avatar
mariomario

17.04.2007 18:34

0

szef BMW wspomina o nowym pakiecie mogło być tak że Robert zamiast pracować nad ustawieniami i niezawodnością swojego bolidu poświęcał zresztą ograniczony czas na testy poszczególnych elementów a-dynamicznych, a i pytanko czy w zastępczym bolidzie też jest ruchoma płyta Gratylacje dla Roberta za udanyn występ i tak wiem że jego możliwości są bezdyskusujne to tylko kwestja czasu zobaczycie


avatar
Tanis

17.04.2007 19:09

0

Nie wiemy, czy Robert w trakcie, czy przed wyścigami (dotychczasowymi) testował części nowego pakietu aerodynamicznego. Być może, ale chyba jest to mało prawdopodobne. Ponadto nie same elementy aero były źródłem kłopotów Roberta ( lecz ich uszkodzenie ). W każdym razie dalszy ciąg sezonu zapowiada się bardzo emocjonująco. BMW rośnie w siłę, a dzięki temu rosną szanse Nicka i Roberta nawiązania równorzędnej walki o czołowe pozycje w wyścigach. podium jest coraz bardziej realne. Teraz kierowcy będą musieli pokazać co potrafią. :-) A potrafią sporo więc jestem pełen optymizmu.


avatar
robertg35

17.04.2007 19:26

0

Bez względu na wynik chciałbym obejrzeć choć jeden wyścig bez problemów technicznych i Roberta i Nicka. Wtedy wyścig będzie jeszcze bardziej emocjonujący bo ani Nick ani Robert nie odpuści.


avatar
@rakot

17.04.2007 19:52

0

może to jest odpowiedzią na to, dlaczego Robert miał na Bahrajnie zupełnie inne niż Nick przednie skrzydło...


avatar
viduk

17.04.2007 20:47

0

Robert i Nick od początku sezonu wykorzystują różne przednie skrzydła. Chciałem właśnie zapytać, czy wynika to z różnych stylów jazdy, czy może z zupełnie innego powodu.


avatar
kimi fan

17.04.2007 21:03

0

mam pytanie ostatnio ktoś pisał że gra w najnowszą grę Formuły 1 jak sie nazywa i na jakiej ona była stronie


avatar
jaros69

17.04.2007 21:08

0

co od różnych przednich płatów Nicka i Roberta to czytałem na stronie BMW Sauber komentarz, że różnia się do Kubica "lubi" bardziej podsterowny bolid


avatar
cavon

17.04.2007 21:44

0

Jak można lubić na takim poziomie jazdy gdzie każdy błąd jest już praktycznie nie do odrobienia podsterowność lub nadsterowność. Bardziej obstawiałbym testowanie poszczególnych nowych pakietów aerodynamicznych. Zresztą prawie od początku sezonu mówiło się że kłopoty Kubicy związane są z testowaniem przez niego nowych rozwiązań technicznych. JESZCZE NIEJEDNYCH CUDÓW W TYM SEZONIE DOŚWIADCZYMY BYLE BYŚMY MY I ROBERT NA TYM DOBRZE WYSZLI czego Jemu i nam kibicą życzę.


avatar
Kazik

17.04.2007 21:45

0

Sam fakt,że szefostwo BMW nie chce się jeszcze dzisiaj określić co do podstawowego składu na sezon 2008 świadczy o roli jaką odgrywa w tym teamie Robert i też w pokładanych w jego osobie nadziejach.Miejmy trochę cierpliwości pamiętając jednocześnie,że to nie wokół Roberta toczy się "burza kontraktowa 2008".Jak już raz napisalem wierzę w "mądrość" teamu BMW, który ma swoją politykę personalną pomimo tego ,że Nick zarobił 15 pkt. a Robert tylko 3 pkt.Nie życzę Nickowi żle ale jak każdy fan nie chciałbym aby cokolwiek złego było wynikiem układów (np.sponsorsko-finansowych) kosztem Roberta.


avatar
roberto

17.04.2007 22:01

0

Uważam, że szefowie BMW czekają za wynikami Roberta. W końcu to on ma aktualny kontrakt na kolejny sezon :). a wynikami Roberta nie ma się co przejmować bo NIck nie jeździ drugiego sezonu w F1. Prawdą jest że sukcesy BMW zaczęly się od momentu startów Roberta, wcześniej zawsze bylo coś. I co by nie mówić to wlaśnie Robert zostanie mistrzem świata a nie NIck.


avatar
viduk

17.04.2007 22:14

0

Gdzieś wyczytałem, że Robert ma trzyletni kontrakt.


avatar
obi216

17.04.2007 22:34

0

Niestety Kazik .Ten trzeci " przypadek - nieprzypadek " wskazuje nadzbyt jaskrawo , że to ,czego wszyscy się obawiamy jest już raczej faktem.


avatar
Kazik

17.04.2007 22:47

0

Nie,obi .Za wcześnie na wyrokowanie.Przed nami 14 wyścigów,które mogą jeszcze wiele zmienić.


avatar
obi216

17.04.2007 22:53

0

No bo jak można skomentować fakt , kiedy przed kwalifikacjami Robert uzgadnia z mechanikami ostateczne ustawienia aerodynamiczne po których bolid jest opląbowany i nikomu nie wolno go ruszac!! A wtedy okazuje się że jeden element spojlera jest nie przestawiony ( z wypowiedzi Roberta na łamach prasy ) !! A ta nieszczęsna klapka od wlewu paliwa to już był przysłowiowy gwóźdź do trumny .


avatar
Kazik

17.04.2007 23:09

0

Cieeerpliiiiiwościiiii,please.


avatar
obi216

17.04.2007 23:20

0

Aż się uspokoiłem .


avatar
jan55

07.01.2008 16:12

0

to samo


avatar
m_falus

07.01.2008 16:15

0

mocniej srebrne, mocniej pomarańczowe...To sie od razu w oczy rzuca...


avatar
rozaldo

07.01.2008 16:53

0

ferarka fajniejsza


avatar
shav

07.01.2008 17:04

0

Bardzo ciekawe skrzydła :]


avatar
bet543219876

07.01.2008 17:08

0

he tem bolid jest taki sam


avatar
MnQ

07.01.2008 17:34

0

zapraszamy fanow do goraczkowego porownania bolidow mclarena z 2 ostatnich lat i odnalezienia 16 różnic ;P McL sucks


avatar
Robson13

07.01.2008 17:48

0

Idento, tylko numerek zmieniony ;)


avatar
kaeres

07.01.2008 17:52

0

Ale nie mówcie. McLaren jest jakby mniej toporny od Ferrari. Na pierwszy rzut oka jest bardziej opływowy.


avatar
flecht

07.01.2008 17:58

0

Jeżeli ktoś spodziewał się rewolucji aerodynamicznej, to równie dobrze mógł oczekiwać gruszek na wierzbie. Podejrzewam, że większość zmian to jednak dopracowywanie tego, co było, oraz stosowanie własnych rozwiązań zamiast tych 'zapożyczonych' od Ferrari. :P


avatar
Kacxzor

07.01.2008 18:03

0

Może jest bardziej opływowy ale ferrarfi ma kilka elemetów których wczesniej nie widziałem. :D


avatar
szczepiol

07.01.2008 18:07

0

Bolid identyczny jak w zeszłym roku ........i taki z tego morał :nie ma sie akt ferrari nie ma sie bolidu;)


avatar
pralat

07.01.2008 18:33

0

he, he - pojechałeś im po rajtach !


avatar
Filipek4

07.01.2008 19:04

0

BMW będzie najlepsze


avatar
pixel333

07.01.2008 19:49

0

eee.... i tak Ferrari ma ładniejszy ;-D ;-D ;-D Ale popieram Flipka! BMW rulez...


avatar
Tvey

07.01.2008 20:25

0

Ferrari ładniejszy i są widoczne zmiany. Tu nie ma ich za dużo.


avatar
AndrzejOpolski

07.01.2008 21:36

0

MnQ: porównałem MP4-22 i MP4-23 tylko z boku i tak na szybko znalazłem 18 różnic. Porównanie z góry pokazuje, że chyba wszystkie elementy aero są innego kształtu, są inne wloty powietrza i cały MP4-23 jest bardziej opływowy od poprzednika. Wsadziłem oba modele do Photoshopa i według mnie w nowym bolidzie rozstaw osi jest o parę cm mniejszy.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu