@rakot
Ostatnia aktywność
avatar
@rakot

26.07.2009 22:41

0

no i teraz widać, że Maki mają dużo większe doświadczenie w podpatrywaniu i kopiowaniu udanych rozwiązań w porównaniu do reszty stawki! :))

avatar
@rakot

21.06.2009 13:14

0

32. dziarmol@biss: a niby gdzie ja napisałem coś o katowaniu silników? Stwierdziłem tylko fakt, że wyciska więcej, a nie mniej z silników. Jeśli dla kogoś brzmi to zbyt pejoratywnie, to znaczy, że jeszcze troszkę musi pooglądać sportów motorowych. P.S. Z tymi głupotami to mnie normalnie zastrzeliłeś... pzdr

avatar
@rakot

20.06.2009 23:12

0

25. grzes12: weź pod uwagę, jak w latach na które się powołujesz, były zwiększane wymagania co do żywotności silników przy jednoczesnym ujednolicaniu i ograniczaniu elektroniki. To wcale nie musi oznaczać, że Robert zmienia stylu jazdy, bo coś tam w awaryjności, było mniej czy bardziej zauważalne dla nas laików. Sprawa silników jest po prostu w tym sezonie bardziej widoczna. Ja tam jestem jakoś dziwnie spokojny, że te 8 silników jednak starczy mu do końca sezonu... :)

avatar
@rakot

20.06.2009 21:36

0

za coś takiego płaci kierowca, a nie zespół. Niby czemu BMW miało by w tym przypadku zapłacić? Czyżbyście znali jakieś tajne klauzule w kontrakcie Nicka? :)

avatar
@rakot

20.06.2009 21:30

0

a tu znowu bzdurzycie o biednym Robercie wykorzystywanym przez Niemców. Normalnie nie wiadomo czy śmiać się czy płakać. Gwoli wyjaśnienia, Robert już od czasów kartingu słynął z tego, że "mocno" eksploatuje silniki. Nie wiem czy to dobrze, czy źle, ale jedno wiem na pewno - ktoś kto będzie bił rekordy niezawodnej jazdy nigdy mistrzem świata nie zostanie (vide HEI)

avatar
@rakot

05.04.2009 14:07

0

regulamin pozwala na użycie w późniejszym terminie silnika np. z Australi, więc nie ma co płakać!

avatar
@rakot

07.10.2008 21:13

0

no to się kanadolom oberwało, za fatalne przygotowanie toru! Cóż, jak widać FIi nie bardzo chce wracać na kontynent amerykański, gdzie zainteresowanie F1 nie jest tak wielkie jak dawniej...

avatar
@rakot

10.09.2008 20:22

0

Nie Hans tylko syn Hansa...

avatar
@rakot

27.10.2007 18:00

0

HAM błędu nie popełnił, ale kierownicę na przyszły sezon pewnie mu przeprojektują... :)

avatar
@rakot

08.09.2007 02:01

0

Chyba tylko kolorami przypomina ten zeszłoroczny... Ten wzór jest znacznie bardziej "odpasiony", ba i chyba nie tylko nam się podoba, bo niemal wszystkie serwisy pokazują zdjęcia tego kasku :) Choć faktycznie ostatni model był bardziej widoczny z daleka, bo miał lepszą "oczojebność"...

avatar
@rakot

31.08.2007 11:32

0

wracając do tematu, to tak sobie myślę, że gdy Ferrari i Maki będą do końca walczyć o mistrzostwo, co siłą rzeczy musi odbić się (choćby w małym stopniu) na pracach nad przyszłorocznym bolidem. Może się okazać, że będzie to ten jeden malutki brakujący kroczek który dzięki temu odrobi BMW w przyszłych mistrzostwach. Oby...

avatar
@rakot

29.08.2007 14:18

0

Lauda bardzo często mówi bardzo ciekawe i mądre rzeczy , ale zauważyłem, że ma on jedną istotną wadę - przeważnie mówi to, co jego aktualny rozmówca chce usłyszeć. Tą samą rzecz inaczej przedstawi w RTL, niż np. dla polskiej gazety...

avatar
@rakot

28.08.2007 20:20

0

Wow, HEI zrobił 76 okrążeń! Oj, plecki pewnie będą bolały...

avatar
@rakot

23.08.2007 20:56

0

niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. Ostatni rok bez TC w F1 to był rok 1994, czyli wtedy kiedy zginął Senna, czyli wtedy gdy w ogóle ostatni raz ktoś zginął na torze? No chyba, że mi pamięć szwankuje...

avatar
@rakot

06.08.2007 00:05

0

mikipap: przykład pierwszy z brzegu: GP Europy 7 okrążenie, KUB wyprzedza na torze FIS i wskakuje na 10 pozycję... Pamiętaj, że na torze walczą 22 bolidy i realizator sam wybiera co aktualnie pokazać. Faktycznie w zeszłym roku, więcej było widać manewrów KUB, no ale wtedy dla realizatorów wszytko co on robił na torze było sensacją... Myślę, że jeszcze się doczekamy jakichś spektakularnych wyczynów w ataku KUB, jak nie dziś to jutro! :)

avatar
@rakot

05.08.2007 23:44

0

a jednak podczas pierwszego pit-stopu wymieniali KUB opony, ale tylko tylne, popatrzcie uważnie: www.sport.pl/moto/1,78995,4365893 - aż oczy przecierałem z wrażenia! :)

avatar
@rakot

05.08.2007 18:57

0

Genialna strategia BMW - super wyścig obu kierowców. Dla tych co płaczą, że RK tak łatwo odpuścił na początku ALO - przypominam, że RK zapewne wtedy już wiedział, że na tych samych oponach będzie trzeba pojechać jeszcze KILKADZIESIĄT okrążeń!

avatar
@rakot

04.08.2007 17:01

0

Jak kolejny raz czytam te same bzdury o tych spiskach i cysternach to chce mi się płakać! Może będę nieco oryginalny, ale wg mnie jazda RK w dzisiejszych Q otarła się o geniusz! Patrząc na te kłopoty z ustawieniami bolidu, jakie miał już od połowy 2 treningu, to jakiś cud, że jutro startuje z 4 linii! Co do incydentu ALO-HAM, to nie było mowy o żadnym zgaszeniu silnika, bo jakoś nie było widać, by mechanicy dokonywali ponownego rozruchu. 100% ALO ze swoim inżynierem zrobili niezły wałek, a my byliśmy świadkami czegoś, co przez lata będzie wspominane w F1 :)

avatar
@rakot

04.08.2007 16:35

0

mniejsza z oceną, ale to co zrobił dzisiaj Alonso, przejdzie do legendy! :)

avatar
@rakot

03.08.2007 13:43

0

było widać, że NH ma przez cały trening spore problemy z balansem bolidu... Za to RK cały czas spokojnie - jak podczas testów, aż miło się patrzy! :) W czubie wyraźnie baz zmian... P.S. I jeszcze taka subtelna uwaga - treningów się nie wygrywa, tylko ma się pierwszy czas, niby to samo, a jednak różnica! :)

avatar
@rakot

01.08.2007 01:13

0

kup mój bolid R19 w specyfikacji 1991. Super stan techniczny, tydzień temu byłem na myjni i nawet odkurzyłem całego monococa w środku! :)

avatar
@rakot

31.07.2007 22:17

0

owszem, i dlatego też życzę "Baby Schumi" by nie stracił do tego czasu nic ze swojej opinii, a może być trudno.... :)

avatar
@rakot

31.07.2007 21:20

0

ja tam, życzę młodemu dużo sukcesów, choć tak po prawdzie, to wg mnie popełnił błąd, bo w Toro Rosso jego blask nieoszlifowanego diamentu, może się bezpowrotnie zatrzeć... Jest bardzo młody i spokojnie mógł jeszcze troszkę poczekać - nawet i kolejny sezon...

avatar
@rakot

30.07.2007 17:27

0

ale jest też druga strona medalu, FIA ciągle mówi o tym, że przyszła F1 będzie się skłaniała ponownie ku większemu dociskowi mechanicznemu (slicki, ograniczenia w areo itd.), co ma niby wyrównywać szanse słabszych zespołów, które odstają właśnie co raz bardziej ze względu na brak dostępu do nowoczesnego CFD... :(

avatar
@rakot

27.07.2007 02:02

0

pyma: normalnie mi ręce opadają, jak po raz 100 tego samego dnia czytam te ksenofobiczne bzdury o jakiś Szwabach, którzy tylko czekają by udoopić biednego Roberta. Ludzie, przyjrzyjcie się tak F1, ale nie tylko i wyłącznie od strony BMW. Owszem niby zespoły są narodowe, każdemu grają nawet jakiś tam hymn, ale tworzą je ludzie z całego świata. To jest właśnie piękno tego sportu, gdzie można zaobserwować jaką potęgą jest praca zespołowa. Nie ważne czy jesteś biały, czarny czy żółty. Ważne jak pracujesz i jakie są tego efekty. BMW nie jest tu wyjątkiem. Np. inżynier Roberta jest Irańczykiem itd. Dlatego ja jestem pewien, że Robert już wypracował sobie tam własne miejsce, i to na długo, a jeśli odejdzie z tego teamu, to tylko dlatego, że sam tak zdecyduje. Cieszcie się Polakiem w F1 i kibicujcie mu w każdym wyścigu, ale nie próbujcie na siłę wietrzyć jakiś wielkich teorii spiskowych, bo F1 to nie polski Sejm :)

avatar
@rakot

26.07.2007 12:45

0

ja bym jeszcze dodał 8. Bo testy to ciężka praca, a Nicka od ciężkiej pracy bolą plecy... :)

avatar
@rakot

25.07.2007 17:15

0

Yamamoto w Spykerze? Oj, ci od flag co stoją na poboczach będą mieli jeszcze więcej roboty! :)

Przejdź do wpisu Yamamoto za Albersa?

avatar
@rakot

25.07.2007 12:33

0

na http://f1.gpupdate.net są już pierwsze zdjęcia i widać, że RK jeździ! :) Ciągle brak wyników...

avatar
@rakot

24.07.2007 02:58

0

Dla mnie jedno jest pewne, jak by zamienić KUB i HEI miejscami w tym wyścigu, to HEI pojechał by dokładnie tak samo jak KUB, natomiast KUB pewnie by odpuścił... a szkoda, bo pewnie wszyscy tu by oczekiwali, że nie odpuści... No i koło się zamyka :) Co innego to wypowiedzi HEI po wyścigu... Od wczoraj czuję do niego taki sam niesmak jak dla Zidane, po jego sławnym wybryku. Tego gościa też kiedyś lubiłem!

avatar
@rakot

23.07.2007 00:08

0

numenore: no, ale można powiedzieć, że tym z przodu pada zawsze jakby troszkę mniej jak tym z tyłu stawki – metafora taka… :)

Przejdź do wpisu Schumacher wybacza Heidfeldowi

avatar
@rakot

22.07.2007 20:07

0

1. HEI spokojnie mógł ciąć zakręt (nie raz zresztą to już robił w takich przypadkach), ale jak widać wolał staranować KUB i tu nie ma absolutnie mowy o żadnym "wypadku wyścigowym", gdzie każda strona pozostaje bez winy! 2. Mega dziwna rzecz. Niby przepisy pozwoliły HAM na wyciągnięcie go z powrotem na tor... ale jakoś nikt dotąd nie wspomniał, że jest też taki przepis, który zabrania ekipom technicznym, na podnoszenie dźwigiem bolidu wraz z kierowcą!!! HAM powinien wyjść z bolidu zanim go podnieśli! Dla mnie skandal i wybiórcze traktowanie przepisów. Niestety jak widać są równi i równiejsi w F1!!!!!

avatar
@rakot

22.07.2007 00:41

0

He, he - rok temu wszyscy się podniecali, że Robert ma więcej paliwa w bolidzie na Q i będzie super fajnie, bo dłużej pojedzie i wyprzedzi Nicka, który wcześniej zjedzie itd. W tym roku znowu z tego samego powodu wszyscy płaczą. Ludzie przestańcie słuchać bzdur panów redaktorków z TV i innych Onetów, bo to czy lepiej jechać bardziej czy mniej dotankowanym bolidem, weryfikują tylko i wyłącznie wydarzenia na torze, a to już czysta loteria. Czasem jedna żółta flaga pozwala „cysternie” dogonić lżejszy bolid itd. Nie ma sprawdzonych strategii, wbrew temu co się może wydawać komuś, gdy ogląda tegoroczną F1…

Przejdź do wpisu BMW po kwalifikacjach

avatar
@rakot

16.07.2007 20:11

0

stali obok siebie - Sato po lewej bo 21, a Masa po prawej bo 22... Przynajmniej tak to było widać podczas powtórki startu od strony garażów...

avatar
@rakot

13.07.2007 14:14

0

Ha, ha przy całej mojej sympatii dla Hamiltona, strasznie żałuję, że jego debiut nie odbył się rok wcześniej. Chętnie zobaczył bym te jego pojedynki z MSz w zeszłorocznym bolidzie McLarena... Oj, debiucik też by nie był taki nadzwyczajny i pierwszego milionika jeszcze długo by nie było... Oj, szkoda... :)

avatar
@rakot

13.07.2007 00:54

0

Szkoda toru bo ciekawy, no ale popkornUSów nie szkoda, bo nie zasługują na takie święto! Żal było patrzeć na te trybuny. Lepiej niech się dalej podniecają tymi swoimi dwoma zakrętami...

avatar
@rakot

10.07.2007 22:26

0

Pewnie dotąd po prostu nie mogli takich klauzul zawierać, bo kto do przyszedł do "tak młodego teamu bez wypracowanej marki"? Wierzę, że od tego sezonu w BMW może się dużo zmienić i to na lepsze. Byle by te rotacje nie zakłóciły prac rozwojowych... Choć swoją drogą, może być też tak, że co "cwansi" wykorzystują ten moment by przejść do konkurencji na super warunkach, bo nie oszukujmy się w tym sezonie kilka zespołów zaliczyło spory regres formy, a i BMW w przyszłym sezonie raczej nie zrobi już tak wielkiego skoku w porównaniu do pierwszych dwóch sezonów itd...

avatar
@rakot

10.07.2007 22:12

0

Oj, chyba nie są to dobre wiadomości. Myślę, że BMW zbiera teraz żniwo swojego sukcesu osiogniętego w tak krótkim czasie. Są właściwie bardzo krótko w F1, dopiero wypracowują sobie "markę". Rozumiem, że dotąd nie byli wstanie w kontraktach swoich ludzi negocjować tej klauzuli jaką ponoć mają w swoich kontraktach inżynierowie z topowych teamów - że niby nie mogą przez rok po odejściu, podejmować pracy w konkurencji... Choć z drugiej strony to pewnie tylko kwestia odpowiedniej sumy, a każdy zapis w kontrakcie można zlać - byle by starczyło na sądowe odszkodowania! :)

avatar
@rakot

10.07.2007 15:41

0

szkoda, że NH nawet jednego dnia nie pojedzie, bo faktycznie co za dużo to nie zdrowo...

Przejdź do wpisu Testy w Spa bez Heidfelda

avatar
@rakot

08.07.2007 22:56

0

faktycznie w środku stawki dużo się dzieje i zdecydowanie ciekawiej by było, gdyby punktowało pierwszych 10 kierowców, a nie tylko 8...

avatar
@rakot

07.07.2007 18:52

0

mój optymizm był jeszcze większy i wpisałem go na 6 - kto nie ryzyjuje we Wronkach nie siedzi... :)

avatar
@rakot

07.07.2007 00:15

0

czyżby szał polowania na szpiegów przeniósł się nawet na trybuny? :) http://i10.tinypic.com/4yfozeq.jpg

avatar
@rakot

29.06.2007 19:36

0

RK znowu testował długie przejazdy, niestety przy słabszej postawie renault może to oznaczać tylko jedno - kolejny raz defensywna strategia w niedzielę... Obym sie mylił...

avatar
@rakot

23.06.2007 13:00

0

akurat dla mnie metoda wyrównywania szans w F1 poprzez "równanie do najsłabszego" poprowadzi prosto do zanudzenia kibiców "na śmierć"! :)

avatar
@rakot

23.06.2007 11:27

0

gml: przecież napisałem, że tylko na wybranych łatwych zakrętach. Np. jakoś nie wyobrażam sobie by na takiej Suzuce zakręt 130R brały bolidy jadąc koło w koło z prędkością ponad 300 km/h - to już by była niedorzeczność. Jak dla mnie pomysł z liniami jest znacznie bezpieczniejszy, niż np. zmuszanie kierowców by jeździli bez TC, które standardowo jest już montowane w autach cywilnych

avatar
@rakot

22.06.2007 22:57

0

Ja mam taki niezwykle prosty pomysł. Wg mnie wystarczyło by na wybranych prostych i łatwych szybkich zakrętach torów, narysowac poprzez środek linię ciągłą (tak jak na cywilnych drogach), wtedy kierowca sam decydował czy jedzie prawą, czy lewą stroną. Przekraczanie lini było by karane na takich samych zasadach jak ścięcie. Szybszy kierowca jadący z tyłu z góry wiedziałby czy ten przed nim wjeżdża na prawy czy lewy pas, więc łatwo mógł by wybrać wolny tor. Np. patrzcie taki Montreal, "zakręt Kubicy" - normalnie jedzie się tam z pedałem w podłodze i nie ma wielkiego znaczenia czy jedziesz po zewnętrznej czy po wewnętrznej. Jak by przy dwóch pasach ruchu Truli dojechał tam od wewnętrznej, to już nie mógł by zajachać drogi Kubicy na zawnętrznej, itd.... Oczywiście nadal pozostaną takie niereformowalne tory jak np. Monako...

avatar
@rakot

19.06.2007 21:11

0

bo latka lecą... :)

avatar
@rakot

17.06.2007 23:53

0

a ja się dzisiaj dowiedziałem za Polsatem, że Pharrell Williams jest bratem Hamiltona…:)

avatar
@rakot

24.05.2007 12:02

0

Spokojnie, akurat NH swój czas zrobił na miękkich oponach - na twardych Robert był wyraźnie lepszy... Ale to i tak tylko trening! Jedyny konkretny wniosek jaki można wyciągnąć jest taki, że układ sił pozostał bez zmian... :)

avatar
@rakot

12.05.2007 12:52

0

Wow, Robert w tym najlepszym przejeździe pojechał ostatnią szykanę jak natchniony... aż wstrzymałem oddech! Coś pięknego!

avatar
@rakot

17.04.2007 19:52

0

może to jest odpowiedzią na to, dlaczego Robert miał na Bahrajnie zupełnie inne niż Nick przednie skrzydło...

Przejdź do wpisu BMW: nie ma powodów do zmian

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu