Zespół ING Renault F1 Team odsłonił dzisiaj w Amsterdamie swój nowy bolid. Mimo iż kilka dni temu nowy R27 został pokazany światu podczas pierwszych testów, nowe malowanie bolidu pozostawało tajemnicą aż do dzisiaj.
Zespół Renault, przed tłumem 600 zaproszonych gości, w wyrafinowanym stylu odsłonił nowego R27. Zwycięski zespół z lat 2005 i 2006 po raz pierwszy pokazał nowe malowanie bolidu, wynikające ze zmiany głównego sponsora.Prezydent Renault F1, Alain Dassa w swoim przemówieniu mówił o „ekscytujących wyzwaniach” nadchodzącego sezonu, w którym doświadczony Giancarlo Fisichella oraz debiutujący w wyścigach grand prix Heikki Kovalainen będą ponownie walczyli o ostateczne zwycięstwo.
„Sukces podwójnego mistrzostwa w sezonie 2005 i 2006 sprawił iż Renault stało się główną siłą w Formule 1” powiedział Dassas. „Nasz sukces w mistrzostwach świata Formuły 1 jest wynikiem dążenia do doskonałości, której chcemy sprostać w każdej dziedzinie naszej działalności.”
„Musimy teraz sprostać naszej reputacji. Z przybyciem do zespołu nowego sponsora, ING, team zaprezentuje świeżą twarz światu, jesteśmy dumni, ze możemy przywitać w Formule 1 tą globalną instytucję finansową. Ale na torze nasze wyzwania pozostaną te same: będziemy prosić nasze zespoły techniczne oraz kierowców, aby stworzyli Renault zdolne rywalizować o mistrzostwo w sezonie 2007.”
Michel Tilmant, Prezes Zarządu Grupy ING powiedział: "Sponsorowanie Formuły 1 to globalna inicjatywa, która pomoże nam zwiększyć postrzeganie marki ING jako jednolitej i globalnej. Obecnie Formuła 1 jest najlepszym tematem globalnego programu sponsoringowego, dzięki któremu można dotrzeć do szerokiego grona klientów. Wybraliśmy Renault ze względu na jego znakomite wyniki na torze wyścigowym. Jesteśmy przekonani, że współpracując z Renault pielęgnujemy wartości pracy zespołowej oraz wspieramy kulturę współzawodnictwa i ciągłego rozwoju. Jestem pewien, że w nadchodzących latach Zespół ING Renault F1 będzie cały czas odnosił wielkie sukcesy. Życzę mu, aby tak było w nadchodzącym sezonie."
Flavio Briatore, szef zespołu ING Renault F1 Team: "To nie będzie rok przejściowy dla Zespołu ING Renault F1. Od zawsze twierdzimy, że najważniejszy jest właśnie zespół, a sukces jest skutkiem idei pracy zespołowej, która nas jednoczy. Rok 2007 niesie fantastyczną okazję, żeby to udowodnić. Na ten sezon zaplanowaliśmy wielkie zmiany. Wierzymy, że to co robimy jest słuszne, i że zmiany pozwolą nam być jeszcze lepszymi w 2007 roku. Będzie to czas ostrego współzawodnictwa na każdej płaszczyźnie. W takich warunkach mogą zaistnieć tylko najlepsi. I tacy właśnie zamierzamy być".
Giancarlo Fisichella, dla którego będzie to już trzeci sezon za kierownicą Renault podczas prezentacji powiedział: „Duch zespołu po dwóch fantastycznych sezonach jest silny i czujemy się optymistycznie. Zespół pokazał swoje zaufanie wobec mojej osoby na nowy sezon i jestem zdeterminowany odpłacić się w najlepszy możliwy sposób na torze. Zespół wie jak projektować zwycięskie bolidy zdolne walczyć o mistrzostwo. To oznacza, że przede mną otwiera się fantastyczna okazja w tym roku i chcę ją wykorzystać jak najlepiej.”
Drugi kierowca Renault, Fin Heikki Kovalainen dodał: „Jestem bardzo podekscytowany nowym sezonem. Ale wiem, że jak do tej pory nic właściwie nie osiągnąłem. W ubiegłym roku naciskałem na siebie bardzo mocno podczas testów, aby pokazać zespołowi, że jestem zdolny wykonywać tą pracę. Oni położyli wiarę we mnie, a teraz jest moja kolej, aby spełnić moją obietnicę. To olbrzymi przywilej dla debiutanta móc zaczynać karierę w zwycięskim bolidzie i jestem skupiony, aby stawić temu czoła. To będzie sezon, w którym będę musiał się dużo nauczyć i będę musiał ograniczyć błędy do minimum.”
„Podsumowując, oczekuję, że sezon 2007 będzie dla mnie fantastyczny. Jestem w najlepszym mozliwym miejscu do rozpoczynania kariery i koncentruję się na gruntownym przygotowaniu do pierwszego wyścigu- i do tych 16, które po nim będą.”
Zdjęcia Renault R27:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
24.01.2007 15:43
0
Mi bolid się podoba chyba wszyscy widzieli nowe R27 podczas testów , ja także.Nie pisałem tego wcześniej , bo chciałem poczekać do ostatecznej prezentacji nowego modelu , żeby napisać co sądze o nowym malowaniu.Bolid mi się bardzo podoba , jest ładniejszy od poprzedniego.Podobnie nowe malowanie jest ładnie , takie żywe , zdecydowanie ładniejsze od poprzedniego , chociaż tamto też było ładne.Zmiany w wyglądzie bolidu oceniam na plus , co do szybkości to o tym nikt z nas nie jest w stanie nic powiedzieć.Kończąc , nigdy nie byłem fanem Renault ,i nigdy tego teamu nie lubiłem (głównie ze względu na Briatore i Alonso zanim przeszedł do McLarena) , ale zmiany jakie zrobił zespół podczas przerwy pomiędzy sezonami podobają mi sie : )
24.01.2007 16:03
0
Przede wszystkim nowe malowanie nie jest takie jakie widzieliśmy podczas testów (dużo ładniejsze-zdjęcia są na official Website).Zgoda,że bardziej żywe,oryginalne i eksponujące nowego sponsora.Jednym słowem bardzo ładny bolid z wyglądu.
24.01.2007 16:21
0
sebek ładnie to ująłeś , ba ładnie nawet bardzo ładnie,ładniej się nie dało heheh
24.01.2007 16:49
0
to malowanie jest głupie pozbycie się niebieskiej barwy to jak odejście alonso z renault
24.01.2007 17:12
0
No ja tez nigdy nie lubilem Renault za czasow Alozno i Briatore - no ale maowanie jest lepsze a i nos wydaje sie jakis masywniejszy..... Ciekawe czy teraz z tymi kierowcami beda tak grozni jak w zeszlym roku - chyba nie :)
24.01.2007 17:17
0
Szczerze powiedziawszy, to podobalo mi sie bardziej poprzednie malowanie. Nie mowie ze to jest brzydkie, bo wcale nie jest. Tamto Renault, bylo pomalowane na kolory maskujace, ktore sie wzajemnie komponowaly. To zas jest przemalowane na kolory kontrastwe. Mild seven ma ladniejsze kolory od ING. Ale to wcale nie jest wazne. Tak jak juz kiedys pisalem to sprawa czysto wizualna. Najwazniejsze jest, jak beda jezdzic. O jednostki Renault nie trzeba sie przesadnie troszczyc, poniewaz maja silniki bardzo dopracowane. Ja tez nie przepadam za Renault, ale to nie z powodu Briatore, lecz z powodu obsmarkanca Alonso. Briatore to najbardziej rozpoznawalna twarz wsrod szefow zespolow na calym swiecie. Facet jest wielkim organizatorem i swietnie zajmuje sie sprawami swojego teamu. Wylawia nowe talenty, choc jednego zaprzepascil... mowa oczywiscie o Robercie. Ale mozna tu przytoczyc przyslowie "nie ma tego zlego, co by na dobre nie wyszlo". Otoz mamy polaka w F1 i to w swietnym zespole. Oczywiscie gorszym od Renault, ale jest zespolem z wyzszej "polki". Tak wiec Briatore, mozna nie zabardzo lubic za jego kontrowersyjne zachowania, ale posiada on jeszcze jedna wielka zalete. A mianowicie, jest on "ojcem dla swoich zawodnikow" zawsze walczy w obronie praw dla swoich ludzi. Robi to kontrowersyjnie, ale skutecznie. Osobiscie lubie Briatore. Teraz Renault bez swojego mistrzunia bedzie zdane tylko na zespolowa [prace. Fisicho nie jest w stanie wygrywac wyscigow. Ni wiem jak Heikki, ale tez w to watpie. Jest mlody, ale mlodosc = temperamentnosc i wola walki. To jest wielki plus. ING Renault F1- dziwnie brzmi, ale sa z tego profity. ING to nie jest biedny sponsor,wiec pieniadze sa. Tylko kierowcy i mechanicy sa niezbedni briatore do osiagniecia sukcesu. Czy uda sie staremu Briatore pokierowac swoimi "pionkami" tak, aby wygrac ta partie "szachow"?? to dopiero sie okaze w sezonie 2007, na ktory wszyscy z niecierpliwoscia czekamy. to Renault, to juz nie to samo Renault. A Alonso to juz nie ten sam Alonso, bo juz nie ma przy nim wplywowego Briatore. Ferrari to tez nie to samo ferrari, bo odszedl Najwiekszy z mistrzow tego sportu - Michael Schumacher. Mclaren... mam takie przeczucie ze to ten sam Mclaren przynajmniej pod wzgledem technicznym. :Lecz ich atutem jest posiadanie w szeregach dobrego kierowcy Fernando, ale nawet on nic nie zdziala, jezeli jego bolid bedzie awaryjny. Szanse Renault na sukces?? nie wiem. Ale na podium powinni byc. pozdawiam.
24.01.2007 17:29
0
Pominę kwestie malowania, doboru kolorów, itp. Kilka istotnych zmian w porównaniu z R26. Dużo detali (np. lusterka czy wyloty rur wydechowych). Kształt nosa też zupełnie zmieniony, co nadaje mu z przodu dość charakterystyczny wygląd. Kształt wlotów powietrza właściwie nie zmieniony. Ogólnie pozytywna ocena. W tej chwili trzy bolidy znacząco się różnią (nie rozważając kolorystyki): R26, F2007 i i MP4-22. BMW i Toyota jakoś bez większych rewelacji jeśli chodzi o wygląd, zobaczymy co nam pokażą jutro i pojutrze. Ale jak wszyscy już dobrze wiedzą i powtarzali to wielokrotnie - wygląd to sprawa dalszego planu. Liczą się osiągi i umiejętności kierowców.
24.01.2007 17:30
0
Poprzedni bolid Renault dużo bardziej mi się podobał. Uważam, iż malowanie najmłodszego dziecka konstruktorów teamu Renault jest, delikatnie mówiąc, nieładne. Ale cóż! Ocena wyglądu zewnętrznego jest kwestią gustu i indywidualnego wyboru oceniającego. Co do oceny wnetrza owego "cacka" powstrzymam się do 18 marca. Choć szczerze mówiąc wątpię, by Giancarlo Fisichella był w stanie w pełni wykorzystać zdolności tego bolidu. A i Heikki Kovalainen chyba nie jest w stanie tego dokonać. Choć nie mogę powiedzieć, że wiem coś więcej na jego temet. Przymajmniej dla mnie drugi kierowca teamu Renault jest wielką niewiadomą... Pozdramiam! :)
24.01.2007 17:30
0
W tym sezonie Renault nie zdobecie podwójnej korony, nawet jednej nie bedzie miał ;p nie wierze w nich ;) ale malowanie mają ładne
24.01.2007 17:34
0
ZbYYlu, można powiedzieć, że się z Tobą zgadzam. :)
24.01.2007 17:43
0
...ale tylko w jednej kwestii. :)
24.01.2007 18:12
0
tak super się prezentuje :))
24.01.2007 18:25
0
zajebiscie wygląda, McLaren przy nim to szara myszka
24.01.2007 18:42
0
lusterka "schowali " za opony dzieki temu wprowadzaja mniejszy opor, podobnie jak Ferrari ale lepiej im to wyszlo. Mam nadzieje ze beda w stanie nawiazac ostra walke z Ferrari podobnie jak w sezonie 2006 tylko wolałbym, zeby mistrzem zostal Raikkonen :)
24.01.2007 21:07
0
Jak dla mnie to dramat poprostu malo kolorow dali mozna by jeszcze zielonym pojechac Co za bezguscie :/
24.01.2007 21:09
0
Wg mnie poprzednie malowanie było lepsze, a to jest po prostu pstrokate... Kiedyś Renault było najładniejszym bolidem w stawce, teraz to McLaren i Ferrari mają ładniejsze bolidy... No ale przecież nie wygląd się liczy ;)
24.01.2007 21:28
0
dz-najładniej to zaobserwowałeeś.
24.01.2007 21:46
0
Moim zdaniem malowanie bardzo fajne. Bolid sie wyróżnia ze stawki, a pomimo nowego sponsora zachował niezmienioną część swych dawnych barw. Co do rywalizacji w tym sezonie to sprawa jest trudna do odgadnięcia. Fisico jak co roku nie będzie sie liczył bo jest słaby. I gdyby nie fakt że jest pupilkiem Briatore to już dawno wypadłby ze stawki F1. Kovalainen natomiast wydaje mi się że będzie w stanie wygrywać. Walka o podium będzie się rozgrywać moim zdaniem pomiędzy Massą, Raikonenem i Kovalainenem. Alonso może czasami też się gdzieś pokaże, ale to już nie będzie ten sam kierowca (w tym roku nic nie osiągnie). Nasuwa się kolejne pytanie: Co z Robertem ?? Czy stanie w tym roku znowu na podium ?? Moim zdaniem na podium stanie ok 2 razy, ale nie na najwyższym stopniu (obym się mylił ;)) ). A jak będzie naprawdę to sami zobaczymy :)))
24.01.2007 22:22
0
malisz święta racja!!! jak chce się takiego bezładu kolorystycznego to lepiej sobie kredki woskowe kupić kompletna klapa z tymi kolorami, mam nadzięję że wyniki tego teamu będą podobne.pzdr
24.01.2007 22:39
0
Brakuje mi różowego,fioletowego i ultramaryny.Wtedy to R 27 jakoś by wyglądało.A teraz?Szkoda gadać Panowie.
24.01.2007 22:52
0
coś mi sie wydaje że znowu walka o tytuł mistrzowski rozegra sie pomiedzy ferrari a renault. maclareny to złomy. joz na testach coś im sie zadymilo z bolidu. a co do malowania to chba te jest troszke ladniejsze ale niezawiele.
24.01.2007 23:26
0
Mi się podoba, ale najważniejsze, żeby dobrze jeździło i wygrywało :)
25.01.2007 00:26
0
panowie kolorystyka to niestety kwestia gustu.. uwazam ze porazka na calej lini.. napstrykane jak na choince.. jestem kibicem renault od 4 sezonow, ale bardzo mnie zwiedli, oby technicznie bylo lepiej jak wizualnie.. pozdrowka 4all
25.01.2007 08:13
0
Dzisiaj bolid pokaże Honda.To dopiero będą jaja jak się zacznie ocena kolortstyki.
25.01.2007 08:58
0
Patrik ČR Pozdrawiam fanow polskich. A moja opinia to troche inna. Wg. mnie jakos unika sedno sprawy. Tu przeciez nie mozna mowic o tym, ze nie bylo by zdolnego do pomalovania bolitu. Ale to poprostu cholerny kompromis kolorow. Tu jest problem v nowym sponsorze i jego kolorami. Po prostu te kolory nie zupelnie do siebie pasuja. Jak mozna miec swobodny wybor w kolorach, to jest pole do popisu. Ale jak trzeba skombinovac markowe kolory z kolorami nowgo sponsora, to juz nie tak latwo pojdzie. Nie przecze jednak, ze bolid vyglada jak z dwoch sklejony. Design to wg mnie nie do konca kwestia osobistych upodobnien, bo jednak jakies generalne zasady estetyki istnieja i kazdy jakos to czuje i jest zdolny postrzegnac.
25.01.2007 08:59
0
Patrik ČR Pozdrawiam fanow polskich. A moja opinia to troche inna. Wg. mnie jakos unika sedno sprawy. Tu przeciez nie mozna mowic o tym, ze nie bylo by zdolnego do pomalovania bolitu. Ale to poprostu cholerny kompromis kolorow. Tu jest problem v nowym sponsorze i jego kolorami. Po prostu te kolory nie zupelnie do siebie pasuja. Jak mozna miec swobodny wybor w kolorach, to jest pole do popisu. Ale jak trzeba skombinovac markowe kolory z kolorami nowgo sponsora, to juz nie tak latwo pojdzie. Nie przecze jednak, ze bolid vyglada jak z dwoch sklejony. Design to wg mnie nie do konca kwestia osobistych upodobnien, bo jednak jakies generalne zasady estetyki istnieja i kazdy jakos to czuje i jest zdolny postrzegnac.
25.01.2007 09:00
0
Patrik ČR Pozdrawiam fanow polskich. A moja opinia to troche inna. Wg. mnie jakos unika sedno sprawy. Tu przeciez nie mozna mowic o tym, ze nie bylo by zdolnego do pomalovania bolitu. Ale to poprostu cholerny kompromis kolorow. Tu jest problem v nowym sponsorze i jego kolorami. Po prostu te kolory nie zupelnie do siebie pasuja. Jak mozna miec swobodny wybor w kolorach, to jest pole do popisu. Ale jak trzeba skombinovac markowe kolory z kolorami nowgo sponsora, to juz nie tak latwo pojdzie. Nie przecze jednak, ze bolid vyglada jak z dwoch sklejony. Design to wg mnie nie do konca kwestia osobistych upodobnien, bo jednak jakies generalne zasady estetyki istnieja i kazdy jakos to czuje i jest zdolny postrzegnac.
25.01.2007 09:05
0
Patrik ČR Pozdrawiam fanow polskich. A moja opinia to troche inna. Wg. mnie jakos unika sedno sprawy. Tu przeciez nie mozna mowic o tym, ze nie bylo by zdolnego do pomalovania bolitu. Ale to poprostu cholerny kompromis kolorow. Tu jest problem v nowym sponsorze i jego kolorami. Po prostu te kolory nie zupelnie do siebie pasuja. Jak mozna miec swobodny wybor w kolorach, to jest pole do popisu. Ale jak trzeba skombinovac markowe kolory z kolorami nowgo sponsora, to juz nie tak latwo pojdzie. Nie przecze jednak, ze bolid vyglada jak z dwoch sklejony. Design to wg mnie nie do konca kwestia osobistych upodobnien, bo jednak jakies generalne zasady estetyki istnieja i kazdy jakos to czuje i jest zdolny postrzegnac.
25.01.2007 09:05
0
Patrik ČR Pozdrawiam fanow polskich. A moja opinia to troche inna. Wg. mnie jakos unika sedno sprawy. Tu przeciez nie mozna mowic o tym, ze nie bylo by zdolnego do pomalovania bolitu. Ale to poprostu cholerny kompromis kolorow. Tu jest problem v nowym sponsorze i jego kolorami. Po prostu te kolory nie zupelnie do siebie pasuja. Jak mozna miec swobodny wybor w kolorach, to jest pole do popisu. Ale jak trzeba skombinovac markowe kolory z kolorami nowgo sponsora, to juz nie tak latwo pojdzie. Nie przecze jednak, ze bolid vyglada jak z dwoch sklejony. Design to wg mnie nie do konca kwestia osobistych upodobnien, bo jednak jakies generalne zasady estetyki istnieja i kazdy jakos to czuje i jest zdolny postrzegnac.
25.01.2007 09:24
0
Nowy Renault jest tak pstrokaty jak ćwierkające koguciki z odpustu. Z tymi kolorami przekombinowali.
25.01.2007 09:34
0
Taa, krążą ploty, że ma być zielony ;]
25.01.2007 10:23
0
ba mało zielony , podobno projekt graficzny hondy zrobiło green peace na skrzydłach mają być napisy ratuj wieloryby tylko że z angielska , nie uwazacie ze z tą ekologią w f1 to troche przesadzają hm?? f1 ma kopcić smrodzić urywać uszy a nie zajmować się egzystencją lisa szarego czy papugi . tez z niecierpliwością czekam na ne eko hondę .
25.01.2007 11:22
0
Naszła mnie taka mała refleksja. Środek bolidu (ten biało-pomarańczowy wygląda jak by był przeszczepiony do R26 ;)
25.01.2007 11:23
0
jezdzaca budka ING,ale nawet niezle
25.01.2007 12:19
0
Mi się nie podoba... od czapy te kolory. Wiem, że to barwy ING, ale malowanie jest kijowe...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się