WIADOMOŚCI

McLaren i Mercedes zaadaptują wydech Renault?
McLaren i Mercedes zaadaptują wydech Renault?
Wygląda na to, że nie tylko nowe R31 zespołu Lotus Renault będzie od samego początku wyposażone w innowacyjny układ wydechowy. Według doniesień Auto Motor und Sport, podobnym rozwiązaniem dysponować będzie McLaren, którego prezentacja zaplanowana jest na najbliższy piątek.
baner_rbr_v3.jpg
„MP4-26 zdaje się wykorzystywać ten sam trik” - piszą dziennikarze niemieckiego Auto Motor und Sport o bolidzie ekipy z Woking, który zostanie zaprezentowany za dwa dni w Berlinie.

„Renault myśli we właściwym kierunku” - potwierdził również Ross Brawn, szef stajni Mercedes GP - „Pracujemy nad podobnym rozwiązaniem”.

„Zawsze jest trochę nerwowości” - dla Auto Motor und Sport mówił Adrian Newey. „Obecne przepisy dają dość małe pole do popisu. Przebłysk geniuszu jest dość trudny do osiągnięcia, ale jeśli konkurencja coś wymyśli, znajdziemy na to odpowiedź”.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

36 KOMENTARZY
avatar
butch_

02.02.2011 09:32

0

oby nie...


avatar
fotoman

02.02.2011 09:35

0

buuuu, za szybko Renault pokazało asy w rękawie?? „Zawsze jest trochę nerwowości” cyt.Newey'a - czyżby oznaka strachu?? i zostania w tyle ??


avatar
RentonB

02.02.2011 09:38

0

Spokojnie, podobno to nie jedyna rzecz


avatar
padre romano

02.02.2011 09:38

0

Robi się ciekawie:) To chyba najlepszy okres w wyścigu zbrojeń!?! Wojna nerwów trwa Ale jak mawia mistrz,bolid może być nawet różowy jeśli jest szybki!!!


avatar
GoQu

02.02.2011 09:39

0

może ;) jeszcze poza tym LRGP ma jednego asa ; >


avatar
RoyalFlesh F1

02.02.2011 09:42

0

Spokojnie może ten nowy system nie jest taki prosty do skopiowania. A jak już to LRGP jest pierwsze i będzie do przodu z rozwojem.


avatar
mistrz15

02.02.2011 09:45

0

Ten system jest ciężko skopiować bo trzeba cały tył przeprojektować, ułożenie silnika, kers, itp


avatar
lc1

02.02.2011 09:49

0

Przyznali się do wydechu, aby odwrócić uwagę od innych ważniejszych ulepszeń


avatar
Junior523iSE

02.02.2011 09:49

0

Uklad chlodzenia przedewszystkim jest bardziej skomplikowany i w zasadzie nikt nie wiem jak ten wydech jest ulozaony pod tzw: blachami, bedzie bardzo trudny do skopiowania i istnieje duze ryzyko utraty niezawodnosci moim zdaniem ale expertem to ja nie jestem :D


avatar
Blaz

02.02.2011 09:58

0

Uważam ,że to nie takie proste skopiowanie tego rozwiązania. Stawiam że oprócz Mclarena i Renault następny zespół wprowadzi coś takiego w lato.


avatar
Peti_bis

02.02.2011 10:01

0

Po pierwsze musi ten układ dać przewagę nad konkurencją - a potem być może wezmą się za kopiowanie.


avatar
saint77

02.02.2011 10:02

0

Nawet jeśli podrobią to szybko - co jednak jak zauważą tu większość nie jest zadaniem prostym - to Renault będzie w tym szczególne doprzodu. Oni będą mieli skopiowane rozwiązanie na 1 GP a Renault jego rozwinięcie:)


avatar
saint77

02.02.2011 10:05

0

Pisali gdzieś, że taki układ to po pierwsze większa waga - bo dłuższy wydech, a po drugie można zanotować nieznaczny - ale mimo wszystko jednak spadek wydajności mocy silnika. Więc chyba nie wystarczy wydłużyć "rury" i wstawić "kolanka":)?


avatar
fotoman

02.02.2011 10:06

0

Newey'owi nóżki zmiękły ? :DD


avatar
kokon510

02.02.2011 10:06

0

ważne jest żeby to się dobrze spisywało


avatar
kacperboss

02.02.2011 10:08

0

Oby ten wydech dawał jakąś przewagę nad konkurencją, i żeby się nie okazało, że przewagę daje, ale poprzez jego zastosowanie przegrzewa się silnik itd. Rozwiązanie można łatwiej skopiować niż zeszłoroczny kanał F, dlatego, że nie trzeba zmieniać nic w monokoku, więc mam nadzieję, że zespół Roberta ma jeszcze innego asa w rękawie, którego tak prędko nie odkryje.


avatar
radish

02.02.2011 10:09

0

Panowie, Renault nie jest tak naiwne i bezmyślne jak nam sie wydaje, gdyby nie chcieli zeby konkurencja sie dowiedziala i probowala to skopiowac, probowaliby to ukryc w kazdy mozliwy sposob a nie informowac wszystkich dookola, wrecz tlumaczac jak to wszystko wyglada od srodka, wiec spokojnie Ci ludzie wiedzą co robią :)


avatar
Sonic80

02.02.2011 10:09

0

@9 Junior523iSE Może właśnie chodzi o problemy z temperaturą. James Allison w innym temacie: "Potwierdziliśmy, że nasz bolid jeździ bez problemów w zakresie projektowanych przez nas temperatur granicznych..."


avatar
seba030189

02.02.2011 10:22

0

Robert 1 czas;)


avatar
lipens

02.02.2011 10:27

0

Już drugi, poza tym do wczorajszego czasu Vettela sporo mu brak :( Ale może się rozkęci :)


avatar
RoyalFlesh F1

02.02.2011 10:27

0

Co by nie było jet ciekawie


avatar
rogas144

02.02.2011 10:30

0

Właśnie.. takie głupie to Renault nie jest. W tamtym roku jak nie chcieli pokazać tylnego dyfuzora, to go cały czas zasłaniali. Być może mają jeszcze jednego asa w rękawie, a wydech to tylko po to aby skupić media i konkurencje tylko na tym. OBY! ;d widzę Robert zaczął testować ostro. Skupiają się na przepływie strumieni powietrza i na ustawieniach aerodynamiki. Dużo "farby" zielonej na bolidzie :)


avatar
FAster92

02.02.2011 10:31

0

Czyli R31 ma poprostu "dmuchany dyfuzor" ?! 19. Już nie ...


avatar
rogas144

02.02.2011 10:35

0

a poza tym to podwozie musi być zatwierdzone przed rozpoczęciem się sezonu, tak więc muszą się streszczać----- pamiętacie w tamtym roku kanał F? też zaczęli szybko kopiować, a nie wszystkim to wyszło tak jak powinno.


avatar
dams

02.02.2011 10:37

0

Panowie, ktoś wie czemu Robson jeździ bolidem z nr.10 (Pietrova) ?


avatar
FanWebbera

02.02.2011 10:56

0

Proszę podpowiedzcie gdzie można oglądać testy ? podajcie linka


avatar
Hubi10

02.02.2011 11:02

0

A gdzie można zobaczyć jakąś relacje z tych testów? Jest to gdzieś w necie? Najlepiej relacja video online.


avatar
kubica1:)

02.02.2011 11:04

0

video to nie wiem ale na www.autosport.com masz ciagle uaktualniane to i wyniki :D pozdro


avatar
racingfan

02.02.2011 11:45

0

Renault ma rewolucyjnie poprowadzony wydech poprowadzili wydech w taki sposób, że jego ujście znajduje się pod kokpitem, w sekcjach bocznych bolidu i przy wlotach powietrza. Takie poprowadzeniu wydechu sprawi, że spaliny skierowane na dyfuzor zwiększą docisk bolidu.


avatar
noke54

02.02.2011 12:14

0

Nie wiem czym tu się martwić, jak ten wydech będzie dawał korzyści, to chyba jasne, że reszta stawki go skopiuje. Tak samo było z podwójnym dyfuzorem, kanałem F i być może właśnie z osławionym już wydechem. Trzeba pamiętać tylko, że zamontowanie takiego układu zajmie trochę czasu i pieniędzy, a poza tym kopia to tylko kopia. Lepsza czy gorsza, rzadko kiedy dorówna oryginałowi :)


avatar
witam

02.02.2011 12:33

0

16. Nie masz pojecia o czym piszesz. Naucz sie po angielsku albo czytaj ze zrozumieniem...


avatar
fanVETTELA

02.02.2011 13:41

0

za szybko pokazali asa. juz ich nie ma w czolowce


avatar
dams

02.02.2011 13:49

0

32. Hehe, właśnie to jest ciekawe że za szybko, miejmy nadzieje że coś ciekawszego jeszcze mają. Pamiętacie Mclarena na początku zeszłego sezonu jak czaili z kanałem f ? a teraz niby Renia pokazała tak po prostu taki hit ? Coś tu nie gra.


avatar
fan od dawna

02.02.2011 13:58

0

fanko juz wczoraj ci pisałem. za to twój redbll nic nie pokazął ich bolid nie jest ciekawy ani nic, a ze testy wygrywa jak narazie to nic nie swiadczy. pokazali to dla zmyłki


avatar
el_diablo

02.02.2011 14:26

0

Podobno McL wcale niema tego systemu ani podwójnej podłogi


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu