Bridgestone chce urozmaicić pozostałe wyścigi
Po emocjonującym wyścigu w Kanadzie, w którym kluczowe okazały się opony, firma Bridgestone poprzez dostarczenie super-miękkiej opony chce uatrakcyjnić jeszcze więcej wyścigów w sezonie 2010.Magazyny Autosprint oraz Autosport zgodnie informują o zamiarach Bridgestone, które chce w ten sposób urozmaicić więcej wyścigów w tym sezonie.
Przedstawiciel japońskiego producenta, Hirohide Hamashima, zaznaczył jednak, że super-miękka mieszanka zostanie użyta jedynie w przypadku, gdy nie będzie stwarzała zagrożenia dla kierowców.
„Bezpieczeństwo jest dla nas priorytetem, więc jeżeli tylko uda nam się uniknąć fenomenu pęcherzyków, dostarczymy super-miękką mieszankę w pozostałych wyścigach sezonu.”
komentarze
1. Krokiet
pomysł bardzo ciekawy i godny rozważenia.... co by nie było, to myślałem o takim rozwiązaniu od samego początku sezonu:)
2. piotrek74
I dobrze, będzie wesoło.Szkoda że tak późno wpadli na ten pomysł
3. piotrek74
Już dawno wiele osób pisało aby rzucać skrajne mieszanki a nie martwić się aby opona wytrzymała .
4. vts
"jeżeli tylko uda nam się uniknąć fenomenu pęcherzyków" - co to jest?
5. lukaszk99
Przynajmniej powinno się więcej dziać, przydało by się jeszcze wyrzucić tory typu Barcelona :D
6. kempa007
4. vts oni to nazywaja blistering - bombelki tworza sie na oponie i traci ona swoje wlasciwosci...
7. danilo
kempa, proszę o szersze rozwinięcie terminu "blistering". Bąbelki robią się z gumy, w sensie z zużytej opony i zawierają w sobie powietrze z otoczenia? Czy to ma coś wspólnego z granulkowaniem?
8. Sonic80
http://www. insideracingtechnology .com/Resources/ tireblisteropt.jpg
Starczyło w googlach wpisać.
Pozdrawiam.
9. ErniK
proponuje jezdzic na felgach... ;D
10. Manonfire
Jeszcze bardziej by urozmaicili wprowadzając opony w kształcie np. ogórka. ostrosłupa graniastego. z dwóch rodzajów mieszanki na raz, losowym przydziałem opon, np, przód supertwarda i miękka, a tył zdarte łachy sprzed trzech treningów oraz konieczność wymiany kółek na torze przez samego kierowcę. Kombinacji może być dużo, tylko ja się pytam: po kiego grzyba utrudniać już i tak niełatwą pracę w F1? Co było złego w tym, że było kilku (no, ostatnio tylko dwóch) dostawców opon i każdy team brał to, na czym mu się lepiej jeździło?
11. walerus
dobra guma nie jest zła...
12. mnich85
Podchodząc do tematu z drugiej strony, odnoszę wrażenie, iż firma Bridgestone taki zagraniem możne być zamieszana w manipulowaniem wynikami wyścigów, bo jak można było zauważyć do tej pory, specyfikacje bolidów wykazują pewne preferencje odnośnie ogumienia.
13. plakat
uwolnic wyścig zbrojen!!! opony jakie kto chce koni ile kto da rady wycisnąć wielkie hamulce i będzie ciekawie!!!
14. piotrek74
11. walerus ---------popiołem posypać
15. radosny
12. mnich85 cieszę się, że zwróciłeś uwagę na ten aspekt F1. Dodałbym tylko, że "specyfikacje bolidów wykazują pewne preferencje odnośnie ogumienia" w każdym sezonie i są one znane po pierwszych kilku wyścigach. Monopol na dostarczanie ogumienia daje spore możliwości regulacyjne :))
16. Wiater
pewnie MC posmarował ;)
17. karlito
a ja bym dał punkt dodatkowo za pp i za najlepszy czas okrążenia podczas wyścigu.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz