komentarze
  • 1. jantar321
    • 2010-06-07 11:45:29
    • *.147.200.209.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Brakuje jeszcze, dwóch, może trzech przecinków, hmmmm skąd my to znamy ?

  • 2. scud
    • 2010-06-07 11:55:03
    • *.protonet.pl

    taka śpiewka już bła ostatnio tzn 2tyg temu w sport.pl

  • 3. lukaszk99
    • 2010-06-07 11:58:30
    • *.siedlce.vectranet.pl

    Ja tam wolałbym rywalizację dwóch producentów, Pirelli i Michelin, było by ciekawiej, tylko wtedy jeszcze trudniej byłoby porównać osiągi bolidów na różnych oponach.

  • 4. conrad30
    • 2010-06-07 12:17:54
    • *.play-internet.pl

    3. lukaszk99 -W rajdach już była taka rywalizacja i Pirelli za dobrze na tym nie wyszło.Pamietam jak Peter Solberg(wtedy Subaru) aktorsko klęczał modląc się o deszcz,twierdząc że wtedy mają jakieś szanse.Chodzi mi o asfaltowe rajdy.

  • 5. Gosu
    • 2010-06-07 13:29:31
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Konkurencja wśród dostawców opon tylko uatrakcyjniła by nam rywalizację, i moim zdaniem mogło by ich być więcej niż dwóch.

  • 6. matito
    • 2010-06-07 13:31:36
    • *.adsl.inetia.pl

    Michelin będzie dostarczać

  • 7. wafel
    • 2010-06-07 13:50:26
    • *.nitka.net.pl

    A co może zmienić w osiągach bolidów zmiana rozmiaru felgi?

  • 8. mac7
    • 2010-06-07 13:54:23
    • *.ssp.dialog.net.pl

    A po co zmienieć opony na nisko profilowe?

  • 9. mith
    • 2010-06-07 14:00:54
    • *.29.180.105

    Michelin zjadłoby Pirelli ;) Mogę się założyć, że w przyszłym roku opony będą słabsze niż obecnie, bo Pirelli zwyczajnie nie ma tak dobrych mieszanek. W przyszłym roku dostarczą pewnie coś noszącego znamiona eksperymentu, a dopracowanie zajmie kilka lat. Jak dla mnie to jednak dobrze, bo będzie więcej zmian opon.

  • 10. Ataru
    • 2010-06-07 15:37:32
    • *.chello.pl

    Niech zrobia kiepskie opony, bedzie sie dzialo, bedzie wiecej zjazdow i nie bedzie procesji. I bedzie wiecej dzwonow, same plusy ;-)

  • 11. karlito
    • 2010-06-07 15:56:52
    • *.adsl.inetia.pl

    7. Zwiększenie rozmiaru daje chociażby lepsze chłodzenie tarcz hamulcowych.
    3 i 5 . jestem za , co najmniej 2 dostawców i byłoby ciekawiej :)

  • 12. sk0k
    • 2010-06-07 16:48:28
    • *.icpnet.pl

    wolałbym aby to michelin dostarczal opony

  • 13. kaniuss
    • 2010-06-07 17:15:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    4 @ w F1 też... w 2005 w Usa ścigało się 6 bolidów, bo bolidy na Michelinach nie stanęły do wyścigu...trwało to do końca 2006. Potem Michelin sam zrezygnował.

  • 14. karlito
    • 2010-06-07 17:27:08
    • *.adsl.inetia.pl

    13 to był protest teamów.

  • 15. karlito
    • 2010-06-07 17:38:05
    • *.adsl.inetia.pl

    nie jechali bo FIA zabroniła zmieniać opony w czasie wyścigu CHYBA że bolid złapie kapcia. A opony michelina na tym torze kończyły życie po około 15 okr.

  • 16. piotrek74
    • 2010-06-07 18:36:22
    • *.51.59.2


    Miała być konkurencja a tu ,,,, zmienił Stryjek bata na kijek ,,,,,

  • 17. astrostar
    • 2010-06-07 18:45:26
    • *.pl

    "... na nisko profilowe, większe opony" - kempa007 - chyba chodzi o większe felgi

  • 18. lukasz1
    • 2010-06-07 19:13:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    7. wafel Żeś zadał pytanie :) Bolid formuły 1 jest tak skonstrułowane, że wszystko ma znaczenie, najdrobniejszy szczegół, wszystko ze sobą współgra. A ty wyjeżdżasz z pytaniem "A co może zmienić w osiągach bolidów zmiana rozmiaru felgi?" odpowiem ci że może wiele, ponieważ nie jestem żadnym inżynierem, a fizyke mam pierwszy rok. Ale powiem ci że to na pewno nie jest bez znaczenia. Chocby zmieni sie waga bolidu i tak jak napisał karlito w 11 komentarzu lepsze chłodzenie tarcz hamulcowych. Jeśli felga będzie większa, możliwe że opona będzie większa. Najlepiej niech sie wypowie ktoś z wiedzą na ten temat.

  • 19. wafel
    • 2010-06-07 22:06:58
    • *.chello.pl

    18. lukasz1, wiem, że to nie jest bez znaczenia! Tylko chciałem wiedzieć z czym to tak naprawdę może się wiązać. Nie myślę tutaj o zmianie pt. kilka kg więcej czy mniej po zmianie wielkości felgi, czy też zmiana chłodzenia. chociaż czy tutaj będzie wyraźna zmiana to bym się kłócił, bo hamulce są chłodzone specjalnymi kanałami a nie powietrzem wlatującym z boku koła. Chodzi mi tutaj raczej o samą przyczepność oponki i jej zużycie!
    Producenci opon chcą zmniejszyć jej rozmiar w celu zmniejszenia kosztów produkcji jak i później móc wykorzystać nową technologie w motoryzacji ogólnodostępnej. A jaki to będzie miało konkretny wpływ na F1 tego nie wiem. Chodzi mi ogólnie o to jak taka opona będzie się zachowywać!

  • 20. Termos
    • 2010-06-08 15:04:25
    • *.static.petrus.pl

    wafel... kiedyś znalazłem wywiad z inżynierem Renault na wp.pl i on opowiadał, że kiedy używa się 13 calowych felg, one pracują nie tylko lewa-prawa ale także zmienia się ich pochył w stosunku do podłoża... Używając felg 18 calowych to się zmienia... i teraz kiedy opony ciągle "pracują" zmienia się strumień powietrza wpadający pod bolid lub w te wszystkie jego otwory. Przy felgach 18 calowych ten strumień będzie stały. Jednocześnie Inżynier zespołu Roberta nie powiedział wprost, że dla zespołu Renault było by to lepsze rozwiązanie ale biorąc pod uwagę tępo rozwoju bolidu... takie radykalne zmiany w regulaminie mogły by zadziałać na korzyść zespołu naszego rodaka.

  • 21. Budyn_F1
    • 2010-06-08 17:20:07
    • *.chello.pl

    Bridgestone sie nie podda. Podejmie walke o opony.

  • 22. nimix
    • 2010-06-08 19:26:55
    • *.ksi-system.net

    Co do wywiadu jeszcze inżynier Bodajże Renault albo Bridgestone??? wypowiadał się również że same opony o rozmiarze trzynaście i z tak dużymi oponami same w sobie działają jak amortyzator niwelując większe i mniejsze nierówności (polecam zbliżenia jak najeżdżali na krawężniki w Monako). No i oczywiście wcześniej wymieniana zmiana aerodynamiki mająca bardzo duży wpływ na budowę wlotów i strefy nosowej bolidu. Masa itp. A Berniemu chodzi jak zwykle o miraż technologi F1 i czerpania z tego kasy ile się da na logach samych opon. Pirelli się obłowi o ile wypali ten pomysł. Gdyż firma jest nieco oporna jeśli chodzi o zmiany.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo