WYNIKI Barcelona [ 25 lutego 2010 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | M.Webber | Red Bull | 1:21.487 | 109 |
2 | N.Hulkenberg | Williams | 1:22.407 | 81 |
3 | N.Rosberg | Mercedes | 1:22.514 | 107 |
4 | P.de la Rosa | BMW Sauber | 1:23.144 | 73 |
5 | J.Button | McLaren | 1:23.452 | 100 |
6 | V.Liuzzi | Force India | 1:24.064 | 74 |
7 | F.Alonso | Ferrari | 1:24.170 | 74 |
8 | W.Pietrow | Renault | 1:24.173 | 73 |
9 | J.Alguersuari | Toro Rosso | 1:24.869 | 111 |
10 | L. di Grassi | Virgin Racing | 1:27.057 | 31 |
11 | F.Fauzy | Lotus | 1:28.002 | 76 |
Webber dyktuje tempo w Barcelonie
Zespoły rozpoczęły dzisiaj ostatnią przed sezonem rundę przygotowań. Tym razem ekipy przeniosły się pod Barcelonę, gdzie przez cały dzień pogoda dopisywała. Najszybszy czas dnia, 1:21,487, uzyskał jeszcze przed południem Mark Webber z Red Bull Racing.Uwagę obserwatorów podczas pierwszego dnia testów w Montmelo przykuły za to innowacyjne koła w bolidzie Ferrari. Zgodnie z regulaminem na sezon 2010, charakterystyczne w minionych latach „kołpaki” zostały zakazane, jednak zespół Ferrari najwyraźniej znalazł sposób na wdrożenie nowej technologii bez naruszania reguł.
Inną ciekawostką testowaną w Barcelonie były „automatyczne” podnośniki sprawdzane przez ekipę Mercedesa. Regulamin na sezon 2010 zakazał stosowania automatycznych elektronicznych podnośników, jednak rozwiązanie ekipy Rossa Brawna opiera się o prosty mechanizm mechaniczny, najprawdopodobniej wykorzystujący sprężynę.
Zespół McLaren z kolei rozpoczął testy nowego systemu świetlnego ostrzegania kierowców o możliwości opuszczenia boksów, który wzorowany jest na pomyśle Ferrari.
Wyniki testów ponownie trudne są do rozszyfrowania ze względu na niewiadomą w postaci ilości paliwa z jaką testują ekipy. Można się jedynie domyślać, że Mark Webber rano ćwiczył krótkie przejazdy kwalifikacyjne.
Za Australijczykiem dzień zakończył ostatecznie Nico Hulkenberg z Williamsa. Młody Niemiec stracił do lidera sesji przeszło 1 sekundę. Nieco więcej stracił Nico Rosberg, którego zespół dopiero jutro ma rozpocząć testy ulepszonego pakietu aerodynamicznego.
Witalij Pietrow od samego początku testów plasował się w drugiej części tabeli z czasami, ostatecznie kończąc dzień na 8 pozycji (1:24,173), przeszło 2,5 sekundy za Webberem. Dla Rosjanina była to jedna z pierwszych okazji, aby bliżej przygotować się do sezonu w suchych warunkach pogodowych.
Dwie z czterech nowych ekip, które są obecne w Barcelonie podobnie jak w Jerez zamykały stawkę kierowców. Lucas di Grassi (Virgin Racing) mimo uzyskania lepszego czasu od Fairuza Fauzy (Lotus) nie może zaliczyć dnia testów do udanych. Zespół Richarda Bransona dalej prześladuje fatum. Po przejechaniu zaledwie 31 okrążeń di Grassi wypadł z toru na zakręcie numer 9, przyczyniając się do wywieszenia jednej z sześciu dzisiaj czerwonych flag. Uszkodzenia VR-01 w tylnej jego części były na tyle duże, że ekipa nie zdążyła powrócić na tor. Obok Brazylijczyka czerwona flaga wywieszana była jeszcze przez: Fairuza Fauzy (Lotus), Fernando Alonso (Ferrari), Marka Webbera (Red Bull), Nico Rosberga (Mercedes) oraz Jensona Buttona (McLaren).
Jutro kolejny dzień testów pod Barceloną. Ze wstępnych ustaleń wynika, że w obozie Renault doszło do zmiany planów i jutro kierownicę R30 przejmie Robert Kubica. Witalij Pietrow będzie kończył testy w niedzielę. Informacja ta wymaga jednak jeszcze potwierdzenia ze strony zespołu.
Zdjęcia:
komentarze
1. Adriano236
Jutro będzie jeżdził Kubica i w niedzielę
2. BMWbmw
jutro Pietrow
3. maziara156
podobno doszlo do zmian i jutro Kubica
4. BMWbmw
Usunięty
5. Adriano236
Usunięty
6. Sami
juz raz Reno zrobiło taka roszade wiec niewykluczone ze Kubica jutro bedzie jezdził
7. Adriano236
Usunięty
8. Taiyou
Poprawka do powyższej treści, bo z tego co zostało napisane wynika, że Alonso jeździ w zespole o nazwie Fernando Alonso :D
9. BMWbmw
Usunięty
10. lechu55
Cięzko powiedziec cos o sile zespolow. Trzeba jakos przetrwac te sesje a potem juz Bahrajn i tam poznamy na co stac Renault, ktore z wiadomcyh powodow najbardziej mnie interesuje oraz reszte stawki.
11. przemo_95
dziwna decyzja ale może będą dobre warunki więc chcą wykorzystać doświadczenie a w niedziele może pokropi czy jaki deszczyk i Witalij będzie grał silnik
12. jar188
I z tego wszystkiego wynika chyba jedno: każdy szykuje na Bahrajn jakieś duże poprawki.
13. franko
Na moje oko do niedzieli Robert wykręci czas w okolicy 1: 20,900 :) Pozdro
14. ris
Wygląda na to, że dalej nic nie wiemy ;-)
15. maziara156
zanosi się na ciekawy sezon :)
16. 100mek
14. ris I co ciekawsze do 13 marca wiedzieć nie będziemy :o)
17. masmisbl
zainteresował mnie ten podnośnik w Mercu ;)
18. piotrekrkk
Spokojnie to dopiero pierwszy dzień , mało gumy na torze , testują poprawki. 3 i 4-ty dzień będą decydujące .
19. ris
16. 100mek - na to wygląda , szczególnie jak dla przykładu Fernando pojedził, pozwiedzał i z dużym tyłem czasowym zadowolony zakończył test ;-))))
20. lbijak53
z takimi czasami pietrow chce byc nr1?? chyba joke
21. cyk
13. franko może nawet wykręcić 1.19.900 i g. z tego :) co nam mówią czasy podczas testów...???
22. piotrek74
wiec Pietrow nie może sobie dać rady z ustawieniami i wyciągnięciem maxa lub nowy pakiet miał inne miał odzwierciedlenie na komputerach i w tunelu?
23. Starh
Podniecacie się tymi testami.. a nic z nich nie wynika.. Wszyscy mówili, że Ferrari dobre.. Ferrari teraz taki czas jak Renault. Musicie zrozumieć, że te czasy można o kant dupy obić, ponieważ zespoły TESTUJĄ kurde TESTUJĄ nowe elementy bolidu.. Tu nie chodzi o to aby być szybkim, tylko o to aby pobrać dane i sprawdzić nowe elementy.
24. melo
ALONSO WE FIACIE (ferrari) widać mieli podobny program testowy.
25. Renault R30 F1
no chyba reno dotankowane było heh:-)
26. melo
znaczy FIAT(ferrari) miał podobny program testowy na dzisiaj do programu RENAULTA
27. -Zarathustra-
Jak ktoś jeszcze napisze durnoty w stylu ''Ci są szybcy, a ci to patałachy'', ''Pietrov nr.1? Chyba w robieniu pierogów XD'' lub ''Renault mocno dotankowane'' to chyba imploduję od poziomu jaki masa użytkowników tego portalu ostatnimi czasy prezentuje...
Wklepać Onet i poszaleć tam do woli to już za dużo, lepiej przyjść tutaj i zawracać zadek fanom formuły sprzed czasów ''Kubicomani''?
ಠ_ಠ
28. GMK
27 - chyba w pewnym sensie muszę się zgodzić, od jakiegoś czasu "ciężko" tu się robi
29. cyk
23. Starh taki zespół jak ferrari jeżeli jest swojej formy pewny nie musi wcale szalec na testach, robią to co do nich należy i tyle. Na pokazówki przyjdzie czas :)
Cięzko oczywiście nadal określic kto jest faworytem ale ja od początku stawiam na 1, Red Bull lub Ferrari, 3. Mclaren. (obym się mylił i w pierwszej trojce było jednak Renault) Forma Mercedesa ?? Cięzko powiedzieć ale zaryzykuje mówiąc że raczej w Bahrajnie nie wygrają, takie mam odczucia. Pożyjemy, zobaczymy
30. Sadu1
ma ktos jakies zdjecie tego patentu ferrari zastepujacego kołpaki ???
31. chlebekf1
zdj.9 felgi
32. Sadu1
dzienks ale to daleko.
juz znalazlem z bliska na http :// cdn.gallery.autosport.com/ picture_free.php/dir/ 2010febtest4/image/su_jm1025fe59-2
33. blackjack7
Czy ktos z Was orientuje się może co to za pręt z którym dziś jeździło Ferrari i Force India? Chodzi mi o to coś co wystaje zza głowy kierowcy na jakieś pół metra w górę (czarny kolor) - jakiś czujnik czy co?
34. kubusf1
@Blackjack7 niestety nie orientuje się za bardzo, nigdzie nie widziałem inf o tym (nie szukałem) ale tak rozkminiając to pierwsze co mi na myśl przychodzi to ANTENA(...??????.....) Może zeby byl lepszy odczyt telemetrii...... Tak sie zastanawiam....
35. Sadu1
to taki duzy magnes zeby masa nie dostal sprezyna w glowe ; )
36. kubusf1
Sadu1 moze tak byc.......( smieje się;)) Ale pomysł dobry jest, byćmoze zostanie kiedys wykorzystany przez FIA. To jest jakis pomysl, gorzej jak zagrazający lecacy element nie będzie metalowy....;)
37. blackjack7
kubusf1 - dzięki za trop - to może być to - jeśli tor jest nierówny to faktycznie czasem auto może znikać z pola widzenia czujników i wtedy taki "peryskop" może być pomocny.
38. blackjack7
No chyba że antena odbiorcza zespołu jest gdzieś bardzo wysoko, to wtedy nie ma potrzeby wydłużania anteny na bolidzie...sam już nie wiem...
39. jfc
Od razu mówiłem że 1:22 będzie bardzo dobrym czasem. !:20 może pod koniec testów, ale ciężko będzie...
40. riqoor
Ferrari z płetwą rekina połączoną ze spoilerem? :O Dziwne łączenie tej płetwy...
41. pawelos211
33 to urządzenie do pomiarów powietrza wokół tego masztu, podobnie jest z tą farbą na spojlerach która pokazuje jak obiega powietrze dany element, DZiś jeszcze zauważyłem nowe urządzenie na tylnym spoilerze w maclarenie to też służy do pomiarów obiegu powietrza tylko że tylnego spojlera.
42. cyk
a czy antena jak mowicie nie przesyła od razu tych danych do głownych siedzib zespołow??
43. blackjack7
41: no ale po co info o obiegu powietrza na wysokości masztu, skoro najważniejszy obieg jest pod podłogą?
44. pawelos211
42@ dane telemetrii są przesyłane po przekroczeniu linii start/meta za każdym razem poprzez tą antene.
43@ nie wyraziłem się jasno to urządzenie ten maszt nazywa się "rurki Pitota" to urządzenie do pomiaru prędkości przepływów powietrza wokół bolidu a nie jak napisałem do obiegu powietrza.
45. szerter
37. blackjack7 - taaa, ciekawe jakie wg. Ciebie musieliby mieć maszty na SPA...
44. pawelos211 - bzdura, oczywiście, że telemetria leci w czasie rzeczywistym, skąd wogóle ten pomysł? Natomiast co do rurek - piszesz, że służą do mierzenia "przepływów powietrza WOKÓŁ bolidu" - to niby w jaki sposób mierzą cokolwiek w miejscu innym niż to, w którym jest zainstalowana?
46. pawelos211
45@ jakie maszty na SPA? ,napisałem że ten maszt to rurka pitota i zespoły używają jej TYLKO podczas testów. Wykres telemetrii leci na monitorze komputera cały czas to prawda ale pełny zakres danych jaki jest analizowany tylko po przejechaniu pełnego okrążenia .Rurka pitota z tego co wiem mierzy prędkość powietrza NAD bolidem i ma również czujniki rozstawione po pokrywie bolidu by mierzyć inne miejsca .Tu masz zdjęcie maclarena i widać bardzo ładnie rurke pitota na tylnym skrzydle może być również rozstawiona nad kołem bolidu ,zespół może ja ulokować prawie w każdym miejscu na bolidzie to zależy od nich
zdjęcie maclarena http ://f1.gpupdate. net/ en/ photolarge.php?photoID=146412&catID=4532
47. blackjack7
pawelos211: dzięki za info.pozdrawiam
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz