Zespół BMW Sauber przed GP Węgier
Półmetek sezonu Formuły 1 już za nami. Cyrk Berniego Ecclestone’a zmierza do Budapesztu, gdzie na torze Hungaroring zostanie rozegrane GP Węgier. Zespół BMW Sauber nadal rozwija bolid F1.09 jednak na GP Węgier jedzie ze stłumionymi nadziejami.„Węgry są wyjątkowym Grand Prix dla mnie. W sezonie 2006 debiutowałem tutaj i jest tu zawsze sporo polskich kibiców, gdyż Budapeszt jest całkiem blisko Polski. Ubiegły rok był niesamowity- wydawało się, że jest się w Polsce.”
„Hungaroring jest bardzo wyjątkowym, zdradliwym i wymagającym torem. Jazda po głównej prostej jest jedyną okazją do odpoczynku. Przez prawie cały tor wychodzi się z jednego zakrętu i wjeżdża w następny. Po za tym jest bardzo gorąco na Węgrzech, co stawia wymagania przed kierowcą i oponami. Wiele zakrętów jest nierównych, a balans bolidu po raz kolejny będzie kluczowym czynnikiem.”
Nick Heidfeld
„Bardzo lubię Hungaroring. Tor odpowiada mi, a ja mam także dobre wspomnienia z wyścigów i dobrych wyników osiąganych tam w przeszłości. To na Węgrzech w sezonie 1999 zabezpieczyłem sobie tytuł mistrzowski w Formule 3000, a w sezonie2006 i 2007 byłem na podium z zespołem BMW Sauber F1 Team.”
„Ogólnie możemy spodziewać się wysokich temperatur na Węgrzech. To nie wpływa na mnie od strony fizycznej, mimo że wyścigi na krętych torach są zawsze wyczerpujące i może pomoże to nam doprowadzić opony do odpowiedniej temperatury pracy. Jedyną wadą jeżeli chodzi o przyczepność, zwłaszcza na początku weekendu, jest piasek, który jest nawiewany z otaczających tor pól.”
Mario Theissen
„W tym roku nasz zespół zmierza na Grand Prix Węgier ze stłumionymi oczekiwaniami. Jak do tej pory nasz bolid nie był wystarczająco szybki, aby walczyć o wysokie pozycje. Mimo to z dwóch powodów pracujemy pełną prą nad rozwojem F1.09. Tegoroczne regulacje aerodynamiczne pozostaną takie same w przyszłym roku. To czego się dowiemy na temat naszego bieżącego bolidu zostanie wirtualnie przeniesione 1:1 do koncepcji F1.10. Po za tym, ze względu na zakaz testowania, weekend wyścigowy daje możliwość przetestowania na torze nowych części. To szansa, która musi zostać wykorzystana. Po za tym, chcemy udowodnić naszym fanom, a nie tylko sobie, że jesteśmy zdolni odwrócić stratę.”
Willy Rampf, koordynator techniczny
„Po Monako, Hungaroring ma drugą najniższą średnią prędkość ze wszystkich torów Formuły 1. Głównie wolne i średnio szybkie zakręty bardzo szybko następują po sobie, a główna prosta jest relatywnie krótka. Ze względu na nawiewany na tor piasek, przyczepność często jest niska na początku każdej sesji treningowej, co może prowadzić do podsterowności. Jeżeli chodzi o ustawienia bolidu, główna uwaga będzie położona na środkowy sektor, który posiada różne typy zakrętów. Kolejnym czynnikiem, który musi być wzięty pod uwagę jest to, że tylne opony są poddawane podczas wyścigu dużemu obciążeniu. Temperatura powietrza i toru jest tradycyjnie bardzo wysoka na Węgrzech, co powinno sprzyjać optymalnemu rozgrzaniu opon.”
komentarze
1. fezuj
"Mario Theissen
W tym roku nasz zespół zmierza na Grand Prix Węgier ze stłumionymi oczekiwaniami." nareszcie przestał pieprzyć że nowinki spowodują znaczącą poprawę wyników, ale mam nadzieję że jak team nic nie spieprzy jak choćby ostatnio to Robert na punkty powinien sie jakiś załapać . OBY.
2. Shotgun
Lol, w połowie sezonu Mario wreszcie normalnie prawdę powiedział. Bo zazwyczaj to bajki opowiadał. Tak trzymać.
3. Chikita
Nick Heidfeld: „Bardzo lubię Hungaroring...". Ileż można...?
4. hot dog
To co? Polacy do Boju;-) Mam nadz ze w tym roku bedzie podobnie jak w ubiegłym....
5. Punksnotdead
3. Chikita: Kierowcy F1 lubią chyba wszystkie tory ;D
6. Orlo
I tu właśnie wychodzi największy zarzut jaki można mieć do BMW w tym sezonie. Nie to że odpuścili poprzedni sezon, nie to że w tym tak słabo zaczęli (wszak wszystkie zespoły nastawione na KERS dostały baty), najgorsze jest to ich tempo "nibyrozwoju". Tępo im to wychodzi. Bo jeżeli tak wygląda BMW Sauber walczące wszystkimi siłami nad rozwojem bolidu to czarno widze ich przyszłość... No i jeszcze ten dziwny "pech" Roberta... A Nick "po cichu" śrubuje rekord wszech czasów...
7. rKubica-fan
Kubica pokaże klasę na Węgrzech i powinien bić tam o głowę Heidfelda (liczę na punkty)
8. Ezechiel
Jeżeli mechanicy BMW nic nie zmajstruja to Roberto powinien zdobyć punkty na tym torze.
Pożyjemy zobaczymy ;)
9. Budyn_F1
BMW nie poprawi juz sie do konca sezonu zwlaszcza jak to juz polmetek sezonu.
10. marco35
bezpłciowe gadanie BMW
11. marco35
co wyścig to samo..nic się nie zmieni..
12. Horosz
Myślę że na Hungaroringu BMW będzie trochę lepsze bo przy wysokiej temperaturze nie będzie problemów z rozgrzewaniem opon.
13. grzes12
"Po za tym, chcemy udowodnić naszym fanom , a nie tylko sobie ze jesteśmy zdolni odwrócić stratę "- udowodnijcie a przestaniemy wieszać na was psy ,bo jak na razie spadliście na samo dno !!! Albo powiedzcie STOP tan sezon to kompromitacja (kazdemu moze się zdarzyć ) przez co zachowacie resztki szacunku waszych kibiców... I ruszajcie z kopyta na sezon 2010 ...
14. Konik_mekr
13. grzes12, rozwój bolidu 09 jest uzasadniony tym, ze w 2010 cała aerodynamika będzie taka sama:). Więc niech pracują, może trafią.. Chociaż może powinni zaprojektować samochód od nowa...
15. grzes12
14Konik_mekr Bolid to nie tylko aerodynamika ,a w BMW nie wiedzą gdzie lezy przyczyna ich słabych osiągów .Główny problemem jest to ze bolid został projektowany z myślą o KERS ,potem doszedł dyfuzor i zespół całkowicie się pogubił gdyz KERS nie zdał egzaminu a po 2 bolid musiał zostać przeprojektowany pod dyfuzor i zaczął się marsz w dół . Bo faktem jest ze początek sezonu nie był tak tragiczny jak to jest teraz .Najlepszym rozwiązaniem będzie prace zacząć od nowa bo jak mowią "diabeł tkwi w szczegółach" a tych szczegółów jest tyle.....
16. URAN
Jakoś wszyscy zapominają, że na Hungaroringu wyprzedzanie jest praktycznie niemożliwe. Czyli zadecydują miejsca startowe. A znalezienie się obu kierowców BMW w pierwszej dziesiątce uznał bym za cud w świetle aktualnych możliwości bolidów. Ale w cuda nie wierzę...
17. michalde
nawet duża grupa polskich kibiców nie pomoże, po co mają tam przyjeżdżać i denerwować się słabymi wynikami Roberta w bolidzie BMW Sauber jak i tak na nic to nie wyjdzie, ja bym tam najlepiej nie chał, po co się nudzić...
18. krz08
zobaczymy jak będzie ale cudów nie można się spodziewać
19. Raven89
Jedno jest pewne: będzie cholernie ciężko.Myślę,że jeśli jakimś cudem uda się przejść Robertowi do Q3,to powinni go dotankować małą ilością paliwa.
20. NATIOLES
przykre jest to że BMW w tym roku jest słabe, ale jeszcze bardziej przykre jest to, że bmw w przyszłym roku też będzie słabe. przepisy aero się podobno nie zmieniają, więc musieliby cały bolid zaprojektować od nowa żeby może coś zmienić/ulepszyć, ale BMW nie jest na tyle odważne, nie ma takiej mentalności, oni będą zmieniać tylko to, co już jest. Obawiam się że z tego co jest nie zrobią zwycięskiego bolidu. bo z gowna nie da się zrobić złota.
21. Dagmara_W
dobrze ze pracauja i chca isc do przpdu a co bedzie dalej zobaczymy.. w kazdym razie ja zawsze lubie gp na weegrzech.. Robert jedzie do ''domu''. Pozdrawiam
22. walerus
BMW - bardzo mało wiary na dobry występ mam....
23. Raven89
NATIOLES: Bolid będzie projektowany od nowa.F1.09 był robiony pod KERS,który okazał się niewypałem.Przyszły rok będzie wielkim sprawdzianem dla BMW - team z Hinwil musi udowodnić,że potrafi się podnieść.
24. dziarmol@biss
Co Kubicę trzyma w BMW ?? pieniądze? dziwne klauzule na wyłączność?? Czy też może frajda z jeżdżenia znaną marką samochodową. Ten zespół jest nierozwojowy ukierunkowany na marketing przede wszystkim. Sport jest tam na dalszym planie, a skoro tak to co on (Kubica) tam robi?? zaczynam powoli tracić wiarę w to że z tym zespołem można odnieść sukces.. ech
25. Shotgun
BMW da radę..., ...ale w przyszłym sezonie
26. Junak 500
"dobrze jest, dobrze jest, ale nie najgorzej jest" w BMW:)
27. kedar9315
w tym sezonie to zbyt dużo BMW nie osiągnie niech lepiej wezmą się za robienie F1.10 na następny sezon
28. Skoczek130
Fajerwerek nie oczekuje, ale myślę, że lepszy wynik, niż w poprzednim, świetnym sezonie dla BMW, jest możliwy. Oczywiście do tego potrzebny jest znaczny rozwój, a biało-granatowym ciężko to idzie, ale jestem dobrej myśli, pomimo pesymizmu Mario (przeważnie nie trafia ze swoimi sugestiami i oby tym razem!). No cóż... mam wielką nadzieje, że przynajmniej nie będą dubletem od końca.
29. Skoczek130
@kedar - ale nie czytałeś wypowiedzi Mario!? Przecież powiedział, że kontynuowanie pracy nad obecnym, niezbyt dobrym modelem, będzie pomocne przy budowie F1.10. W sumie trzeba się z tym zgodzic, gdyż przepisy nie ulegną dużej zmianie. Tak więc Panowie - czyńcie swą powinnośc...
30. fullbzikaaa
Będzie dobrze tym razem! Coś mi mówi, że Robert będzie wysoko w tym wyścigu.
Sam nie wiem z czego tak wnioskuję. Chyba pomroczność jasna mnie wzięła.
Co ja plotę, co ja plotę!
31. joo
Będzie dobrze.Jak tylko Robert będzie miał szanse pojeździć w piątek a nie będą mu zmieniać ustawień o 180 stopni co 15 minut
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz