BMW słabo mimo poprawek pakietu aero
Obaj kierowcy zespołu BMW Sauber pożegnali się dzisiaj z sesją kwalifikacyjną w Q2. Robert Kubica wywalczył 12 miejsce, a Nick Heidfeld 15.„Jak do tej pory był to bardzo ciężki weekend. Wczoraj miałem problemy techniczne w obydwu sesjach, a dzisiaj rano ponownie się one pojawiły. Podczas trzech sesji treningowych miałem może 10 okrążeń bez problemów, co było niewątpliwie niewystarczającą ilością do przygotowania się. Nie byłem zaskoczony, gdy okazało się że bolid nie jest dobrze ustawiony na kwalifikacje. P12 było wszystkim co mogłem zdziałać w tych warunkach.”
Nick Heidfeld
“15 miejsce na starcie jest oczywiście rozczarowujące, mimo to muszę przyznać, że nie miałem dużych oczekiwań przed przyjazdem tutaj. Przywieźliśmy nowe przednie skrzydło na ten wyścig, ale inne zespoły najwyraźniej zrobiły większe postępy. Ciężko będzie zdobyć punkty z tej pozycji startowej- tak będzie jeżeli będzie sucho, a na Silverstone nigdy nie można liczyć na pogodę. Niemniej na następne wyścig będziemy mieli więcej nowych części, więc będziemy kontynuowali pracę i nie poddamy się.”
Mario Theiseen, szef zespołu
„Nie jesteśmy zadowoleni z wyniku kwalifikacji. Naszym celem było dostanie się do czołowej dziesiątki. Robertowi nie pomogły problemy techniczne w każdej z sesji treningowych i z tego powodu nie był on w stanie wykonać właściwej pracy przy ustawieniach.”
Willy Rampf, koordynator techniczny
„Jak dotąd był to bardzo trudny weekend dla nas i tak też było w kwalifikacjach. Startując z 12 i 15 miejsca nie jesteśmy zadowoleni. Głównym problemem w tak chłodnych warunkach było rozgrzanie opon do idealnej temperatury pracy. Nawet z naszą nową poprawką pakietu aerodynamicznego nie udało się.”
komentarze
1. orinocoPL
Mniej, podobno, doswiadczony kierowca, mimo problemów i "pomocy" zespolu 12... Doswiadczony i, podobno, równie dobry kierowca bez zadnych problemów 15... Czegos tu nie rozumiem... Bo o wszelkich podejrzeniach juz nie pisze, znowu sie zacznie nagonka, ze sie wymysla...
2. krz08
trudno ale i tak Robert wyciągnął maximum z bolidu
3. kamil b
Robert jest dla tych nieudaczników z bmw tylko wyrobnikiem- czy wy tego do tej pory nie rozumiecie!?Przecież dobry konstruktor f1 z takimi możliwościami i zapleczem finansowym nie mógłby stworzyć takiego gniota jak obecny bolid.Jak się jest zadufanym w sobie i uważa się ludzi z fabryki "cywilnej" za fachowców w f1 to takie są rezultaty.Pytanie zasadnicze natomiast jest jedno:czy Kubek ze swoimi umiejętnościami musi dalej męczyć się z tą skostniałą ekipą!
4. abrams
a wszystko zaczęło się od pechowej Australii, żeby wtedy Robert dojechał do mety kto wie jak potoczyłyby się dzisiaj sprawy. Dziwi mnie tylko że silniki zakłądane do bolidu Roberta tak szybko się psują, a te u Haidfelda działają niezawodnie. Przecież to ta sama marka!?
5. gogo09
Dla Nicka jak zwykle rozczarowująco,....usprawiedliwieniem co prawda jest to czym jeżdżą. To po prostu w pale się nie mieści co oni robią z tym bolidem. Nick będzie mistrzem w ilości przejechanych i ukończonych wyścigów, Robert startuje w ilości wymienionych silników. Nie wiem dokładnie, ale chyba jest w czołówce.
6. Raven89
gogo: Ja bym powiedział,że w tej konkurencji Robson zdecydowanie prowadzi.
7. kacperboss
Nick jest rozczarowany!! Coś podobnego :| To się jeszcze nie przyzwyczaił??!!
Gołym okiem widać, że Kubica jest zdecydowanie szybszym kierowcą, tylko niestety ma mniej szczęścia, które w sporcie jest tak istotne :(
8. gogo09
Podobno Max znowu zmodyfikował przepisy; będą punkty za czasy wymiany silników i ilość przejechanych wyścigów bezawaryjnie (czas nie gra roli). Jest nadzieja na punkty dla bmw. Marian tak trzymać!.
9. Iza_P
Jak jurro Robert w ogóle dojedzie do mety to będzie wielki sukces !
A i tak założe się , że odpanie na pierwszym zakręcie.
10. japonia55
niech sobie bmw da spokoj w tym sezonie ja jestem przekonany ze obaj kierowcy nie zdobędą w sumie 30 punktow
11. gogo09
Iza_P....Tryskasz optymizmem!!
12. Skoczek130
Patrząc na treningi i tak można byc zadowolonym, zwłaszcza z naszego Roberta. Przy odrobinie szczęścia (może deszcz, ale oby nie) są szanse na punkty. Mam nadzieje, że problemy ustaną i Robert pojedzie dobry wyścig.
13. AC/DC
Gdy Ekipie BMW się nudzi, myślą co popsuć Kubicy, by Heidfeld był wyżej.
14. AC/DC
Heh.
15. Iza_P
Wybacz Gogo09 , ale tak to wygląda. Nie pierwszy raz w tym sezonie silnik BMW jest , mówiąc delikatnie beznadziejny. Pamiętamy start na bodajże GP Malezji , gdzie w ogóle nie ruszył z miejsca? Mam nadzieję , że mu się to nie przytrafi , ale na wiele nie ma co liczyć. Szczególnie , kiedy dwukrotnie w ciągu wyścigowego weekendu został wymieniony .
A fajerwerkowe wystrzały już przerabialiśmy.
16. piotrek74
Brawo BMW- nie za bardzo wyprzedziliście FI , a co najgorsze drugiego dyfuzora nie ma gdzie upchnąć a innych poprawek ALBERT nie zatwierdził
17. gogo09
Iza_P.....Masz niestety rację, ja juz przestałem się nawet wkurzać, teraz już tylko się śmieję.
18. Budda89
BMW rezygnuje z KERS do końca sezonu. No i dobrze.
19. grzes12
9 Iza_P -założymy się ?
No tak jeden weekend cztery silniki .... Zastanawiam się co BMW chce Robertowi udowodnić ?
20. dziarmol@biss
Jak to co ?? jeden (Heidfeld Niemiec) jeździ bez awarii, drugi (KUBICA Polak) psuje "niezniszczalne niezawodne" silniki jeden po drugim.Jednym słowem KISZKA :-))
21. Blaz
No tak Nick nie liczył na nic więcej. No cóż za szczery koleś.
22. grzes12
20 dziarmol@bis nie pomyślałem o tym . To znaczy się ze Robert za mocno gaz wciska ?
A tak sobie pomyślałem ze jak mu te 8 się skonczą i dajmy na to pod koniec sezonu na treningach wybuchnie 9ty a w Q10 ...to co ? przesuną go o 20 mjeisc do tyłu he he he
pozdr.
23. Iza_P
19. Grzes12 , ja naprawdę kibicuje Robertowi i wolę narzekać i później dziękować Bogu za to , że się nie sprawdziły moje przypuszczenia , niż twierdzić , że Robert jest świetny i na pewno będzie w punktach , albo jeszcze lepiej na pudle. Niestety, nikt nie lubi rozczarowań. A ja już wielokrotnie czułam się rozczarowana - formą BMW , a także (niestety , muszę to napisać) startami Roberta. Tak więc , jeżeli jutro Kubica dojedzie do mety , już będe zadowolona .
24. @rakot
a tu znowu bzdurzycie o biednym Robercie wykorzystywanym przez Niemców. Normalnie nie wiadomo czy śmiać się czy płakać. Gwoli wyjaśnienia, Robert już od czasów kartingu słynął z tego, że "mocno" eksploatuje silniki. Nie wiem czy to dobrze, czy źle, ale jedno wiem na pewno - ktoś kto będzie bił rekordy niezawodnej jazdy nigdy mistrzem świata nie zostanie (vide HEI)
25. grzes12
23 Iza_P ja się tylko chciałem założyć a formą BMW ja takze jestem rozczarowany ....
24 @rakot masz rację co rok Robert zmienia styl jazdy
2007 rżnął skrzynie biegów ....
2008 no co ?
2009 pali silniki...
26. Orlo
Walki o mistrzostwo ciąg dalszy...
27. Iza_P
25. A o co chcesz się założyć?:P
Trafiłeś z komentarzami do stylu jazdy! Najbardziej znane słowa Roberta to "NO I CO" ;)
28. grzes12
Zebym nie chcial to bym Ci zakładu nie proponował .Tylko pytanie o co ? i tutaj tobie zostawiam możliwość wyboru
"NO I CO" ale u mnie nie bylo "i"
29. aantonwiosna07
Nick znów rozczarowany. O ironio.
30. @rakot
25. grzes12: weź pod uwagę, jak w latach na które się powołujesz, były zwiększane wymagania co do żywotności silników przy jednoczesnym ujednolicaniu i ograniczaniu elektroniki. To wcale nie musi oznaczać, że Robert zmienia stylu jazdy, bo coś tam w awaryjności, było mniej czy bardziej zauważalne dla nas laików. Sprawa silników jest po prostu w tym sezonie bardziej widoczna. Ja tam jestem jakoś dziwnie spokojny, że te 8 silników jednak starczy mu do końca sezonu... :)
31. grzes12
30@rakot spokojnie - ja chcę Ci wytłumaczyć ze styl jazdy Roberta nie wpływa na awarie które miał w 2007r. jak i te związane z silnikami .Problam tkwi w zespole ze dają mu taki a nie inny sprzęt Choćby skrzynie biegów kiedyś w BMW nie wytrzymywały dwóch wyścigów pod rząd a teraz nie ma z nimi problemów (oby nie wykrakać).A z tym pierwszym zdaniem to chyba coś Ci się przewróciło o 180 stopni ,bo mi się wydaje ze to własnie w tym sezonie są zwiększone wymagania co do żywotności silników i rzeczywiście tutaj Robert ma problem bo jeśli ten silnik w Monaco wybuchł po przejechaniu przewidzianego dystansu to z tymi innymi Robert mogł jeszcze pojezdzić a czy da się je uratować tego również nie mozna być pewnym i zazdroszczę Ci optymizmu ze tymi silnikami ,bo ja mam zupełnie inne zdanie .
Iza_P z tym zakładem oczywiście był zart
32. dziarmol@biss
30. @rakot - wiesz co? takich głupot dawno nie czytałem, wybacz ale to co piszesz o Kubicy oraz o jego tzw. katowaniu silników toż to żenada. Zauważ że F1 a co za tym idzie bolidy w tej serii jeżdżące z definicji są odporne na katowanie wszak mają jeździć w ekstremalnych warunkach , mam na myśli prędkość, przeciążenia (są do tego celu tworzone). Niby jak Robert katuje te nieszczęsne silniki? Mógłbyś opisać choć jeden przykład?. w 2007 Kiedy nagminnie padały skrzynie biegów to głównie w niemieckiej prasie padały właśnie takie śmieszne zarzuty pod adresem Roberta że zbyt he he gwałtownie zmienia biegi. Istne kuriozum. Łatwiej zarzucić jakiemuś tam "polaczkowi" "psujstwo" niż stwierdzić że potentat przemysłowy szczycący się produkowaniem "niezawodnych"(a co za tym idzie bardzo drogich) samochodów nie potrafi zmajstrować niezawodnego bolidu . Jeśli się mylę to mnie popraw :-))
33. szczepiol
Według mnie Robert pozostając w BMW tylko marnuje swoje umiejętności.BMW nie robi nic co mogło by podnieść predyspozycje polaka.Każdy nowy bolid i zawsze jakieś problemy(a to skrzynia biegów,jednostka napędowa itp).Spójrzmy na np.Red Bulla.W zeszłym sezonie nie błyszczał formą no może pod koniec Vettel zaczynał konkurować.Jednak w tym sezonie jest całkiem na odwrót,to BMW jest w ogonie a Red Bull jak na razie pnie się konsekwentnie do przodu.Według mnie lepiej byłoby dla Roberta aby w przyszłym sezonie(jeśli BMW pozostanie w F1)poszukał sobie innej stajni która miała by perspektywy na przyszłość.Oczywiście to tylko i wyłącznie moja opinia.
34. dziarmol@biss
33. szczepiol- Vettel w ubiegłym sezonie jeździł w Scuderii Toro Rosso,ale jak zwał tak zwał Red Bull ma niesamowity progres zważywszy że też zaczynali bez tzw. podwójnego dyfuzora. A BMW? no cóż , team bez polotu bez wyobraźni bez chęci do wygrywania. Dla nich liczy się chyba bardziej marketing niż wyniki w wyścigach. Pozd.
35. szczepiol
Tak pomyliłem się co do Vettela , oczywiście że jeździł w Toro Rosso :P
36. @rakot
32. dziarmol@biss: a niby gdzie ja napisałem coś o katowaniu silników? Stwierdziłem tylko fakt, że wyciska więcej, a nie mniej z silników. Jeśli dla kogoś brzmi to zbyt pejoratywnie, to znaczy, że jeszcze troszkę musi pooglądać sportów motorowych. P.S. Z tymi głupotami to mnie normalnie zastrzeliłeś... pzdr
37. dziarmol@biss
Wklejam jedno Twoje zdanie>> 24. @rakot 2009-06-20 21:30:52 (Host: *.promax.media.pl)
a tu znowu bzdurzycie o biednym Robercie wykorzystywanym przez Niemców. Normalnie nie wiadomo czy śmiać się czy płakać.------ Gwoli wyjaśnienia, Robert już od czasów kartingu słynął z tego, że "mocno" eksploatuje silniki.----- << I pytam czy aby nie to właśnie sugerujesz?? Czy nożna mieć pretensje do młotkowego że przy wbijaniu gwoździa pęka mu młotek który notabene do tego został stworzony??
38. dziarmol@biss
I na koniec jak to wszystko wpisuje się w cudownie bajeczną strategię dla Kubicy??
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz