Wurz prowadzi Superfund do F1
Były kierowca Formuły 1 Alex Wurz wysłał zgłoszenie do Mistrzostw Świata Formuły 1 na przyszły sezon z nową ekipą zwaną Team Superfund.Jak informuje Autosport, plany Supefund jest już w zaawansowanym stadium, nawiązano także kontakt z kluczowym personelem. Zespół czeka jednak na decyzję FIA i wynik rozmów pomiędzy FIA i FOTA, nim przeznaczy większe środki w jego realizację.
Można sądzić, że Wurz wolałby powiązać się z jednym z istniejących konstruktorów z bazą w Wielkiej Brytanii wynajmując powierzchnię i korzystać z przeszkolonych ludzi, tym samym znajdując dodatkowy czas na budowę własnej siedziby w Austrii. Nie mniej jednak Superfund ma fundusze, by stworzyć zespół od podstaw, gdyby było to konieczne.
Baha, który jest wielkim fanem sportów motorowych, sponsorował zespoły Formuły 1 i juniorskie serie w przeszłości. Był także bliski stworzenia kategorii "Formula Superfund" kilka lat temu.
Wurz z kolei ścigał się w Formule 1 do 2007 roku w Williamsie, a następnie pełnił rolę kierowcy testowego i rezerwowego w Hondzie. 34-letni Austriak jeździ także w wyścigach prototypów w barwach Peugeota, powinien także wystartować w Le Mans 24h w przyszłym miesiącu.
komentarze
1. atomic
coś mi się zdaje ,że berni i max będą musieli nieżle w przepisach namieszać żeby to wszystko upchnąć.
2. dyeka
to ile teraz juz jest potencjalnych kandydatow? ostatnio ktos wyliczyl 17 zespolow, + Team Superfund daje 36 bolidow... jeszcze miesiac temu czytalem, ze maks bedzie moglo wystartowac w klalifikacjach 26 aut...
3. kempa007
bo tak bedzie, jezeli nic nie zmienia :-) 12 czerwca przekonamy sie co i jak. Poki co sa wolne tylko 3 miejsca.
4. walerus
no to pięknie - wczoraj oglądałem wyścig Formula2 z brykami na podwoziu Wiliamsa z 2005 i silnikami Audi - było miło - ale to jednak nie to.....Eurosport rulez!
5. Zakrza
No skoro w kwalifikacjach może być 26 to przedtem prekwalifikacje i już:P
6. yarzyna
tłok będzie na torze...
;)
7. lukasz1
A ja wczoraj czytałem sobie na necie troche o Wurzu, a na następny dzień taka wiadmośc. Im więcej teamów tym ciekawiej. Przydałoby się zwiększyc liczbę punktowanych miejsc, bo jeśli nie to sukcesem będszie zdobycie 1 punktu.
8. Zakrza
7. lukasz1 Ciiiiiiiiiicho. Niech już punktacja będzie taka jak jest. Bo jeszcze komuś do głowy wpadnie jakiś dziwny pomysł... punktacja medalowa, albo coś.
9. dziubek414
8. Zakrza zgadzam sie, nic nie wspominać o punktacjach, ale fanjnie było by tak jak kiedys 30 samochodów na torze...
10. MaCieQ
Gorzej jakby były kwalifikacje na torze typu Monako :D
11. lukasz1
Zakrza no dobra, w zasadzie to masz troche racji.
12. jawiemwszystko
Kapkę ich jednak za dużo będzie. Bo jak się okaże, że pojada jeszcze Epsilon i iSport to będzie 38 samochodów. O ile w iSport ja tak średnio wierzę to EE może wejść. Chyba, ze coś przeocvzyłem?
13. Punksnotdead
Za dużo się robi tych nowych zespołów, nie podoba mi się to ;/
14. jawiemwszystko
A napis Superfund chyba już gdzies widziałem. Na pomarańczowym bolidzie Spykera...
15. elin
Ale, za to ilu kierowców znów powróci do stawki ... Już coś w tym temacie wspominają Villeneuve, Sato, Davidson czy Liuzzi ... ;-) Dodać do tego, kilku nowych kierowców ... No i żaden z obecnie startujących nie straci pracy, a co najwyżej zmieni zespół ... ;-)
16. jawiemwszystko
elin - z moich poufnych danych wynika, że Liuzzi już ma kontrakt na przyszły sezon. I to z bardzo miłym i sympatycznym teamem :). O Davidsonie osobiście nie słyszałem, natomiast Pantano stwierdził, ze ma już kontrakt z Camposem, a Speed, ze z Team USF1. A ja osobiście (czyli na przekór źródłom) myślę, że jeszcze zobaczymy De La Rosę, Sennę, di Grassiego i Grosjeana, a może nawet Hartleya lub Pietrowa...
17. morek152
jak to ma być ze bedzie tylko 13 teamów ogólnie czy 13 bedzie sie kwalifikować do wysicgu??? tak w ogole jesli nie bedzie tankowania to po co az 3 serie kwalifikacyjne?
18. Dr Prozac
Heh coraz więcej tych teamów. Z jednej skrajności w drugą.
@ 4. walerus: Mnie na Eurosporcie wkurza że wyścigi przerywają reklamami.Ale przynajmniej w ogóle je pokazują. Swoją droga niezłe pocisnął ten Kanadyjczyk w F2. Ciekawe czy dalej mu tak dobrze będzie szło.
19. elin
16.jawiemwszystko - poufne dane ... hm, coś mi się zdaje, że chodzi tutaj o bardzo sympatycznego ( i cierpliwego ) właściciela i jego " Mały Zespół " :-). Bardzo prawdopodobne, że Liuzzi będzie jeździł w podstawowym składzie FI. Obaj obecni kierowcy mają kontrakty tylko do końca tego sezonu, a dodatkowo Sutil już coś wspomina, że jest otwarty na propozycje od innych zespołów i nie wyklucza zmiany pracodawcy ... No nic, zobaczymy - kto i gdzie będzie jeździł, nowe zespoły, kandydatów jest wielu i praktycznie każdy by pasował ... A, jeszcze przychodzi mi na myśl ( ale, to tylko moje " gdybanie" niczym nie uzasadnione ) Ralf Schumacher. Odszedł z F1 z pewnym " niedosytem ", a teraz może być dobra okazja do powrotu ...
20. jawiemwszystko
RSC? To jest możliwe. Choc ja jestem głębokim przeciwnikiem powrotów Ralfa czy Villeneuva. Jest tylu młodych, zdolnych, obiecujących... A "DJ Mallya" istotnie musi być bardzo cierpliwym człowiekiem :)
21. MARTINWTCC
Wurz powinien sam w tym teamie jezdzic dobrze jezdzi może wziąć kogos z formula master np harald schlegelmilch
22. elin
20.jawiemwszystko - ale, np. w jednym zespole Ralf Schumacher i Nelson Piquet Jr , to przecież byłby " bombowy duet " w przenośni i dosłownie :-)
A, tak już poważnie, to masz rację - powinni wrócić najlepsi kierowcy, a młodzi dostać szanse na zaistnienie ( w obecnym sezonie jest przecież, tylko jeden debiutant ).
23. jawiemwszystko
Oj, Nelsinho jest bardzo niepotrzebny w F1. Czasem się z niego posmieje, ale... nie...
24. Skoczek130
Oooo, ta wiadomośc mnie zaskoczyła. Nie spodziewałem się tego, no ale kto mógł?? No cóż, życzę Ci Alex sukcesu!!!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz