McLaren użyje KERS w Monako
Zespół McLaren po trudnym wyścigu w Hiszpanii liczy, że kręty i wolny tor w Monako będzie bardziej sprzyjał ich bolidom. Zespół z Woking jako jeden z nielicznych będzie używał systemu KERS podczas GP Monako. Na ile ta strategia sprawdzi się przekonamy się już niebawem.„Monako to mój ulubiony tor. Uczucie ścigania się pod górkę z prędkością 290 km/h, starając się jechać możliwie prostym torem pomiędzy barierami na milimetry jest najlepszym doznaniem jakie można mieć w bolidzie Formuły 1. Spodziewamy się, że Monako będzie kolejnym torem, który będzie dobry dla naszego pakietu, gdyż kombinacja wolnych zakrętów i brak szybkich łuków powinny sprzyjać MP4-24. Naprawdę liczę na to, ponieważ byłoby fantastycznie mieć konkurencyjny bolid i ponownie walczyć z przodu stawki.”
Heikki Kovalainen
„Naprawdę lubię jeździć po ulicznych torach i jest optymistą, że mamy dobry pakiet na Monako. Mimo, że wyniki tego nie pokazują, ponieważ musiałem startować z pit lane, miałem bardzo dobry wyścig tutaj w ubiegłym roku i finiszowałem na ósmym miejscu. Na szczęście będę miał łatwiej w tym roku! Będziemy używać KERS w Monako, a jednym z pytań będzie to czy będziemy w stanie go użyć i wyprzedzić inne bolidy- jak zwykle KERS przyniesie nam korzyści, ale w Monte Carlo wszystko może się zdarzyć. Po rozczarowującym wyścigu w Hiszpanii, jestem zdeterminowany jak nigdy dotąd, aby uzyskać dobry wynik.”
Martin Whitmarsh, szef zespołu
„Wszyscy w Vodafone McLaren Mercedes są dumni z reputacji zespołu na ulicach Monte Carlo. Wygraliśmy to grand prix w ostatnich dwóch sezonach, a McLaren triumfował tu bezprecedensowo 15 razy- więcej niż jakikolwiek inny zespół Formuły 1. W wyniku tego podchodzimy do wyścigu z większym stopniem optymizmu niż w Barcelonie: zarówno Lewis, jak i Heikki lubią tor, a my czujemy, że MP4-24 będzie bardziej konkurencyjną propozycją na ulicach Księstwa.”
komentarze
1. elin
Będą używać KERS, ale nie są pewni czy w Monako przyniesie on jakieś korzyści ... - trochę dziwne i ryzykowne podejście. Z drugiej strony, jest to faktycznie tor McLarena, więc mogą być wysoko, a przynajmniej Lewis, bo dla pechowca Heikkiego już sam dojazd do mety będzie sukcesem.
2. jawiemwszystko
elin - a mnie osobiście nie dziwi, że mają KERS w Monaco. Jezeli dobrze zbalansują bolid, to KERS będzie w Monaco pożyteczny, gdyż jak użyją go na starcie to mogą zyskac pare pozycji (w teorii, ja nie wierze w KERS na starcie po GP Hiszpanii, gdzie Barrichello bez KERSu ruszył dużo lepiej niz Massa z KERSem), a potem bedzie ich już cieżko wyprzedzić, no bo i gdzie. Mogą użyć systemu raz na kółku wiec użyja go przed szykaną za tunelem i po zabawie... Innych miejsc do wyprzedzania tam nie ma. Żeby ktoś został wyprzedzony w I zakręcie albo w zakrecie przy kasynie musi popełnić rażacy błąd... Poczekajmy tylko czy wyliczenia dotyczące przewagi jaką KERS daje na starcie się sprawdza
3. walerus
jak na razie to Heiki pobija rekordy Gołoty....
4. elin
2.jawiemwszystko - może i faktycznie, trzeba jeszcze poczekać z kilka wyścigów żeby właściwie ocenić, czy KERS daje jakieś korzyści na starcie ... A, odnośnie McLarena, jest jeszcze jedna teoria odnośnie tego systemu. Według niektórych, KERS jest tak umiejscowiony w ich bolidzie, że jego wyjęcie mogłoby spowodować więcej szkód niż pożytku w kwestii balansu, więc wolą nie ryzykować ...
5. Shallan
Nie chodzi o to, czy KERS przyniesie korzyści, czy nie (moim zdaniem w Monaco - żadnych). McL będzie jedynym zespołem w stawce, który jeździł we wszystkich wyścigach sezonu 2009 z systemem KERS zamontowanym w obu bolidach. Jeśli ktoś ma być dostawcą standardowego KERS dla wszystkich zespołów, to będzie to McL - m.in. dzięki temu posunięciu.
6. GrzesB
5. Dokładnie tak samo uważam - to zabieg marketingowy a nie faktyczne korzyści z KERS...
7. Lizak
A mi sie wydaje ze McLaren jak i Ferrari chca w przyszlym roku byc dostawcami tego systemu wiec dlatego teraz beda mieli w kazdym gp ten wynalazek zeby pokazac ze ich jest dobry itd itp
8. Budyn_F1
Widac ze zmiana szefa zesplu tylko popsula calehgo Mercedesa.
9. Orlo
No Kłamczuszek może być mocny. Tzn Lewis bo Hekki jak to Hekki...
10. jawiemwszystko
Chyba jednak oni montuja KERS dla korzysci doczesnych a nie przyszłorocznych. Kłamczuszek nie podpisał się pod protestem Markiza więc w zamian pewnie Bernie i Max mianują ich dostawcami KERSu bez względu na to jaki będzie ten ich system - czy lepsy czy gorszy od Ferrari...
11. Shallan
McL już pewnie został mianowany dostawcą. Mimo wszystko coś w papierach przetargowych musi być - argument, że jeździli we wszystkich GP 2009 z zamontowanym systemem jest dobry i prawdopodobnie wystarczy. W Monako KERS to zbędny balast.
12. Shallan
*został "mianowany" nieoficjalnie oczywiście
13. nowyziomal
2 zobacz sobie co robił kiedyś Senna na tym torze nie było takiego miejsca w którym by nie mógł wyprzedzić
14. elin
Ale, trzeba szczerze przyznać ( biorąc pod uwagę, naszą wiedzę w tym temacie ), że z wszystkich obecnych zespołów, które używają KERS - ten McLarena, faktycznie wydaje się najbardziej dopracowany i bezawaryjny...
15. jar188
14. elin. Pod warunkiem, że nie Zakłamczuszyli znowu, ot tak nieświadomie;)
A poważniej, to wszystko wskazuje , że faktycznie oni mogą być dostawcą KERSU, czyli cała reszta w ramach niskich budżetów i oszczędności wyrzuciła w błoto po kilkanaście do kilkudziesięciu milionów+ kasa na "odchudzenie" bolidu + przerabianie pod "podwójny dyfuzor" - tu w zależności od zespołu kwota była różna i limit 40mln mamy przekroczony przez większość zespołów. Więcej takich pomysłów od Maxa i Berniego ;) przecież to nie ich kasa.
16. Master666
System KERS Mercedesa jest podobno najlżejszym urządzeniem. Dochodzi do tego bezawaryjność i efektywność. Oczywiście zastosowanie go we wszystkich wyścigach nie ma na celu podnieść osiągów bolidu, tylko podnieść szanse na dostarczanie tego systemu w przyszłym sezonie. Mercedes dobrze kombinuje. Brawn'y napędzane jego silnikami wygrywają wyścigi, a McLaren wykorzystując KERS w każdym GP powoduje, że najprawdopodobniej Mercedes-Benz będzie dostawcą standardowego KERS'u dla wszystkich zespołów w F1.
17. M3 GTR NFS MW
Testy, testy , testy im wiecej testuja tym bardziej poznaja urzadzenie i jego sposob dzialania .Kers to przyszlosc wiedza w co warto zainwestowac.
18. jawiemwszystko
13. nowyziomal - tylko znajdź teraz kierowce, który miałby talent na miarę Ayrtona. On wyprzedzał w Monaco gdzie się dało, ale on też potrafił w Q wykręcić czas szybszy o 1,5 sek od Prosta w takim samym Kłamczuszku (wtedy jeszcze McLarrenie :P) a teraz nikt tak nie zrobi. Raz że nie ma nikt takich umiejętności, 2 że teraz są inne czasy. Pewnych akcji z lat 80 nie przeprowadziłby w bolidach współczesnych nawet Ayrton.
19. jar188
17. M3 GTR NFS MW- "Kers to przyszlosc wiedza w co warto zainwestowac"a na czym to genialność systemu ma polegać??? Bo ja widzę same minusy KERSu.
20. exister
18. jawiemwszystko: zgadzam sie, obecne bolidy maja zbyt duze mozliwosci ( hamulce ! ), i dlatego różnica miedzy kierowcami jest tak malo widoczna. Sadze ze nawet iz jest to Monako to i tak stawka nie zachwieje sie za bardzo.
21. pz0
McLaren i tak ma już raczej przegrany sezon, jedyne co w tym roku mogą osiągnąć to zwycięstwo w klasyfikacji KERS.
22. Shallan
21. dlatego są konsekwentni. Po kosztownym sezonie 2008 i fury pieniędzy wydanych na mistrzostwo Hamiltona, Mercedes zaczął wprowadzać porządki w zespole ;)
23. Skoczek130
Nie spodziewam się po nich walki w czołówce, ale walka o punkty będzie możliwa. Tak jak wy, uważam, że jeśli KERS zostanie standaryzowany przez FIA, to jedynym dostawcą będzie właśnie McLaren. BMW jak zwykle dużo ówiło, a co stworzyli, sami wiemy. Może nie jest to zły system, ale na pewno nie tak dobry, jak Macka (przynajmniej w kwestii wagi).
24. Skoczek130
@jawiemwszystko - Ayrton był genialnym kierowcą, to wiadome, ale nawet on takich cudów by nie dokonał w tych czasach.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz