komentarze
  • 1. krz08
    • 2009-05-09 15:41:47
    • *.xdsl.centertel.pl

    BMW. Ferrari teraz Toyota, szykuje się niezły strajk

  • 2. Ra-v
    • 2009-05-09 15:45:47
    • *.adsl.inetia.pl

    i bardzo dobrze bo te ograniczone budzety są chore... niech kazdy wydaje ile chce albo ile moze bez zadnych ulg regulaminowych dla biedakow..

  • 3. ewerti
    • 2009-05-09 15:46:35
    • *.ujscie.net

    FOTA powinno zrobić własny cykl i odsunąć się od FIA...

  • 4. jawiemwszystko
    • 2009-05-09 15:53:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    mieliby racje, ale teraz niech sie zajmą Hiszpanią

  • 5. pz0
    • 2009-05-09 15:57:38
    • *.1.92.40

    I bardzo dobrze. Wywalić wszystkie zespoły fabryczne. Będziemy mieli znowu zdrową i ciekawą F1. Fabryczne zespoły są wściekłe, bo wszystkich łoi Jakiś Brawn na spółkę z niskobudżetowym RedBullem. Jeszcze niech dołączy do nich Mercedes to będzie komplet.Niech sobie te cztery zespoły założą własną serię wyścigową i niech sie kiszą we własnym sosie. Jestem pewien że nikt więcej so nich nie dołączy, no może jeszcze Hondzia ich zasili, przecież oni też z upodobaniem trwonili każde pieniądze.

  • 6. orinocoPL
    • 2009-05-09 15:59:30
    • *.152.222.116

    ferrari mówilo to samo pare dni temu. zacytuje ptactwo wodne: bernie-sp...j dziadu!

  • 7. orinocoPL
    • 2009-05-09 16:02:18
    • *.152.222.116

    pz0-tu nie chodzi o to czy fabryczne czy nie tylko o to, ze robi sie dyktat który na dluzsza mete, bez wzgledu czy zamiary sa sluszne czy nie, nie wyjdzie f1 na dobre. osobiscie zgodzilbym sie na ograniczenia budzetowe ale na wyzszym poziomie niz proponowane. pozdro.

  • 8. fezuj
    • 2009-05-09 16:11:12
    • *.pub.krusz-lan.pl

    Coś mi się wydaje że 29 maja może być sądnym dniem w historii F1 a efekt może być taki że zamiast 26 bolidów na starcie w 2010 może ich być niej niż w tym roku :(

  • 9. prolim
    • 2009-05-09 16:22:12
    • *.tvk.torun.pl

    W definicji f1 są wpisane wielkie pieniądze i splendor. Poza tym ograniczenie kosztów to ograniczanie bazy tych zespołów nad którą pracowali przez wiele lat, jak chociażby ferrari. Wg mnie, Ci co dużo wydają, dużo mają, więc im nie grozi zapaśc. A Ci co nie mają nie wydają więcej niż mają, a Brawn i RB udowodniły, że można sobie radzic bez pieniędzy.

  • 10. bazi22
    • 2009-05-09 16:33:10
    • *.slupsk.vectranet.pl

    No i ciekawe jak będzie wyglądała f1 bez zespołów fabrycznych. Zwłaszcza, że wszystkie te niefabryczne zespoły i tak korzystają z badań prowadzonych w zespołach fabrycznych (poprzez korzystanie z ich silników, skrzyń biegów). Jakoś nikt inny nie chce/nie potrafi dostarczyć odpowiednich silników dla F1.

  • 11. nowyziomal
    • 2009-05-09 16:37:18
    • *.cable.ubr12.sgyl.blueyonder.co.uk

    RB wcale nie jest taki biedny a Brawn to efekt obrzymich funduszy zainwestowanych przez Honde

  • 12. nowyziomal
    • 2009-05-09 16:39:35
    • *.cable.ubr12.sgyl.blueyonder.co.uk

    Bazi22 silniki i skrzynie mają być standardowe a jeżeli mają być tanie to mogą być produkowane przez FSO na Zeraniu

  • 13. mkente
    • 2009-05-09 16:48:23
    • *.162.143.180

    Naprawdę nie rozumiem kurdupla i tego, co on wyrabia. Przecież F1 to zespoły i kibice, a te zasady, które on wprowadza nie podobają się ani jednym, ani drugim. Nie dziwię się, że zespoły rozważają odejście - niech odejdą i nie uczestniczą dalej w tym cyrku. Jest tyle innych serii wyścigowych. Sam zaczynam się bardziej interesować WTCC, ChampCar i IndyCar.

  • 14. dziarmol@biss
    • 2009-05-09 16:50:14
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    7. orinocoPL- masz w zupełności absolutnej rację . Mosley wraz z Berniem usiłują zaprowadzić dyktaturę pod hasłem >>"a po nas to choćby i potop"<<Nie wiem co Ty @pz0 widzisz takiego fantastycznego w tym że królową sportu sprowadza się do ligi podwórkowej ta cała standaryzacja to o d...ę rozbić to istne GP2 albo i niższa seria . Rewolucji nam "trza" Mosleya i Ecclestonea pod gilotynę za okradanie nas kibiców z frajdy oglądania rywalizacji najwyższych technologii motoryzacyjnych

  • 15. Skoczek130
    • 2009-05-09 16:59:37
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Coś mi się zdaje, że Toyota spiknęła się z Ferrari i wybrała ten sam sposób prowokacji, co "czerwoni". Oczywiście tylko spekuluje, ale nie sądzę, by chcieli odejść z F1. Chociaż z drugiej strony znając Japońców, wszystko jest możliwe. Mam jednak nadzieje, że pierwsza opcja jest prawdziwa.

  • 16. Skoczek130
    • 2009-05-09 17:00:15
    • Blokada
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @pz0 - chyba nie mówisz poważnie...

  • 17. nowyziomal
    • 2009-05-09 17:04:22
    • *.cable.ubr12.sgyl.blueyonder.co.uk

    Oto załóżenia FIA na sezon 2011
    1.10 z 18 eliminacji rozgrywanych na Bliskim Wschodzie przy sztucznym świetle
    2.16 Zespołów
    3.System medalowy indywidualny i konstruktorów brak jakichkolwiek punktów
    4.2 członowy wyścig SPRINT 20%długości obecnego GP w systemie medalowym dlazawodników SZTAFETA
    40% obecnego GP zawodnik nr1 z danej ekipy robi maksymalnie 25% i przekazuje pałeczke w boksie drugiemu tutaj obowiązuje system medalowy dla konstruktorów
    5 Brak tankowania oraz zmiany opon na jednym komplecie zawodnik musi ukonczyć 2 konkurencje w razie opadów deszczu zawodnik raz może zmienić tylko tylne koła przy czym robić to może tylko jeden mechanik jaki będzie przydzielony przez FIA na całe zawody.
    6 Budżet zespołu 20mln funtów wraz z wynagrodzeniami oraz kosztem transportu.
    7.Całkowity zakaz testowania na torze oraz w tunelach aerodynamicznych symulacje mogą być prowadzone raz w miesiącu na komputerze klasy PC dostarczonym i zaplombowanym przez FIA.
    8Brak piątkowych treningów
    9.15min Sobotniej sesji treningowej oraz 3*15min kwalifikacje po treningu i kwalifikacjach obowiązują te same opony w wyścigu.
    10 Standardowy silnik V8 2400ccm ograniczony do 15tys rpm
    11 Standardowa 6-biegowa skrzynia biegów
    12 Standardowe zawieszenie
    13 Standardowe tylne skrzydło podniesione o dodatkowe 10cm i zwężone do 600mm
    14 Standardowy KERS o wadze 50kg
    15Minimalna waga 625Kg
    16Minimalna waga kierowcy 67,5Kg

  • 18. orinocoPL
    • 2009-05-09 17:08:28
    • *.152.222.116

    17. nowyziomal-przerazasz mnie... chyba zaczne ogladac szachy.

  • 19. astrostar
    • 2009-05-09 17:09:52
    • *.pl

    Panowie tu trzeba czytać między wierszami. Myślę, że pomysł z budżetem to recepta FIA na skłócenie zespołów. Po co? Może FIA będzie w przyszłości chciało przeforsować zmiany które przyniosą im większe korzyści. A silna (jednomyślna) FOTA może w tym przeszkodzić. Natomiast sam pomysł ograniczenia budżetu nie jest taki zły. Za wydanymi dużymi pieniędzmi nie zawsze idą dobra wyniki (patrz poprzednie sezony Hondy). Moje marzenie na dziś: FIA ugina się pod naciskiem FOTA i podnosi limit. Wszyscy się w nim mieszczą i rozwijają bolidy bez chorych ograniczeń.

  • 20. orinocoPL
    • 2009-05-09 17:13:25
    • *.152.222.116

    19-dokladnie, zdaje sie ze byla propozycja na 80mln-moim zdaniem bardziej sensowna kwota.

  • 21. nowyziomal
    • 2009-05-09 17:31:59
    • *.cable.ubr12.sgyl.blueyonder.co.uk

    A teraz wersja proekologiczna FIA na sezon 2012
    1.14 z 18 eliminacji rozgrywanych na Bliskim Wschodzie przy sztucznym świetle
    1a Tylko jeden kierowca wyścigowy i jeden testowy ktory będzie jeździł w sztafecie
    2.20 Zespołów po jednym bolidzie każdy ze względu na zbyt dużą ilość spalin
    3.System medalowy indywidualny i konstruktorów brak jakichkolwiek punktów
    4.2 członowy wyścig SPRINT 15%długości obecnego GP w systemie medalowym dlazawodników SZTAFETA
    30% obecnego GP zawodnik nr1 z danej ekipy robi maksymalnie 20% i przekazuje pałeczke w boksie drugiemu, który przesiada się bo jedzie tylko jeden bolid tutaj obowiązuje system medalowy dla konstruktorów
    5 Brak tankowania oraz zmiany opon na jednym komplecie zawodnik musi ukonczyć 4 wyścigi w razie opadów deszczu zawody zostają przerwane aż do ustapienia opadów ze wzdlędu na ochrone żab i ślimaków
    6 Budżet zespołu 10mln funtów wraz z wynagrodzeniami oraz kosztem transportu.
    7.Całkowity zakaz testowania na torze oraz w tunelach aerodynamicznych symulacje mogą być prowadzone raz na kwartał na komputerze klasy PC dostarczonym i zaplombowanym przez FIA.
    8 Brak piątkowych treningów
    9.Brak sobotniej sesji treningowej oraz 15min kwalifikacje rozgrywane 30min przed wyścigiem.
    10 Standardowy silnik V6 2400ccm ograniczony do 12tys rpm 2 jednostki na cały sezon
    11 Standardowa 5-biegowa skrzynia biegów 2 jednostki na cały sezon
    12 Standardowe zawieszenie
    13 Standardowe tylne i przednie skrzydło tylnei zwężone do 500mm przednie poszerzone o 300mm
    14 Brak mechaników kierowca testowy musi przejsc szkolenie w zakresie mechaniki
    15 Standardowe eko paliwo dostarczane przez McDonalds

  • 22. orinocoPL
    • 2009-05-09 17:39:54
    • *.152.222.116

    21. nowyziomal-przezuce sie chyba lucznictwo...

  • 23. Ramzes39
    • 2009-05-09 18:05:47
    • *.145.190.186

    Ferrari, BMW, Toyota i kto jescze będzie chciał rozpoczna nową serię wyścigową Formula Unlimited. Zero ograniczeń...........

  • 24. felek08
    • 2009-05-09 22:02:57
    • Blokada
    • *.231.196.170

    a teraz zasady na sezon 2013
    1.17z18 eliminacji rozegrane na bliskim wschodzie lub w azji oczywiscie przy sztucznym świetle zeby widownia w europie sie wyspała
    2.Szef zespołu jako kierowca
    3.20 zespołow , wszystkie prywatne w tym 18 z Ameryki
    4.2 wyscigi na 1/4 mili i jeden sprint czyli 5% z normalnego wyscigu
    5.całkowity zakaz tankowania można zatankować raz w sezonie
    6.budżet zespołu 1mln
    7.zakaz testów na torze w tunelu i na komputerze
    8.brak jakich kolwiek treningów
    9.5 minutowe kwalifikacje rozgrywane 10 min przed wyscigiem
    10.standardowy silnik R4(rzędowy)o pojemnosci 1600cc produkowany przez FSO 1 jednostka na caly sezon
    11.standardowa skrzynia 4 biegowa od Fiata 126p jedna na caly sezon
    12.standardowe zawieszenie kupione na złomie od Syrenki
    13.tylne skrzydlo zwęzone o 30cm i podwyższone o 30
    14.tylne skrzydlo poszezone o 50cm i obnizone tak że trze o asfalt
    15.mechanika zajmuja sie kibice
    16.poczwórny dyfuzor
    17.hamulce bebnowe od fiata 126p
    18.do wyboru system KERS albo silnik (na jedno wyjdzie to ma 80 koni i to)
    19.waga kierowcy 50kg
    20.mandaty za przekroczenie prędkości

  • 25. walerus
    • 2009-05-09 23:20:01
    • *.adsl.inetia.pl

    buuuuuuu...

  • 26. roofi121
    • 2009-05-10 11:13:35
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    24.felek mandaty to będą od 80km/h bo więcej chyba tym samochodem nic nie wyciągną he he

  • 27. felek08
    • 2009-05-10 12:47:19
    • Blokada
    • *.231.203.6

    walerus-buczec to se mozesz na pastwisku

  • 28. sven
    • 2009-05-10 16:38:54
    • *.belchatow.vectranet.pl

    Grabi sobie FIA, oj, grabi...

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo