Brawn: Mój samochód jest w pełni legalny
Ross Brawn po raz kolejny zapewnił, że samochód jego zespołu jest w pełni legalny. Brytyjczyk wypowiedział się w sprawie protestu kolejnych ekip."Ferrari obudziło się tylko i wyłącznie dlatego, że ktoś okazał się szybszy od nich. Oskarżenia idą od zespołów, które nie wpadły na pomysł i teraz się denerwują."
Ekipa z siedzibą w Brackley bardzo późno pojawiła się na testach i od razu ustalała tempo deklasując rywali. Inne ekipy dopatrzyły się jednak nieregulaminowego ich zdaniem tylnego dyfuzora.
Brawn odpiera jednak te zarzuty, twierdząc że jego samochód jest w pełni legalny:
"Dla wszystkich, którzy przeczytali nowe regulaminy, to całkiem oczywiste."
komentarze
1. ~~quike~~
A ja uważam że okaże się że to rozwiązanie jest nielegalne, ponieważ wśród zespołów składających protest jest Ferrari, a jeżeli oni uważają ze to jest nielegalne to tak musi być...Nie od dziś wiadomo że FIA faworyzuje Ferrari
2. sivshy
Ciekawe jak to wszystko się potoczy. Moim zdaniem, prędzej czy później Brawn będzie musiał zrezygnować z tego dyfuzora... FIA chyba nie ma zbytnio interesu w tym, aby stać nieugięta przy stanowisku, że to rozwiąznie jest legalne i może ulec naciskom ze strony co najmniej 7 teamów.
3. GodFather
to jest nieprawda :) ze wybuchła afera z maclarenem i przyznano racje ferrarii to nie znaczy ze caly czas ich faworyzuje...
4. Avellana
dopiero o założył własny team a już cwaniakuje. powinni zostać zdyskwalifikowani wszyscy co mają coś nielegalnego. FIA musi podjąć włąściwą decyzję bo znowu się skompromituje
5. bobik1
jak tylko rozpocznie się częś europejska gp to w każdym bolidzie będzie już zamontowany nieszczęsny dyfuzor
6. david9
Co to Ferrari portkami trzesie przed Brawn GP haha
7. Łuki
Avellana - jeżeli dyfuzor jest legalny, to dlaczego Brawn GP ma byc zdyskwalifikowany ? To nie jest jego wina że inne zespoły nie potrafiły znaleśc luki w regulaminie (oczywiście jeżeli taka jest)
8. pasjonat
BMW już się wypowiada, że pracowało nad takim rozwiązaniem i jeśli zostanie uznane za legalne wprowadzi je po wcześniejszym dostosowaniu do swojego samochodu. Myślę że przepisy w tym względzie są niejasne a ryzyko ekip któe na taki dyfuzor postawiły może się opłacić.
9. Avellana
Łuki - napisałam że wszyscy co mają coś nielegalnego powinni zostać zdyskwalifikowanie, a nie tylko Brawn GP. FIA dopuściła ich do wyścigu pomimo to ciągle uważam że te dyfuzory są niezgodne z przepisami. NIe wiem jaki jest regulamin, ale skoro kilka teamów protestuje to coś musi w tym być
10. muze76
Jakieś to wszystko nie jasne, F1 to niemal "perfekcjonizm", więc najmniejszy niuans techniczny może być motywacją do polepszenia osiągów, ale w sumie jak gość wykorzystał niejasność w regulaminie, to czemu nie. Oby nie musieli tego zmieniać,bo może być i na pewno będzie ciekawie
11. pz0
Avellana, proszę wyjaśnij mi coś. Uważasz że dyfuzory są niezgodne z przepisami, ale nie wiesz jaki jest regulamin. Wychodzi na to że uważasz że są niezgodne ''bo tak''. Wybacz ale dla mnie to jest kompletnie żadne wytłumaczenie. Przyznam że zacząłem czytać te przepisy w wersji szczegółowej ale wysiadłem. To nie moja rola, a i tak pewnie bym źle zrozumiał, skoro nawet FIA ma problemy z interpretacją. nigdy nie zająłem stanowiska czy są legalne czy nie są bo nie mam do tego żadnych podstaw. Pisałem jedynie ''jeżeli są legalne''. Ty natomiast uważasz że nielegalne, ot tak sobie.
12. Avellana
pz0- jakbyś przeczytał moją wypowieź do końca to byś wiedział dlaczego tak uważam, ale napisze jeszcze raz ale może inaczej. Nie mogę poprzeć się na mojej wiedzy co do regulaminu, ale skoro są zespoły które składają protest przeciw takiemu rozwiązaniu, a znają przepisy to jak dla mnie coś musi być jednak nielegalnego
13. walerus
i za 4 tygodnie wszystklie bolidy będą stosować nowe dyfuzatory....
14. Ghosthunter
A co z zespołami które wcześniej pytały o dyfuzor i nie powzolono im go zastosować? Zaczynam się zastanawiać czy komisje F1 są regulaminowe ;)
15. pz0
Avellana, doczytałem do końca. Skoro zespoły używają tych rozwiązań, a znają przepisy to dla mnie musi to być legalne :-) Tak poważnie, to muszą być tam jakieś kruczki, regulamin jest diabelnie szczegółowy, zacząłem go analizować i nic nie znalazłem. Dlatego nie odważyłem się ani razu zająć jakiegokolwiek stanowiska w tej kwestii. Ty natomiast zajmujesz stanowisko i się przy tym upierasz na podstawie WYBRANYCH opinii. Sam Max wypowiadał się że cieszy się że to nie on będzie musiał podejmować decyzję. Jak widzisz Max też się nie odważył zająć stanowiska mimo że regulamin raczej zna. Przypuszczam że chodzi o strefę opisaną w punkcie 3.10 regulaminu.
16. angst
pzO daj no nam link do tego regulaminu -wszytscy sobie postudiujemy i bedziemy rownie "oblatani" co Ty
17. darecky3
angst google, potem haslo FIA oficial site, a potem dwa pliki do sciagniecia w pdf. jeden regulamin wyscigow a drugi to regulamin tehniczny. Juz pz0 i ja wspominalismy o tym wiele razy gzie i jak ale wszyscy wiedza lepiej, po co czytac jakis tam regulamin...pozdro
18. darecky3
a odnosnie kwestii ze zespoly konsultowaly sie z FIA w sprawie stosowania dyfuzora jaki ma BGP to juz normalnie klamstwo w zywe oczy. Nie ma jakichkolwiek podobnych dyfuzorow w zadnym zespole. Nawet williams i toyota maja inne. Dyfuzor mozna zobaczyc z tylu samochodu. To tak jakby po odcisku buta powiedziec mam takie same buty. Najbardziej istotne zeczy w dyfuzorze sa zakryte podwoziem i konia z rzedem dam ze nikt nie wie jak wygladaja oprocz mechanikow wlasnych stajni i komisji FIA. Bzdury ze normalnie smiac sie chce. Co innego ze faktycznie komisja dopatrzy sie wykroczen to powinni zareagowac ale akurat protet dotyczy widocznych czesci i nie ma tam nic nielegalnego. Nawet sadze ze jesli bedzie on nielegalny to zostanie szybko przerobiony do filozofi aerodynamiki samochodu. Spojrzcie sobie wszyscy na boczny profil BGP i innych samochodow. Toz to calkiem inna sylwetka jakby nie z tej formuly. Calkowicie inny. Wlasnie te wysokie wloty powietrza sa kluczem a nie dyfuzor
19. niza
SF, Renault i RBR trzęsą już portkami bo ktoś może być lepszy. Widocznie BGP wykorzystał lukę w przepisach no ale oni z tym nie mogą się pogodzić, że to nie im się udało. Oby sprawiedliwości stało się za dość. i mówię to oczywiście w obie strony
20. pz0
proszę bardzo dla leniwych www. formula1.com /inside_f1/ rules_and_regulations/ sporting_regulations/ tam są sporting regulations i technical regulations w dwóch wersjach: summarised oraz regulations in detail. Wszystko jest ładnie porozkładane na poszczególne działki, np hamulce, zawieszenie itd. Summarised sobie poczytałem ale przyznaję że przy wersji ''in detail'' normalnie poległem. Jest tego cała masa. Te kwestie szczegółowe dotyczące dyfuzora są niestety w wersji ''in detail'' jeżeli ktoś ma własną interpretację tych zapisów chętnie posłucham. Ja się nie podejmuję zająć jakiegokolwiek stanowiska. Darecky, to nie wysokie wloty powietrza są kluczem. Tu cała konstrukcja jako całość jest kluczem. Na pracę dyfuzora robi tam wszystko, łącznie z przednim skrzydłem, a w dużym stopniu jak zauważyłeś wyloty powietrza z chłodnic. Tego nie da się skopiować. Kopia dyfuzora pomoże, ale nie nadrobi całości. Też już pisałem, że mam wrażenie że u McLarena problemy z dociskiem z tyłu leżą w przednim skrzydle, ale nie wiem. To od przedniego płata zależy cały przepływ powietrza na długości całego bolidu. Przednie skrzydło nie tylko generuje docisk. Tak jak zeszłoroczny jeleń na nosie BMW nie generował docisku, ale poprawiał pracę tylnego płata.
21. Skoczek130
Nie martw się Ross, wszystko będzie w porządku.
22. Kojo
Szczerze, to wkurza mnie już ta cała sytuacja z tymi protestami, skoro komisja, która zna regulamin jak mało kto i go rozumie sprawdziła bolid nie znalazła żadnych przekroczeń przepisów, to bolid jest w porządku, a te protesty wynikają z niepewności i strach innych, że zespół który dopiero co powstał może się okazać od nich lepszy, ale tak to już jest. Jak dla mnie, to jeśli bolid jest legalny, to nie ma o czym dyskutować tylko pracował nad tym, by się nie dać im pokonać i tyle.
23. zawist
Zgadza sie ze sprawa dyfuzorow wkurza i sily mogą byc nierowne a to nie fer ale z drugiej strony FIA nie wspomniala nic o nich w regulaminie Niektore zespoly to cwanie wykorzystaly i nie ma co do nich miec pretensji bo zrobili swoje To FIA powinna poniesc odpowiedzialnosc i jak najszybciej skorygowac jak zwykle swoje bledy!!!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz