komentarze
  • 1. Shallan
    • 2009-01-17 21:47:20
    • *.116.35.174

    Ten wymóg spowodowałby finalnie zwiększenie kosztów (zespoły musiałyby wydać kasę na opracowanie bardziej wytrzymałych jednostek) zamiast oszczędności, o które ostatnio chodzi w F1, więc rezygnacja z tego wymogu - sensowna.

  • 2. Dagmara_W
    • 2009-01-17 22:34:29
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    moze to byc tez jakis chwyt taktyczny.. ciekawe jak to bedzie,, oby caly sezon byl ekscytujacy

  • 3. Kazik
    • 2009-01-17 23:12:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja tylko pierwotnie (przypuszczam) żle zrozumiałem przepis bo wydawało mi się,że zespół na do dyspozycji 16 silników na sezon a okazuje się,że jednak tak nie jest. Czyli nie wchodzi w rachubę użycie silników np. Heidfeld-Kubica. (po osiem razy).Może się mylę ale wychodzi na to ,że gdyby nawet zespół nie miał problemów z silnikami w trakcie sezonu to i tak nie może nimi "żonglować" bo jest osiem na kierowcę ?

  • 4. Kazik
    • 2009-01-17 23:21:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Sorry bo zagmatwałem-czy kierowcy mogą się wymieniać silnikami ?

  • 5. niza
    • 2009-01-17 23:33:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Kazik no z tego co wiem, to nie....

  • 6. Shotgun
    • 2009-01-18 01:41:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Według mnie chodzi o to, aby kierowca oszczędzał jednostki napędowe. Ma na koncie 8 silników i koniec. Wyścigów jest 17 (zużycie wynosi ok. 2,1 silnika na weekend), wiec jeśli zużyje 8 silników np. do 15-tego GP, to automatycznie w dwóch ostatnich GP cofnięty zostanie o 10 pozycji.

  • 7. Angulo
    • 2009-01-18 07:15:29
    • *.yeo.pl

    Najważniejsza zmiana to ta, że tankowanie podczas SC dozwolone!!!Wróci sprawiedliwość.

  • 8. baworak
    • 2009-01-18 08:11:42
    • *.centertel.pl

    @Angulo-swieta prawda!ten zakaz wprowadzal zbyt wiele przypadkowosci.no i tym poszkodowanym byl najczesciej KUB

  • 9. 890polm
    • 2009-01-18 08:28:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    znów coś wymyślają,

  • 10. pz0
    • 2009-01-18 08:30:46
    • *.1.88.2

    Shotgun - twoje wyliczenia nie są zbyt dobre. Wyraźnie napisano - 8 silników na kierowcę w czasie sezonu. Dobra, a co z piątkowymi treningami? Wynika, że silniki piątkowe będą się wliczać do tych z limitu, w związku z tym nie dość że nie będzie testów, to jeszcze teamy ograniczą maksymalnie piątkowe treningi. A co z testami? Chyba też w limicie 8 jednostek to dodatkowe tysiące kilometrów dla każdego kierowcy. Ten przepis oznacza jednak olbrzymie wydłużenie żywotności silnika. Jeżeli kierowcy np przed GP Brazylii padnie ostatni silnik to czy będzie mógł użyć w tym ostatnim GP silnika którego używał wcześniej, bo np po takim Monaco nie jest zbytnio wysilony. No i czy kierowca ten będzie mógł uczestniczyć w zimowych testach, bo nie będzie miał już silników? Czy będzie możliwa wymiana silnika po kwalifikacjach? Jakieś to wszystko dla mnie niejasne.

  • 11. pasjonat
    • 2009-01-18 08:56:07
    • *.lewandow.net.pl

    Jesli tylko w ten sposób jest ograniczone użycie silników to mamy dużą dowolność. Oczywiście promowana jest wytrzymałość, ale ten przepis daje duże możliwości. W piątek jeżdżenie na najbardziej zużytych i sprawdzanie dodatkowo limitu ich wytrzymałości. Na najważniejsze wyścigi zakładanie nowych. Jest teoretycznie możliwość użycia w GP innego silnika na kwalifikacje i innego na wyścig. Bardzo dobry przepis.

  • 12. GMK
    • 2009-01-18 08:57:42
    • *.gprsbal.plusgsm.pl

    Shotgun kiepsko u ciebie z matematyką, bo skoro piszesz o zużyciu silnika na jeden weekend to wynosi ono 8/17 czyli 0,47. Czyli około 0,5 silnika przypada na weekend a nie 2. Aczkolwiek dalsza część twojej wypowiedzi jest możliwa. Pytanie tylko czy będzie to osiem silników na zespół czy na kierowce, i czy zużycie w dowolnej sekwencji oznacza że kierowca może przejechać na jednym silniku np 6 weekendów a następnie zmieniać na nowy co 1 weekend??

  • 13. Shotgun
    • 2009-01-18 10:27:40
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @GMK - Uuuups...Teraz patrzę trzeźwo. Faktycznie źle policzyłem. Sorki

  • 14. sivshy
    • 2009-01-18 10:48:05
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Myślę że 2-3 silniki z tej puli trzeba będzie odjąć na piątkowe treningi. Myślę że przy tak małej ilości testów w sezonie, powinny wystarczyć na cały sezon, biorąc pod uwagę,. że przecież w testowaniu wcale nie potrzeba aż tak dużej mocy, można więc trochę przykręcić obroty, aby silniki wytrzymały dłużej. No ale wtedy zostaje tylko 5 lub 6 silników na sezon, czyli mniej więcej po 3-4 wyścigi na jeden silnik. Czyli FIA po cichu dopięła swego...

  • 15. Kazik
    • 2009-01-18 12:51:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Poczytałem trochę dokładniej ten regulamin i wynika z niego,że każdy zespół ma oprócz tej puli (8 silników na kierowcę) dodatkowo cztery silniki na testy.Generalnie to FIA i tak zakłada zwiększenie żywotności silników albowiem zmniejszono obroty do 18 tys/min. (w ub.roku było 19 tys/min.)

  • 16. daniel.dk
    • 2009-01-18 14:02:31
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    MYSLE ZE TO Z POWODU MALO WYTRZYMALYCH SILNIKOW FERRARI

  • 17. sivshy
    • 2009-01-18 14:11:57
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @Kazik: Mało tego, planuje się obcięcie obrotów do 17 k rpm... No to już jest moim zdaniem lekkie przegięcie...

  • 18. Kazik
    • 2009-01-18 15:39:12
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    sivshy -uważam podobnie.Jednak kwestia użycia silników (np.w piątkowej sesji) nadal jest dla mnie niejasna.Skoro nawet rzeczniczka prasowa Ferrari uznała,że sprawa kar za przekroczenie limitu wymaga jeszcze wyjaśnienia to nie wiem czy przepis jest precyzyjnie skonstruowany.

  • 19. Marti
    • 2009-01-18 21:07:21
    • *.160.167.2

    Martin Whitmarsh twierdzi, że piątkowe treningi także są objęte limitem 8. silników/sezon. Ewentualną zmianę kierowcy w danym zespole w trakcie sezonu nie bieże się pod uwagę, czyli zastępca "przejmuje" limity zastępowanego.

  • 20. pz0
    • 2009-01-18 21:16:15
    • *.1.88.2

    skoro w piątki ma się korzystać z tej puli 8 silników to obstawiam, że w piątki na szybkiego będą szukali tylko jakichś ustawień. Można będzie więc zapomnieć o jakimś większym testowaniu w piątki. Po zlikwidowaniu testów w trakcie sezonu myślałem że właśnie na treningach będą rozwijane bolidy a tu klapa. Najwięcej na tym zyskają Ferrari i McLaren, bo oni z reguły szybko ustawiali bolidy. Najwięcej straci BMW, bo oni zawsze mieli z tym problemy.

  • 21. Kazik
    • 2009-01-18 23:34:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ta sprawa kierowcy (zastępcy) to akurat nie jest taka skomplikowana bo chodzi o to,że gdyby w trakcie sezonu ktoś musiał zastąpić kierowcę podstawowego (coś jak Kubica-Vettel w 2007 roku ) to liczy mu się limit silników "standardowy" ale ja naprawdę czytając artykuł nr 28.4 regulaminu FIA to jestem głupszy niż byłem do tej pory (niestety).

  • 22. Skoczek130
    • 2009-01-18 23:37:12
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Moim zdaniem jest to bardzo dobry pomysł. Dzięki temu prawdopodobnie będzie mniej awarii.

  • 23. jakub_l
    • 2009-01-19 07:29:40
    • *.opera-mini.net

    Na silnikach nie powinni oszczedzac.

  • 24. sivshy
    • 2009-01-19 21:40:40
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @Kazik: Myślę że niedługo FOTA wyda stosowne oświadczenie w tej sprawie i poprosi FIA o doprecyzowanie przepisów... Narazie nie ma co panikować...

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo