komentarze
  • 1. endriuandri
    • 2008-07-15 18:58:49
    • *.gprs.plus.pl

    niektórzy nie ulegają bezkrytycznie modzie

  • 2. hot dog
    • 2008-07-15 19:02:51
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mac1602 - zdecydowanie lepiej do tytulu pasowalo by "konsekwentni";-)

  • 3. szewczenko
    • 2008-07-15 20:42:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wedlug mnie Wkrotce McLaren i Toyota zastosuja ta pokrywe w GP

  • 4. WRC_fan
    • 2008-07-15 21:01:53
    • *.cable.ubr08.smal.blueyonder.co.uk

    A jakieś informacje co to robi, co zmienia? Czy tylko lepiej albo gorzej wygląda :P.

  • 5. Maniek 81
    • 2008-07-15 21:04:33
    • *.swidnica.mm.pl

    I dobrze że się nie śpieszą.Lepiej dwa razy sprawdzić niż później żałować.

  • 6. Piotre_k
    • 2008-07-15 21:24:04
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak na razie nikt ze stosujących tę pokrywę z niej nie zrezygnował, więc chyba coś daje. A pakiet aero McLarena już jest dobry, więc nie wszystkie ulepszenia muszą działać na wszystkich torach, jak "dziura" Ferrari. Coś mi się zdaje, że od tego kształtu nie ma ucieczki, przecież wszystkie zespoły systematycznie przedłużały do tyłu dotychczasowe "klasyczne" pokrywy.

  • 7. dziarmol@biss
    • 2008-07-15 22:04:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    od przyszłego sezonu wszystkie te 'samolotowe"nowinki pójdą w niebyt wróci slick i bedzie git... chyba.. pozd.

  • 8. walerus
    • 2008-07-15 22:10:02
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Rekin będzie królował na Monzy i to u prawie wszystkich teamów - a za rok - czemu nie?

  • 9. $herman
    • 2008-07-15 22:19:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    DO WRC fan. Mi się zdaje, że ta pokrywa sprawia iż bolid jest stabilniejszy na prostych (znawcą w dziedzinie aerodynamiki nie jestem więc jeśli ktoś ma jakiś lepszy pomysł jak działa ta ,,płetwa'' to niech napisze) pozdr.

  • 10. dziarmol@biss
    • 2008-07-15 22:36:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    aero ma być drastycznie ograniczona więc?

  • 11. Voight
    • 2008-07-15 22:42:28
    • *.ssp.dialog.net.pl

    A po co Ci stabilność na prostej? Chodzi o to, że są mniejsze zawirowania powietrza idącego na tylne skrzydło

  • 12. darecky3
    • 2008-07-15 23:06:49
    • *.range86-134.btcentralplus.com

    poprawi pewnie samopoczucie kierowcy.hehe no i idealne miejsce dla reklamy red bull co dodaje skrzydel...

  • 13. Piotre_k
    • 2008-07-15 23:07:06
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Docisk aero ma być ograniczony. A taka pokrywa raczej porządkuje przepływ powietrza niż zwiększa docisk, więc chyba może zostać na 2009.

  • 14. fisicofan
    • 2008-07-16 00:04:44
    • *.50.235.198

    Dzięki tej pokrywie znanej jako "płetwa rekina" bolid jest bardziej stabilny w zakrętach a co za tym idzie, można je szybciej pokonywać.

  • 15. hot dog
    • 2008-07-16 08:43:39
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "rozwiązanie to ma za zadanie poprawiać stabilność bolidu. Szczególne znaczenie ma podczas dohamowań oraz pokonywania zakrętów, gdzie jest ona szczególnie potrzebna. Zwraca uwagę duża powierzchnia płatu, która może powodować problemy przy silnym wietrze bocznym. Rozwiązanie to wydaje się być jednak skuteczne, skoro większość zespołów, która raz je zastosowała, już z niego nie rezygnowała"

  • 16. pz0
    • 2008-07-16 09:58:29
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Już kiedyś pisałem, że ta płetwa jako elastyczny (czyli niedozwolony!!!) element aerodynamiczny działa właśnie w zakrętach. W zakrętach płetwa ta zmienia lekko profil. Ma też inne kapitalne znaczenie i to decydujące dla przyszłości płetwy. Diametralnie zwiększa się powierzchnia reklamowa, na dodatek powierzchnia ta jest płaska i równa i ustawiona pod właściwym kątem do kamer.

  • 17. walerus
    • 2008-07-16 10:45:12
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    to jeszcze prosimy o żagiel na więcej reklam.....

  • 18. hot dog
    • 2008-07-16 11:28:18
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    :-)

  • 19. pz0
    • 2008-07-16 15:35:12
    • *.sandomierz.pilicka.pl

    Te płetwy to konsekwencja wydłużania pokrywy silnika, a może by tak wypuścić tą płetwę jeszcze tak z pół metra za tylny spoiler. Sam pomysł zrobienia płetwy wziął się stąd że w bolidzie RedBulla ogon byka się nie mieścił.

  • 20. obi216
    • 2008-07-16 20:31:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wiesz co walerus ?! Jesteś bezbłędny :)2008-07-16 10:45:12
    Pozdrówka

  • 21. darecky3
    • 2008-07-16 22:22:22
    • *.range86-134.btcentralplus.com

    nalezy uwiazac jeszcze pare puszek red bulla bedzie zwracac na siebie uwage halasem

  • 22. walerus
    • 2008-07-17 09:05:08
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    just maried? ;-)

  • 23. Leeloo
    • 2008-07-17 11:28:23
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    argument że płetwa daje większą powierzchnię reklamową jest THE BEST :)

  • 24. piotrek74
    • 2008-07-17 13:15:26
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    to o ile zwiększyła się wartość bolidu?(ile kosztuje ogon byka?)

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo