McLaren i Toyota konserwatywne w Niemczech
McLaren i Toyota zdecydowały się nie korzystać w nadchodzącym Grand Prix Niemiec z testowanej w zeszłym tygodniu nowej pokrywy silnika, wzorowanej na tych stosowanych przez Red Bulla i Renault.Po testach Heikki Kovalainen wypowiadał się bardzo pozytywnie na temat nowego ulepszenia, ale obawia się, że boczny wiatr mógłby wpłynąć negatywnie na stabilność samochodu.
"Może Hockenheim nie jest najlepszym miejscem do próbowania tego, a musimy zobaczyć czy wpływają na to boczne wiatry. Było dość wietrznie w czasie testów na Hockenheim, ale nie czuliśmy by wiatr miał duży wpływ na ten element, co definitywnie jest zachęcające na przyszłość".
Na ostatnich testach także Toyota sprawdzała nową pokrywę silnika, jednak zdecydowała się nie wprowadzać jej w wyścigu. Na niemieckim torze korzyści płynące z nowego elementu były minimalne i japoński zespół zdecydował się odłożyć premierę pletwy o co najmniej dwa tygodnie.
komentarze
1. endriuandri
niektórzy nie ulegają bezkrytycznie modzie
2. hot dog
Mac1602 - zdecydowanie lepiej do tytulu pasowalo by "konsekwentni";-)
3. szewczenko
Wedlug mnie Wkrotce McLaren i Toyota zastosuja ta pokrywe w GP
4. WRC_fan
A jakieś informacje co to robi, co zmienia? Czy tylko lepiej albo gorzej wygląda :P.
5. Maniek 81
I dobrze że się nie śpieszą.Lepiej dwa razy sprawdzić niż później żałować.
6. Piotre_k
Jak na razie nikt ze stosujących tę pokrywę z niej nie zrezygnował, więc chyba coś daje. A pakiet aero McLarena już jest dobry, więc nie wszystkie ulepszenia muszą działać na wszystkich torach, jak "dziura" Ferrari. Coś mi się zdaje, że od tego kształtu nie ma ucieczki, przecież wszystkie zespoły systematycznie przedłużały do tyłu dotychczasowe "klasyczne" pokrywy.
7. dziarmol@biss
od przyszłego sezonu wszystkie te 'samolotowe"nowinki pójdą w niebyt wróci slick i bedzie git... chyba.. pozd.
8. walerus
Rekin będzie królował na Monzy i to u prawie wszystkich teamów - a za rok - czemu nie?
9. $herman
DO WRC fan. Mi się zdaje, że ta pokrywa sprawia iż bolid jest stabilniejszy na prostych (znawcą w dziedzinie aerodynamiki nie jestem więc jeśli ktoś ma jakiś lepszy pomysł jak działa ta ,,płetwa'' to niech napisze) pozdr.
10. dziarmol@biss
aero ma być drastycznie ograniczona więc?
11. Voight
A po co Ci stabilność na prostej? Chodzi o to, że są mniejsze zawirowania powietrza idącego na tylne skrzydło
12. darecky3
poprawi pewnie samopoczucie kierowcy.hehe no i idealne miejsce dla reklamy red bull co dodaje skrzydel...
13. Piotre_k
Docisk aero ma być ograniczony. A taka pokrywa raczej porządkuje przepływ powietrza niż zwiększa docisk, więc chyba może zostać na 2009.
14. fisicofan
Dzięki tej pokrywie znanej jako "płetwa rekina" bolid jest bardziej stabilny w zakrętach a co za tym idzie, można je szybciej pokonywać.
15. hot dog
"rozwiązanie to ma za zadanie poprawiać stabilność bolidu. Szczególne znaczenie ma podczas dohamowań oraz pokonywania zakrętów, gdzie jest ona szczególnie potrzebna. Zwraca uwagę duża powierzchnia płatu, która może powodować problemy przy silnym wietrze bocznym. Rozwiązanie to wydaje się być jednak skuteczne, skoro większość zespołów, która raz je zastosowała, już z niego nie rezygnowała"
16. pz0
Już kiedyś pisałem, że ta płetwa jako elastyczny (czyli niedozwolony!!!) element aerodynamiczny działa właśnie w zakrętach. W zakrętach płetwa ta zmienia lekko profil. Ma też inne kapitalne znaczenie i to decydujące dla przyszłości płetwy. Diametralnie zwiększa się powierzchnia reklamowa, na dodatek powierzchnia ta jest płaska i równa i ustawiona pod właściwym kątem do kamer.
17. walerus
to jeszcze prosimy o żagiel na więcej reklam.....
18. hot dog
:-)
19. pz0
Te płetwy to konsekwencja wydłużania pokrywy silnika, a może by tak wypuścić tą płetwę jeszcze tak z pół metra za tylny spoiler. Sam pomysł zrobienia płetwy wziął się stąd że w bolidzie RedBulla ogon byka się nie mieścił.
20. obi216
Wiesz co walerus ?! Jesteś bezbłędny :)2008-07-16 10:45:12
Pozdrówka
21. darecky3
nalezy uwiazac jeszcze pare puszek red bulla bedzie zwracac na siebie uwage halasem
22. walerus
just maried? ;-)
23. Leeloo
argument że płetwa daje większą powierzchnię reklamową jest THE BEST :)
24. piotrek74
to o ile zwiększyła się wartość bolidu?(ile kosztuje ogon byka?)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz