Zmiany w BMW Sauber: Riedl zastąpi Rampfa
Zespół BMW Sauber poinformował o przeprowadzonych zmianach w dziale technicznym: obecny dyrektor techniczny Willy Rampf przejdzie na stanowisko koordynatora technicznego w listopadzie, a jego dotychczasową posadę przejmie Walter Riedl."Byłem dyrektorem technicznym od kwietnia 2000 roku, na początku w Sauberze, a teraz w BMW Sauber F1. Było to ekstremalnie przyjemny, ale także bardzo intensywny etap w moim życiu. Pomysł zmniejszenia obowiązków zawodowych kiełkowała w mojej głowie od pewnego czasu."
"Przedyskutowałem temat z Mario Theissenem i znaleźliśmy wspólnie rozwiązanie. Nie mogę się doczekać by ponownie skupić się na zagadnieniach technicznych i nie wątpię, że dalej będziemy budować na naszym sukcesie" - powiedział Rampf.
Mario Theissen w pełni rozumie potrzeby Willy Rampfa: "Jestem zadowolony, że znaleźliśmy rozwiązanie w nowej strukturze, która odpowiada filozofii zespołu. Cała odpowiedzialność dalej będzie leżała w rękach doświadczonych menedżerów, którzy odegrali kluczową rolę w etapie rozwoju młodego zespołu. W tym samym czasie ekipa będzie dalej korzystać z wspaniałego doświadczenia Willy'ego."
Riedl, który dołączył do BMW jako inżynier rozwojowy już w 1983 roku, przejmie odpowiedzialność za rozwój przyszłorocznego BMW Sauber F1.09 z natychmiastowym skutkiem.
"Pracowałem bardzo blisko i bardzo efektywnie z Willy Rampfem i ta współpraca osiągnie teraz nowy poziom. Nowa struktura gwarantuje kontynuację i zapewnia, że zespół BMW Sauber F1 jest w dobrej formie na przyszłość."
komentarze
1. daniel316
Nie wróże dobrze BMW
2. bajetek
Szkoda.........
3. Dagmara_W
wiecej innowacji i pomysłów może przynieśc skutek.. jeden bedzie pracował nad niezawodnościa, drugi nad szybkościa... BMW wie co robi a jak juz ze soba tak dlugo wspolpracuja to nie moze byc zle..
4. czlowiekf1
Bedzie dobrze. W BMW są wlasciwi ludzie na właściwym miejscu. Może zmiany w teamie spowodują zaprojektowanie konkurencyjnego bolidu na rok 2009. Oby tak było.
5. jakub_l
Willy jest już zmęczony, nie dziwię mu się.
6. LilMac
Przeciez to świetna sprawa! Rampf jako świetny inżynier będzie mógł bardziej się skupić na konstruowaniu bolidu a nie na operacjach biznesowych!
7. Orlo
Rampf i Riedl. Fajne nazwiska.
8. Sister
Pożyjemy, zobaczymy...jak mówi Robert Kubica :)
9. kwiatek1
Mam nadzeje że wyjdzie to BMW na dobre i co najważnejsze Robert bedzie miał z tego duże profity w postaci jeszcze lepszego bolidu.
10. Sister
na www.farmula1.com jest najświeższy wywiad z Robertem - ciekawy - polecam
11. conrad30
daniel316-dlatego nigdy nie zostaniesz wrozka!To dobrze ze Willy bedzie mogl pracowac efektywniej w sferze rozwoju bolidu!
12. rabus30
też uważam, że to rozsądny krok. Niech facet zajmuje się tym na czym naprawdę się zna ( czyli projektowanie bolidu na przyszły sezon ) znaleźć dobrego menagera chyba nie będzie problemem, poza tym można go zmieniać dowolnie w trakcie sezonu, a ze zmianą inżyniera odpowiedzialnego za projektowanie i udoskonalanie bolidu wiążą się już poważniejsze utrudnienia ( czyt. opóźnienia)
13. rooffi
może będzie lepiej w BMW po tej zamianie w przyszłym sezonie ale bez Roberta
14. adampsica
Willy kopał tegoroczny bolid. Wyniki jakie zimą wygenerował ALBERT2 w oparciu o CFD nie przełożyły się na poprawę osiągów na torze. Więc można powiedzieć, że jego praca była mało efektywna. Poza tym ma już swoje latka i może nie chwyta tych wszystkich nowinek technicznych. Wierzę w nowego dyra! PZDR dla wszystkich kibiców F1 :-)
15. adampsica
kopał = skopał (sorki)
16. owadd
No tak rzeczywiście-strasznie skopał:):) Znakomitej klasy inżynier się wypowiedział:):)W zeszłym roku BMW było wyraźnie za Macami a w dodatku ciągle psuła się skrzynia biegów...W tym roku bolidy są jak narazie w 100% niezawodne i na pewno wyraźnie szybsze niż w sezonie 2007. No rzeczywiście-gorzej już tego nie można było zrobić:):) A Ty co potrafisz zaprojektować i zbudować?
17. Marti
News bardzo zaskakujący, tym bardziej, że niedawno czytałam bardzo obszerny wywiad z Rampfem, w którym wypowiadał się o całej swojej dotychczasowej karierze i ani słowem nie było w nim napomknięte, że odchodzi z obecnie pełnionej funkcji w teamie BMW. Wielka szkoda. Mam nadzieję, że BMW nie odczuje zamiany Willy'ego na Waltra. No i miejmy nadzieję, że Riedl jest również dobrym strategiem, gdyż to przede wszystkim dyrektor techniczny ustala taktykę na wyścig.
18. dmn
Bardzo dobra decyzja Rampfa. Gośc czuje się juz po prostu albo znużony, albo nie chce brać na siebie odpowiedzialności za ewentualne niedopracowania techniczne... choś wątpię w tą dtugą hipotezę, bo uważam go za fachowca w swojej dziedzinie... Pełemn szacuneczek, pożyjemy, zobaczymy
19. dmn
jak tak popatrzę na "najważniejszą" obsadę kadry zespołu- mam na myśli Bossa- Theissena, DT- Rampfa, i kierowców -Heidfelda i Kubicę... to myślę, że Bmw swoje ostatnie sukcesy zawdzięczają świetnym doborem ludzi na poszczególne stanowiska... i naprawdę wymieniona czwórka plus reszta (liczna) kadra ciężko i sumiennie odwala swoją robotę przez ostatnie 2 sezony ( pomijając wyolbrzymiane przez pseudoznawców i przede wszystkim media problemy Roberta w ub. roku i Heidfelda w obecnym)... Pozdro kumaci
20. kamil6761
adampsica - ty puknij sie konkretnie w łeb!!! jak mozna mowic ze skopal bolid, skoro Robert tylko w tym sezonie osiagnal: pierwsze PP, pierwsze zwyciestwo, 4 miejsca na podium, i prowadzenie w klasyfikacji Mistrzostw Swiata. Tocy jak ty powinni miec zablokowane dodawanie komentarzy!!!
21. ris
Tak sobie czytam wszystkie wypowiedzi i nikt nie wpadł na to, że Willy zapłacił za upór w sprawie złych części na GP Francji. Uparł się na przekór wszystkim i się pomylił. Mario nie może mu tego wybaczyć i dlatego ta zmiana. Mario się nakręcił po dublecie druzyny i nie przyjmuje do wiadomości, że są słabsi. Wreszcie dojrzał do pełnej elastyczności i chyba zespół zacznie słuchać kierowców bo kiedy mówią że auto jest do kitu to znaczy, że tak jest. Myślę że chwilowo powrócą do pakietu z Kanady i będa próbować coś na tym ugrać. pozdro.
22. lewusFIA
Obyś ris miał rację i oby nie wchodziły w grę jakieś inne "rozwiązania".
23. czes
ris: ale to Rampf chcial mniej pracy dla siebie. Mario nie mial nic do gadania
24. czlowiekf1
kamil6761 masz racje-BMW odwaliło kawał dobrej roboty i jak na 3 letni team to wielki sukces. A niektórzy chyba pomylili strony-to nie onet...
25. kamil6761
czlowiekf1- ciesze sie ze kolejny raz sie zgadzamy co do takich ludzi jak adampsica.
26. walerus
Niemies za Niemca w niemieckim teamie - ciekawe czy niemiecka jakość zostanie utrzymana....?
27. walerus
Niemiec za Niemca w niemieckim teamie - ciekawe czy niemiecka jakość zostanie utrzymana....?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz