Polskie zespoły biorą udział w projekcie F1 in Schools
Finał tegorocznej edycji F1 in Schools zbliża się wielkimi krokami i za niedługo rozstrzygnie się, który zespół będzie w przyszłym roku reprezentował Polskę podczas finałów światowych.F1 in Schools to globalny projekt edukacyjny, który ma na celu promowanie zainteresowania nauką, technologią, inżynierią i matematyką (STEM) wśród młodzieży. Uczniowie w wieku od 9 do 19 lat biorą udział w konkursie, gdzie muszą zaprojektować, zbudować i przetestować miniaturowe samochody wyścigowe napędzane sprężonym powietrzem. Zespoły rywalizują na poziomie krajowym i międzynarodowym, a ich praca jest oceniana na podstawie wielu kryteriów, takich jak prędkość samochodu, jakość inżynierii, prezentacja projektów i umiejętności marketingowe.
Po raz drugi w historii tego konkursu, reprezentanci wyłaniani są w naszym kraju. W zeszłym roku finał odbywał się w Zatoce Sportu Politechniki Łódzkiej i zwycięski okazał się zespół Foton Racing z Grójca. W tym roku, Polska edycja została okrojona i zmieniona została forma konkursu na elektroniczną. Nie oznacza to jednak, że stał się on łatwy i mniej prestiżowy. Szerzej o konkursie wypowie się Jakub Przybylski - menadżer zespołu Cervidae Racing, aspirującego w tym roku do zwycięstwa.
"Tegoroczną edycję można podzielić na trzy wyzwania. Pierwsze wyzwanie polegało na samym założeniu zespołu, stworzeniu nazwy, loga oraz opracowaniu strategii, na podstawie której zespół miał działać."
"Drugim wyzwaniem był projekt modelu bolidu. Pomimo braku wyścigów w tegorocznej edycji, mieliśmy za zadanie opracować model o jak najlepszych osiągach, które znamy dzięki dokładnym symulacjom komputerowym. Na podstawie procesu projektowania i rozwoju, musieliśmy stworzyć portfolio inżynieryjne, które będzie oceniane przez sędziów."
"Trzecim wyzwaniem były marketing i sponsoring. Zespoły miały za zadanie stworzyć zarówno strategie marketingową, na której podstawie musiały rozpropagować do jak najszerszego grona odbiorców swoją markę, jak i strategię sponsoringu, na której podstawie musiały znaleźć potrzebnych sponsorów i partnerów."
"Na koniec trzeba było połączyć informację o tożsamości marki, strategii zarządzania zespołu oraz strategii marketingu i sponsoringu i stworzyć portfolio projektu, które także będzie oceniane przez sędziów." "My domykamy już swój projekt i jedyne czego jeszcze szukamy to okazji marketingowych oraz sponsorskich, więc jeśli ktoś byłby zainteresowany może nas znaleźć na Facebooku oraz platformie X."
"Uczestnictwo w tym projekcie to była wielka zabawa, dowiedzieliśmy się jako zespół wielu pożytecznych rzeczy o prowadzeniu projektu oraz projektowaniu i rozwoju. Na pewno polecamy wszystkim licealistom spróbowania swoich sił w przyszłym roku, a teraz mamy nadzieję wygrać, dostać się do finału Światowego i z dumą reprezentować Polskę."
Termin wysłania materiałów to 31 maja, a zwycięzców będziemy znać do 30 czerwca.
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz