Philippe Krief zastępuje Laurenta Rossiego na czele Alpine
Dyrektor zarządzający Alpine Laurent Rossi, który nadzorował bezpośrednio również poczynania zespołu Formuły 1 został odsunięty ze swojego stanowiska.Nowym CEO Alpine został były dyrektor techniczny Alfy Romeo oraz szef inżynierii w Ferrari, Philippe Krief, który dołączył do Alpine na początku marca bieżącego roku.
Krief do odwołania będzie również pełnił rolę wiceprezesa ds. inżynierii i osiągów produktu, odpowiadając bezpośrednio przed CEO całej Grupy Renault, Lucą de Meo.
Rossi pozostanie w szeregach firmy, ale będzie "skupiał się na specjalnych projektach związanych z transformacją struktury."
"Chciałbym podziękować Laurentowi za jego niezachwiane zaangażowanie w ciągu ostatnich dwóch lat u steru Alpine" mówił Luca de Meo. "Laurent wyznaczył jasną i ambitną strategię dla marki. Zapewnił firmie Alpine najlepszą możliwą pozycję do osiągnięcia jej długoterminowych celów."
"Alpine jest teraz gotowe, aby wejść w nową fazę swojego rozwoju, stać się marką przyszłości i wznieść się na nowe wyżyny."
Zmiana ta nastąpiła po niedawnych roszadach, mających wzmocnić strukturę firmy. Wiceprezesem Alpine Motorsport został Bruno Famin.
Wtedy informowano, że będzie odpowiadał bezpośrednio przed Rossim, podczas gdy Szafnauer jako szef zespołu F1 miał odpowiadać przed Faminem.
Rossi został szefem marki w styczniu 2021 roku zastępując na tej pozycji dobrze znanego w F1 Cyrila Abiteboula.
Pod wodzą nowego zarządzającego Alpine nie uniknęło jednak wizerunkowych wpadek. Nowy szef wyznaczył ambitny plan 100 wyścigów, po których ekipa z Enstone miała powrócić do regularnego zdobywania podium.
I o ile w 2021 roku Esteban Ocon na Węgrzech nawet zwyciężył, to od tamtej pory Francuzom udało się sięgnąć po tylko jedno podium, w tym roku w Monako.
Po ubiegłorocznym zaciętym pojedynku z McLarenem o czwarte miejsce w konstruktorach, w tym roku ekipa chciała zbliżyć się do Ferrari, Mercedesa i Red Bulla, ale słaby początek mistrzostw sprawił, że ta znajduje się na szóstym miejscu w klasyfikacji za McLarenem i Astonem Martinem.
W zeszłym roku zespół stracił również dwóch ważnych kierowców. Najpierw ekipę opuścił Fernando Alonso, a chwilę później okazało się, że francuski team nie może liczyć na usługi swojego rezerwowego zawodnika, dobrze zapowiadającego się Oscara Piastriego, który przeszedł do McLarena.
Ta ostatnia sprawa zakończyła się przed Trybunałem FIA ds. rozstrzygania sporów kontraktowych, przez co światło dzienne ujrzał "bałagan administracyjny" jakie panował w zespole.
Rossi w kilku wywiadach przyznawał, że jeżeli wyniki ekipy nie poprawią się będzie musiał wprowadzić zmiany personalne. Wielu spodziewało się wtedy, że dni Otmara Szafnauera w Enstone są już policzone.
komentarze
1. Mariusz_Ce
Kuuu@#a Paaanje ram to majo burdel!!! No a na poważnie, jednego i głównego szkodnika mniej. Nic to nie zmieni , pokazuje tylko jaki tam jest syf, nic dużego nie osiągną.
2. 3000
Alpine F1 jest zbyt powiązane z Alpine jako producentem.
Takiej struktury nie ma ani Mercedes ani Aston Martin.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz