Promotor wyścigu w Dżuddzie poinformował o kolejnych zmianach na torze
Promotor wyścigu w Arabii Saudyjskiej zdradził szczegóły kolejnych zmian na torze Jeddah Cornishe Circiut, które przed przeszłorocznym wyścigiem mają poprawić bezpieczeństwo oraz widoczność, na którą tak bardzo narzekali kierowcy po pierwszych dwóch wizytach na tym obiekcie.Uliczny obiekt w Dżuddzie od początku wzbudzał sporo emocji. Jeszcze przed pierwszym wyścigiem, do którego doszło pod koniec sezonu 2021 okrzyknięty został mianem najszybszego toru ulicznego na świecie, ale kierowcy zamiast ekscytować się jego charakterystyczną nitką mocno skrytykowali go przede wszystkim za słabą widoczność w szybkiej partii łuków, które były przesłaniane przez wysokie betonowe bandy.
Przed tegoroczną runda mistrzostw świata na tym torze, która z koeli zaplanowana została na początku sezonu, włodarze toru podjęli pewne kroki i zmodyfikowali część zakrętów, odsuwając bandy od granicy toru, aby kierowcy mieli lepszą widoczność.
Niespełna pół roku jakie dzieliło wyścigi na tym torze sprawiło jednak, że nie można było zrealizować żadnych większych zmian na tym obiekcie. Zapowiedziano więc kolejne poprawki na sezon 2023, które dzisiaj potwierdzono.
Największa zmiana ma dotyczyć szybkiej partii lewo-prawo w zakrętach 22 i 23, gdzie poczyniono starania, aby ograniczyć prędkość bolidów o całe 50 km/h, instalując tam nową tarkę.
#JeddahCornicheCircuit's evolution continues to deliver safer and more exciting racing for #F1 season in 2023 #SaudiArabianGP.
— Saudi Arabian GP (@SaudiArabianGP) November 28, 2022
Reprofiled Turn 22/23 with new kerbs, rumble lines, and shifted walls to improve visibility.#فورمولا1_في_السعودية @F1 pic.twitter.com/oqtvM89ch1
Zmiany dotyczą również zakrętów 14 i 20, czyli dwóch ślepych łuków, które wzbudzały wśród kierowców tyle niepokoju. Betonowe bandy odsunięto tam znacznie od nitki toru, poprawiając zdecydowanie widoczność z kokpitu bolidów.
Ściana znajdująca się po prawej stronie zakrętu numer 14 została odsunięta od toru o aż 7,5 metra, a ta znajdująca się po lewej stronie w zakręcie numer 20 o 5 metrów.
W mniszym stopniu betonowe bandy odsunięto jeszcze w zakręcie numer 8 i w zakręcie numer 10.
Fazowane taki zostały dodane w zakrętach 4, 8, 10, 11, 17 i 23, a dodatkowe "linie spowalniające", które mają zniechęcać kierowców do skracania sobie drogi poza torem zostały wymalowane w zakrętach 3, 14, 19, 20 i 21.
"Zmiany Jeddah Corniche Circuit postępują szybko i cieszymy się, że możemy dodać kolejne poprawki do naszego wspaniałego toru w wyniku pozytywnych konsultacji z FIA, F1 i kierowcami" mówił Martin Whitaker, dyrektor generalny Saudi Motorsport Company.
"Poprzednie dwa wyścigi w Dżuddzie potwierdziły już, że JCC jest najszybszym i najbardziej ekscytującym torem ulicznym na świecie, a te nowe rozwiązania tylko zwiększą widowisko, którego fani mogą spodziewać się w marcu przyszłego roku, kiedy F1 powróci do naszego miasta."
"Ważne jest, aby każdy tor słuchał i uczył się od tych, którzy się na nim ścigają oraz wykorzystywał ich opinie, aby stale się rozwijać i ulepszać."
"Jesteśmy przekonani, że zmiany te doprowadzą do jeszcze szybszych, bardziej ekscytujących i - co najważniejsze - bezpiecznych wyścigów. Nie możemy doczekać się, aby zobaczyć, jak najlepsi kierowcy świata ponownie będą walczyć tutaj przy sztucznym oświetleniu w 2023 roku."
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz