komentarze
  • 1. MacQ
    • 2022-10-26 05:20:14
    • *.m247.com

    Więc może powinni odpuścić? W tym przypadku pragmatyzm w dłuższej perspektywie może przynieść im więcej korzyści, niż 2 miejsce w generalce.

  • 2. Frytek
    • 2022-10-26 08:25:23
    • *.8.243.193.ipv4.supernova.orange.pl

    No igitara, w tym sezonie zrobili mega postęp i to przy ograniczonym budżecie. Więc jest szansa że w przyszłym roku rzucą wyzwanie dla Redbulla (bo na Ferrari nie ma co liczyć, póki będzie tam kudlaty).
    Jeśli zmienią DNA bolidu to na początku nie będzie tak łatwo ale w trakcie sezonu z pewnością będzie się działo. Ten tytuł Max wygrał zbyt łatwo, oby na kolejny musiał bardziej zapracować

  • 3. X-Y-Z
    • 2022-10-26 08:26:15
    • Blokada
    • *.hypernet.biz.pl

    Według włoskich i niemieckich mediów rzekoma ugoda RedBulla z FIA podobno oprócz kary finansowej zakłada o 25% ograniczenie prac w tunelu aero i dlatego szefostwo OSZUSTÓW zwleka z podpisaniem jej, chcąc mniejszego ograniczenia. Pieniądze dla nich na pewno nie grają roli.

  • 4. hubos21
    • 2022-10-26 10:10:23
    • *.8.182.156

    Jeden rok budowali coś co nie chciało działać i następny rok poprawiali coś czego do końca się nie dało poprawić.

    @3
    Te same media przed sezon pisały, że osiągi Mercedesa mają być legendarne :D haha

    To 25% to było parę dni temu ostanie dni mówią o kilku procentach.

  • 5. Iron Man

    Będzie to gwóźdź do trumny dla Merca. Nie da się w nieskończoność jechać na silniku wymyślonym na początku ery hybrydowej. Jak widać pomysłów im brakuje a papierowy mistrz hamster wreszcie pokazał jaki jest naprawdę. Oszuści z Merca nie zasłużyli na jakąkolwiek wygraną w tym sezonie i na żadną już nigdy więcej.

  • 6. Krukkk
    • 2022-10-26 14:19:15
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @4 hubos21. W punkt! Takie sa skutki lezenia w FIA a nie pracy w fabryce.

    Mercedes ma DNA odpowiednie, tylko inzynierow do bani. Stworzyli plaszczke a nie bolid, wiec musza zaprojektowac bolid od podstaw, ktory trzeba przetestowac i doskonalic w trakcie sezonu-czyli co najmniej jeden sezon sa za Bykami.

  • 7. belzebub
    • 2022-10-26 15:37:47
    • *.

    @2 Chyba niewiele orientujesz się w temacie. Jaka jest gwarancja, że druga wersja będzie lepsza od dotychczasowej? Na podstawie czego, wyliczeń wg komputera? Nawet po symulacji w tunelu wszystko wychodzi dopiero na torze. To czy kolejna wersja Mercedesa będzie tak konkurencyjna żeby wygrywać z RBR czy Ferrari dowiemy się dopiero w Bahrajnie podczas weekendu wyścigowego.

  • 8. hubertusss
    • 2022-10-26 19:16:07
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Czyli stało się nie uniknione. Koniec koncepcji zero size. Będzie kopia RB i Ferrari. Mercedes mając taki sam budżet jak inni nie mógł zbudować i przetestować kilku koncepcji. Musieli skupić się na jednej i wybrali złą.

  • 9. Frytek
    • 2022-10-26 19:34:56
    • *.8.243.193.ipv4.supernova.orange.pl

    @7. belzebub
    To logiczne że nie ma żadnej gwarancji, ja tylko powiedziałem że jest szansa lub ewentualnie nadzieja jak wolisz.
    Skoro potrafili wyeliminować tyle niedociągnięć z obecnej konstrukcji to z pewnością wiedzą już w jakim kierunku iść. Oni na początku ścigali się z Haasem, teraz tempo wyścigowe mają Ferrari. Więc jeśli pozbędą się błędów tegorocznej konstrukcji to powinni znacznie lepiej zacząć przyszły sezon a później gonić Redbula lub Ferrari. Do tego mają więcej czasu w tulelu wiec szansa na poprawę jest.
    No ale pożyjemy zobaczymy

  • 10. polskaplonie
    • 2022-10-26 21:10:25
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    tak jak red bull w poprzedniej erze dogonił mercedesa w ostatnim sezonie, tak w przypadku obecnej ery, może mercedes dogoni red bulla również w ostatnim sezonie czyli 2025 roku

  • 11. hubos21
    • 2022-10-27 00:02:00
    • *.8.182.156

    @9
    Tak naprawdę ponad połowę sezonu walczyli z podskakiwaniem chociaż do końca tego nie wyeliminowali ale inne zespoły też nie, modyfikowali podłogę a tu cały sekret RBR był w zupełnie inaczej zaprojektowanym zawieszeniu. Mimo wszystko nie usunęli głównego problemu czyli dużego oporu przez co bolid jest wolny na prostych i tutaj problemem jest brak sidepodów. Po GP Japonii była gdzieś jakaś analiza, nie pamiętam już gdzie i było pokazane jak przepływa powietrze na symulacji CFD w przypadku wąskich i szerokich sidepodów oraz zdjęcie z porównaniem bolidów Ferrari i Mercedesa w GP Japonii i było widać jak układają się strugi wody, w przypadku szerokiego bolidu Ferrari brudne powietrze jest wyrzucane poza obrys tylnych kół a w Mercedesie przez wąskie sidepody wszystko idzie na koła przez to mają taki duży opór więc ta koncepcja dalej nie będzie wykorzystywana a to wiąże się z pracę praktycznie od zera, mieli do tego zaprojektowany specjalny układ chłodzenia przez firmę, która buduje statki kosmiczne i pewnie wszytko to będzie trzeba przeprojektować zmieniając sekcje boczne ale na tym etapie możemy gdybać i się domyślać na wiosnę się okaże

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo