Piastri coraz bliżej McLarena (akt.)
Wiele wskazuje na to, że młody Australijczyk faktycznie zasili szeregi brytyjskiej stajni na sezon 2023. Zdaniem mediów, komisja ds. sporów kontraktowych zatwierdziła jego umowę z McLarenem i w ten sposób najprawdopodobniej zastąpi Daniela Ricciardo.Saga z udziałem Oscara Piastriego rozpoczęła się tak naprawdę poniedziałkowego poranka. Wówczas Aston Martin ogłosił transfer Fernando Alonso, w związku z czym wakat pojawił się w Alpine. Francuzi szybko więc ogłosili awans swojego juniora, ale ten wydał własny komunikat, w którym potwierdził, że nie będzie ścigał się dla nich w 2023 roku.
Od tamtej pory wątek ten nie przestawał znikać z nagłówków mediów, a wszystko przez zobowiązania kontraktowe obu stron. Ekipa z Enstone przekonywała, że Australijczyk - na mocy wcześniejszej umowy - jest zobligowany do zajęcia wolnego fotela. Z kolei obóz 21-latka jasno dawał do zrozumienia, że to porozumienie już wygasło i dlatego też dogadał się z McLarenem odnośnie następnej kampanii.
Całą sprawą miała zająć się specjalna komisja FIA ds. sporów kontraktowych i według serwisu RacingNews365, wzięła ona stronę Piastriego, tym samym odrzucając przekonania Alpine. Powołując się na swoje źródła prosto z Australii, strona ta twierdzi również, że zawodnik z Melbourne podpisał już umowę z Brytyjczykami. W sezonie 2023 ma zostać partnerem Lando Norrisa i zastąpić Daniela Ricciardo, o czym spekulowano od kilku tygodni.
Autor tego artykułu, czyli Dieter Rencken, ujawnił też trochę szczegółów dotyczących dotychczasowego porozumienia między Alpine a swoim wychowankiem. Piastri formalnie ma być związany z Francuzami tylko na sezon 2022, ale już nie na 2023. Obecna umowa miała jedynie zawierać opcję z przedłużeniem na kolejny rok, natomiast nie została ona uruchomiona ze względu na minięcie wymaganych 30 dni od momentu jej podpisania. Piastri swój kontrakt z McLarenem miał sfinalizować 30 lipca, a nie trzeba nikomu przypominać, że Aston Martin pozyskanie Alonso ogłosił.., dwa dni później.
Jeżeli te doniesienia okażą się prawdziwe, to zespół Otmara Szafnauera oficjalnie straci swojego utalentowanego zawodnika. Zespoły F1 lata temu ustaliły bowiem, że wspomniana wyżej komisja FIA jest najwyższym organem, jaki może orzekać w sprawach kontraktowych kierowców królowej motorsportu.
Oczywiście przejście Piastriego będzie oznaczać katastrofalną wiadomość dla Ricciardo. Australijczyk tak naprawdę będzie mógł liczyć jedynie na powrót do Enstone. Inną opcją jest spłata obecnego kontraktu przez McLarena i poszukanie szczęścia w innych seriach wyścigowych.
Aktualizacja: 12.51
Wedle informacji serwisu Motorsport, podpisany kontrakt Piastriego z McLarenem na sezon 2023 miał dotyczyć funkcji kierowcy rezerwowego, ale obecnie obie strony pracują nad tym, by dotyczył on roli zawodnika etatowego.
Z tego powodu stajnia z Woking miała już poinformować Ricciardo, że zamierza zastąpić go młodym Australijczykiem, co oznacza, że nie wypełni ona umowy ważnej do końca 2023 roku. Brytyjczycy będą musieli opłacić jej zerwanie. Poza tym mają szukać 33-latkowi miejsca w innym zespole. Najwięcej mówi się naturalnie o Alpine.
komentarze
1. Bartis
Cóż. Inni kierowcy mogą pozazdrościć Oscarowi. Dużo łatwiej jest coś udowodnić w szybkim samochodzie.
Będę mu kibicował w starciu z przeciętnym, przereklamowanym Norrisem.
2. fabiothethird
Piastri w McLarenie, Albon w Williamsie, Gasly w Alpha Tauri. De Vriesa Mercedes też chyba wciśnie za Latifiego. Paru młodzianów samo się wyeliminowało głupimi wypowiedziami podczas strimowania grania w gry. Alpine chyba swoimi umiejętnościami zarządzania chce dorównać organizatorom ostatniego finału Ligi Mistrzów. Jak tak dalej pójdzie to zostaną z wypalonym Riccardo, który już dawno przestał gwarantować sukcesy... A jedynym innym kierowcą obecnym w stawce, który kiedyś był związany z Renault i Lotusem jest Kubica.
3. xandi_F1
Z tego dowiedziałem się to wszystko zostało ustawione aby udupić Alpine. W skład ustawki wchodzi Alonso, Webber, Briatore. Webber załatwił miejsce w McLarenie Piastriemu. Alonso miał sygnał, że jak Vettel wyjdzie to jest pierwszy. Wszystko miało być ogłoszone po 31 lipca kiedy Piastri nie będzie miał z Alpine papieru. Stary Stroll zgodził się na termin prezentacji, który był dla Astona kiepski. Wyszło, że to oni Vettela pożegnali a prawda jest taka, że najpierw rozmawiali (Briatore Alonso)i Vettel dal sygnał idealnie kiedy kończył sie lipiec. Alpine dostało dwa KD w 24h.
4. xandi_F1
I walcz Daniel o fotel w MCLARENIE! To jedyna szansa dla Alpine aby wyrównać ten mecz.
5. Grzesiek 12.
4
McLaren rozwiązał kontrakt z Danielem
6. Raptor Traktor
Głupota, tyle mam do powiedzenia jeśli chodzi o poczynania najmłodszego z Australijczyków.
1. Jak na razie nie ma gwarancji miejsca w F1 na sezon 2023 - formalnie Ricciardo wciąż ma umowę (chyba że już jej nie ma i jestem do tyłu z informacjami).
2. McLaren i Alpine prezentują bardzo podobny poziom sportowy.
3. Alpine jest zespołem fabrycznym - teoretycznie zatem ich sufit sięga wyżej niż McLarena.
4. McLaren jest ekipą skupioną wokół Lando Norrisa - to jest ich wonderboy, wymuskany do granic absurdu, nigdzie go nie wypuszczą i nie będzie im w smak, jeśli Piastri zacznie go objeżdżać.
5. Norris to jednak nieco lepszy kierowca od Ocona, więc abstrahując od okoliczności i tak Oscar będzie miał z nim trudniejszą przeprawę.
Tutaj to chyba pieniądze muszą grać główną rolę (tzn. McLaren oferuje znacznie więcej niż Alpine), w innym wypadku ja tej decyzji nie rozumiem.
PS. Jest jakaś szansa na Schumachera w Alpine? Jak myślicie? Nie żebym jakoś chciał, bo Schumacher jest raczej cienki, ale ciekawi mnie też ta kwestia.
@2 Czemu De Vries? Logan Sargeant wygląda na bardziej obiecującego, a do tego jest w akademii Williamsa.
7. zero.nero
He he, jeden Australijczyk załatwił fotel drugiemu Australijczykowi wykopując trzeciego Australijczyka.
Sporo ostatnio tej Australii w McLarenie, he he...
8. Frytek
@6
Schumacher powinien udać się na zasłużoną emeryturę. A raczej jego nazwisko. W tym przypadku daleko spadło jabłko od jabłoni
9. jatomak
@2
Rzecz w tym, że to NOR jest bardzo szybki a nie RIC wolny bo się wypalił ot tak. Dlatego dla RIC przejście do Alpine to dobre rozwiązanie, zwłaszcza, że za rywala będzie miał OCO, który jest spokojnie do objechania przez RIC, więc liczę na RIC vs OCO w przyszłym sezonie.
10. xandi_F1
Budkowski uciekł, Prost też. Alpine w środku to toxic jak ciul.
11. Elf
Uważam Norrisa za bardzo dobrego kierowcę. Dlaczego piszesz,że Piastri obejdzie Norrisa. Śledziłem karierę Lando od serii juniorskiej i trudno mu zarzucić bezmyslna jazdę oraz chamskie wypychanie przeciwnika z toru jak np.Ver czy Ham. A Piastri to może być kolejny cwaniaczek.
12. Power_Driver
@6 Alpine może też kupić Gaslego, który na pewno nie trafi do Red Bulla.
@3,@7 Webber zna Ricciardo i nie wydaje mi się, żeby Webber wykopał Ricciardo, a jak nie to Ricciardo prawdopodobnie też jest w to zamieszany.
13. Raptor Traktor
@12 Gasly z Oconem to chyba by się nawzajem zagryźli, jakby byli w tej samej ekipie. Nie dość, że praktycznie ten sam poziom i pewnie cały czas byliby blisko siebie, to jeszcze oni dwaj akurat za sobą nie przepadają i to właśnie z uwagi na kolizje z przeszłości.
14. Kristofel
De Vries był jednym z nieszczęsliwców razem z piastrim, którzy nie dostali fotela w f1 bo dobrych wynikach w f2. Toto załatwił mu miejsce w formule E gdzie też majstra zdobył, dlatego cieszę się, że może mieć szansę na pokazanie się w f1
15. Power_Driver
@13 albo ci się z Verstappenem pomieszało, a jak nie to nie pamiętam żeby dochodziło do jakichś kolizji.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz