komentarze
  • 1. XandrasPL
    • 2022-03-12 23:38:45
    • *.25.31.195.ipv4.supernova.orange.pl

    Robert by polubił. Dzisiaj lepszy czas od Hypercarów zrobił.

  • 2. TomPo
    • 2022-03-13 11:44:16
    • *.48.53.63

    Mowilem, ze te 18" to przesada, bo to nie ma sluzyc do lansu.
    Za chwile zaloza 20" i opony nisko-profilowe i beda jezdzic na felgach, a kierowca po wyscigu bedzie od razu odwozony do szpitala na operacje kregoslupa.
    No i ta waga... coraz wieksze i coraz ciezsze bolidy... jeszcze troche i Monako wypadnie z kalendarza bo sie w nawrocie nie zmieszcza.

    No nic, wazne ze juz tylko pare dni zostalo i zaczniemy cyrk na nowo.

  • 3. Aeromis
    • 2022-03-13 12:45:30
    • *.adsl.inetia.pl

    @1. XandrasPL
    Jeśli się mylę to śmiało poprawiać, ale Kubica właśnie najlepiej czuł się w lekkich bolidach. Także w rajdach lepiej mu szło w niższej/lżejszej kategorii.

  • 4. Falarek
    • 2022-03-13 12:52:46
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Po tym co się dzieje na Ukrainie Europa przestawi wajchę w drugą stronę i skończy z tym eko oszołomstwem i do F1 wrócą wolnossące V10 i waga 600kg a okres hybrydowy w F1 będzie nazywany "czarną kartą w historii F1". Do tego M.Schumacher obudzi się ze śpiączki i wróci do Ferrari i zdobędzie 8MŚ :)

  • 5. hubertusss
    • 2022-03-13 12:55:50
    • *.17.172.2

    @4 jak już to będzie raczej odwrotnie. Odcinanie się od Rosyjskich paliw kopalnych spowoduję ich podrożenie u innych producentów. Świat szybciej pójdzie w stronę elektryfikacji niż ci się wydaje.

  • 6. hubertusss
    • 2022-03-13 12:56:38
    • *.17.172.2

    Normalne, że kierowcy nie lubią tych aut. Wyższa masa twarde zawieszeni no i jeszcze to chyba najbardziej uciążliwe podskakiwanie.

  • 7. I_am_speed
    • 2022-03-13 15:33:11
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @2
    Akurat te nowe bolidy mają delikatnie krótszy rozstaw osi, zwłaszcza w porównaniu do Mercedesa poprzedniej generacji, który był najdłuższy w stawce, także z nawrotem w Monaco nie powinno być jeszcze problemów ;) Nie zmienia to faktu, że akurat Monaco nie powinno być w kalendarzu już od dawna, ewentualnie mogłyby się tam odbywać jedynie pojedyncze szybkie przejazdy bo tylko to ma tam jakikolwiek sens...
    Co do wagi to oczywiste, że każdy kierowca chciałby jeździć lekkimi, zwrotnymi bolidami, a nie ciężkimi krowami, po testach w Bahrainie to aż się czuło masę tego nowego bolidu oglądając onboardy (ale też te bolidy wymagają innego traktowania w zakrętach, hamowania operowania gazem na wyjściach, ale to osobna kwestia). Ale mimo to trzeba dostrzegać też pozytywne strony, masa rośnie bo zwiększają się wymogi bezpieczeństwa, w ostatnich latach było sporo wypadków, które gdyby miały miejsce w bolidach sprzed kilkunastu lat mogły kończyć się tragicznie, a tak kierowcy wychodzili z nich jak gdyby nigdy nic i to jest bardzo imponujące.
    Poczekajmy jeszcze trochę i się okaże czy te nowe bolidy faktycznie spełnią założenia, osobiście jestem w stanie przeboleć wolniejsze i mniej agresywne pokonywanie zakrętów jeśli w zamian za to faktycznie dostaniemy bardziej zacięta walkę między kierowcami, może nie będzie tak źle ;)
    Niestety, świat idzie do przodu i patrząc obiektywnie, a nie z perspektywy fana wyścigów i motoryzacji to co dzieje się w F1 pod kątem technicznym jest nieuniknione.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo