Mercedes uruchomił nowy bolid, a Haas przeszedł już testy zderzeniowe
Mistrzowie świata nie próżnują i jeszcze przed przerwą świąteczną postanowili podzielić się z kibicami wyśmienitym prezentem jakim jest nagranie z pierwszego uruchomienia bolidu W13.Formuła 1 szybko zmierza w nową erę przepisów technicznych, które w założeniu mają poprawić spektakl i umożliwić kierowcom lepszą walkę koło w koło.
Rano donosiliśmy, że zespół Ferrari praktycznie finalizuje kwestie prezentacji nowego auta, a dzisiaj po południu ekipa Mercedesa podzieliła się nagraniem z pierwszego odpalenia W13, czyli przyszłorocznej konstrukcji auta, którą zespół z Brackley będzie próbował walczyć o dalsze śrubowanie rekordu mistrzostw świata F1 wywalczanych z rzędu w klasyfikacji konstruktorów.
Z drugiego krańca padoku również płyną dzisiaj pozytywne wieści, bowiem nowe podwozie zespołu Haasa zaliczyło testy zderzeniowe FIA, co pozwala ekipie już skupiać się bezpośrednio na przygotowaniu bolidu pod kątem przedsezonowych testów.
VF-22 preparations firmly on-track ahead of the 2022 season with our new chassis homologated ✅#HaasF1 pic.twitter.com/S4vR68Arso
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) December 23, 2021
Przypomnijmy, że zmienione kilka lat temu przepisy wymagają, aby nowe bolidy zaliczyły testy zderzeniowe nie przed pierwszym wyścigiem sezonu, a właśnie przed pierwszymi testami.
komentarze
1. XandrasPL
wszyscy są już pewnie gotowi z tymi autami.
2. Mayhem
@1 Wszyscy ? Nikt nie jest jeszcze gotowy. Nową jednostkę odpala się pierwszy raz pod koniec stycznia/początek lutego, a nie 2tyg. po zakończeniu sezonu.
3. alfaromeo2
@2 Mercedes po GP Wielkiej Brytanii już mówił że skupia się w 100 % nad konstrukcją na sezon 2022 . Więc nie wiem czemu jesteś zdziwiony że odpalili już jednostkę w nowym aucie, ja się nie zdziwię że Mercedes zrobi 3 konstrukcje i sprawdzi je na testach i zobaczy która jest lepsza.
4. XandrasPL
@2
Oczywiście, że będą pracować ile czas im pozwoli, ale taki Haas w tym roku ścigał się zeszłorocznym samochodem z przyciętą podłogą bez żadnych poprawek. Dlatego też tracili 1-1,5 sek do najbliższych rywali. Mówili, że oni w fabryce Ferrari dostali własny garaż i robili już samochód. Dostaną 0,5 gorszą wersję samochodu Ferrari.
5. andy_chow
Nikita już popracował
6. hubertusss
Nowe auto ma już pewnie Ferrari i RB. Najbogatsze zespoły od dawna nad tym pracują. Z drugiej strony silnik można odpalić mając monocoque skrzynię biegów i kilka innych elementów. Tego co jest na wierzchu może jeszcze nie być.
7. Frytek
Cieszy fakt że Haas zaliczył testy zderzeniowe. To im się naprawdę przyda biorąc pod uwagę kierowców jakimi dysponują. Może dlatego zrobili to jako pierwsi
8. Jacko
@6. hubertusss
I jak zwykle pleciesz żeby pleść... Po kiego ci niby monocoque albo skrzynia do odpalenia silnika?
Żeby odpalić silnik, potrzeba ... silnika. I tyle.
9. Andrzej369
@8 Silnik się testuje ze skrzynią i konstrukcją nośną by zbadać czy nie ma ukrytych niedociągnięć konstrukcyjnych jeszcze przed testami. Silniki w fabryce są cały czas testowane więc samo 'odpalenie' go jest na porządku dziennym podczas prac nad nim. Ale test silnika za skrzynią i paroma innymi rzeczami już wskazuje że Mercedes jest na dalekim etapie prac. Wszystko już jest zaprojektowane i teraz składają do kupy, elementy aero powstają najpóźniej bo łatwiej dokonać w ich projekcie zmian bez dużego wpływu na resztę boldiu.
10. Jacko
@9. Andrzej369
To jest zupełnie inna inszość (zresztą w ten sposób bardziej testujesz te pozostałe elementy i korelacje między nimi, a nie samą jednostkę). "6" pisał o "odpalaniu silnika".
11. Max_Siedlce
W13 będzie szczęśliwym bolidem, mam nadzieję, że Lewis nie odpuści pokonania Crashstapena.
12. Andrzej369
@10 Bo tak jest - znane już 'odpalenie silnika' które jest wrzucane do sieci nie jest stricte testem samego silnika, bo takich już wykonano wiele na etapie rozwoju samego silnika. Ale już pewnym wydarzeniem w zespole jest test skupiony na korelacji między kluczowymi elementami, gdzie poza inżynierami pracującymi nad silnikiem, po raz 1. słyszą jego pracę przedstawiciele pozostałych 'sekcji'. Tyle że potocznie też się to nazywa 'odpaleniem silnika'.
Jeśli jednak masz podstawy by się trzymać swojej tezy to proszę opisz swoje źródło, zawsze chętnie się dowiem czegoś nowego.
13. Jacko
@12. Andrzej369
Ale jakiej tezy? W którym miejscu widzisz jakąkolwiek sprzeczność między tym, co obaj napisalismy?
14. hubertusss
@8 daj spokój. Nawet na filmie widać, że jest struktura zderzeniowa tylna. A to jest przykręcone do skrzyni biegów. Monocoque może nie być. Ale widać na filmie, że nie jest to sam silnik. Więc jak to stwierdziłeś piszesz aby pisać.
To nie garaż Zdzicha czy Krzycha z lat 90 tych gdzie starego diesla odpalano luzem z akumulatora i podpięta bańką z paliwem. Więc się nie wygłupiaj już. Samego silnika f1 nie odpalisz. Musi być chociaż poskładany tył. Bo jeśli nie ma układu hybrydowego to z tyłu można włożyć urządzenie rozruchowe jak za dawnych lat.
15. Jacko
@14. hubertusss
I brniesz dalej... Oczywiście, że da się odpalić sam silnik i to nawet na zwykłym stole. Tu uczyniono juz krok dużo późniejszy, bo URUCHOMIONO BOLID (przecież jest nawet w tytule), czyli sprawdzano korelacje kolejnych zamontowanych już elementów i systemów.
16. hubertusss
Tak tak da się najlepiej na pych.
Widzisz w ogóle gdzieś na tym filmie jakiś bolid? Napisali ci coś a ty już łykasz. Bo ktoś tak napisał. Widzisz gdzieś na tym filmie tylne skrzydło w momencie gdy gość nakłada wyciąg na rurę wydechową? Jaki bolid? Gdzie on jest. Można złożyć kilka części jak pisałem w @6 i odpalić silnik. A ty się czepiasz bo łykniesz, że to jakiś bolid chociaż to może na kobyłkach jeszcze stoi i kół nie ma. A potem zaczynasz bić pianę, że się sam silnik odpalić da. Nie kompromituj się. Może jutro będą jeździć tym bolidem co?
17. hubertusss
@Jacko Na filmie nawet nie widać jednej czy dwóch tych małych rur wydechowych od wategate a ty bolid widzisz. Jednej czy dwóch bo nie pamiętam jak to Mercedes miał i nie chce mi się tego szukać.
Dlatego podtrzymuje swój wpis @6. Najprawdopodobniej mają złożony do kupy monocoque do tego silnik skrzynia biegów plus układ wydechowy i tylna cześć widoczna na filmie. Wszystko ustawione na podstawkach. Co widać na filmie po tym na jakiej wysokości dla człowieka jest rura wydechowa. Tak zespoły najczęściej to robią. W takiej formie Mercedes pokazał pierwsze odpalenie silnika przed sezonem 2021. A ty bij sobie pianę dalej. Ja obiecuje już tu nie zaglądać.
18. Jacko
@hubertusss
Nie kompromituj się... Nie masz zielonego pojęcia o silnikach czy ich hamowaniu ..
Przeczytaj może też uważnie co napisał Andrzej369...
19. hubos21
Rok temu było to samo i jakoś specjalnie na dobre im to nie wyszło.
@3
Tak nic nie robili z bolidem ani silnikiem do końca sezonu tylko wszyscy odpuścili, żeby forma im wzrosła. Takie rzeczy to na paskach TVP.
Właśnie testy są po to żeby sprawdzić sobie różne rzeczy, co działa co nie bo chyba nie piszesz o 3 różnych bolidach bo tak to się nie da
20. hubos21
Dostanie teraz tarczę antyMax w postaci RUS to po co ma odchodzić, może znowu będzie jeździł jak hero, start z PP i cały wyścig z przodu gadając o walce koło w koło
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz