Ferrari - warto tam pracować!
Każdy pasjonat motoryzacji zapewne marzyłby o pracy w tak uznanej na świecie firmie jaką jest Ferrari.Kiedy mówimy o Ferrari, natychmiast przychodzi na myśl nazwisko legendarnego założyciela Enzo Ferrari, ale też nazwiska triumfatorów w wyścigach formuły 1: Luca Cordero di Montezemolo, Jeana Todta, Michaela Schumachera, twórców sukcesów dostarczających emocji kibicom ze wszystkich stron świata.
Z drugiej strony ilekroć, widząc podziękowania pilotów kierowane pod adresem całej ekipy, myśleliśmy o oddziale inżynierów i mechaników spędzających kawał własnego życia na torach wyścigowych.
W rzeczywistości jednak, u podstaw sukcesów sportowych i sukcesów przedsiębiorstwa Ferrari leży cała filozofia firmy polegająca na nauce, na ciągłym poszukiwaniu doskonałości, na dominującym wkładzie ludzkiego zaangażowania. To wyzwanie dla innowacji, dla jakości pracy sprawiają, że przeważająca większość z około 3000 pracowników legitymuje się wysokim poziomem wykształcenia przy niskim wieku, i te właśnie dwa elementy są gwarantem optymalnych perspektyw na długi okres.
To właśnie Formuła Człowiek sprawiła, że firma samochodowa z Maranello i z Modeny stała się jedną z 60 modelowych spółek na najwyższym światowym poziomie, spółką potrafiącą połączyć tradycję z innowacją, pozostając przy tym silnie związaną z własnym terytorium. Mamy tu do czynienia z filozofią organizacyjną łączącą innowację, doskonałość i dobre samopoczucie każdego pracownika, co pozwoliło na osiągnięcie nadzwyczajnych sukcesów przemysłowych i sportowych.
Taka formuła rodzi się z pragnienia stworzenia miejsca pracy o wysokiej jakości, miejsca w którym zatrudnieni wykonują swoją pracę w najwyższym komforcie i z najwyższą satysfakcją.
Zapewnienie ludziom optymalnych warunków pracy, stworzenie im realnych możliwości rozwoju osobistego i zawodowego, stanowią o sukcesie przedsiębiorstwa. Doskonałość jest owocem pracy ekipy, która angażuje każdego pracownika na wszystkich poziomach i we wszystkich procesach pracy przedsiębiorstwa, przy systemie wynagradzania premiującym zdolność propozycji udoskonalania produktu, ofertą korzyści wykraczającą daleko poza aspekt finansowy (jednym z programów, które odniosły największy sukces jest program dbający o dobre samopoczucie zatrudnionych osób: dzięki wszechstronnym badaniom, przy współpracy lekarzy mających pieczę nad Zespołem F1, i dzięki drobiazgowo opracowanemu systemowi zajęć sportowych, wszyscy pracownicy mają możliwość ogólnej poprawy własnego samopoczucia psycho-fizycznego, jak i możliwość zwiększenia własnej wydolności, także zawodowej, dzięki regularnej aktywności sportowej).
Możliwości rozwoju osobistego i zawodowego jest naprawdę wiele. Poprzez “Learning point”-centrum multimedialne, podwładni mogą aktywnie uczestniczyć w różnorakich kursach językowych, czy informatycznych (dla chętnych stworzona została możliwość łączenia się za pośrednictwem internetu).
W końcu, liczne usługi (bankowe, agencja podroży, karta Ferrari pozwalająca na uzyskanie zniżek przy zakupach w wielu sklepach) ułatwiające życie codzienne i pozwalają na lepsze wykorzystanie czasu wolnego.
Ferrari zakończyło również budowę Maranello Village. Mówimy o nowym osiedlu mieszkalnym składającym się ze 120 mieszkań, poczynając od małych o powierzchni 30 metrów kwadratowych, przeznaczonych na biura do mieszkań o powierzchni 70 metrów kwadratowych. Według intencji firmy “z konikiem” wybudowano ten kompleks w harmonii z otaczającym go środowiskiem, używam tu celowo słowa według, ponieważ te czerwone ściany na tle zielonych łąk kłują w oczy. Osiedle mieszkaniowe powstało w odległości 4 kilometrów od siedziby Ferrari i połączone jest z nią drogą rowerową.
Mieszkania są przeznaczone dla pracowników, bo w ten sposób, Montezemolo może być spokojniejszy, myśląc o jakości życia osób pracujących nad realizacją „Czerwonych” samochodów. Według Prezesa, aby realizować doskonały samochód, ważnym jest dobre samopoczucie psychofizyczne tych, którzy nad nim pracują.
Budynki, które goszczą pracowników, poza obecnością czerwonego koloru, opowiadają dzięki dużymi prezentacjami graficznymi, o niektórych istotnych momentach w historii ferrari.
Nie zabrakło tu własnego centrum fitness, restauracji, baru, stref wypoczynkowych oraz odpowiedniej ilości miejsc parkingowych i garaży. Do dyspozycji są 22 kawalerki, 42 mieszkań dwupokojowych i 58 trzypokojowych, wszystkie z pełnym wyposażeniem.
Według Instytutu Great Place to Work, który corocznie ogłasza Najlepszego pracodawcę w Europie, w 2007 roku najlepszym miejscem pracy była właśnie firma Ferrari. Według producenta duża w tym zasługa programu Formula Uomo, na podstawie którego spółka z Maranello usiłuje nie tylko poprawić warunki pracy swoich pracowników, ale także poprawić jakość ich życia. Marka Ferrari również w roku 2003 uzyskała tytuł najlepszego pracodawcy we Włoszech.
Po przeczytaniu pewnie zadajesz sobie pytanie co zrobić aby pracować w Ferrari, no cóż na stronie oficjalnej firmy nie ma umieszczonych żadnych informacji na temat wymagań stawianych nowym kandydatom. Możemy jedynie wysłać swoje curriculum on-line, no i liczyć na to że się z nami skontaktują. Powodzenia!
Źródło: www.opracodawcach.pl - portal o pracodawcach
komentarze
1. RowerKibica
Praca jak marzenie....
2. F1Masta
Tam by popracował jeszcze za niezłą flote
3. tomtdk
a stepney baran ,nie chcial.
4. conrad30
a ja dzisiaj mam tam na popoludniu;-)
5. renault f1
pracować to mało powiedziane a co dopiero testować auta to jest to :-)
6. Dr.Thiem
marzenia sa po to zeby je rezlizowac : ) inaczej nie zaczalbym studiow mechaniki i budowy maszyn na polibudzie :) ale ja bym wolal tworzyc ferrari niz testowac ! aaah
7. walerus
no dobra - ja chcę.....
8. Mistrzu
Jejku, już zaczynam pisać CV, a potem bedę żył marzeniami....
9. quick B
Ja bym chciał tam nawet stróżować żeby sobie do studiów dorabiać.
10. grzesiek1870
nieźle byś dorobił na studia, bo tam to i niemała kasa leci do portfelika
11. Pa_jonk
Wszedzie dobrze gdzie nas niema :))
12. Pa_jonk
nie ma
13. Tvey
Świetnie by było tam pracować, na pewno są ogromne zarobki.
14. m_falus
a tam zarobki... sam fakt, że pracujesz dla takiej pięknej firmy, na codzień widzisz takie samochody wystarcza... przynajmniej mi.
15. Kibic26
a odprowadzają zus? :)
16. dziarmol
2008-03-12 17:31:24 Kibic26 - pewnie tak ale do ING -a kolory to takie same jak w pewnym mieście w pewnej dzielnicy tego miasta w Niderlandach. Ach tam to ja bym chciał byc poz.
17. dragomirov
dla mnie to lekka przesada. Mieszkać i pracować w jednym miejscu to mi przypomina nowoczesne kołchozy. Pracuj aż się posrasz a jak się już posrasz to możesz iść do "naszego" domu i się przespać i znowu do fabryki, aż sie posrasz. I zanim sie zorientujesz pracujesz w nowoczesnym i luksusowym więzieniu.
18. tot31
Jak sadze osoba ktora napisala ten artykul ma bardzo male wyobrazenie o Maranello tzn co dokladnie dzieje sie w firmie. Premie to tam sa ale da bardzo malej grupy ! Pozatym morze malo kto wie ale Ferrari daje bardzo duzo pracy na zewnatrz tzn ze nie sa samo wystarczalni i niema unich tych wszystkich umyslow. Pan Montezemolo mowi sie onim tutaj w Itali ze jest synem Pana Agnieli z nieslubnego loza. ojduzo by tu pisac.....
19. tot31
Zarobki? Byscie sie zdziwili ile ludzie tam zarabiaja! tzn nie tak duzo jak sie wydaje. To na tyle moge powiedziec Secreto indriustrale.Pozdrawiam
20. Tamers
no to co przeczytalem w tym artykule mnie mocno zaszokowalo nie wiedzialem ze Ferrari buduje sobie wlasny palacyk hehe.Co do zarobkow jestem ciekaw bo wiele plotek krazy o tym ile to zarabiaja zwykli mechanicy w Ferrari.Ja sam osobiscie niemoglbym mieszkac i pracowac w jednym iejscu poniewaz pozostawia to za malo prywatnosci w zyciu noi pracodawca wiedzialby co w tej chwili robisz itp. i itd. Ale sam pomysl spoko ani Mc ani zaden inny team formuly 1 nie rozsławia tak swojej miejscowosci i regionu tak jak to robi Ferrari i to własnie jest naprawde super...xD
21. walerus
Włoszki też fajne - mógłbym zamieszkać w takim zamkniętym terenie z symulatorami na 21 wiek....
22. tomtdk
wloszki fajne do 30. potem kurtyna milczenia. sofia loren to wyjatek... potwierdzajacy regule.
23. dziarmol
2008-03-13 13:51:44 walerus- z symulatorami Włoszek ?na żywo są najlepsze :-}poz.
24. walerus
taa dmuchane lale z trzema tunelami miłości... - ale myślałem o symulatorach f1....
25. dragomirov
oj tak, jedwabiste ciało, wydatne usta, jędrne cycuszki, mniam, jak brzoskwinka.
26. dziarmol
ludzie ja mam żonę i dzieci a wy mi tu takie tam tego ech poz.
27. lisek77
dla mnie firma jak firma, tylko marka niezła. może i są tam niezłe samochody, ale czy taki szeregowy mechanik mógłby pozwolić sobie na kupno takiego samochodu? wątpię
28. judersion
Mechanik który tam pracuje fascynuje sie tym co robi. Nie musi tego posiadać.
Pozdrawiam serdecznie
29. Kliczek
Pracownicy Opla w Bochum zarabiają od 1500 do 4000 tyś eur...piszę tu o pracownikach od portiera do kierownika zmiany .W ferrari ten zakres pracowników zarabia ok 10 do 20 % mniej....informacje o mieszkaniach , fitnes i wogle o bajkowym świecie sa prawdą...ale dotyczą tylko szczebla - inzynierów ,konstruktorów , dyrektórów , głównych managerów itp. Wszyscy oni mają kilka lub kilkanaście lat praktyk a ze średnią wieku to niestety autor trochę przesadził bo jest duża większa...chyba że zmieszamy zwykłych roboli...którzy w dużej mierze stanowią młodzi....ale ci to te frykasy widzą tylko na folderach.
30. Dudziak
Ferrari to bardzo zorganizowany zespół chciałbym w nim pracować
31. Smola
a gdzie Pan Inz. Pydlak? :-)
32. badylek
ja moglbym trzymac nawet lizaka !!
33. Mari
Ferrari to najbardziej rozpoznawalna marka samochodow na swiecie, bardzo cenie doskonalosc i perfekcyjnosc tej marki szczegolnie jesli chodzi o Formule 1, ale musze tez przyznac ze cenia sie niebiansko wysoko:D:D:D
34. oskaro
W fabryce sredni zarobek "robola" to okolo 1100 euro na reke, po odliczeniu podatku. Do tego firma ponosi koszty wszystkich luksusow, czyli silownie, sale gimnastyczne i basen dla pracownikow. Znizki sa, ale nie dla wszystkich i nie wszedzie. Tak jak napisal pewien czlowiek wczesniej, Ferrari nie wszystko robi u siebie, ale zazwyczaj sa to firmy wchodzace w grupe Fiata wiec mozna powiedziec, ze robia to u siebie. Jesli mowimy o F1, to nie mozemy porownywac tego do Ferrari "normalnego" gdyz sa to dwie rozne bajki. Autor akrykulu powinien napisac o szkole mechanikow, czyli szkole do ktorej moga uczeszczac mlodzi uczniowie aby zdobywac doswiadczenie jako mechanik. Aczkolwiek nie jest to w 100% szkola gdyz wszystko dzieje sie na zasadzie kursow. Nie wiem co macie na mysli piszac np. fajnie by bylo tam pracowac... No fajnie ale z nasza polska kultura to nie mamy zbytnio szans. Wprawdzie slyniemy z tego, ze robimy fiata w Polsce ale nie mamy takiej klasy inzynierow, aby mogli zdobywac najwyzsze laury. Popatrzec trzeba na to realnie. To Wlosi jako jedni z pierwszych zdobywali doswiadczenie w tej dziedzinie, maja mozliwosci, historie i co najwazniejsze PASJE! To czego nam w wielu sprawach brakuje... Pozdrawiam
35. Konrad.koziol
fajnie
36. ivka19
Och..praca idealna *.*
37. ewerti
widzisz nie możesz napisać ze są to zwykli robole...te samochody są składane przez ludzi a nie przez maszyne tak jak we wspomnianym oplu co do zarobków to chyba jednak sie mylisz...w maranello ludzie zarabiają 5-15% wiecej wystarczy sprawdzić broszury które były dawane w poznaniu na dniach ferrari ... pozdrawiam
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz