komentarze
  • 1. berko
    • 2021-08-17 10:33:25
    • *.centertel.pl

    Czyli wychodzi na to, że obwód koła, a więc i średnica samej opony uległy zwiększeniu. Myślałem, że zmieni się tylko średnica felgi, wyłącznie kosztem profilu opony, a tu jest jednak inaczej.

  • 2. RA
    • 2021-08-17 10:37:51
    • *.162.173.38

    "Nowe opony testują wszystkie zespoły za wyjątkiem Williamsa, który nie był w stanie przygotować swojego auta do testowania innego rozmiaru kół"

    No to mogą już zwijać manatki. To była jedyna szansa na odbicie się od dna

  • 3. Krukkk
    • 2021-08-17 11:54:07
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    Pomysl z wiekszymi kolami jest do bani.

  • 4. matito
    • 2021-08-17 12:11:26
    • *.blast.pl

    zmiany na siłe byle tylko coś zmienić... bez sensu dajcie im się ścigać na najwyższych obrotach to będzie dobre i dla kierowców i dla widowiska a nie... oszczędzanie opon, oszczędzanie paliwa, cały wyścig coś trzeba oszczędzać a z pełną pizda jadą tylko kilka kółek przed pitem albo żeby aby wyprzedzić i potem znów tryb oszczędzania.... nie wiem jakie kto ma zdanie na ten temat ale mi się średnio podoba taka jazda.... gdyby nie błędy zespołów i zamiesznie które często wywraca trochę wyścigi to mielibyśmy bardzo nudne mistrzostwa...

  • 5. alfaholik166
    • 2021-08-17 13:21:11
    • *.master.pl

    @4. matito
    Mnie się tak zdefiniowane wyścigi również nie za bardzo podobają, ale na ten temat trzeba umieć spojrzeć w szerszym kontekście. Idea formuły 1 oprócz tego, że stanowi wyścig technologiczny, to ma jeszcze za zadanie promowanie pewnych trendów panujących w motoryzacji. To celowa polityka mająca w jakiś sposób podziałać na wyobraźnie kierowców i uświadomić im, że eksperymentowanie z alternatywnymi źródłami napędu w połączeniu z powszechnie stosowanymi zasadami eco drivingu ma sens i daje wymierne korzyści, pod warunkiem umiejętnego korzystania z dobrodziejstw tej technologii.

  • 6. goralski
    • 2021-08-17 14:50:34
    • *.centertel.pl

    @1 berko
    Też tak myślałem, średnica zewnętrzna zostaje a jedynie profil opony będzie mniejszy

  • 7. Krukkk
    • 2021-08-17 17:02:22
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @6 goralski. To dlaczego Vettel twierdzi, ze duze kola pogarszaja widok do przodu?

  • 8. Jacko
    • 2021-08-17 17:33:57
    • *.

    Co do średnicy, to zmienia się prawdopodobnie z około 67 cm, do około 72 cm. Co do szerokości, to są rozbieżności zależnie od źródła: wg niektórych przód zmienia się z 305 mm na 270 mm, a wg innych pozostaje 305. Z tyłu ma zostać 405 mm.

  • 9. goralski
    • 2021-08-17 18:24:47
    • *.centertel.pl

    @7 Kruk - źle napisałem (pośpiech), po przecinku powinno być "że", czyli że myślałem, że rozmiar się nie zmieni - ale skoro Vet powiedział, że przeszkadza to znaczy że się zwiększyła średnicę.
    Podejrzewam, że te błotniki zasłonią kolejną przestrzeń

  • 10. hubertusss
    • 2021-08-18 10:11:08
    • *.30.18.144.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Średnica zewnętrzna jak najbardziej mogła uledz zwiększeniu tak jak szerokość. Jednym z argumentów za 18 stkami było obniżenie kosztów poprzez unifikację ich z innymi seriami. Oczywiście sama mieszanka dla f1 pewnie bedzie inna ale chodzi o całą konstrukcję opony, którą można zunifikowac z innymi seriami. A więc przednie koła mogą byc szersze i wyższe.

  • 11. Jacko
    • 2021-08-18 11:57:16
    • *.

    @10. hubertusss
    Już mają 305 i 405 mm szerokości, to o ile chcesz je jeszcze poszerzać? Przednie prawdopodobnie zostały zwężone do 270, a tylne zostały bez zmian (405).

  • 12. Skoczek130
    • 2021-08-18 12:42:16
    • Blokada
    • *.toya.net.pl

    Wszystko, co przyczyni się do zacieśnienia stawki, będzie przydatne. W F2 18-calówki wyglądają świetnie. :)

  • 13. mentos11
    • 2021-08-19 11:17:30
    • *.static.ip.netia.com.pl

    Z tym rozmiarem opony , nie mylić felgi, to wydaje mi się że sam rozmiar jest podobny ale kształt zupełnie inny , stara opona 13 jest bardziej zaokrąglona i z punktu widzenia kierowcy jest kulą.
    Nowa opona 18 jest bardziej kanciasta na krawędziach i kierowca mniej moze dostrzec bo nie widzi kuli tylko bardziej prostokąt, dodatkowo dochodzi owiewka koła która może włąśnie zasłania przy wchodzeniu w zakręt kraweżniki.
    Ale jest jeden plus nowych opon podobno są bardziej wytrzymałe i mozna dłuzej jechać na maxa, oraz lepiej trzymają w zakrętach, więc same opony są lepsze ale kosztem widoczności.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo