Alpine poszukuje miejsc dla swoich juniorów w F1
Dyrektor akademii Alpine, Mia Sharizman nie ukrywa, że jego team poszukuje zespołu partnerskiego, który zaangażowałby ich juniorów w F1. Wśród potencjalnych kandydatów wymienia się Williamsa.Choć stajnia z Enstone posiada szeroką ławkę juniorów, którzy mogliby już dołączyć do stawki F1, to jednak konsekwentnie stawia na doświadczony duet kierowców. Kilka tygodni temu Alpine poinformowało o przedłużeniu kontraktu z Estebanem Oconem aż do sezonu 2024, a to oznacza, że miejsca w głównym zespole są już zajęte na przyszłoroczną rywalizację. Fernando Alonso w ubiegłym roku podpisał dwuletni kontakt z opcją przedłużenia na kolejny sezon.
Wobec tego w F1 brakuje miejsc dla zdolnych juniorów Alpine takich jak Guanyu Zhou, Oscara Piastriego czy Christiana Lundgaarda. Trójka ta liczy się w walce o tytuł mistrza F2, a jeżeli którykolwiek z nich zdobędzie to mistrzostwo - wówczas nie będzie mógł już pozostać w tej serii na rok 2022.
W związku z tym francuskim team za wszelką cenę próbuje znaleźć partnera w królowej motorsportu, który użyczyłby chociaż jeden fotel ich zawodnikowi. Jak informuje serwis Formula Scout, najbliżej ewentualnego zatrudnienia jest Guanyu Zhou, który posiada dość pokaźne wsparcie finansowe z Chin. Przedstawiciele Alpine oraz samego 22-latka mieli już kontaktować się w tej sprawie z Williamsem.
Z kolei Mia Sharizman otwarcie przyznaje, że stajnia z Enstone pracuje nad tym, by w końcu znaleźć partnerską ekipę:
"Od początku naszym planem było znalezienie zespołu partnerskiego lub klienckiego. Chcemy, aby nasi podopieczni zostali kierowcami wyścigowymi F1 niezależnie od tego, czy stanie się to z nami czy też z innymi ekipami", mówił dyrektor akademii Alpine.
Formula Scout donosi także, że wszystkie decyzje związane z juniorami Alpine mają zapaść pomiędzy wrześniowymi rundami na Monzy oraz Sochi.
komentarze
1. OhDanNo
Piastri ma papiery by ubiegać się w przyszłości o fotel w F1, skrzydłowych nigdy za wiele, ale Zhou i Lundgaard to żart na poziomie Mazepina i Latifiego.
2. Raptor202
Obudzili się po podpisaniu kontraktu Ocona. Gratulacje. Teraz możecie sobie liczyć na dobrą wolę innych ekip.
3. XandrasPL
U nas w robocie szukają ludzi
4. XandrasPL
trzeba było kupić Saubera i tam dać silnik (nawet brand jako Alpine) i tam reklamować tą markę 1 modelu a Renault zostawić jako główny zespół.
Teraz może na gridzie pojawić się Peugeot (Sauber) i macie swój francuski rynek wygrany.
5. Krukkk
Milo popatrzec jak Francuzi budza sie z reka w nocniku. Ciagle nie ptrafia zrozumiec, ze zmiana nazwy tytulu nie zdobedzie. Najwazniejsze, ze dotacja z budzetu panstwa prze...rdolona.
@4 Xandi. RBR i Mclaren wypieli sie na ten ich szrot. Francuzi nie wiedza jak zbudowac konkurencyjny agregat napedowy (o budowie calego bolidu nawet nie wspominam) a Ty piszesz o kupowaniu innego zespolu.
6. XandrasPL
@Kruk
No chociaż o współpracy aby dostać jednego slota. No ale masz rację. Z dobrym silnikiem mieliby szansę.
7. Jacko
@5. Krukkk
Następny, który chce uczyć Francuzów jeść widelcem... My możemy sobie tylko pomarzyć, by mieć chociaż 1/10 takiego udziału w rynku ,motoryzacyjnym jak Francuzi, czy chociaż 1/10 osiągnięć Francuzów w sportach motorowych...
8. Krukkk
@7 Jacko. Spokojnie, mam wiecej wspolnego z Francja niz z Polska.
No wlasnie o tym pisze, zmienili nazwe i to by bylo na tyle. Szkoda ze historyczne dokonia nie jezdza w F1. I co z tego, ze byli mocna sila w sportach motorowych jak teraz nie maja koncepcji na wygrywanie. Dofinansowanie z budzetu panstwa uratowalo ich przed bankructwem i to jest powod, zeby robic za swieta krowe w F1-bo to jest Wielkie i utytuowane Renault?
Nie rozmawiamy o tym, kto pierwszy w europie wlozyl majtki albo kto wymyslil perfumy, tylko o obecnej F1.
9. Skoczek130
Mam nadzieję, że kontrakt Ocona nie jest wiążący. Nie trawuę typa, więc mam nadzieję, że po 2022 zwyczajnie wyleci. Liczę, że Ferdek mimo wieku wyleczy go z jazdy. :)
Co do juniorów, Zhou świetnie zaczął sezon, natomiast Piastri zaskakuje w tym roku. Niestety Lundgaard zawodzi po obiecującym debiucie. Oscar wygląda na najbardziej perspektywicznego.
10. MaselkoZ
Ciekawe czy Renault rzeczywiście nie postanowi kupić 2 zespół, tak jak wskazywały plotki czyli aktualną Alfe. 3 letni kontrakt z Oconem wygląda dziwnie biorąc pod uwagę że nic szczególnego nie pokazał, a oni głupi nie są i wiedzieli że to nie Ocon taki dobry tylko Fernando musiał troche się wjeździc w bolid żeby osiągnąć prędkość. Gdyby kupili 2gi zespół na takiej zasadzie jak RB ma AlphaTauri, to mogli się zabezpieczyć w kontrakcie Ocona, że w razie słabych wyników przeniosą go do drugiego zespołu i tyle.
11. Majk-123
4. Tyle, że Alpine to trochę wyższa klasą marka niż Renault, więc reklamować w ten sposób to trochę bez sensu. Chcą zrobić podobnie jak Ferrari i Alfa Romeo i logicznie.
5. Na litość Boską, czy ty chłopaku masz rozum? Nikt nie zmienia nazwy dla zabawy, albo żeby tobie zaimponować. Wiesz ile kosztuje taka ,,nazwa''? Wiesz jakie to sa pieniądze i marketing? Już popisywałeś się logiką jak zrównałeś ,,widełki'' i karanie.
A co do składu, to niestety, ale jak się zatrudnia kogoś kto już powinien być na ,,emeryturze'' to później takie braki foteli wychodzą na jaw. Po co Alonso jeździ jeszcze w F1? A Alpine musi zdecydować, czy chce źródełko finansowe od sponsorów Hiszpana czy juniorów. Jedno miejsce w Williamsie może i się znajdzie po awansie Russela, ale na pewno nie dla Lungaarda.
12. Krukkk
@11 Majk-123. Kto ci powiedzial, ze Alpine to marka wyzsza klasa od Renault?
Nie wypisuj glupot na moj temat.
13. Majk-123
12. Misiu Gogo. O głupotach to ty lepiej nic nie mów.
14. Krukkk
@13 Majk-123. Jak spotkasz go kolejny raz, to powiedz mu, zeby unikal grzybkow niewiadomego pochodzenia.
15. Majk-123
14. Dobrze. Unikaj grzybów.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz