Hulkenberg: Mercedes ma jeszcze coś w zanadrzu
Były kierowca F1, Nico Hulkenberg twierdzi, że tegoroczna rywalizacja pomiędzy Mercedesem a Red Bullem jeszcze się nie zakończyła. Jego zdaniem stajnia z Brackley ciągle może wiele nadrobić, jeśli chodzi o rozwój samochodu W12.Po bardzo wyrównanym początku sezonu pomiędzy pretendentami do mistrzowskich tytułów - od GP Monako to Red Bull zaczął wyraźnie dominować. Początkowo zarówno eksperci, jak i kibice nie mieli bladego pojęcia skąd wynikała taka przewaga austriackiego teamu nad Mercedesem.
Jednakże jak się później okazało, stajnia z Milton Keynes konsekwentnie rozwijała (nadal rozwija) bolid RB16B i dzięki temu dysponuje taką przewagą nad swoim rywalem, który dla odmiany nie przywoził żadnych poprawek. Takowe ulepszenia pojawią się dopiero podczas GP Wielkiej Brytanii i według Juana Pablo Montoyi - od tego weekendu będą zależeć losy mistrzowskich tytułów.
Jednak Nico Hulkenberg uważa, że Mercedes cały czas ma jeszcze wiele do powiedzenia, jeśli chodzi o aktualizacje do swojego samochodu:
"To bardzo proste. Red Bull ma obecnie najszybszy samochód, a role po prostu się odwróciły w porównaniu z poprzednimi sezonami", mówił Niemiec dla telewizji RTL.
"Red Bull stracił mniej czasu niż Mercedes w zimę z powodu zmian w przepisach, więc są teraz przed nimi. Natomiast to jeszcze nie koniec. Nie skreślałbym jeszcze Mercedesa. Nadal na pewno mają coś w zanadrzu, a już zwłaszcza w kwestii poprawek do swojego bolidu."
Hulkenberg pochwalił także swojego przyjaciela, Maxa Verstappena za świetne wyniki w sezonie 2021:
"Max będzie jeszcze walczył o wiele tytułów podczas swojej kariery w F1. Na tę chwilę jest na fali sukcesów i jest pewny siebie zarówno w samochodzie, jak i poza nim."
komentarze
1. sismondi
RBR w ogóle nie stracił czasu bo nie musiał nic poprawiać po zmianie przepisów ....które były skrojone pod nich .....
2. Slazak
dokładnie
3. Del_Piero
@1
Całe szczęście, że przepisy od sezonu 2014 nie były skrojone pod Mercedesa.
Niektórzy chyba łyknęli płakanie Mercedesa i Hamiltona, że wymyślono przepisy żeby tylko ich udupić.
4. Skoczek130
@Del_Piero - tym fanbojom nie przetlumaczysz. Te łebki nie pamiętają, bo byli za smarkaci, że w czasach dominacji RBR FIA robiła wszystko, by wyhamować austriacką ekipę (zakaz zmian mappingu, zakaz "dmuchanego dyfuzora", zaostrzanie przepisów dotyczących testów na elastyczności przedniego skrzydła). Zmiany ograniczające totalnie przyczepność tyłu w 2014 także miały na celu wręcz "kastrację" działu aero Neweya z pomysłów. A potem ograniczony tokenami rozwój silników. Ukryte testy Merca z Pirelli w 2013 roku, zmiana konstrukcji opon w 2019 po tym, jak nie ogarniali tych z lat 2017-2018. Zmiana przedniego skrzydła, co uderzyło w Ferrari. Brak szans na konkurencyjny silnik dla RBR przez lobby rywali. Tego już nikt nie napisze. Poraz pierwszy od siedmiu lat coś na serio dotknęło Merca i wielki płacz oraz pretensje. Słabe...
5. Krukkk
@4 Skoczek130. Bez przesady z tym wielkim placzem. To, ze kilku psychofanow albo oplaconych trolli napisze glupoty w stylu: "FIA spowolnila Mercedesa", to jest puste szczekanie.
6. XandrasPL
Usunięty
7. berko
Usunięty
8. Krukkk
Usunięty
9. iceneon
Usunięty
10. Bargiel
Usunięty
11. Danielson92
@4 Tłumaczenie w stylu, kiedyś Fia spowolniła Red Bulla , to teraz nie ma się o co rzucać, że zmiany uderzyły w Mercedesa jest słabe.
Przykład z meczu ostatniego Anglia-Dania. Najpierw był karny, to sędzia nie podyktował. W drugiej sytuacji nie ma karnego, ale chcąc naprawić swój błąd dyktuje jedenastkę. I co to jest fair? Dla mnie nie jest, chociaż kibicuje Anglikom.
12. Krukkk
@11 Danielson92. Jedyne co uderzylo w Mercedesa, to slepa wiara w swoja nieomylnosc i pewnosc siebie. A teraz pozostaly im komunikaty przez radio: Lewis dasz rade!
13. sismondi
@4.Nie chodzi mi dokładnie o to ale zachwyty nad Maksiem na razie wygrywa bo nie ma nikogo z konkurencyjnym samochodem a wszyscy się rozpływają on po prostu sobie jedzie ...niech coś zdobędzie ....myślę że jak ja oglądałem f1 to wielu z was srało w pieluchy ;)
14. sismondi
@11.Karnego nie było bo Kane faulował pierwszy .....
15. FanHamilton
Usunięty
16. FanHamilton
Hulk lubi Verstappena i ma rację
17. XandrasPL
aha?
18. Bargiel
@XandrasPL
To takie sezamki :P
19. Skoczek130
@Krukkk - właśnie od takich piszę.
@sismondi - to się tyczy zarówno pseudofanów Hamiltona, jak i Verstappena. Widocznie tacy nie wiedzą, co w ponad 80% przyczynia się do sukcesu kierowcy w F1. ;)
20. sismondi
@19 Procenty rosną .....wcześniej było 70% teraz ponad 80% może 99% kierowca jest tylko wypełnieniem .....
21. hubertusss
Ludzie tu nie ma co się targować i kłócić. FIA od dawana handluje z zespołami. Raz coś da raz coś zabierze. Raz "da" sprzyjający regulamin. Raz "zabierze" by "dać" go innym. Tak było jest i będzie. Mercedesa może i spowolniły przepisy. Ale jeszcze zimą ich inżynierowie chwalili się, że odzyskali utracony docisk. I to gdy członkowie innych zespołów mówili, ze będą problemy. Drugą rzeczą, która spowolniła Mercedesa może bardziej niż regulamin techniczny jest limit budżetowy. Już nie mogą wydawać nieskończonych ilości szmalu na rozwój samochodu. Muszą tyle co inni. I widać jak sobie radzą.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz