Marketing w Formule 1 - niezła jazda czy jednak rozjazd?
Formuła 1 to niewątpliwie wielkie wydarzenie, zdobywające globalną publiczność, która czasami może być fanatyczna i obsesyjna. Ten sport musi jednak mierzyć się z wyzwaniami, które stoją przed wieloma biznesami oraz firmami: jak przyciągnąć fanów i jak ich zatrzymać?Kiedy widzowie odchodzą
Wyścigi najszybszych samochodów na świecie kojarzą się z niesamowitymi emocjami. Czy można doświadczyć ich w inny miejscu, niż tor rajdowy na przykład w Monte Carlo? Wierz, lub nie, ale kasyno gry, to jeden z tych adresów, gdzie można poczuć naprawdę podobne doznania.
Ciekawe jest jednak to, że o ile do kasyna online wciąż przychodzą nowi ludzie i nowi gracze spragnieni emocji, Formuła 1 nie jest jednak w tak komfortowej sytuacji. Czy możesz sobie wyobrazić, że w 2016 roku globalna oglądalność Formuły 1 spadła do poziomu 390 mln, a co więcej był to szósty rok z rzędu, w którym liczby się zmniejszyły?
Taka sytuacja ma związek między innymi z faktem, że Formuła 1 zmieniła swojego właściciela i została przejęta przez amerykański konglomerat medialny Liberty Media. Zmiana właściciela wyznaczyła nowy rozdział w sporcie z ambitnymi planami stworzenia największego widowiska wyścigowego na świecie. Nowa strategia zakładała przyciągnięcie znacznie większej publiczności poprzez stworzenie serii tygodniowych wydarzeń przypominających Super Bowl w okresie poprzedzającym wyścig.
Za kierownicą pierwszej klasy emocji
Dla wielu osób Formuła 1 jest uważana za rozrywkę dla często elitarnej i zamożnej publiczności i chyba ten sport zawsze pozostanie synonimem luksusu. Można jednak doświadczyć podobnej gamy emocji dzięki betsafe zaklady bukmacherskie, które nie wymagają aż takich poświęceń. Przecież tak naprawdę, bez względu na to, czy siedzi się na torze Formuły 1, w gorącym słońcu południowej Europy, czy na swoim fotelu, grając na smartphonie lub na komputerze, budzi się w nas to samo, albo chociaż bardzo podobne odczucie.
Chodzi przecież o to, aby przez chwilę przenieść się do innego wymiaru, oderwać od codzienności i dać się pochłonąć zupełnie innych emocjom i energii.
Otwieranie się na nowe doświadczenia
Bardzo ważne jest w życiu kosztowanie nowych rzeczy, a także umiejętność akceptowania nowych doświadczeń. Nowy właściciel Formuły 1 wychodzi z bardzo podobnego założenia i dąży do tego, aby ten prestiżowy sport był na wyciągnięcie ręki dla każdego.
Według nowych właścicieli, Formuła1 musi stać się bardziej dostępna dla osób spoza wyselekcjonowanych grup demograficznych, jeśli sport ma zdobyć nową publiczność. Ale jak do tego dojść? Jednym z pomysłów jest organizowanie wydarzeń poza główną areną. W jednym z sezonów, który miał miejsce w Londynie, fani Formuły 1 mogli doświadczyć nie tylko szybkich samochodów, ale i muzyki na żywo. Samo wydarzenie miało w sobie spory element pokazu i nawet koncertu, więc stanowiło uczczenie nowej ery Formuły 1 i przybliżenie fanom i widzom tego sportu.
Ponad 100 000 widzów zgromadziło się wtedy na Trafalgar Square, aby oglądać akcję, która była transmitowana na całym świecie na ponad 30 kanałach i transmitowana na żywo w mediach społecznościowych. Wydarzenie odniosło wielki sukces, dodało ekscytującego wymiaru samej dziedzinie i dało możliwość dotarcia do nowych widzów, którzy mogą nie być w stanie bezpośrednio uczestniczyć w wyścigach.
Niezapomniane doświadczenia związane z marką mogą wywołać większa relację między brandem a konsumentami czy fanami, co ostatecznie zwiększa przywiązanie do marki.
Jazda kasynowa
Jeżeli chodzi o niezwykłe tempo rozgrywek, zapierające dech w piersiach emocje, to kiedy do toru Formuły 1 nie po drodze, a jednak jestesmy spragnienie pewnego przyśpieszenia, nic tak nie poprawia nastroju, jak kilka kasynowych gier.
Nie ma co zamykać się w sobie, kiedy jesteśmy już zamknięci w domu, i martwić się, że nie stać nas na bilet do Monte Carlo lub czy Maroka. Przecież można pobawić się w zaciszu swojego telefonu lub komputera. To cudowne rozgrywki kasyno, gdzie można albo oddać się szaleństwie na kolorowych slotach lub obstawiać mecze swoich ulubionych zespołów.
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz