F1 potwierdziła, że drugi wyścig w Bahrajnie odbędzie się na "owalu"
Władze Formuły 1 potwierdził, że drugi wyścig na torze w Bahrajnie odbędzie się na zewnętrznej konfiguracji obiektu, przypominającej "owal".W tym tygodniu Formuła 1 potwierdziła harmonogram ostatnich w tym roku eliminacji mistrzostw świata F1. Sezon zakończy się w połowie grudnia w Abu Zabi, a wcześniej kierowcy rozegrają dwa wyścigi w Bahrajnie.
Ross Brawn z F1 już w czerwcu wspominał, że jego organizacja rozważa rozegranie wyścigów w Sakhir na dwóch różnych konfiguracjach toru, w tym tej najbardziej ekscytującej, przypominającej "owal".
Dzisiaj Formuła 1 potwierdziła, że drugi wyścig w Bahrajnie, rozgrywany pod nazwa GP Sakhir odbędzie się właśnie na takiej konfiguracji toru.
Dodano również, że spodziewany czas pole position na tej wersji toru wyniesie poniżej 55 sekund, a co za tym idzie najprawdopodobniej poprawiony zostanie, mający już 46 lat ostatni rekord najszybszego okrążenia w F1 (Dijon 1974, Niki Lauda - Ferrari: 58,79 sekundy).
"Jesteśmy podekscytowani, że możemy ogłosić iż Grand Prix Sakhir odbędzie się na zewnętrznej nitce toru i chcielibyśmy w tym miejscu podziękować naszym partnerom z Bahrain International Circuit za stałe wsparcie" mówił Ross Brawn.
"Rozważaliśmy różne opcje alternatywnego układu toru i doszliśmy do wniosku, że zewnętrzna nitka będzie najlepszym wyborem i dostarczy nowego wzywania wszystkim zespołom, a fanom rozrywki na szybkich łukach z szybkimi czasami okrążeń."
Obiekt w Bahrajnie to nowoczesny tor wyścigowy, który ma wiele konfiguracji, pozywających rozgrywać różne zawody. Zewnętrzna nitka toru będzie w sporej części przebiegła po tradycyjnej dla GP Bahrajnu trasie.
Nowa część rozpocznie się za zakrętem numer 4 i włączy się w "standardową część toru" na tylnej prostej.
W tej konfiguracji tor będzie posiadał długość porównywalną z długością okrążenia w Monako. Będzie natomiast na pewno znacznie szybszy, a kierowcy będą mogli pobić na nim rekordy najszybszych okrążeń zarówno w trakcie kwalifikacji, jak i wyścigu.
"To tor wymagający niskiego docisku" mówił Sheik Salman bin Isa al-Khalifa, dyrektor zarządzający toru Sakhir. "Nie mogę porównać go do Monzy, ale jest to tor, po którym kierowcy będą jechali z minimalnym dociskiem więc będzie ważny ciąg aerodynamiczny."
"Mam nadzieję, że będziemy tam mieli trzy strefy DRS."
Zewnętrzna część toru bardzo rzadko była wykorzystywana do wyścigów na najwyższym poziomie. Częściej korzystano z niej przy organizacji imprez firmowych i wyścigów klubowych. W 2010 roku, dla uczczenia 60. rocznicy Formuły 1 władze toru zdecydowały się jedynie skorzystać z wydłużonej trasy tradycyjnego toru.
komentarze
1. Jaromir77
Będzie sporo wyprzedzania.
2. Purrek
Ferrari lubi to!
3. Woa-VooDoo
Szkoda, że nie mogą dodać o 10-20 okrążeń, więcej niż na Monako, bo skończy się rekordowo szybko :(
4. AdamBB
Coś nowego, powrót do oldskoolu. Fajnie, ten sezon pod względem torów jest najlepszy od wielu lat. Nudne Monaco, Singapur, FRANCJA, Chiny zastąpione czymś nowym. Szkoda tylko interlagos i Baku. Jeszcze tylko przeboleć Rosję i Abu Zabi.
5. Raptor202
@3 A gdzieś jest info, że nie dodadzą? Raczej spodziewałbym się tutaj ponad 80 kółek.
6. AdamBB
Będzie bodajże 87 kolek
7. Ram_zes39
@3 Dystans wyścigu sie nie zmieni i będzie 87 okrązeń. Długość toru jest 3.543 i są 3 proste więc może 3 strefy DRS. Ciekawe, kogo nie zdubluja Mercedesy :/ Goście od niebieskich flag beda mieć przewalone :D
8. Grzesiu10
@3
Na pewno dodadzą, bo ta wersja toru ma tylko 3,5 km(oryginalna nitka GP 5,4 km). Dystans wyścigu to ok 305 km, przy tej długości nitki daje to 87 okrążeń i pewnie około tyle będzie miał wyścig.
9. eGzid
A to nie jest tak, że dystans wyścigu docelowo ma przekroczyć 300km? Więc musi być więcej okrążeń.
10. Xandi19
Wyścig musi przekroczyć 305 km. Dlatego w tym wyścigu będzie to 87 okr. W Monaco muszą przejechać tylko 260 km dlatego jadą 79 okr.
11. radom460
Czyli zapowiada się nudny wyścig i gratisowe +45 pkt dla Mercedesa...
Ferrari: No no no, per favore no...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz