komentarze
  • 1. ekwador15
    • 2020-08-21 12:37:45
    • *.legionowodom.pl

    Międzynarodowy Trybunał Apelacyjny uniewinni Racing Point, bo zarzutu dotyczącą wlotów chłodzenia hamulców, które mozna było legalnie kupić od Mercedesa w 2018 2019 i RP to zrobiło. Mając je na stanie trudno nagle robic zupełnie inny projekt na 2020. Jednym błędem RP było to, że kupili te tylne wloty i nie skorzystali z nich w 2019 tylko zrobili swój projekt. Skorzystano tylko z przednich, jakby skorzystali i z tylnych w 2019 to mieliby do tego pełna prawa w 2020. Tylko o to chodzi. Kupujesz legalnie projekt w 2019 i na podstawie tego budujesz swój układ i w 2020 pojawiają się przepisy, które zabraniaja kupowania tego elementy, ale co masz zapomniec tego co sie nauczyles w 2019 gdy to bylo legalne. Absurd.

  • 2. iceneon
    • 2020-08-21 12:59:38
    • Blokada
    • *.hdsl.highway.telekom.at

    Tost ma swoje zdanie?

  • 3. hubertusss
    • 2020-08-21 13:38:13
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @1 uniewinni albo nie uniewinni. Jeśli to prawda, że Renault ma asa w rękawie tj człowieka czy informacje, które wyciekły z RP to mogą wskazać następne miejsca w samochodzie gdzie doszło do naruszeń przepisów. I wtedy będzie jeszcze większy problem. Tutaj jest prawdopodobnie tak samo jak z Ferrari. Wyciekły informacje i inny zespół z nich korzysta skarżąc do FIA. Z drugiej strony co tu się oszukiwać to jest kopia Mercedesa. Jest naruszony regulamin i tyle. Nie ma co dyskutować czy mają zapomnieć coś czego się nauczyli czy nie. Przepis jest prosty jak cep. Nie można stosować w sezonie 2020 określonych części używanych przez inny zespół wcześniej. Jeśli nawet się nauczyli to nie mogą użyć w sezonie 2020 części dokładnie takiej samej jakiej użył wcześniej inny zespół i tyle.
    FIA i F1 mają z tym duży problem. Z jednej strony trudno pilnować takich sytuacji jak w RP. Z drugiej strony pozwalając na kopiowanie samochodów uderza się w zespoły takie jak Renault czy McLaren.

  • 4. bazi22
    • 2020-08-21 14:13:01
    • *.

    @3 Problemem FIA i F1 jest ewentualny udział Mercedesa w różowej aferze - jakoś mało prawdopodobne jest skopiowanie bolidu bez udziału Mercedesa - kształty zewnętrzne się jeszcze da (ale czy z dokładnością do 1mm), tych wewnętrznych już nie. Biorąc pod uwagę ?przyjaźń? Wolfa i Strolla oraz udziały Toto w Aston Martinie, może być coś na rzeczy.
    Nie bez powodu Toto zaangażował się w ?mediacje? i przekonał klientów Mercedesa do nie składania odwołań.
    Dodatkowe przed karą Concorde Agreement nie doceniało Mercedesa, a po już było do zaakceptowania. Ciekawe co skłoniło Mercedesa do zmiany zdania ;).

  • 5. hubertusss
    • 2020-08-21 14:25:23
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    @4 jasne, że Mercedes udostępnił dane tego nikt nawet ie kwestionuje.

  • 6. Muni
    • 2020-08-21 15:32:21
    • *.access.hol.gr

    Powinni odebrać punkty zarówno dla Merca jak i dla RANCING w całym sezonie do przypadku udostępnienia technologii.

  • 7. ahaed
    • 2020-08-21 19:06:32
    • *.18120a2.ip6.access.telenet.be

    @6. Dlaczego od Merca?
    Tylko logicznie i jasno wytłumacz.

  • 8. Xandi19
    • 2020-08-21 21:00:46
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    W latach 50tych kupowano auta do innych. Jeździły 4 Alfy Romeo fabryczne i jakieś zespoły miały Alfy Romeo jako prywatny zespół. Tylko wtedy nie było czegoś jak mistrzostw konstruktorów, mimo iż od początku F1 to była walka konstruktorów tylko wtedy na polu aby wygrał ich kierowca. Jak one weszły to trzeba było już praktycznie mieć swoje zabawki. Nie można było mieć więcej niż 2 aut.

    Więc niech sobie przygotują z RBR ten sam bolid jak chcą ale niech ścigają się w kategorii N jak NOOBS.

    Kategoria A: czyli Mercedes, Ferrari, Renault oraz McLaren (chociaż ciężko ich określić czy to fabryczny team) i RedBull jako duży koncern mający niezależnego dostawcę czyli Hondę. I kategorii N pseudo fabryczne ekipy jak Aston, Alfa, kopia RBR, Haas klient Ferrari i Williams bo dają kasę za czas antenowy.

  • 9. OOXXYY
    • 2020-08-23 00:23:12
    • *.30.49.227.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    A zakładając czysto hipotetyczną sytuacje a jednak możliwą że na dany sezon dwa zespoły przypadkowo zaprojektują dokładnie takie same bolidy. Mowa o wyglądzie zewnętrznym, bo akurat ich komputery tak to przeliczą że dana sylwetka będzie najbardziej optymalna. To co wtedy ?

  • 10. Kruk
    • 2020-08-23 17:51:29
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @9 OOXXYY. Zewnetrzna konstrukcja, to ok 15-20% skutecznosci calego bolidu. Konkurencyjny zespol niech robi zdjecia i kopiuje ile sie da. Diabel tkwi w szczegolach, a tego sfotografowac/kopiowac nie da sie.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo