Zbulwersowany Stroll zamierza bronić dobrego imienia swojego zespołu
Lawrence Stroll nie zamierza biernie obserwować jak rywale mieszają dobre imię jego zespołu z błotem i zapowiada "podjęcie wszelkich kroków", aby je oczyścić.Lawrence Stroll rzadko zabiera głos publicznie, ale po piątkowej decyzji FIA i ukaraniu jego zespołu za "skopiowanie kanałów chłodzących tylne hamulce Mercedesa" grzywną w wysokości 400 000 euro i odebraniu mu 15 punktów mistrzowskich stwierdził, że jest "zbulwersowany" postępowaniem rywali (Ferrari, McLarena, Renault i Williamsa), którzy będą próbowali dochodzić dalszych konsekwencji dla zespołu z Silverstone przed Międzynarodowym Trybunałem Apelacyjnym FIA.
Cztery ekipy zapowiedziały już chęć złożenia apelacji od werdyktu sędziów GP Styrii, którzy rozpatrywali protest złożony przez Renault. Ekipa Racing Point również do nich dołączyła, ale ona z kolei zamierza dążyć do oczyszczenia swojego wizerunku ze wszelkich nieprawidłowości jakie zostały przedstawione w drodze dochodzenia FIA.
Przed niedzielnym wyścigiem na torze Silverstone Stroll senior wydał mocne oświadczenie.
"Nie często zdarza mi się przemawiać publicznie, niemniej jestem ogromnie wściekły za sugestie, że coś ukrywaliśmy lub oszukiwaliśmy" mówił kanadyjski biznesmen. "W szczególności, że te komentarze pochodzą od naszych rywali."
"Nigdy w niczym nie oszukiwałem w swoim życiu. Te posądzenia są nie do zaakceptowania i nie są prawdziwe."
"Moja i zespołu prawość jest poza wszelką wątpliwością. Wszyscy w Racing Point byli zszokowani i zawiedzeni werdyktem FIA oraz twardo podtrzymują naszą niewinność."
"Ten zespół, pod różnymi szyldami, ściga się w F1 od 30 lat, a obecnie zatrudnia 500 osób. Zawsze byliśmy konstruktorem i dalej nim będziemy."
"Przez te 30 lat, zespół ten stanowił czarnego konia mistrzostw, walcząc powyżej swojej wagi z fantastyczną grupą ludzi na pokładzie."
"Pomiędzy 2016 i 2018 rokiem był to czwarty najlepszy zespół w stawce, pracujący na najniższym budżecie i regularnie sięgający po podia."
"Wychodząc z procesu upadłościowego z zapewnioną stabilnością i świeżymi inwestycjami, konkurencyjna forma tego zespołu nie powinna nikogo zaskakiwać. Zespół w końcu może zrealizować swój potencjał i powinien być doceniany za mocne osiągi."
Stroll odniósł się bezpośrednio do sędziowskiej decyzji, w której FIA sama przyznała, że dostarczenie kanałów chłodzących Mercedesa do siedziby firmy 6 stycznia 2020 roku nie miało żadnego znaczenia prawnego, a przeniesienie tych elementów z listy części dozwolonych do kupowania na rynku, na listę części zabronionych regulaminem, stanowi czynnik łagodzący.
"Nie było żadnych konkretnych wytycznych ani wyjaśnień ze strony FIA jeżeli chodzi o proces przejściowy dla listy części, aby można było zgodnie z duchem przepisów i zamierzeniem regulaminu je stosować."
"Przepisy, w formie w jakiej zostały napisane, stanowią, że po sezonie 2019, żadne informacje na temat kanałów chłodzących nie mogą być współdzielone ani nabywane. W tym momencie, to co zespoły wiedziały i czego się nauczyły pozostawało ich własnością. Od tego momentu trzeba było robić wszystko samodzielnie. I tak właśnie zrobiliśmy."
"Tak więc, aby postawić sprawę jasno, nie było żadnych wskazówek ze strony FIA dotyczących zmian na liście części a Racing Point w marcu 2020 roku otrzymało pisemne potwierdzenie ze strony FIA, że spełniamy wymogi pod tym względem."
"W tym tygodniu także byłem w szoku, gdy dowiedziałem się, że FIA wdrożyła nową dziadkową klauzulę, która nigdy wcześniej nie istniała."
"Poza oczywistym faktem, że Racing Point nie naruszyło regulaminu technicznego, jestem zbulwersowany sposobem w jaki Renault, McLaren, Ferrari oraz Williams wykorzystały tę okazję do złożenia apelacji, a robiąc to starały się rozproszyć nas, aby osłabić nasze osiągi na torze."
"Mieszają nasze imię z błotem a ja nie będę tego tolerował ani akceptował. Zamierzam podjąć wszelkie niezbędne czynności, aby udowodnić naszą niewinność."
"Mój zespół bez wytchnienia pracował, aby dostarczyć konkurencyjne auto. Jestem naprawdę wkurzony kiepskim sportowym zachowaniem naszych rywali."
"Rozumiem, że sytuacja w jakiej znalazła się FIA jest trudna i skomplikowana z wielu powodów, ale szanuję również i doceniam jej wysiłek, aby znaleźć rozwiązanie, które jest w jak najlepszym interesie dla tego sportu."
komentarze
1. Xandi19
Kupi zaraz całą F1
2. Michael Schumi
@1 Czemu by nie?
3. mcjs
"Ten zespół, pod różnymi szyldami, ściga się w F1 od 30 lat, a obecnie zatrudnia 500 osób. Zawsze byliśmy konstruktorem i dalej nim będziemy." Mamy świetnych inżynierów, którzy są w stanie skopiować najlepszy samochód. "Zespół w końcu może zrealizować swój potencjał i powinien być doceniany za mocne osiągi." Jesteśmy bardzo sprytni i dostrzegliśmy, że "nie było żadnych konkretnych wytycznych ani wyjaśnień ze strony FIA jeżeli chodzi o proces przejściowy dla listy części, aby można było zgodnie z duchem przepisów i zamierzeniem regulaminu je stosować. Mój zespół bez wytchnienia pracował", aby skopiować Mercedesa legalnie. "Jestem naprawdę wkurzony kiepskim sportowym zachowaniem naszych rywali", którzy konstruowali swoje samochody samodzielnie.
4. Jabba1979
On jest tak samo pewny siebie i butny jak nasi politycy.
Ciekawe jaką bajkę wymyślą z kopiowaniem części z motelu na 2020.
Fotograf musiał mieć model aparatu z przyszłości
5. lucasdriver22
Opłaci kogo trzeba i afara ta ucichnie
6. grzybo
Powinien za każdym razem wytykać tajną ugodę Ferrari z FIA. Cały sezon z nielegalnym silnikiem to można?
7. ekwador15
pewnie, że te kary i ten protest to żart. niech cos innego zaskarżą a nie te uklady hamulcowe, ich chłodzenie ktore w 2019 bylo normalnie mozna kupic i logiczne ze jak kupilem sobie cos w 2019 legalnie, to budujac w 2020 to samemu wzoruje sie na tym co legalnie kupione. niech pokaza cos co racing point nielegalnie pozyskalo od merca co od lat jest zakazane w transferach wlasnosci intelektualnej.
8. Jabba1979
@7 tylne hamulce mają z modelu 2020. Inny był w zeszłym roku i za to ich ukarali. Francuzi wiedzą w co uderzać bo opowiedział im to były pracownik FI
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz