komentarze
  • 1. berko
    • 2020-07-20 10:42:52
    • *.centertel.pl

    Marko się nie pie***li, mówi co myśli i to mi się w nim podoba.
    "Zrobimy zdjęcia bolidu z każdej strony i wyprodukujemy części." Tym zdaniem wyśmiewa się z Racing Point. Jeśli FIA zamiecie zaprawę pod dywan to ja nie wiem, wtedy do mnie chyba w końcu dotrze, że F1 to już nie jest sport.

  • 2. Mariusz_Ce
    • 2020-07-20 11:01:35
    • *.dynamic.chello.pl

    Nie lubię Marco. Ale tu bije mu brawo.

  • 3. Bartis
    • 2020-07-20 11:53:51
    • *.146.37.139.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    F1 nigdy nie była sportem, nie jest i nie będzie. Gdybym uważał ją za sport to już dawno bym się tym nie interesował. A niech wszyscy mają identyczne bolidy. Niech kopiują, robią sobie co chcą. Aby w wyścigach były emocje a ostatnio nie możemy narzekać na ich brak.

  • 4. Hawaii Hawajski
    • 2020-07-20 12:41:09
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    I bardzo dobrze. Skoro RP może to czemu RBR ma nie móc? Ciekawe czy Ferrari wpadnie na taki pomysł. Znając Binotto to szanse raczej marne.....

  • 5. ahaed
    • 2020-07-20 13:18:27
    • *.18120a2.ip6.access.telenet.be

    Z drugiej strony, to kto im broni?
    Dawno mogli tak robić.

    Wymiary części z zewnątrz i ich kształt wyciągniesz ze zdjęć. Zrób odbitkę 1:1, pomierz itd. W czym problem?

    Problem jest jeden: co jest pod tymi częściami. Jak to jest poskładane. Jak połączone, jak kanały idą itd...itd...
    Zrobić "taki" sam model ze zdjęć to jedno. Ale pozostają rozwiązania, których na zdjęciach już nie widać.
    Ze zdjęć ruscy Lambo robią w garażu z blachy trapezowej i ławki z parku. I co z tego? Jeździ jak Lambo?

  • 6. berko
    • 2020-07-20 13:49:37
    • *.centertel.pl

    @5
    "Wymiary części z zewnątrz i ich kształt wyciągniesz ze zdjęć."
    Nie wiesz co mówisz. Obłych kształtów nie da się odtworzyć ze zdjęć. Można zrobić jedynie coś podobnego, ale jakie dokładnie promienie, krzywizny są w oryginale, tego nie wiadomo ze zdjęć, a takie detale mają znaczenie.
    Dlatego Renault zgłosiło kanały chłodzące hamulce bo tego ze zdjęć nie są się zrobić tak żeby było zbliżone do oryginału.

  • 7. Vendeur
    • 2020-07-20 14:03:23
    • *.

    @5. ahaed

    Pisze się "Rosjanie", analfabeto.

  • 8. YASHIU
    • 2020-07-20 14:33:14
    • *.

    Hahaha....Racing Point to kolejny przykład że Merc ma najlepszych nazwijmy to oględnie "lobbystów" w stawce, którzy pewnie codziennie siedzą w siedzibie FIA. Skoro system DAS nie zmienia geometrii bolidu podczas jazdy, to i zeszłorocznego Merca da się ze zdjęć zrobić :D

  • 9. ahaed
    • 2020-07-20 14:59:05
    • *.18120a2.ip6.access.telenet.be

    @7. Serio?
    Nazwałeś mnie analfabetą?

  • 10. ahaed
    • 2020-07-20 15:02:55
    • *.18120a2.ip6.access.telenet.be

    @7. Chociaż czasem poparłem Twoje dziwne tezy. Bo zdarzało się przypadkiem, że masz rację. To nie bardzo toleruję obrażanie mnie bez powodu. Stać Cię na jakiś konstruktywny komentarz? Czy tylko: analfabeto?
    Na tym kończę rozmowę z Tobą. Stare przysłowie mówi: nie rozmawiaj z idiotą, bo ściągnie Cię do swojego poziomu. A potem pokona doświadczeniem. ;)
    Miłego dnia.

  • 11. YASHIU
    • 2020-07-20 15:48:50
    • *.

    Kurcze a może i Racing Point ma rację... i nie kłamią co do tego że zrobili bolid na podstawie zdjęć.
    Już ponad 10 lat temu tak zrobił McLaren, robiąc bolid Ferrari', (szkoda że bez ich wiedzy), tylko że wtedy zapłacili za to jakieś 100mln kary.

  • 12. Lokowaty77
    • 2020-07-20 15:52:48
    • *.30.14.234.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Niech zrobią dla wszystkich takie same bolidy, no ew. niech zostawią dowolność silnika, to wtedy wyjdzie czy Hamilton taki dobry czy mercedes go niesie. Chciałbym zobaczyć Raikonena w Merc a Hamiltona w Alfie... Tak na próbę, jeden wyścig

  • 13. Kruk
    • 2020-07-20 15:58:14
    • Blokada
    • *.ipv6.abo.wanadoo.fr

    @ahaed. Po co stresujesz sie demencyjnym dziadkiem? Przeciez nie trzeba wiedziec, ile ten wrak czlowieka ma lat-wystarczy popatrzec na to co wypisuje.

  • 14. ReddyS
    • 2020-07-20 16:19:38
    • *.play-internet.pl

    @8 zgadzam się. Na pewno w zanadrzu jest temat wycofania Mercedesa z F1. Mam teorie że Wolf wie coś o odejściu. Korzysta z sytuacji aby wesprzeć swój przyszły zespół. Myślę, że jest dogadany ze Strollem, i to był jego wkład w ich wspólny biznes. Myślę, że w nowej erze Mercedes będzie tylko dostawcą silników.

  • 15. Believer
    • 2020-07-20 16:51:15
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @11
    No tak nie do końca, McLaren miał coś ok 1000 stron dokumentacji technicznej bolidu Ferrari na sezon 2007.

  • 16. Rick
    • 2020-07-20 16:53:06
    • *.

    @14
    Ciekawa teoria spiskowa :)

  • 17. OOXXYY
    • 2020-07-20 17:40:14
    • *.146.184.249.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @6
    Zaprawde powiadam ci nie wiesz o czym mówisz więc nie pouczaj kolegi w kwestii w której sam nie bardzo się orientujesz.

  • 18. berko
    • 2020-07-20 18:01:51
    • *.

    @17. OOXXYY
    Tak? To proszę oświeć mnie i opisz proces, w którym ze zdjęć z aparatu cyfrowego odtwarzasz 1:1 bolid F1, o tych samych parametrach co oryginał (bo o tym mówiłem). Chętnie się doszkolę.

  • 19. Lokowaty77
    • 2020-07-20 18:43:15
    • *.30.14.234.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Na miejsce FIA sprawdziłbym czy pod lakierem jednego z RP , nie ma srebrnego malowania i nr 77...

  • 20. OOXXYY
    • 2020-07-20 18:48:54
    • *.146.184.249.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Dla twojego info jest odpowiednie oprogramowanie ktore umożliwia konwersie z obrazu z 2D do 3D. Upraszczając jest to jak gdyby tworzenie skanu 3D na podstawie zdjęcia. A przy odpowiednim sprzęcie obliczeniowych nie ma problemu odtworzenie przedmiotu dysponując jedną stałą, wystarczy tutaj np. rozmiar felgi/opony który to zespoły dobrze znają. Cały ten proces i zaplecze sprzętowe do takiego odtworzenia jakiegoś przedmiotu (bolidu) jest bardzo kosztowny ale kogo jak właśnie zespoły f1 nie stać na to.

  • 21. OOXXYY
    • 2020-07-20 18:51:06
    • *.146.184.249.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Ps. Oczywiście mowa tu o wyglądzie zewnętrznym a nie całej budowie bolidu.

  • 22. berko
    • 2020-07-20 20:31:09
    • *.

    @20. OOXXYY
    To o czym piszesz jest możliwe przy użyciu skanera 3D, np. skanera GOM, ale nie na podstawie zwykłego zdjęcia z lustrzanki. Nie oświeciłeś mnie.

  • 23. berko
    • 2020-07-20 20:34:04
    • *.

    Gdyby to było tak łatwe jak mówisz, to Ferrari już dawno miałoby wygląd zbliżony do Mercedesa. To nie jest tak że dopiero po tylu latach RP wpadło na taki pomysł. Jakby to było takie łatwe, to tak jak mówię, Ferrari czy inny zespół zrobiłoby taką kopię już dawno.

  • 24. Grafii
    • 2020-07-20 20:38:40
    • *.252.25.251.internetia.net.pl

    Gówno skopiują, spóźnili się z tym o rok. RP i Stroll wykorzystał moment i skopiował wszystko z wierzchu na podstawie zdjęć, a to czego się nie dało (wloty powietrza) na podstawie dokumentacji która mieli legalnie bo korzystali z nich w roku 2019. Wszystko wiec legalnie.
    AT może teraz skopiować RB tylko z zewnątrz. To co w środku nie skopiują bo przepisy zabraniają. Ponoć same wloty powietrza potrafią zrobić nawet 1 sek różnicy na okrążeniu, miedzy mistrzowska konstrukcja a konstrukcja z końca stawki. Maja ogromny wpływ na rozgrzanie opon i chłodzenie hamulców.

    Tym się różni Mercedes od reszty stawki, wygrywają na tym marketingowo. Samochody z silnikiem mercedesa jeżdżą w czołówce, samochody z silnikami Ferrari gaszą światło. ;)

    Pomyśleć ze Williams mógł być w miejscu RP ale Clare miała swoją wizje ;)

  • 25. goralski
    • 2020-07-20 20:43:41
    • *.centertel.pl

    Skopiować to jedno ale zrozumieć czemu tak ktoś to zaprojekowal już takie łatwe nie jest (pomijam sposób wykonania, materiały, obróbkę i strukturę wewnętrzną). Inna branża ale np taki doosan na początku kopiował koparki od innych producentów (Cat), ale pomimo podobnych wymiarów notorycznie maszyny miały przeróżne pęknięcia (inny materiał i obróbka).
    Zrobić podobną część żaden problem, problem żeby dała taki sam efekt

  • 26. Jabba1979
    • 2020-07-21 14:44:10
    • *.

    @24 w tym roku RP przyspieszyło o dwie sekundy. W zeszłym roku tez mieli te same układy hamulcowe.

    Więc aparaty musieli mieć wręcz z rentgenem.

    Jeśli nic nie zrobią różowym to puszka pandory zostanie oficjalnie otwarta.
    I za chwile będą kolejne kopie.
    Wtedy limit 150mln na sezon starczy na trzy ekipy i jeszcze zostanie pare baniek na kary.

  • 27. Franczos2010
    • 2020-07-25 20:34:31
    • *.30.0.98.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    No

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo