2019-07-26 GP Niemiec - #1 trening 11:00 - 12:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Ferrari | 1:14.013 | 21 |
2 | C.Leclerc | Ferrari | 1:14.268 | 25 |
3 | L.Hamilton | Mercedes | 1:14.315 | 32 |
4 | M.Verstappen | Red Bull | 1:14.330 | 28 |
5 | V.Bottas | Mercedes | 1:14.660 | 28 |
6 | P.Gasly | Red Bull | 1:14.813 | 23 |
7 | C.Sainz | McLaren | 1:15.062 | 30 |
8 | R.Grosjean | Haas | 1:15.074 | 30 |
9 | L.Stroll | Racing Point | 1:15.191 | 26 |
10 | D.Ricciardo | Renault | 1:15.567 | 23 |
11 | S.Perez | Racing Point | 1:15.604 | 24 |
12 | L.Norris | McLaren | 1:15.616 | 26 |
13 | K.Magnussen | Haas | 1:15.759 | 27 |
14 | D.Kwiat | Toro Rosso | 1:15.776 | 30 |
15 | A.Albon | Toro Rosso | 1:15.777 | 24 |
16 | N.Hulkenberg | Renault | 1:15.823 | 23 |
17 | K.Raikkonen | Alfa Romeo | 1:15.953 | 26 |
18 | A.Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:16.382 | 31 |
19 | R.Kubica | Williams | 1:16.559 | 27 |
20 | G.Russell | Williams | 1:17.126 | 23 |
Vettel najszybszy po pierwszym treningu w Hockenheim
Sebastian Vettel nieźle rozpoczął weekend wyścigowy przed własną publicznością. Niemiec w pierwszym timingu na torze Hockenheimring był najszybszy, wyprzedzając Charlesa Leclerca i Lewisa Hamiltona.Temperatura powietrza w okolicy Frankfurtu wynosiła dzisiaj rano około 34 stopni Celsjusza, a tor rozgrzany był do 47 stopni.
Wszystkie ekipy od dłuższego czasu spodziewały się tak wysokich temperatur i zdążyły przygotować swoje auta pod takie warunki. Większość bolidów charakteryzowała się mniejszymi lub większymi otworami w nadwoziu, które mają za zadanie odprowadzać nadmiar ciepła z bolidu.
Im większe otwory, tym większa utrata siły dociskającej. Która ekipa optymalnie dobierze ustawienia układu chłodzenia przekonamy się już wkrótce. Pod baczną obserwacją będzie tutaj zespół Mercedesa, który w Austrii miał zdecydowanie największe kłopoty z utrzymaniem odpowiedniej temperatury swoich bolidów. W Niemczech mistrzowski zespół ma przygotowane poprawi, które mają zaradzić tym problemom.
Pierwsza sesja treningowa na torze Hockenheimring przebiegła bez większych zakłóceń. Kierowcy dużo narzekali na przegrzewające się ogumienie, ale w tym roku nie powinno to dziwić, gdyż praktycznie co wyścig sytuacja się powtarza.
Jedyną przerwę w porannych zajęciach zapewniała ekipa Haasa. Kevin Magnussen już po 20 minutach sesji zatrzymał się w 13 zakręcie na wjeździe do sekcji stadionowej. Wedle doniesień amerykański zespół zapobiegawczo zatrzymał swoje auto na torze po tym jak jeden z czujników dawał niepokojące sygnały.
Przy ściąganiu Haasa z toru doszło to niecodziennej sytuacji. Zamiast dźwigu i lawety do Magnussena podjechał zgrabny SUV, który odholował go do alei serwisowej. Po szybkiej weryfikacji problemu, Magnussen został jeszcze wypuszczony na tor.
Pokonanie jak najwięcej kilometrów w Niemczech jest dla ekipy Haasa kluczowe. Jej bolidy ponownie ścigać się będą w ten weekend w różnych specyfikacjach. Magnussen nową wersją, podczas gdy Grosjean starą, sięgającą jeszcze czasów początku sezonu. W ten sposób Haas chce dowiedzieć się dlaczego w tym roku ma tak poważne problemy ze swoim autem.
Na dwie minuty przed końcem sesji sporo strachu musiał najeść się także Valtteri Bottas. Fin wypadł z toru w 13 zakręcie, czyli dokładnie tam gdzie w zeszłym roku w deszczowych warunkach swój wyścig zakończył Sebastian Vettel. Fin miał znacznie więcej szczęścia, zdołał zatrzymać bolid przed bandą z opon i samodzielnie opuścić pułapkę żwirową, zapewniając swoim mechanikom jedynie trochę więcej pracy przy sprzątaniu jego auta.
Lewis Hamilton w pierwszym treningu stracił do Vettela aż 0,3 sekundy. Za czołową trójką z nieznaczną stratą uplasował się Max Verstappen, który zdołał wyprzedzić Valtteriego Bottasa i swojego kolegę z zespołu, Pierre'a Gasly'ego.
W czołowej dziesiątce znaleźli się jeszcze: Sainz, Grosjean, Stroll i Ricciardo.
Kierowcy Williamsa mimo sporych poprawek dalej zamykali stawkę. Dzisiaj z nowymi częściami jeździł Robert Kubica. Polak aż o 0,6 sekundy okazał się szybszy od George'a Russella, co może potwierdzać skuteczność wprowadzonych zmian.
Optymistyczna jest również strata polskiego kierowcy do reszty stawki. Polak do 18. Giovinazziego stracił tylko 0,2 sekundy, a do lidera 2,5. George Russel nowe części otrzyma dopiero jutro.
komentarze
1. Chochlik888
Tabelka byłaby mile widziana ...
2. Kornelinho10
Części po poprawkach z bolidu KUB przerzucą na sobotę do RUS? Czy KUB i RUS będą mieli te same pakiety aero na sobotę ?
3. Sasilton
Będą mieli to samo.
4. lexy157
Trzeba będzie poczekać do soboty..Nie liczę na jakiś oszałamiający wynik,ale powinno być lepiej..
5. Mayhem
@2 Niby to samo od jutra mają mieć, ale 2tyg. temu też niby to samo było, a jak widać na powtórkach i zdjęciach, jednak nie...
6. muze76
Trochę z innej beczki, fajny koncept Mercedesa z tą "zdrapaną" farbą, wygląda to zacnie, ciekawe do czego to nawiązuje tak się zastanawiam, czy pomysł po prostu z czapki?
7. muze76
Dobra wszystko jasne, nie było pytania, oczywiście nawiązanie do historii z 1934 roku. Ściągnięto białą farbę, żeby zmniejszyć wagę bolidu, która przekraczała wagę minimalną.
8. konewko01
Co to za uposledzony system, w którym nie dziala przesyłanie linków? Kto to projektowal i czemu za darmo.
@6 był o tym news
9. koal007
Nie ma linków, nie można zamieścić fotek. Zauważyliście jak bardzo ścieśniła się stawka? 9-u w sec.
Botas nie ma przyczepności więc nie powalczy, chyba, że jeszcze go ustawią. A ja tym razem stawiam na Vettela. Widać, że mu się łeb uspokoił, więc będzie groźny.
10. czuczo
@6 O ile mnie pamięć nie myli, to dawno temu na jakimś grand prix samochód mercedesa przed startem ważył za dużo. Zastanawiali się jak pozbyć się na szybko nadwagi i w nocy zdrapali całą farbę do gołej blachy i w ten sposób zmieścili się w wyznaczonej wadze.
11. Chochlik888
@9. Lewis jechał na pośredniej mieszance, Ferrari na miękkiej.
12. weres
Nie ma sensu odnosić tych wyników do przewidywań na niedzielę, skoro w niedzielę ma być 10 stopni chłodniej, a w weekend ma padać, więc tor też nie będzie taki rozgrzany. Przy takich temperaturach ferrari ma przewagę, ale w niedzielę merc będzie dominował.
13. ESI 6-12
@10 i "chyba" właśnie stąd nazwa srebrne strzały
14. Chochlik888
@3. Źródło?
15. czuczo
@ 13 Dokładnie tak, bo w tamtych czasach samochody budowane były z aluminium :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz