komentarze
  • 1. Krys007
    • 2019-06-17 17:13:15
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Pirelli to powinno z hukiem wylecieć z F1 a nie doradzać przy modernizacji torów...

  • 2. Spargus
    • 2019-06-17 18:26:32
    • *.toya.net.pl

    @1 czemu?

  • 3. berko
    • 2019-06-17 18:29:48
    • *.centertel.pl

    @1 Krys007
    Co ci się w Pirelli nie podoba?
    Pewni to że opony się szybko zużywają. A to nie jest wina Włochów, na takie opony dostali zamówienie, więc takie wyprodukowali.

  • 4. Amator
    • 2019-06-17 18:33:55
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    Nie jest faktem, że za beznadziejne opony wina jest rozłożona po równo pomiędzy producentem, a zamawiającym. W F1 są beznadziejne wymagania, a Pirelli beznadziejne opony produkuje. Jakby się postawili to by zmiana nastąpiła. Ale Pirelli to odpowiada bo mają wszystko gotowe i wprowadzają tylko drobne modyfikacje. Duży zarobek małym kosztem.

  • 5. Krys007
    • 2019-06-17 19:08:09
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @3 Częściowo masz rację, takie są wymogi... ale Pirelli udaje, że problemu z ich oponami nie ma... Poza tym, jakoś Michelin potrafił skrytykować wymogi F1 dotyczące opon i powiedzieć, że nie mają zamiaru produkować opon które szybko się zużywają bo to obraza całej branży...

  • 6. sliwa007
    • 2019-06-17 20:37:42
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    5. Krys007
    Przecież Binotto sam mówił, że te opony są wytrzymałe i przejechanie praktycznie wszystkich wyścigów w kalendarzu jest możliwe na 1 pit stop, więc o jakim szybkim zużywaniu się opon mówisz?
    Problem jest ze znalezieniem odpowiednich ustawień, tak by wstrzelić się w wąskie okno pracy. Ale przecież były testy opon w listopadzie, trzeba było szybko i trafnie wyciągać wnioski.

  • 7. XandiOfficial
    • 2019-06-17 20:46:41
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Jpr. Opony się dobrze zużywają. Po chaotycznym sezonie 2013 poprawili mieszanki.

    Problemem jest wprowadzenie ich w optymalną temperaturę. Przegrzane opony się szybciej niszczą tak samo jak nie dogrzane. Robi się *grejning i lipa. Bieżnik został zrobiony pod Merca, który tylko on miał problemy rok temu.

    Z tymi oponami to też macie downa. Czepiacie się, że RedBull ma sapy a rok temu problem miał tylko Merc i został pod nich rozwiązany. Zrobili taki bolid jakby wiedzieli jakie są opony. Reszta z Ferrari i Haasem na czele się męczą.

  • 8. Krys007
    • 2019-06-17 21:52:45
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    A o czym mówię? Kierowcy nie ścigają się tylko dbają o opony, aby utrzymać je w optymalnej temperaturze, żeby się nie zużyły, nie powstały pęcherze?

    Więc chyba nie zużywają się dobrze skoro trzeba na nie uważać jak na jajko coby przypadkiem nie uszkodzić .

  • 9. Nezrah
    • 2019-06-17 22:54:51
    • *.adsl.inetia.pl

    @8
    Przecież tak miało być. Opony, które sie zużywają miały wymusić więcej pitstopów , a co za tym idzie taktyka miała ogrywać większe znaczenie i widowisko miało na tym zyskać, a czy tak się stało to już zupełnie inna historia. Mnie bawi to, że silniki v8, v10 i v12 odeszły do lamusa bo ekologia, a jak sie zużywa setki opon na sezon to jest luz i w zgodzie z ekologią.

  • 10. YASHIU
    • 2019-06-17 23:12:58
    • *.dynamic.chello.pl

    No....trzeba przyznać że to dużo... Na polskich drogach (nawet autostradach) największą przechyłką na łuku to 6% (z reguły 2-5% w zależności od promienia łuku) a tutaj 18 stopni czyli 20%. Sporo.... Zapewne w założeniach projektowych będzie to łuk gdzie mają jechać na pełnym gazie i żeby ich siła odśrodkowa nie wywaliła to stąd taka wartość przechyłki.

  • 11. Krys007
    • 2019-06-17 23:26:05
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @9 Tak, założenia takie właśnie były - więcej pitstopów + element strategii = poprawa widowiska

    Ale jak wyszło to chyba wszyscy widzimy. Aktualnie oglądamy Mistrzostwa Świata w Zarządzaniu Oponami a nie wyścigi -_-

  • 12. skilder3000
    • 2019-06-19 08:52:06
    • *.opera-mini.net

    Wszystko mi sie w Pirelli nie podoba. Jak oni wygrali ten kontrakt. Pokaż mi w ilu mistrzostwach organizowanych przez FIA przy otwartym doborze dostawcy Pirelli osiagalo sukces. Ostatniego którego pamietam to był Gigii Gialii na Peugocie w WRC. A tu F1. Włosi. Hahaha. To już Yokohama.

  • 13. ferrus
    • 2019-06-19 09:54:00
    • *.centertel.pl

    a wystarczy żeby dostawców opon było 2-3 i było by ciekawiej

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo