Hamilton chce zmian na swoim wyświetlaczu po problemach z VSC
Lewis Hamilton po wyścigu w Baku przyznał, że chce, aby jego ekipa wprowadziła w jego bolidzie drobne poprawki na wyświetlaczu znajdującym się na kierownicy, aby uniknąć kłopotów, które sprawiły, że podczas wirtualnej neutralizacji tor stracił trochę czasu do Valtteriego Bottasa.Przewaga Bottasa po wznowieniu rywalizacji nagle wzrosła do 3,5 sekundy co zdaniem Hamiltona uniemożliwiło mu przygotowanie precyzyjnego ataku w końcówce wyścigu.
"Ostatecznie Valtteri wykonał lepszą robotę w kwalifikacjach na ostatnim okrążeniu, co pozwoliło mu powalczyć" mówił po wyścigu Brytyjczyk. "Potem zostawiłem mu duży margines na starcie. Będę musiał nad tym popracować."
"A później straciłem około 2,5 sekundy podczas wirtualnej neutralizacji i musiałem odrobić ten czas. Zostało mi tylko 9 okrążeń i nie było to łatwe zadanie. To była moja wina i muszę coś z tym zrobić."
"Są pewne sposoby, aby to naprawić na moim wyświetlaczu i upewnić się, że nie będzie już powtórki takiej sytuacji."
Dopytywany o szczegóły zmian nie chciał wdawać się w szczegóły, twierdząc, że jest to "kwestia czysto techniczna" związana z wyświetlaczem na kierownicy.
"To tylko proceduralna kwestia, nic wielkiego" dodawał.
Kierowcy Formuły 1 podczas wirtualnej neutralizacji muszą utrzymywać się powyżej wyznaczonego przez FIA minimalnego czasu wyznaczonego przez FIA w każdym z "mini sektorów". Długość tych sektorów jest zdefiniowana przez odległości między sygnalizatorami świetlnymi i waha się między 100 a 300 metrów na każdym torze.
Oprócz tego kierowcy muszą utrzymać się powyżej minimalnego czasu miedzy dwiema liniami samochodu bezpieczeństwa. Na swoich wyświetlaczach widzą różnicę do minimalnego czasu, a to oznacza, że jeżeli nie uda się dobrze obserwować tej procedury można liczyć się ze stratą czasu, tym bardziej, że nie ma precyzyjnej informacji o momencie zakończenia okresu neutralizacji, a zespoły dostają jedynie informację tekstową 10 - 15 sekund przed przełączeniem świateł na zielony sygnał, wznawiający rywalizację na torze.
komentarze
1. giovanni paolo
Ojej, mistrzunio niedowidzi i nie potrafi oszacować, jak duża jest różnica pomiędzy nim a samochodem, który widzi na zakrętach i prostych, jak on by się odnalazł, gdyby przyszło mu jeździć bolidami sprzed dwu dekad.
Ponoć to Vettel ma zawsze płakać i szukać wymówek. Ponoć to zeszłosezonowi kierowcy Williamsa byli mistrzami symulatorów.
Tytuł durnia sezonu zdecydowanie powinien powędrować do pięciokrotnego mistrza świata w F1.
Piszę poprawnie po polsku.
2. Mayhem
@1 Tytuł durnia sezonu to powędruje do Ferrari jeśli tak dalej będą robić ;) , a może już powędrował ?
3. Marek_92
a ile na VSC stracił Leclerc to nikt nie zauważył, chyba z 10 sekund, ciekawe o co tam poszło :D
4. giovanni paolo
2. tytuły mistrzowskie są dwa, jeden dla zespołu, drugi dla kierowcy
tak czy inaczej, Mercedes znowu rozegrał genialnie testy a masa czyli ludzie biorą i to jedzą
mają najlepszy bolid, wszak to oni wyszli z inicjatywą zmiany przepisów aerodynamicznych
5. Raptor202
@1 Ale ciebie boli ten Hamilton. W końcu znalazł się jakiś pretekst, by mu naubliżać, to rzecz jasna nie mogłeś sobie tego podarować.
A tak w ogóle, to czy ta wirtualna neutralizacja była w ogóle potrzebna? Gasly wyjechał z obrębu toru i jego bolid nie stwarzał zagrożenia.
6. giovanni paolo
5. tak, była potrzebna
w przypadku gdyby ktoś przestrzelił hamowanie lub zblokował koła, mogłaby być tragedia
nikt nie przypuszczał, że Jules Bianchi wpadnie w podnośnik, teraz wolą dmuchać na zimne
tak, możesz się przyczepić, że nie było podnośnika, ale była obsługa toru, oni mogliby ucierpieć gdyby rozpędzony bolid w nich wpadł, nawet jeżeli prędkość wynosiłaby poniżej 100km/h
a neutralizacja nie trwała długo, zabrali bolid za bariery i wznowili ściganie
7. josef
@1 Sam jesteś durniem pisząc takie kretyńskie komentarze. Następny wiedzący lepiej od kierowcy który ma 5 tytułów MS i kupę wygranych. Kolejny do ignorowanych. Odpowiedź możesz sobie darować i tak nie będę czytał.
Kempa , ładnie i schludnie napisane. Z treścią też się zgadzam. Oby tak dalej.
8. josef
@5 Zrób tak jak ja i daj ignora. Takie wpisy jak ten tego gościa i tak nic nie wnoszą. Niczego merytorycznego się nie dowiesz.
Zgadzam się ,że VN nie była potrzebna. Pewnie chcieli urozmaicić wyścig.
9. Grellenort
Można by powiedzieć że teraz są kwita. W Kanadzie 2017 podczas VSC Hamilton odskoczył Bottasowi na jakieś 3 sekundy ;)
Vettel rok temu zwracał też uwagę (co później potwierdził też Whiting), że cały system VSC ma luki i dobierając umiejętnie tor jazdy można skrócić sobie drogę i zyskać trochę dystansu.
10. XandiOfficial
Bo delta odnosi czas przejazdu względem prędkości w sektorach a nie różnicy między nimi. Jadąc węższymi ścieżkami przy nietypowych zakrętach można urwać jadąc w normie ponad sekundę z hakiem. W Baku o ile widziałem tylko zakręt 5 dawał coś aby skrócić sobie linie. Ten system to dno. Oczywiście jest super bo daje czas na sprzątniecie toru i nie trzeba zbierać stawki ale jest nie uczciwy.
Kolega @9 dobrze napisał. Wtedy Hamilton nagle powiększył sobie przewagę nad Bottasem. W tym wyścigu Bottas odjechał od Hamiltona a Verstappen podjechał na 2 sek do Vettela mając 3,5 straty. Kwestie restartu też są sporne. Incydent Ricciardo-Rosberg USA 2015 dokładnie to pokazał.
11. Jacko
@10. XandiOfficial
Nie ma i nigdy nie będzie "uczciwego" systemu, bo to jest po prostu niewykonalne. Obojętnie czy to żółte flagi, zwykły SC, wirtualny czy nawet "przycisk" ograniczający automatycznie wszystkich do tej samej prędkości o którym kiedyś dyskutowano, to olbrzymie znaczenie ma aktualne położenie danego zawodnika na torze. Całkiem inną sytuacją ma kierowca znajdujący się akurat na długiej prostej, a całkiem inną w serii wolnych zakrętów. Zawsze ktoś coś zyska, a ktoś straci. Żeby było w miarę sprawiedliwie, to każdy kierowca by musiał przejechać dokładnie tyle samo pełnych okrążeń z dokładnie takimi samymi ograniczeniami. A i tu pozycja w wyścigu, czas itp. by odgrywały rolę.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz